Ha ismét lezajlana az evolúció, nagyjából ugyanilyen élőlények alakulnának ki, vagy teljesen eltérőek?
"Ebben az utolsó definiálónak van igaza."
Ami mondjuk nem is a repülésre vonatkozik, de hát mit számít az? :D Mellesleg az első definíció sem energiacsökkenésről ír.
"Megpörgeted, és voila.."
Hú, nem csoda, hogy nem találtam meg. Tehát energiát kell befektetni, hogy felemelkedjen. Magyarul anélkül nem tud emelkedni (ha nincs felfele áramlás). Tehát passzívan mozog.
"Tehát energiát kell befektetni, hogy felemelkedjen."
Nem! Ahhoz kell energiabefektetés, hogy elkezdjen pörögni a propeller.
Pont ugyanaz az energia, ami a zuhanó termést megállítja, és fenn tartja emelőerővel, na az az energia a kezedből viszont felfelé röptetné a szerkezetet.
Nem tudom mit akarsz, de a passzív repüléskor nincs energiabefektetés (eltekintve a szárny tartásától, ha nem rögzített, meg egy kis testbillegtetéstől)
"Tehát passzívan mozog."
:DDD
Jó. Majd állítsd meg a helikoptereden a propellert, miközben passzívan sodródsz a géppel.
Masszívan kapsz majd egy nagy roncstelepet.
Én majd passzívan repülve integetek a siklórepülő ablakából, jó?
Mellesleg! Kicsit megdől a propeller, és máris előre mozog jobban. Nehogy má' megdumálj, hogy ilyen nem történik a termés repülése közben.... :D
Mellesleg mit akarsz ezzel az emelkedéssel???
Szerinted egy nagyon kis testű madár elrugaszkodik egy szikláról és egyszerűen csak a szárnyaival csapkodva tartja a magasságot, az nem aktív repülés?
Csak ha emelkedik is?
Vagy ha az a kis madár csak annyira csapkod a szárnyával, hogy szép lassan egy nagy ívben földet ér, akkor a földetérésig nem aktív repülést produkált?
vagy ha ez egy gépmadár, és gyorsan lemerül benne az elem, és ezért lassul a szárnycsapkodása, és így ér földet, akkor odáig nem aktív repülést produkált?
@sadam
Írod: "Tehát energiát kell befektetni, hogy felemelkedjen. Magyarul anélkül nem tud emelkedni (ha nincs felfele áramlás). Tehát passzívan mozog."
Tényleg nehéz a vita, ha magad se tudod, hogy mit állítasz.
A termés zuhanása pont ugyanúgy húzni kezdi a képzeletbeli damilt, mint ahogy azt a gyerek is teszi, ezzel egyre gyorsabban felpörgetve a propellert, és a propeller aktív mozgása felröpteti a helikoptert, és a propeller lassuló forgása azért még sokáig repteti a játékot, méghozzá aktív repüléssel. A termés zuhanásának mozgási energiáját felemésztő propellermozgás sebessége nyugalmi pontból éppen hogy felemelné a termést. A termés aktív repülése onnantól veszi kezdetét, amikor a propeller kellően felgyorsul ahhoz, hogy fékező erőt termeljen, vagyis egyre nagyobb felhajtóerőt produkál. Nem a légáramlatok teszik ezt meg, hanem a propeller szárnymozgása.
A propellermozgással meghajtott repülés aktív repülés.
Megint idézve: "Dr. McMasters stated “Plants mastered the art and science of aviation long before Orville
and Wilbur Wright propelled their frail craft into the air”"
Vagyis a növények már messze a Wright fivérek (akik a propelleres aktív repülés első megvalósítói) előtt elsajátították a meghajtással történő repülés tudományát (aktív repülés). Ez a mondat nem veszített az érvényéből továbbra se, és nem is fog.
sadam: "Ha nem tudod értelmezni, hogy mit írtam, akkor tényleg nincs értelme a vitának."
Ennek a vitának pontosan a #31-es megjegyzés után kellett volna lezáródnia, és ami így szól:
#31: "Ott van pl. a juhar, a platán és a szilfa propellerként repülő, más fákénak sokkal nagyobb utat bejárni képes termése."
Ez nem vitorlázó repülés, aminek csúfoltad a #32-ben.
wiki: "A vitorlázó repülőgép a levegőnél nehezebb, hajtómű nélküli merevszárnyú repülőgép."
Láttál már vitorlázó repülőgépet propellerrel működtetni? Ha igen, és valami nagyon kis teljesítményű propellert forgattak rajta, akkor tovább fog repülni a szokásosnál, és egyszerre repül sikló módban is, meg aktívban is. De ettől még lesz benne aktív is.
A részedről inkább azt kellett volna írni, mint én neked a #30-ban más ügyből kifolyólag:
"Abszolút igazad van... Most én köszönöm a kiigazítást. :)"
És már rég tárgyalhatnánk a többi vitapontot.
"A termés aktív repülése onnantól veszi kezdetét, amikor a propeller kellően felgyorsul ahhoz, hogy fékező erőt termeljen, vagyis egyre nagyobb felhajtóerőt produkál."
Na jó, ezt azért fejtsd ki, mert érdekel. Tehát a termés elkezd leesni, egyre nagyobb (lefele irányuló) sebességre tesz szert. Így egyre nagyobb közegellenállás hat rá, ami miatt (és persze a különleges szerkezete miatt) egyre gyorsabban felpörög. Minél gyorsabban pörög, annál nagyobb felhajtóerőt generál. Eddig tiszta.
Egyre gyorsul a zuhanás, egyre gyorsabb a pörgés, egyre nagyobb a felhajtóerő. Így viszont a termésre ható eredő (gravitációs + felhajtó) egyre kisebb. Konkrétan be fog állni egy egyensúly, aminél gyorsabban nem fog pörögni, hiszen különben annyira lelassulna, hogy a közegellenállás már nem hajtaná (sőt épp lassítaná) a pörgést.
Szóval pontosan hogy is képzelted az emelkedést? Konkrétan ugye ahhoz az kell, hogy egy pillanatra lebegjen. Ekkor viszont (a vertikális tengely mentén) 0 közegellenállás hat rá, azaz semmi nem pörgeti a termést, így az felhajtóerőt sem generál.
"Vagyis a növények már messze a Wright fivérek (akik a propelleres aktív repülés első megvalósítói) előtt elsajátították a meghajtással történő repülés tudományát (aktív repülés)."
Hadd segítsek, lefordítom a mondatot:
"A növények sokkal korábban elsajátították a repülés művészetét és tudományát, mielőtt a Orivelle és Wilbur Wright levegőbe emelték volna (meghajtott) törékeny gépüket."
Szóval a meghajtott (propelled) szó (itt ráadásul igazából igeként) a Wright fivérek gépére vonatkozik a mondatban, a növények esetében az aviation szót használja, ami általában repülést jelent. Ha nem hiszed, nézd meg a wikipedia szócikkét:
A general aviation címszó alatt csak ott van a gliding kifejezés is.
""Abszolút igazad van... Most én köszönöm a kiigazítást. :)""
Igen,valóban egyszerűbb lett volna csak hát nem szeretek hazudni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!