Ha ismét lezajlana az evolúció, nagyjából ugyanilyen élőlények alakulnának ki, vagy teljesen eltérőek?
sadam
Még gyorsan...
Csak az állatok használnak szárnyat?
Ott van pl. a juhar, a platán és a szilfa propellerként repülő, más fákénak sokkal nagyobb utat bejárni képes termése.
Én is csak röviden válaszolok.
#30
"Hogy tudod elképzelni, hogy ne történjen meg?"
Mint írtam, itt szerintem igazából az a kérdés, az állatok kialakulása törvényszerű-e. Ha kialakul egy többsejtű, aktívan mozgó lény, ott már szükség lesz valamilyen gyors irányító rendszerre, azaz valamilyen idegrendszer szerűség kialakul szerintem is. A kérdés az, ilyen lények kialakulása szükségszerű-e.
#31
Aktívan repülő lényekről írtam, nem szárnyról. Természetesen vitorlázó berendezés elég könnyen kialakulhat, és sokszor, egymástól függetlenül ki is alakult.
"Aktívan repülő lényekről írtam, nem szárnyról"
Annak a termésnek a repülése bizony aktív a repülés bizonyos fázisaiban. Aerodinamikailag a termés formája és súlyozása pont hogy az aktív repülést teszi lehetővé a szárny gyorsuló mozgásával, és ezáltal történik sokszor emelkedés is.
Az izgalmas az,hogy bármire tudunk pozitív es negatív kimenetelű fittnesst mondani.
Tényleg bármi kialakulhat evolúcióval.
Ezért sincs értelme találgatni, mivel az intelligens delfinszerű lények kialakulására is lehet +- evolúciós nyomást mondani.
Pl klímaváltozás, a Földből egy vízbolygó lesz nagyrészt. A delfin eleve okos, kialakulnak nála a fejlettebb társas, beszéd és felfedezést motiváló gének... lassan egy kézszerű eszközhasználó uszony, és évmilliókra rá ott a civilizáció.
Ha pedig az agyban összállnak az első logikus következtetések és kérdések, akkor előbb utóbb a technika is megjelenik az eszközhasználatból.
Az élőlény elkezd gondolkozni, hogyan tehetné azt az eszközt jobbá.... így lesz a kődarabból űrhajó.
#33
Úgy látom, nem ugyanazt értjük az aktív szó alatt...
"Természetesen vitorlázó berendezés elég könnyen kialakulhat"
Az a termés nem vitorlázik, hanem a szárny aktív felhasználásával közlekedik, mint egy madár.
Az aktív repülés azt jelenti, hogy van egy energiaforrás, ami a szárnyat működteti mozgással, és így valósul meg a repülés. Itt van energiaforrás ami ezt megvalósítja, csak éppen nem az izom, hanem a légnyomás változás.
Szerintem inkább a vitorlázás, vagy siklórepülés értelmezése körül van nézeteltérés közöttünk.
Ezek egyikénél sincs állandó aktív szárnyhasználat.
"hanem a légnyomás változás."
Tehát külső energiaforrás.
Lényegtelen.
Aktív?
Az.
Aktív szárhasználat van? Az van. Nekem tök mindegy, hogy a helikopterem szárnyait mi működteti így, amikor a használat módját definiálnom kell.
Még van néhány dolog, amit nem igazán értek az okfejtéseidben, főleg mozgás és szegmentáció ügyben, és izgalmas lenne tisztázni ezeket, de már gyanakvóan néznek rám itt az étteremben, hogy ennyiszer megyek ki a mellékhelységbe...
:D
Tényleg majd később...
sadam87(#39): "Hogy te mit értesz alatta, azt nem igazán értem."
Ez nem annyira meglepő, ha figyelembe vesszük azt a tényt, hogy még egy szót se írtam róla.
Ugye azt írod(#32), hogy azt nem látod szükségszerűnek, miszerint a Földtörténet során kialakuljon egyes többsejtű lények aktív mozgást produkáló képessége.
Válaszoltam volna erre bármit is eddig? Kétségkívül sok sört gurítottam le ma, és még nincs vége...
Ha elkerülte volna a figyelmem valami, akkor mea max. klumpa... :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!