Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Ha ismét lezajlana az evolúció...

Ha ismét lezajlana az evolúció, nagyjából ugyanilyen élőlények alakulnának ki, vagy teljesen eltérőek?

Figyelt kérdés

2019. aug. 18. 21:54
❮❮ ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... ❯❯
 231/533 sadam87 ***** válasza:

#229

"Természetesen ez azért butaság, mert a definícióban csapkodó szárnyakról van szó."

Az általad idézett definíció (már ugye ha annak tekinthető):

"""A repülés alapvető feltétele a felhajtóerő és a légellenállás nagysága a szárny formájától, méretétől is függ. Ha az emelőerő nagyobb a test tömegénél, létrejöhet az aktív repülés.""

Most akkor kérlek, mutasd meg, hol van ebben szó csapkodó szárnyakról.

2019. aug. 28. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 232/533 Pombe ***** válasza:
54%

Jó leszek én is?


A def: ""A repülés alapvető feltétele a felhajtóerő és a légellenállás nagysága a szárny formájától, méretétől is függ. Ha az emelőerő nagyobb a test tömegénél, létrejöhet az aktív repülés."


Mert csapkodó szárnyakról beszél a többi definíció, és ha ez azáltal jön létre az emelőerő, akkor létrejön az aktív repülés. Rámutattál, hogy itt csak "létrejöhet" van. De a csapkodás ott van a többi defben, és ott, nincs létrejöhet, hanem a "van" van.


A három def egyszerűen azt mondja összefoglalva, hogy az az aktív repülés, amikor olyan erővel csapkod a szárny, hogy az általa keltett felhajtóerő, vagy emelőerő nagyobb a test tömegénél, de még pontosabban, a testre ható ellentétes irányú erőknél nagyobb.


Még egyszer. Ennyi és semmi több.


A repülés jellemzőit nem határozza meg sem az ugrás, sem a nekirugaszkodás, sem semmi más repüléskezdet, vagy vég.


A repülés típusa kizárólag a levegőben dől el, és akkor is látjuk, ha siklórepül egy madár, ha fogalmunk se volt róla, hogy honnan és milyen ugrással, vagy nem ugrással, vagy nekifutással, vagy bármivel indult repülni.


Szintén látjuk, hogy ha a madár csapkod a szárnyával, akkor aktív repülést hajt végre, és szintén lényegtelen, hogy mit kellett tennie ehhez a szárazföldön, és az is totálisan lényegtelen az eldönthetőség tekintetében, hogy a szárnyát izmok mozgatják, vagy bármi más, vagy egy olyan gépmadár, amiből éppen kimerült az elem, és már csak a tehetetlenségi erő miatt csapdos a szárnyával egyre lassabban.


Ennyi.

2019. aug. 28. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 233/533 Pombe ***** válasza:
54%

magamtól: "...egy olyan gépmadár, amiből éppen kimerült az elem, és már csak a tehetetlenségi erő miatt csapdos a szárnyával egyre lassabban."


Mondjuk belül egy iszonyú gyors forgómű mozgatja a szárnyakat, és az elem kimerülése után a forgómű tehetetlenül továbbforog még, így tud verni a szárny mondjuk még 5-öt olyan erővel, ami még emelőerőt tud produkálni, persze egyre kisebbet.

2019. aug. 28. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 234/533 Pombe ***** válasza:
54%

sadam87


Olyan egyszerű dolgokról van szó... Hulla egyszerű lenne megérteni amit írok a def.-ekről.


Akkor van aktív repülés, amikor a szárny csapkodva felhajtóerőt termel és minden olyan más esetben is, ahol ennek mechanikai analógja működik Az összes többi repülés passzív (most pl. a sugárhajtással nem foglalkozva).


Tényleg csak ennyi! :)

2019. aug. 28. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 235/533 Pombe ***** válasza:
54%

mielőtt...


A sugárhajtású persze aktív repülés.

2019. aug. 28. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 236/533 Pombe ***** válasza:
54%

Ja és sadam!


Pontosítsunk! Nem hoztatok def.eket, hanem csak TE hoztál.

2019. aug. 28. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 237/533 Pombe ***** válasza:
54%

Magamtól: "A három def egyszerűen azt mondja összefoglalva, hogy az az aktív repülés, amikor olyan erővel csapkod a szárny, hogy az általa keltett felhajtóerő, vagy emelőerő nagyobb a test tömegénél, de még pontosabban, a testre ható ellentétes irányú erőknél nagyobb."


Nem jó.


Gondolkodtam. Nem kell pontosítani, mert az eredeti def így jó.


Hiszen ha valami lehúzza repülés közben, miközben látszólag zuhan (mondjuk egy ragadozó lecsapott rá szabadeséssel), valójában a kétségbeesett szárnycsapkodásaival így is a testtömegénél nagyobb felhajtóerőt gyárt, tehát végül is ilyenkor is aktívan repül.

2019. aug. 28. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 238/533 sadam87 ***** válasza:

#232

"De a csapkodás ott van a többi defben, és ott, nincs létrejöhet, hanem a "van" van."

OK, tehát ebben a definícióban nincsen benne, tehát amit írtam, ez alapján a definíció alapján igaz.

Ok, akkor nézzük a másik két definíciót:

[link]

Ez ugye a szárnycsapkodásról ír, nem pörgésről. Ez nem is meglepő, hiszen bővebb idézetet megnézve épp az állatok repüléséről szól. Tehát nem általános definíció, így nyilván nem alkalmas annak a kérdésnek az eldöntésére, hogy az állatvilágon kívül valami repül. (Már egyszer beszúrtam, de szerepeljen itt a bővebb szócikk linkje még egyszer.)

[link]

A harmadik definíció:

[link]

Itt egyrészt még mindig nem tudom, mi alapján gondolod, hogy a passzív részere vonatkozó rész nem definíció, de az aktívra vonatkozó igen.

A szárnyakkal csapkodó kifejezés szerintem egyértelműen a madarak (avagy aktívan repülő állatok) esetére történő konkretizálás (ellenkező esetben sem a motoros repülőgépek, sem a juharfatermésed nem férnek bele). Az általános (zárójelen kívüli) részben viszont egy szó sem esik szárnyakról. Tehát ugyanúgy belefér a forgó labda is, ha a te értelmezésed szerint forgási energiát is energiaforrásnak vesszük. Tehát ez sem cáfolja az állításomat.

"A repülés jellemzőit nem határozza meg sem az ugrás, sem a nekirugaszkodás, sem semmi más repüléskezdet, vagy vég."

Ezzel akár egyet is tudok érteni. Például mindegy, hogy a szél pörgeti fel a magvat, vagy a focista lába a labdát, a lényeg a pörgésben és az emiatt kialakuló emelőerőben van. Tehát ez azt erősíti meg, hogy ha a juhar termésének repülését (az általad említett különleges fázisban) aktívnak tekintjük, akkor a focilabdáét is annak kell tekinteni.

"Akkor van aktív repülés, amikor a szárny csapkodva felhajtóerőt termel és minden olyan más esetben is, ahol ennek mechanikai analógja működik."

Oké. A forgó labda szerintem ennek tökéletes mechanikai analógja. (Egyébként, a három közül melyikben definícióban szerepel a szárnyak mechanikai analógjára vonatkozó rész?)

"Az összes többi repülés passzív (most pl. a sugárhajtással nem foglalkozva)."

Aha, miért nem? Az elég gyenge definíció, ami alapján a fogalomhoz nem tartoznak hozzá olyan dolgok, aminek hozzá kéne.

2019. aug. 28. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 239/533 Pombe ***** válasza:
54%

[link]


Még egy.


Simán...


Egyszerűen: [link]


Active Flight consists in moving through the airby flapping the wings.


Passive Flight involves gliding and soaring.


Ennyi...


Semmi több.


sadam


Ezrével hozhatnám ezeket a hihetetlenül egyszerű def.eket, amit könnyedén és gyorsan meg lehetne érteni.


Bocsáss meg, ha nem szentelek figyelmet már az utóbbi megjegyzésedre. Ha nem akarod elfogadni amit állítok, hát ne tedd...

2019. aug. 28. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 240/533 sadam87 ***** válasza:

#236

Hát én már nem tudom követni, ki mit írt, de tőlem pontosíthatunk így.

De akkor pontosítsunk már még pár dolgot.

""A három def egyszerűen azt mondja összefoglalva, hogy az az aktív repülés, amikor olyan erővel csapkod a szárny, hogy az általa keltett felhajtóerő, vagy emelőerő nagyobb a test tömegénél, de még pontosabban, a testre ható ellentétes irányú erőknél nagyobb.""

Ez alapján a légcsavaros gépek sem repülnek, hiszen ott a szárny nem csapkod.

"testtömegénél nagyobb felhajtóerőt gyárt"

Ha erőkről beszélünk, akkor használjuk már a "tömeg" helyett a "súly" kifejezést.

2019. aug. 28. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
❮❮ ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!