Ha ismét lezajlana az evolúció, nagyjából ugyanilyen élőlények alakulnának ki, vagy teljesen eltérőek?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
OK erre válaszolok.
@sadam: "Semmilyen saját erőfossást nem használ a mag, nem magától mozog"
Hát mi történik a tehetetlenségi erő folytán, ha nem magától forog egy ideig?
Akkor megismétlem: "A tehetetlenségi nyomaték egy forgást végző testnél azt mutatja meg, hogy mekkora energiát tárol a test az éppen meglévő mozgásállapotával. Ha ezt adja le a test a #87-es példámnak megfelelően, miközben a forgási sebessége csökken, akkor konkrétan az történt, hogy az aktív repülés a belső energia befektetésével valósult meg, csakúgy mint a másik példámban, a gondolatkísérletben, már ha ezek helyes példák."
Csak a belső energia folyamatosan fogy.
Most akkor szerinted a 6-os szél kikapcsolása után volt a 3-as szélben megnövekedett felhajtóerő egy rövid ideig, vagy nem?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Nyugi, már én is csak egyre.
Köszönöm, hogy elmagyaráztad a tehetetlenségi nyomaték fogalmát, bár feleslegesen, mert ismertem. Cserébe én is hadd mutassam be a belső energia fogalmát.
"A „belső” szó arra utal, hogy nem a fizikában tárgyalt külsőleg látható energiaformáról (mozgási, helyzeti energia stb.), hanem a testet, rendszert alkotó részecskék által belsőleg, egymás között megosztva hordozott energiáról van szó."
Most ezt vesd össze az idézeteddel.
"Ha ezt adja le a test a #87-es példámnak megfelelően, miközben a forgási sebessége csökken, akkor konkrétan az történt, hogy az aktív repülés a belső energia befektetésével valósult meg..."
:DDD
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
"Most akkor szerinted a 6-os szél kikapcsolása után volt a 3-as szélben megnövekedett felhajtóerő egy rövid ideig, vagy nem?"
Egyébként pontosan hogyan okozza az oldalirányú szél a termés felpörgését? Nem mondom, hogy nem lehet ilyen, de nekem nem világos.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
@sadam: "Azt meg, hogy evolúciós szempontból miért értelmetlen aktív repülőnek sorolni, már korábban leírtam."
Én meg erre azt írtam az első új szemléletű #87-es példámban (már ha az jó), hogy a meghatározó siklórepülés mellett a rengeteg termés propeller szétáradás közeben rengeteg sok kicsi és alkalmankénti aktív repülésnek kell megtörténni, hiába esetleges a szitu, mert ugye a nagy repülési út-variáció...
És hát sok kicsi sokra megy, mert a sok pici aktív repülés azért a meghatározó sima siklórepüléshez hozzátesz, és ha a példáim igazak (ha!), akkor egyszerűen nincs is olyan, hogy csak a siklórepülés hozott evolúciós előnyt, hanem az alkalmankénti aktív repülés és a siklórepülés együtt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Na jó, ha jól értem a példád, az a lényeg, hogy bekerül a termés egy légörvénybe (ami persze jó irányba örvénylik), ott felpörög, és ezután ha eláll a szél, kicsit nagyobb lesz a forgási sebessége, mint eredetileg volt, így emelkedik. Ez szép, csak amikor meg bekerül az örvénybe, akkor meg a környező levegőhöz képest kisebb lesz a forgási sebessége, és így gyorsabban fog zuhanni, amíg fel nem pörög. Szóval én itt nem látok nyereséget.
(Persze maga a légörény is emelheti, ez viszont minden vitorlázó és sikló termésre igaz.)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Most ezt vesd össze az idézeteddel."
Nem értelek.
Ha két különböző sebességű meghajtó egységről leszakad egy egy propeller, és mind a kettő neked repül elszabadulva, akkor a testedet nem üti meg jobban az a propeller szárny, amelyiket a gyorsabb meghajtó forgatta?
Vagy egyáltalán nem üti meg? :D
Csak van már abban a forgó testben erő, ami ilyenkor rajtad tölti ki a mérgét, nem? És hidd már el nekem, hogy a gyorsabban forgó mélyebb sebet fog rajtad ejteni, amely seb mélye pontosan fogja mutatni, hogy mekkora erőt tárolt az a test.
Pontosan mit cáfol ezen az, amit te írtál?
Hogy nem tárol energiát az az elszabadult két forgó test? Mert azt nem értem, hogyan...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"hogy mekkora erőt tárolt az a test."
Áh... inkább fejtett ki, na.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Belső energiáról írtál!!!!!!!
Most komolyan, a belső energia azért elég alapvető fogalom a fizikában, kémiában. De ha nem volna adtam linket, kiírtam belőle az idézetet. Olvasd már el! A mozgási energia nem része a belső energiának!!!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
""Ha ezt adja le a test a #87-es példámnak megfelelően, miközben a forgási sebessége csökken, akkor konkrétan az történt, hogy az aktív repülés a belső energia befektetésével valósult meg...""
Komolyan nem értelek.
Vagy arra gondolsz, hogy a "belső" rossz? Hát azt csak azért írtam, mert állandóan arról beszéltetek, hogy külső energiaforrás nem ér. A lényeg, hogy az elszabadultan forgásban lévő propeller tárol energiát, amellyel lehet munkát végezni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Most komolyan, a belső energia azért elég alapvető fogalom a fizikában, kémiában."
Jaaaaj... hagyjá má'... nem érdekel. Te is pontosan tudod miért belsőztem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!