Ha ismét lezajlana az evolúció, nagyjából ugyanilyen élőlények alakulnának ki, vagy teljesen eltérőek?
OK erre válaszolok.
@sadam: "Semmilyen saját erőfossást nem használ a mag, nem magától mozog"
Hát mi történik a tehetetlenségi erő folytán, ha nem magától forog egy ideig?
Akkor megismétlem: "A tehetetlenségi nyomaték egy forgást végző testnél azt mutatja meg, hogy mekkora energiát tárol a test az éppen meglévő mozgásállapotával. Ha ezt adja le a test a #87-es példámnak megfelelően, miközben a forgási sebessége csökken, akkor konkrétan az történt, hogy az aktív repülés a belső energia befektetésével valósult meg, csakúgy mint a másik példámban, a gondolatkísérletben, már ha ezek helyes példák."
Csak a belső energia folyamatosan fogy.
Most akkor szerinted a 6-os szél kikapcsolása után volt a 3-as szélben megnövekedett felhajtóerő egy rövid ideig, vagy nem?
Nyugi, már én is csak egyre.
Köszönöm, hogy elmagyaráztad a tehetetlenségi nyomaték fogalmát, bár feleslegesen, mert ismertem. Cserébe én is hadd mutassam be a belső energia fogalmát.
"A „belső” szó arra utal, hogy nem a fizikában tárgyalt külsőleg látható energiaformáról (mozgási, helyzeti energia stb.), hanem a testet, rendszert alkotó részecskék által belsőleg, egymás között megosztva hordozott energiáról van szó."
Most ezt vesd össze az idézeteddel.
"Ha ezt adja le a test a #87-es példámnak megfelelően, miközben a forgási sebessége csökken, akkor konkrétan az történt, hogy az aktív repülés a belső energia befektetésével valósult meg..."
:DDD
"Most akkor szerinted a 6-os szél kikapcsolása után volt a 3-as szélben megnövekedett felhajtóerő egy rövid ideig, vagy nem?"
Egyébként pontosan hogyan okozza az oldalirányú szél a termés felpörgését? Nem mondom, hogy nem lehet ilyen, de nekem nem világos.
@sadam: "Azt meg, hogy evolúciós szempontból miért értelmetlen aktív repülőnek sorolni, már korábban leírtam."
Én meg erre azt írtam az első új szemléletű #87-es példámban (már ha az jó), hogy a meghatározó siklórepülés mellett a rengeteg termés propeller szétáradás közeben rengeteg sok kicsi és alkalmankénti aktív repülésnek kell megtörténni, hiába esetleges a szitu, mert ugye a nagy repülési út-variáció...
És hát sok kicsi sokra megy, mert a sok pici aktív repülés azért a meghatározó sima siklórepüléshez hozzátesz, és ha a példáim igazak (ha!), akkor egyszerűen nincs is olyan, hogy csak a siklórepülés hozott evolúciós előnyt, hanem az alkalmankénti aktív repülés és a siklórepülés együtt.
Na jó, ha jól értem a példád, az a lényeg, hogy bekerül a termés egy légörvénybe (ami persze jó irányba örvénylik), ott felpörög, és ezután ha eláll a szél, kicsit nagyobb lesz a forgási sebessége, mint eredetileg volt, így emelkedik. Ez szép, csak amikor meg bekerül az örvénybe, akkor meg a környező levegőhöz képest kisebb lesz a forgási sebessége, és így gyorsabban fog zuhanni, amíg fel nem pörög. Szóval én itt nem látok nyereséget.
(Persze maga a légörény is emelheti, ez viszont minden vitorlázó és sikló termésre igaz.)
"Most ezt vesd össze az idézeteddel."
Nem értelek.
Ha két különböző sebességű meghajtó egységről leszakad egy egy propeller, és mind a kettő neked repül elszabadulva, akkor a testedet nem üti meg jobban az a propeller szárny, amelyiket a gyorsabb meghajtó forgatta?
Vagy egyáltalán nem üti meg? :D
Csak van már abban a forgó testben erő, ami ilyenkor rajtad tölti ki a mérgét, nem? És hidd már el nekem, hogy a gyorsabban forgó mélyebb sebet fog rajtad ejteni, amely seb mélye pontosan fogja mutatni, hogy mekkora erőt tárolt az a test.
Pontosan mit cáfol ezen az, amit te írtál?
Hogy nem tárol energiát az az elszabadult két forgó test? Mert azt nem értem, hogyan...
"hogy mekkora erőt tárolt az a test."
Áh... inkább fejtett ki, na.
Belső energiáról írtál!!!!!!!
Most komolyan, a belső energia azért elég alapvető fogalom a fizikában, kémiában. De ha nem volna adtam linket, kiírtam belőle az idézetet. Olvasd már el! A mozgási energia nem része a belső energiának!!!
""Ha ezt adja le a test a #87-es példámnak megfelelően, miközben a forgási sebessége csökken, akkor konkrétan az történt, hogy az aktív repülés a belső energia befektetésével valósult meg...""
Komolyan nem értelek.
Vagy arra gondolsz, hogy a "belső" rossz? Hát azt csak azért írtam, mert állandóan arról beszéltetek, hogy külső energiaforrás nem ér. A lényeg, hogy az elszabadultan forgásban lévő propeller tárol energiát, amellyel lehet munkát végezni.
"Most komolyan, a belső energia azért elég alapvető fogalom a fizikában, kémiában."
Jaaaaj... hagyjá má'... nem érdekel. Te is pontosan tudod miért belsőztem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!