Mi a bizonyítékotok, hogy Isten nem létezik?
Most itt a lehetőség.
Ne rizsázzatok, hogy a hívők így meg úgy bolondok, nem az a részetek érdekel.
Tényeket mondjatok, ne mellé beszéljetek.
"Akkor mit értessz egy család tönkremenetele alatt, ha nem anyagi problémákat?"
Szerintem lényegtelen, hogy mit értek alattuk, ha a lényegen nem változtat, ami nevezetesen az, hogy a család szociális konstrukció, nem pedig isteni.
"És akkor mi van, ha tegyük fel ezzel kapcsolatban a Biblia nem kizárólagos igazságot hírdet? Mi van akkor, ha van néhány család, akik a Biblia nélkül is bobldog életet tudnak élni, ettő még a Biblia tanítása igaz marad."
Talán igaz marad, de egyúttal feleslegessé válik.
"Miért kérdezel ilyen hülyeségeket? Hogyn lehetne eldönteni egy könyvről, hogy az most igaz, vagy nem? Nyílván abban is vannak értékes gondolatok, így nem lehet általánosítani."
Miért lenne hülyeség? A Korán is ugyanúgy szentírás, emberek milliói követik. Érdekes, hogy pont Te kérdezed tőlem, hogy miképp lehetne eldönteni egy könyvről, hogy igaz-e, vagy sem. Én eddig sem állítottam egyikről sem, hogy igaz, sőt: én határozottan azt állítom, hogy egyik sem igaz. A kérdés megválaszolása téged illet, hiszen Te azt mondod, a Biblia igaz. Hogy döntöd el, melyik az igaz, és melyik nem?
"Igen, a Biblia elég sok helyen ír arról, hogy védenünk kell a testünket és hogy Jehova nem szereti, ha kínozzuk magunkat."
Mint ahogy azt is írja, hogy a gyerekedet szeretetből ostorozd meg...
"Gondolom ha tényleh figyelmesen elovastad volna azt a hozzászólást, akkor tudnád, hiszen az ott lévő próféciák erről is szólnak."
Óóóó jézusisten... :D Hát hogyne... :D
"Csak hogy ehhez az Új-szövetségnek mi köze? A linkben történelmi eseményekről van szó, melyek tények."
Akkor ezek alapján a Trójai háborút is el kéne fogadnod, mint igaz eseményt. Hiszen találtak erről a mondáról feljegyzéseket régészek... :)
"Mondtan már, ezeknek a próféciáknak semmi közük az Új-szövetségi kanonizációhoz, hiszen történelmi eseményekről, csatákról szól."
Dehogynem. Mit gondolsz, miért épp úgy szól az Újszövetség, hogy az ószövetségi próféciák beteljesültnek tűnjenek? Azt pedig erősen kétlem, hogy az Ószövetség igaz lenne...vagy ha mutatsz nekem egy beszélő kígyót, én megemelem a kalapom.
"Igen ám, de itt Jézus nem fizikai értelemben vett fegyverre gondolt, tudom, hogy erre az lesz a válaszod, hogy de igen, viszont ha a szövekörnyezetet és tulajdonkép az egész evangélium tanítását figyelembe vesszük, akkor ez könnyedén felismerhető."
Szerintem meg azt értette ez alatt, hogy tűzzel-vassal akarja a törvényt betölteni. Akár fizikai értelemben véve, akár nem. Ő maga mondta, benne van a Bibliában. Na? Most akkor nekem van igazam? Vagy neked?
"És igen, így van, a legtöbb
ember nem fogadja szívesen a jó hírt, ellenkezőleg,
visszautasítja. Némelyek ellenségesen viselkednek a jó
hír hirdetőivel, sokszor még akkor is, ha azok a saját
családtagjaik. Ugyanis ha ugyanazokat az igazságokat hirdetjük, melyeket egykor Jézus, akkor ma is hasonlóan fogják azt fogadni, mint akkoriban."
Igen, mert Jézus tanításai idejétmúltak, elavultak, és a társadalmi progresszió útjába állnak, ugyanúgy, ahogy a pogány napimádat meg a kereszténység útjába állt.
"Ettől még nem vagyok öntelt, csak hiszem, hogy az igazságot hírdetem, vagy talán régen Jézus követői nem ezt hitték, amikor terjesztették a jó hírt?"
Hiszed, hogy az "igazságot" hirdeted, csak nem tudod. Arrogáns vagy, mert tévedhetetlennek gondolod magad, és mert több száz más "igazság" is létezik: koráni igazság, a Tóra igazsága, a Bhagavad Gita igazsága. A te "igazságod" nem egy mind fölött, hanem egy a sok között.
"Talán igaz marad, de egyúttal feleslegessé válik."
Nen válik feleslegessé, mivel ma is millió számban vannak olyan családok, melyek a Biblia tanulmányozása által tértek át egy sokkal boldogabb, kielégítőbb életetre, én magam is ismerek ilyen családokat.
" A kérdés
megválaszolása téged illet, hiszen Te azt mondod, a
Biblia igaz. Hogy döntöd el, melyik az igaz, és melyik
nem?"
Nos már mondtan, hogy a Bibliát a beteljesedett próféciák is nagyban megkülömböztetik a más vallások könyveitől, ezt mondanám az egyik oknak.
" Mint ahogy azt is írja, hogy a gyerekedet szeretetből
ostorozd meg..."
Jól mondod!
" Bolondság köttetett a gyermek szívéhez, ám a
fegyelmezés vesszeje messze űzi azt tőle."
(Példabeszédek 22:15)
És most konkrétan mi a bajod ezzel is?
"Akkor ezek alapján a Trójai háborút is el kéne
fogadnod, mint igaz eseményt. Hiszen találtak erről a
mondáról feljegyzéseket régészek."
Áhá, értem, szóval te nen tekinted történelmi ténynek többek között:
- Babilon bukását
-a Zsidó Diaspórát
-a Zsidó Holokausztot
-az ezt követő szinte egyetlen nap alatt történő Zsidó államalapítást
-és az ezután következő hihetetlen mértékű áldásokat, amelyeket kaptak, pl. Amikor szó szerint alig néhány száz rosszul
felfegyverzett, szedett-vedett zsidó milicista védte meg
az új államot a környező 5-6 arab állam hadseregével
és arzenáljával szemben? Márpedig ezek mind hihetetlen pontossággal meg lettek írva 3500 évvel ezelőtt! És itt nem foghatod arra, hogy csak utólag lettek beleszerkesztve. Mellesleg vannak még más beteljesedett próféciák is, ha érdekel, mutathatok még.
"Dehogynem. Mit gondolsz, miért épp úgy szól az
Újszövetség, hogy az ószövetségi próféciák
beteljesültnek tűnjenek?"
Ezt legfeljebb a Jézus életéről szólókra lehetne ráfogni, de remélem most már felfogod végre, hogy nem erről beszéltem.
" Szerintem meg azt értette ez alatt, hogy tűzzel-vassal
akarja a törvényt betölteni. Akár fizikai értelemben
véve, akár nem."
Igen, ő fogja ezt betölteni, de azt valójában nem tudhatjuk, hogy kit hogyan fog megítélni, kinek mit bocsájt meg, s kinek mit nem, de abban biztos vagyok, hogy ő mindenkit igazságosan fog megítélni.
" Igen, mert Jézus tanításai idejétmúltak, elavultak, és a
társadalmi progresszió útjába állnak, ugyanúgy, ahogy
a pogány napimádat meg a kereszténység útjába állt."
Tudod te mit jelent az evangélium hírdetése, s miben merül ki? Javaslom inkább nézz utána, mert gyanús, hogy megint nem tudod miről beszélek. Itt egy kis segítség: [link] : ?
" Hiszed, hogy az "igazságot" hirdeted, csak nem tudod.
Arrogáns vagy, mert tévedhetetlennek gondolod
magad"
Ez nem igaz, nem gondolom magam tévedhetetlennek, pont ezért használtam a "hiszem" szót, nem pedig a "tudom"-ot.
"Nen válik feleslegessé, mivel ma is millió számban vannak olyan családok, melyek a Biblia tanulmányozása által tértek át egy sokkal boldogabb, kielégítőbb életetre, én magam is ismerek ilyen családokat."
Dehogynem válik feleslegessé, hiszen akkor a Biblia teljesen kihagyható a boldogsághoz vezető ösvény egyenletéből. Ugyanúgy, ahogy az ázsiai kultúrkörnek nincs szüksége Bibliára ahhoz, hogy a család fennmaradjon, úgy az európainak sincs, és a Biblia elfelejthetővé válik.
"Nos már mondtan, hogy a Bibliát a beteljesedett próféciák is nagyban megkülömböztetik a más vallások könyveitől, ezt mondanám az egyik oknak."
Akarod mondani emberek teljesítették be őket.
"Jól mondod!
" Bolondság köttetett a gyermek szívéhez, ám a
fegyelmezés vesszeje messze űzi azt tőle."
(Példabeszédek 22:15)
És most konkrétan mi a bajod ezzel is?"
A bajom semmi. Bajod legfeljebb neked lehet belőle, hiszen míg előbb kézzel-lábbal amellett voltál, hogy a Biblia ilyet nem tartalmaz, most érdekes módon pont Te idéztél be egy ilyet :) Ismételten önellentmondásba kerültél.
És ismételten azt bizonyítottam, hogy nem igazad van, csak véleményed. Aki veri a gyerekét az ugyanúgy helyesen cselekszik ez alapján, mint aki nem, szigorúan bibliai szempontból nézve. Két teljesen ellentétes cselekvés viszont nem szolgálhat logikusan egyaránt jó célt. Ellentmondásba kerülsz. Itt jön szerencsénkre a képbe a modern morálfilozófia, ami pl. határozott álláspontot képvisel a gyerekek bántalmazását illetően, és ezzel az olyan ellentmondásos erkölcsi iránytű, mint a Biblia ebből a szempontból is feleslegessé válik.
"Áhá, értem, szóval te nen tekinted történelmi ténynek többek között:
- Babilon bukását
-a Zsidó Diaspórát
-a Zsidó Holokausztot
-az ezt követő szinte egyetlen nap alatt történő Zsidó államalapítást
-és az ezután következő hihetetlen mértékű áldásokat, amelyeket kaptak, pl. Amikor szó szerint alig néhány száz rosszul
felfegyverzett, szedett-vedett zsidó milicista védte meg
az új államot a környező 5-6 arab állam hadseregével
és arzenáljával szemben?"
Hogy jönnek ezek ide? Talán a próféciák tartalmazták a zsidó holokausztot, és az államalapítást? Ha igen, akkor kérlek, mutass róla egy pontos idézetet.
Továbbá nagyon kényelmesen nem válaszoltál a kérdésemre. Mit gondolsz a trójai háborúról? Megtörtént, valós esemény volt? Válaszolj. Te nagyon szívesen kibújsz a kérdéseim alól, amikre nem tudsz válaszolni, arra sem kaptam választ, hogy ha Isten arra kérne, megölnéd-e a gyereked, megtennéd-e. Miért bújsz ki állandóan a kérdéseim alól? Nem tudsz rájuk válaszolni, vagy nem akarsz? Esetleg egyikből következik a másik? Nem tudsz rájuk válaszolni ezért nem is akarsz?
"Márpedig ezek mind hihetetlen pontossággal meg lettek írva 3500 évvel ezelőtt! És itt nem foghatod arra, hogy csak utólag lettek beleszerkesztve."
Ezek a próféciák, melyek direkt a lehető legáltalánosabb "jövendöléseket" tartalmazzák. Ugyanmár, ennek te képes vagy bedőlni?
Ha én azt jövendölöm, hogy a 2014-es évben is folytatódni fog a konfliktus a Közel-Keleten és beteljesedik, akkor hirtelen engem is elkezdesz istenként imádni? Hirtelen rólam is elhiszed, hogy próféta vagyok? Semmi okod nincs arra, hogy ne így tegyél, hiszen már így is elhiszel rengeteg halandzsát, amire semmi bizonyítékod nincs.
Olyan általánosan megfogalmazott próféciákról beszélsz, melyekbe bárki beleláthat bármit. Ezeket akarod te nekem megmagyarázni, hogy komolyak? Ha igen, akkor válaszolj a fenti kérdésemre, nevezetesen, hogy engem is elkezdenél-e istenként tisztelni.
"Ezt legfeljebb a Jézus életéről szólókra lehetne ráfogni, de remélem most már felfogod végre, hogy nem erről beszéltem."
Azért én szeretnék ennél a témánál maradni. Ugyanis ha "legfeljebb" Jézus életéről van szó, akkor logikusan az utána következő írások, Pál szófosásaitól kezdve nem áll szilárd talajon, és az egész keresztény világ tévedésben élhet. Ha ugyanis a Jézus életéről szóló történeteket manipulálták, akkor az egész hit manipuláción alapul, nem pedig igazságon.
"Igen, ő fogja ezt betölteni, de azt valójában nem tudhatjuk, hogy kit hogyan fog megítélni, kinek mit bocsájt meg, s kinek mit nem, de abban biztos vagyok, hogy ő mindenkit igazságosan fog megítélni."
Nagyon kényelmesen kibújtál a kérdés alól... :)
"Tudod te mit jelent az evangélium hírdetése, s miben merül ki? Javaslom inkább nézz utána, mert gyanús, hogy megint nem tudod miről beszélek."
Szerintem Te nem tudod miről beszélsz. Amit te "bibliai" igazságnak mondasz, annak egy részét vagy felülírta a mai morálfilozófia és azért vált irrelevánssá, vagy már ismerték a Biblia előtt is, és azért irreleváns. Szerinted Jézus előtt nem ismerték a szeretetet...? Semmit nem mond az evangélium, amit más (korábbi) vallás, vagy akár filozófia nem mondana.
"Ez nem igaz, nem gondolom magam tévedhetetlennek, pont ezért használtam a "hiszem" szót, nem pedig a "tudom"-ot."
Akkor ezek alapján igaz kereszténynek sem gondolhatod magad, hiszen igaz kereszténynek is csak hinni tudod magad, nem pedig "tudni".
"Dehogynem válik feleslegessé, hiszen akkor a Biblia
teljesen kihagyható a boldogsághoz vezető ösvény
egyenletéből. "
Csak hogy senki sem mondta hogy a Bibliának az az egyetlen felada, hogy boldogan tartsa az embereket eme bűnös világ utolsó napjaiban, bőven van más feladata is.
" A bajom semmi. Bajod legfeljebb neked lehet belőle,
hiszen míg előbb kézzel-lábbal amellett voltál, hogy a
Biblia ilyet nem tartalmaz, most érdekes módon pont
Te idéztél be egy ilyet :) Ismételten önellentmondásba
kerültél."
Mi köze van az önsanyargatásnak a szeretet teljes gyermekneveléshez, azt ugyan áruld már el! Gyönyörűen kiforgattad a szavaimat itt is.
" És ismételten azt bizonyítottam, hogy nem igazad van,
csak véleményed. Aki veri a gyerekét az ugyanúgy
helyesen cselekszik ez alapján, mint aki nem,
szigorúan bibliai szempontból nézve. Két teljesen
ellentétes cselekvés viszont nem szolgálhat logikusan
egyaránt jó célt. Ellentmondásba kerülsz. "
Nem hiszem, ugyanis a Biblia pontosan kifejti, hogy mire is értette ezt isten, mégpedig arra, hogy fölöslegesen ne bántalmazzuk a saját testünket, mint például az akkoriban is elterjedt vagdalgatásokkal vagy akár a dohányzással, alkohollal stb.
" Hogy jönnek ezek ide? Talán a próféciák tartalmazták a
zsidó holokausztot, és az államalapítást? Ha igen,
akkor kérlek, mutass róla egy pontos idézetet."
Ember, csak nem olvastad akkor el azt a hsz.-t. Ez a prófécia 3500 évvel ezelőtt íródott és a Zsidó nép jővőjéről szól, más népen még csak nem is értelmezhető, ezen kívül a próféciák sorrendben, tökéletes pontossággal teljesedtek be, még a legapróbb részletekig is. De neked aztán érvelhet az ember bármivel, hatástalan, te tökéletes példánya vagy a legelfogultabb ateistáknak! Na nem mint ha a Binlia nem ezt jövendölte volna meg az utolsó napok embereiről.
"Továbbá nagyon kényelmesen nem válaszoltál a
kérdésemre. Mit gondolsz a trójai háborúról?
Megtörtént, valós esemény volt? Válaszolj."
Nem foglalkoztam igazán ezzel a kérdéssel soha sem, mivel nem tartotom egy lényeges dolognak, de biztos van valóság alapja.
" Ezek a próféciák, melyek direkt a lehető
legáltalánosabb "jövendöléseket" tartalmazzák.
Ugyanmár, ennek te képes vagy bedőlni?"
Legáltalánosabb jövendölések? Szerinted az a legáltalánosabb jövendölés, hogy egy birodalomró 200 évre előre megmondom, hogy pontosan honnan, melyik nép, hogyan és név szerint melyik uralkodóval az élén fogja megdönteni? De mondhatnám ezt tovább is, de pont ezért mondtam, hogy olvasd el a 3.hsz.-t, hiszen ott végig tökéletesen le lett ez írva.
" Ha én azt jövendölöm, hogy a 2014-es évben is
folytatódni fog a konfliktus a Közel-Keleten és
beteljesedik, akkor hirtelen engem is elkezdesz
istenként imádni? Hirtelen rólam is elhiszed, hogy
próféta vagyok? Semmi okod nincs arra, hogy ne így
tegyél, hiszen már így is elhiszel rengeteg halandzsát,
amire semmi bizonyítékod nincs."
Nen, viszont ha megmondanád, hogy 3500 évig pontosan mik fognak ott történni, akkor ha nem is én, de az akkori generáció joggal nevezhetne annak, de kétlem, hogy ilyen jóslattal elő tudnál állni. :D
" Azért én szeretnék ennél a témánál maradni. Ugyanis
ha "legfeljebb" Jézus életéről van szó, akkor logikusan
az utána következő írások, Pál szófosásaitól kezdve
nem áll szilárd talajon, és az egész keresztény világ
tévedésben élhet. Ha ugyanis a Jézus életéről szóló
történeteket manipulálták, akkor az egész hit
manipuláción alapul, nem pedig igazságon."
Nos, mint mondtam, voltak kisebb ferdítések, amik idővel le is lepleződtek, ilyen volt például a szentháromság dogmája érdekében elkövetett ún. "Jánisi betoldás" vagy az isteni név szisztematikus kihagyása a másolásokkal, helyettesítve külömböző jelzőkkel, rangokkal, ilyen teológiai okokból elkövetett hamisítások voltak, de ezek a teljes írás fényében leleplezhetőek.
" Szerinted Jézus előtt nem ismerték a szeretetet...?
Semmit nem mond az evangélium, amit más (korábbi)
vallás, vagy akár filozófia nem mondana."
Megint nen olvastad, amit ezzel kapcsolatban a jánlottam, pedig elég lett volna csak beleolvasnod és akkor tudnád, hogy az evangélium, azaz örömhír tulajdonképp mit takar.
" Akkor ezek alapján igaz kereszténynek sem
gondolhatod magad, hiszen igaz kereszténynek is csak
hinni tudod magad, nem pedig "tudni"."
Igen, viszont törekedni is tudok arra, hogy igazi Krisztus követő legyek, hiszen mindig van mit tanulni, fejlődni.
"Csak hogy senki sem mondta hogy a Bibliának az az egyetlen felada, hogy boldogan tartsa az embereket eme bűnös világ utolsó napjaiban, bőven van más feladata is."
És lassan azok is elfelejtődnek :)
"Mi köze van az önsanyargatásnak a szeretet teljes gyermekneveléshez, azt ugyan áruld már el! Gyönyörűen kiforgattad a szavaimat itt is."
Na most itt szerintem szeretetteljes gyereknevelésről szó sem volt. Gyerekbántalmazásról volt szó. Nem mindegy, hogy helyet cserélni, vagy csehet herélni. Az ellentmondás ezzel továbbra is fennáll, nevezetesen, hogy akkor péppé rugdossam a gyerekemet a szeretet nevében, vagy inkább leüljek vele beszélgetni? A szeretet úgy tűnik minden eszközt szentesít.
"Nem hiszem, ugyanis a Biblia pontosan kifejti, hogy mire is értette ezt isten, mégpedig arra, hogy fölöslegesen ne bántalmazzuk a saját testünket, mint például az akkoriban is elterjedt vagdalgatásokkal vagy akár a dohányzással, alkohollal stb."
De azt is mondta isten, hogy arra teremtette a növényeket, hogy használjuk őket, tehát ez meg nem zárja ki a dohányzást. Látod, pont erről beszéltem: saját kényed-kedved szerint szemezgetsz a Bibliából, ami az egyéni határaidba belefér, azt elismered, a többi, ami nem fér bele, azt meg nem veszed figyelembe, vagy hozol rá egy másik idézetet, vagy megpróbálod átfogalmazni. Saját magad döntöd el, melyik bibliai sor melyik kontextusban mikor helyes, és itt van a szubjektivitás lényege.
"Ember, csak nem olvastad akkor el azt a hsz.-t. Ez a prófécia 3500 évvel ezelőtt íródott és a Zsidó nép jővőjéről szól, más népen még csak nem is értelmezhető, ezen kívül a próféciák sorrendben, tökéletes pontossággal teljesedtek be, még a legapróbb részletekig is."
Jajj persze, mert attól orra kéne buknom, hogy vallási alapon háborúskodni fognak az emberek. Istenem, ennyire szűklátókörű vagy? Az emberiség egész történelmét átszövik a vallási alapú háborúskodások, erről írtak próféciákat, ahol a zsidók pusztításáról beszéltek...komolyan?? A kor sajátosságaiból kikövetkeztették, hogy az emberek hülyék és azok is maradnak? Hát ettől aztán marha nagy prófécia, tényleg...
"De neked aztán érvelhet az ember bármivel, hatástalan, te tökéletes példánya vagy a legelfogultabb ateistáknak! Na nem mint ha a Binlia nem ezt jövendölte volna meg az utolsó napok embereiről."
Elfogult ateizmus? :D Ilyenről sem hallottam még. Segítek: ezt kritikus gondolkodásnak hívják.
És már megint ez az óvodás érvelés... :D
A Biblia igaz, és ha valaki kételkedik benne, hát a Biblia azt mondja magáról, hogy igaz és leírja, hogy kételkedni fognak benne, ez méginkább azt bizonyítja, hogy a Biblia igaz!
Ideje végre felnőni. Ezt nem érvelésnek hívják barátom. De szeretnék végre egy érvelést látni tőled.
"Nem foglalkoztam igazán ezzel a kérdéssel soha sem, mivel nem tartotom egy lényeges dolognak, de biztos van valóság alapja."
De akkor valós esemény volt, vagy nem? Egyszerű, eldöntendő kérdés. Igen, vagy nem?
"Legáltalánosabb jövendölések? Szerinted az a legáltalánosabb jövendölés, hogy egy birodalomró 200 évre előre megmondom, hogy pontosan honnan, melyik nép, hogyan és név szerint melyik uralkodóval az élén fogja megdönteni? De mondhatnám ezt tovább is, de pont ezért mondtam, hogy olvasd el a 3.hsz.-t, hiszen ott végig tökéletesen le lett ez írva."
A 3. hsz-ban nincs semmiféle link. Birodalmak buktak el eddig is, el fognak ezután is. Esetleg leírhatnád magadtól, mire gondolsz, mert mindig csak arra a hsz-re hivatkozol. Csak nehogy az legyen, hogy megint a Bibliával magyarázol meg egy a bibliai történetet... :D
„Nen, viszont ha megmondanád, hogy 3500 évig pontosan mik fognak ott történni, akkor ha nem is én, de az akkori generáció joggal nevezhetne annak, de kétlem, hogy ilyen jóslattal elő tudnál állni. :D”
Pedig elő tudnék, hidd el. Látod, épp ez a lényeg: olyan dolgokat megfogalmazni bárki tud, amik a jövőben nagy valószínűséggel bekövetkeznek.
„Nos, mint mondtam, voltak kisebb ferdítések, amik idővel le is lepleződtek, ilyen volt például a szentháromság dogmája érdekében elkövetett ún. "Jánisi betoldás" vagy az isteni név szisztematikus kihagyása a másolásokkal, helyettesítve külömböző jelzőkkel, rangokkal, ilyen teológiai okokból elkövetett hamisítások voltak, de ezek a teljes írás fényében leleplezhetőek.”
A teljes írás fényében pont hogy nem leplezhetők le, hiszen ha egyszer pont a központi téma az, amit manipuláltak (Jézus), akkor rögtön a fele (az egész Újszövetség) már elbukott, és innentől kezdve az Ószövetséget ki lehet dobni az ablakon.
„Megint nen olvastad, amit ezzel kapcsolatban a jánlottam, pedig elég lett volna csak beleolvasnod és akkor tudnád, hogy az evangélium, azaz örömhír tulajdonképp mit takar.”
Megint nem olvastad el, amit írtam. Örömhírt minden vallás hirdet. Miért kéne pont az evangéliumtól cikk-cakkba hugyoznom?
„Igen, viszont törekedni is tudok arra, hogy igazi Krisztus követő legyek, hiszen mindig van mit tanulni, fejlődni.”
Hidd el, jó úton jársz: igazi racionális gondolkodást mellőző krisztusdroid. Csak gratulálni tudok.
Kedves István!
Az rendben van, hogy bibliai homályba vesző idők történelmét megprófétáltnak veszed, de napjainkban történt eseményekről jobb, ha hallgatsz.
"-az ezt követő szinte egyetlen nap alatt történő Zsidó államalapítást
-és az ezután következő hihetetlen mértékű áldásokat, amelyeket kaptak, pl. Amikor szó szerint alig néhány száz rosszul
felfegyverzett, szedett-vedett zsidó milicista védte meg
az új államot a környező 5-6 arab állam hadseregével
és arzenáljával szemben?" "
Elég sokáig tartott a huzavona, azok az áldások pedig ugye angol, amerikai, francia fegyverek voltak? A pontos események itt olvashatók:
Bár tagadhatatlan a zsidó milicisták hősies harciassága, de az ENSZ tekintélye, Anglia, az USA és a világ nyomása sem elhanyagolható. Mindemellett áradt a pénz, a fegyver az új Izraelbe, azóta is az övék a legerősebb hadsereg a térségben.
Ez történelem, az okokat mindenki ismeri, mondd el az erről szóló próféciát, légy szives, ha megkérhetlek, lehetőleg pontosan. Miféle ordító vadállat szól erről a témáról?
"a próféciák sorrendben, tökéletes pontossággal teljesedtek be, még a legapróbb részletekig is."
Aha, kimászott a vízből egy négyfejű szárnyas oroszlán...
"És lassan azok is elfelejtődnek"
Vagy inkább beteljesednek
" Na most itt szerintem szeretetteljes gyereknevelésről szó sem volt. Gyerekbántalmazásról volt szó. Nem mindegy, hogy helyet cserélni, vagy csehet herélni. Az ellentmondás ezzel továbbra is fennáll, nevezetesen, hogy akkor péppé rugdossam a gyerekemet a szeretet nevében, vagy inkább leüljek vele beszélgetni? A szeretet úgy tűnik minden eszközt szentesít."
Nyilván addig az egészséges mértékig javalja, ameddig nem okozol a testi épségében kárt, mivel az már ellennt mondana az óvjuk a testünket parancsának.
" De azt is mondta isten, hogy arra teremtette a növényeket, hogy használjuk őket, tehát ez meg nem zárja ki a dohányzást. Látod, pont erről beszéltem: saját kényed-kedved szerint szemezgetsz a Bibliából, ami az egyéni határaidba belefér, azt elismered, a többi, ami nem fér bele, azt meg nem veszed figyelembe"
De pontosan ezt mondják a Szentírás kiforgatásának, mellesleg ez is meg lett jövendölve, ugyan is nyílván való, hogy a Bibliát nem versenként, kiragadva azt a szövegkörnyezetéből kell értelmezni, hanem a teljes írást együtt, logikusan. Én értem, hogy miről beszélsz, de ezek az emberek ugyanúgy meg fogják kapni a büntetésüket, mivel amit tesznek, tudatosan csinálják.
" Jajj persze, mert attól orra kéne buknom, hogy vallási alapon háborúskodni fognak az emberek. Istenem, ennyire szűklátókörű vagy? Az emberiség egész történelmét átszövik a vallási alapú háborúskodások, erről írtak próféciákat, ahol a zsidók pusztításáról beszéltek...komolyan?? "
Honnan tudod, hogy csak a Zsidók pusztulásáról beszélnek? Egyáltalán nem csak arról, de hát aki csak kilyen szűklátókörűen és elfogultan tud értelmezni mindent mint te, annak hiába tépem én a számat.
" Elfogult ateizmus? :D Ilyenről sem hallottam még. Segítek: ezt kritikus gondolkodásnak hívják."
Persze, felőlem aztán annak hívod, aminek akarod.
" De akkor valós esemény volt, vagy nem? Egyszerű, eldöntendő kérdés. Igen, vagy nem?"
Szerinten pedig erre nem lehet egyszerű eldöntendő kérdéssel válaszolni, mivel az is lehet, hogy a sztorinak csak a fele vagy csak a háromnegyede volt igaz.
" A 3. hsz-ban nincs semmiféle link. Birodalmak buktak el eddig is, el fognak ezután is. Esetleg leírhatnád magadtól, mire gondolsz, mert mindig csak arra a hsz-re hivatkozol. Csak nehogy az legyen, hogy megint a Bibliával magyarázol meg egy a bibliai történetet."
Nyugi, majd bemásolom anak a hsz.-nak egy részét, mert tzolko is kérte, és tényleg unalmas mindig arra hivatkozni, főleg úgy, hogy el sem olvasod. Mellesleg amit példának hoztam az konkrétan a 2-esben lett leírva, a 3-as a folytatás.
" Ideje végre felnőni. Ezt nem érvelésnek hívják barátom. De szeretnék végre egy érvelést látni tőled."
Majd jobban igyekszem :)
" Pedig elő tudnék, hidd el. Látod, épp ez a lényeg: olyan dolgokat megfogalmazni bárki tud, amik a jövőben nagy valószínűséggel bekövetkeznek."
Értem, szóval azt bárki meg tudta volna jövendölni a hatalmas babilonról, hogy 200 év múlva el fog esni, egy olyan uralkodó által, akinek a neve cyrus lesz és még akkor a körülményekről nem is beszéltem milyen pontosan le lettek írva a Bibliában.
Vagy nyílván az is teljesen megjósolható volt 3500 évre előre, hogy a Zsidók először szét lesznek szóratva, de mégsem asszimilálódhatnak illetve ez után visszaviszik őket a kényszetmunka földjére, ahol még a munkájuk miatt sem tartyák őket életben. S miután majdnem teljesen kipusztultak, hírtelen meglapítják az államukat, ráadásul ugyanazon a földön, ahol eredetileg éltek és még ennek tetejében hatalmas áldásokban részesülnek, hiszen tagadhatatlan, hogy mára egy katonailag és gazdaságilag erős állammá fejlődött. Ez nyilván teljesen logikus és kiszámítható volt 3500 évre előre, hogy így fog történni, igazad van, nem is értem hogy képzelhettem.....
" A teljes írás fényében pont hogy nem leplezhetők le, hiszen ha egyszer pont a központi téma az, amit manipuláltak (Jézus), akkor rögtön a fele (az egész Újszövetség) már elbukott, és innentől kezdve az Ószövetséget ki lehet dobni az ablakon."
No azért Isten sem hagyott mindent rá az emberre, gondolod, hogy csak úgy hagyná, hogy tönkremenjen a szava? Amiket pedig tettek, azok nagyon is leleplezhetőek voltak.
" Megint nem olvastad el, amit írtam. Örömhírt minden vallás hirdet. Miért kéne pont az evangéliumtól cikk-cakkba hugyoznom?"
De pont azért küldtem a linket, hogy olvasd el, miben külöbözik ez az örömhír a többitől. De ha nem akarod, nem muszáj :D
" Hidd el, jó úton jársz: igazi racionális gondolkodást mellőző krisztusdroid. Csak gratulálni tudok."
Te is jó úton jársz, Igazi elkötelezetje vagy a materializmusnak. Ehhez én is csak gratulálni tudok.
Kedves tzolko!
"Elég sokáig tartott a huzavona"
Igen, azt én sem tagadom, hogy voltak előkészületek, de a lényeg akkor is egyetlen nap alatt dőlt el.
" Bár tagadhatatlan a zsidó milicisták hősies harciassága, de az ENSZ tekintélye, Anglia, az USA és a világ nyomása sem elhanyagolható. Mindemellett áradt a pénz, a fegyver az új Izraelbe, azóta is az övék a legerősebb hadsereg a térségben."
Nos az áldások, azok áldások, bárhonnan is jöttek. Hülyeség lenne azon vitatkozni, hogy számít annak és mi nem.
" Ez történelem, az okokat mindenki ismeri, mondd el az erről szóló próféciát, légy szives, ha megkérhetlek, lehetőleg pontosan. Miféle ordító vadállat szól erről a témáról?"
Oké, bemásolom:
" Ha az előtted semmi, amit 3000 évvel ezelőtt jósoltak meg, és 2000 éve beteljesedett, akkor mondok olyat, amit 3500 éve jósoltak meg, és korunkban teljesedett be. Kozmetikázásról szó sem lehet ebben az esetben; arról sem, hogy valaki szándékosan a próféciát akarta volna beteljesíteni úgy, hogy fantasztikusnak tűnjön.
Megpróbálom rövidre fogni, és csak 1-et mondok, mert szerintem ez az egy is lenyűgöző.
Mózes könyvei elvileg nagyjából 3500 évvel ezelőtt keletkeztek, de legkésőbb 3000 éve, az első zsidó Templom felépítésekor már bizonyosan létezett a Törvény.
Mózes V. könyvének címe Deuteronomium = "A törvény megismétlése", vagy Károlinál "A törvény summája". Ennek a vége felé található egy nagyon ismert rész, az áldás és az átok törvénye az 5Móz 28-30. fejezetében. Ez a rész hosszan sorolja, hogy mi a "jutalma", azaz áldása annak, ha az emberek (és itt különösen Izrael népéről van szó) megtartják Isten parancsolatait, és mi a "büntetése", átka annak, ha áthágják azokat. Ezt a részt egyszerre lehet úgy olvasni, hogy okok és okozatok, döntések és következmények vannak benne leírva, és úgy is, hogy össze van benne foglalva Izrael népének egész jövője.
Érdemes lenne persze végigolvasnod az Ószövetséget, hogy lássad, Izrael történelme milyen nagyon leképezte azokat az áldásokat és átkokat, amelyek itt le vannak írva. Voltaképpen az egész Ószövetség arról szól, hogy amikor Izrael "megtért" Istenhez és helyesen cselekedtek, megtartották a Törvényt, akkor Isten megáldotta és jó szerencséssé tette őket, amikor elpártoltak Istentől és más isteneket imádtak, akkor pedig átok alá kerültek, vesztes háborúkat vívtak, pusztulásba és fogságba és nyomorúságba vettettek. Aztán végül megtértek Istenhez, és onnantól kezdve lényegében Jézusig (ill. i. u. 70-ig, a Diaszpóra kezdetéig) viszonylagosan nyugodt időket éltek, gyakorolhatták a vallásukat stb.
Eddig a körülmények. Erre persze mondhatod, hogy na peersze, le van írva, hogy Jeremiás megjövendölte, hogy ha nem térnek meg, akkor szét lesznek szórva Babilonba, de ezt igazából a babiloni fogság után írták bele a Bibliába. Ezt meg lehet cáfolni történelmi bizonyítékokkal, de ez itt nem annak a tere.
Azt már nem mondhatod, hogy a keresztények írták meg Dániel könyvében, hogy mikor fog "kiirtatni a Messiás", amikor már ismerték az időpontját, és írtak egy olyan könyvet, ami a zsidók babiloni fogsága idejére datálódik. Dániel könyvében ugyanis 483 évvel előre döbbenetes pontossággal meg lehet találni, hogy mikor kellett a Messiásnak meghalnia, és Jézust pontosan akkor feszítették keresztre Jeruzsálemben, fél évezreddel később. Még az amúgy Dániel könyvének hitelességét tagadó történészek is legkésőbb a Kr. e. 2. évszázadra datálják a szöveg ma ismert formájának keletkezését, ennek ellenére van benne egy pontos prófécia a 200 évvel később kivégzett Jézusról...
De vissza az 5Mózeshez. Az áldás és átok leírása egy nagy kört ír le: elindul onnan, hogy mi történik, "ha szorgalmatosan hallgatnak" Istenre és az ő parancsolataira: áldás kíséri őket, jó szerencsések lesznek stb. Aztán rátér arra, hogy milyen átkok következnek és milyen sorrendben akkor, ha nem hallgatnak az Úrra és nem tartják meg a parancsolatait. Ennek az átoknak a vége a teljes szétszóratás a népek közé és a majdnem végleges kipusztulás - de aztán a kör végén mégiscsak megkönyörül az Úr Izraelen, és visszaviszi őket az Ígéret Földjére, és ismét megáldja és megsokasítja őket.
Ez több mint 3 évezrede le van írva Mózes 5. könyvében, és szóról szóra igaz lett!
Az 5Mózes 28-ban az átok leírása fokozatosan egyre súlyosabb lesz. Meg van benne jövendölve például, hogy a nép királyt fog választani (ez csak több mint 400 évvel később következett be), és a királyok olyan romlásba viszik az országot, hogy végül idegen nép közé fognak fogságba menni és idegen isteneket fognak szolgálni. Ez beteljesedett akkor, amikor i. e. a 7-6. században Izrael, majd Júda az asszíriai, majd babiloni fogságba el lett hurcolva - ez vetett véget az izraeli királyság intézményének.
Ezután pedig az átok a következőképpen fokozódik:
"5Móz 28:62 És kevesen maradtok meg, akik annak előtte oly sokan voltatok, mint az égnek csillagai; mivelhogy nem hallgattál az Úrnak, a te Istenednek szavára.
5Móz 28:63 És amiképpen örvendezett az Úr rajtatok, hogy jót tett veletek és megsokasított titeket: akképpen fog örvendezni az Úr rajtatok, hogy kiveszt és kipusztít titeket; és ki fogtok gyomláltatni arról a földről, amelyre te bemégy, hogy bírjad azt.
5Móz 28:64 És szétszór téged az Úr minden nép közé, a földnek egyik végétől a földnek másik végéig; és szolgálni fogsz ott idegen isteneket, akiket sem te nem ismertél, sem a te atyáid: fát és követ."
Ez pedig már egy 1000 évvel későbbi eseményt jelez előre: a zsidó diaszpórát. Mózes azelőtt, hogy bementek volna Izrael földjére (!), megjövendölte, hogy 1000 év múlva hogyan fognak onnan szétszóratni!
Ez a prófécia elkezdett beteljesedni Kr. u. 70-ben, amikor Titus római hadseregével lerombolta a jeruzsálemi (második) Templomot, és a rómaiak elűzték a zsidókat a Szentföld területéről, innentől kezdve a következő közel 19 évszázadban a zsidók szó szerint "szét lettek szórva" minden nép közé, "az ég egyik végétől a másik végéig", és nem volt államuk, hanem a legtöbb helyen politikailag és/vagy vallásilag elnyomott állapotban, szétszórva, kisközösségekben éltek. Honnan tudta ezt Mózes, hogy így fog történni? És ha ilyet leírt, honnan tudta, hogy - sok más szétszóródott néphez hasonlóan - nem fognak asszimilálódni, beleolvadni a többi népbe és kiveszni a történelem színpadáról?
De ez még mindig nem a vége. Mert az átok ezután is folytatódik:
"5Móz 28:65 De e nemzetek között sem pihensz meg, és nem lesz a te talpadnak nyugodalma; mert rettegő szívet, epedő szemeket és sóvárgó lelket ad ott neked az Úr.
5Móz 28:66 És a te életed kétséges lesz majd előtted: és rettegni fogsz éjjel és nappal, és nem bízol életedben.
5Móz 28:67 Reggel azt mondod: Bárcsak este volna! este pedig azt mondod: Bárcsak reggel volna! - a te szívednek rettegései miatt, amellyel rettegsz, és a te szemeidnek látása miatt, amelyet látsz.
5Móz 28:68 És visszavisz téged az Úr Egyiptomba hajókon, azon az úton, amelyről azt mondtam neked, hogy nem fogod azt többé meglátni! És áruljátok ott magatokat a ti ellenségeiteknek szolgákul és szolgálóleányokul, de nem lesz, aki megvegyen."
És ezzel van vége az átoknak. Éjjel és nappal rettegni fogsz, éjjel nem tudod, megéred-e a reggelt és nappal nem tudod, megéred-e az éjszakát, és nem bízol életedben, iszonyatos dolgokat látsz, és végül "Egyiptomba", ami az értelmetlen rabszolgamunka és halálra dolgoztatás jelképe, mész vissza.
Úgy vélem, hogy ennek az átoknak a végét semmi mással nem lehet jobban azonosítani, mint a zsidó holokauszttal a 2. világháborúban. Ha alaposan megvizsgáljuk a szöveget, elképesztő pontossággal rajzolódnak ki előttünk ennek a borzalmas eseménynek a főbb jellegzetességei. A legvége az átoknak döbbenetes: erővel felraknak titeket a "hajókra", és szállítmányokban visznek Egyiptomba, a kényszermunka földjére. De annyira értéktelennek tartanak majd az ellenségeitek benneteket, hogy még a kényszermunkátok sem kell majd nekik, már a munkaerőtökért sem tartanak életben...
És itt vége az átoknak. De lássuk, minek kell következnie ezután:
"5Móz 30:1 És ha majd elkövetkeznek reád mind ezek: az áldás és az átok, amelyet elődbe adtam neked; és szívedre veszed azt ama nemzetek között, akik közé oda taszított téged az Úr, a te Istened;
5Móz 30:2 És megtérsz az Úrhoz, a te Istenedhez, és hallgatsz az ő szavára mind aszerint, amint én parancsolom neked e napon, te és a te fiaid teljes szívedből és teljes lelkedből:
5Móz 30:3 Akkor visszahozza az Úr, a te Istened a te foglyaidat, és könyörül rajtad, és visszahozván, összegyűjt majd téged minden nép közül, akik közé oda szórt téged az Úr, a te Istened.
5Móz 30:4 Ha az ég szélére volnál is taszítva, onnét is összegyűjt téged az Úr, a te Istened, és onnét is felvesz téged;
5Móz 30:5 És elhoz téged az Úr, a te Istened a földre, amelyet bírtak a te atyáid, és bírni fogod azt; és jól tesz veled, és inkább megsokasít téged, mint a te atyáidat."
Vagyis mi van itt leírva? HA majd elkövetkeznek rád ezek: az áldás, és aztán az átok. Vagyis AKKOR, amikor az átok végleg beteljesedik és véget ér rajtatok - AKKOR megkönyörül rajtad (sajnálni, szánakozni fog) az Úr, és visszahoz, és összegyűjt minden nép közül... hova? A földre, melyet bírtak a te atyáid! És még inkább megsokasít téged!
Mi is történt AKKOR, amikor az átok kétség nélkül a történelem során a legnagyobb volt a zsidóságon, amikor olyan szenvedésen mentek keresztül, mint még soha azelőtt, és majdnem kipusztultak (az európai zsidók 2/3-át megölték!)? Azután, hogy felszabadították az utolsó koncentrációs tábort, alig 3 évvel, 1948. májusában kikiáltották a zsidó Izrael államot, és azóta az állam népessége dinamikusan növekszik, és különösen rengeteg zsidó tért vissza a második világháború utáni időszakban. Az államot az "atyáik földjén" hozták létre! Pont, ahogy Mózes könyvében meg van írva.
S mi történik ezután?
"5Móz 30:7 Mind ez átkokat pedig rábocsátja az Úr, a te Istened a te ellenségeidre és gyűlölőidre, akik üldöztek téged. (...)
5Móz 30:9 És bővölködővé tesz téged az Úr, a te Istened kezeidnek minden munkájában, a te méhednek gyümölcsében, a te barmodnak gyümölcsében és a te földednek gyümölcsében, a te jódra. Mert hozzád fordul az Úr és öröme lesz benned a te jódra, amiképpen öröme volt a te atyáidban."
És aki ismeri a modern Izrael történelmét, két dolgot biztosan tud:
- Ha nincs a holokauszt, a zsidó állam létrehozása Palesztinában politikailag elképzelhetetlen lett volna.
- A kezdetben néhány százezer fős lakosságú, abszolút védhetetlen határokkal és szinte semmilyen forrással, gazdasággal nem rendelkező fiatal Izrael állam szinte felfoghatatlan, hogyan maradhatott meg a 2 héttel a kikiáltása után rátörő összes környező arab nemzet túlerejével szemben, akiknek deklarált célja a "zsidók tengerbe szorítása" volt.
Szó szerint alig pár évvel azután, hogy a zsidók tehetetlen tömegeit mészárolták le milliószámra Európában, szó szerint alig néhány száz rosszul felfegyverzett, szedett-vedett zsidó milicista védte meg az új államot a környező 5-6 arab állam hadseregével és arzenáljával szemben.
Nem hiszem, hogy az "egyetlen igaz vallás" kiválasztása ezen múlna, de én úgy gondolom, hogy egyrészt ez egy hihetetlen elgondolkodtató és pontosan beteljesült prófécia, abszolút nem belemagyarázásról van szó, mert nemcsak nagy vonalakban, hanem minden részletben igaz lett, és nem egyetlen elszigetelt eseményt, hanem egy 3500 éven keresztül lezajló hosszú folyamatot jövendölt meg. Másrészt pedig teljesen kizárható, hogy itt bármiféle utólagos kozmetikázásról vagy a beteljesedés manipulálásáról lenne szó - ki az az őrült, aki szerint a zsidók mészároltattak le Hitlerrel maguk közül 6 millió embert egy 50 millió emberéletet követelő háborúban annak érdekében, hogy visszatérhessenek az Ígéret földjére, csak hogy beteljesülhessen az 5Mózes 30 próféciája?!
És az az érdekes, hogy nem ez az egyetlen ilyen megdöbbentően pontos prófécia a Bibliában. De ez az egy is olyan nagyszerű, hogy minden tiszteletet megadva a világ különböző vallásainak, én egy olyanról sem tudok, amelyben ilyen próféciával egyáltalán megpróbálkozott volna valaki, hogy 3 évezredre előre kijelentse, mik fognak történni egy nemzettel, milyen időrendben, és milyen részletekkel.
Ezért gondolom azt, hogy minden okunk megvan arra, hogy kutassuk a még be nem teljesült bibliai próféciákat, mert sok jel mutat arra, hogy azok is be fognak teljesedni - emellett nekem a hitem is ezt mondja. Érdemes figyelni például továbbra is Izraelre, mert van egy nagy jelentőségű, könnyen ellenőrizhető prófécia, miszerint fel fog épülni a Harmadik Templom is Jeruzsálemben. Ezt akkor jövendölték meg, amikor a második templom még fel se épült... most meg politikailag egyenesen lehetetlennek tűnik, pont mint amennyire mondjuk 1920-ban "lehetetlen" volt, hogy 1948-ban a zsidóknak saját államuk legyen Palesztinában. De Istennek semmi nem lehetetlen.
De körül lehet nézni másutt is. A bibliai próféciák említik azt, hogy az emberek az "utolsó időkben" "égi jelektől" fognak rettegni. Azt is, hogy a gyerekek engedetlenek lesznek a szüleik iránt. Hogy az emberek körében népszerű lesz vegetáriánusnak lenni, és szeretik majd a "meséket", a legendákat (melyik filmek hozzák ma a legnagyobb bevételt?), és az istenhittől egyre inkább elfordulnak, és helyette a hedonizmusnak adják át magukat: a szexnek, a drogoknak, az alkoholnak stb. Azt is, hogy az erkölcstelenségek lekülönbözőbb fajtái nemcsak elterjednek, hanem társadalmilag elfogadottá is válnak. Azt is, hogy az emberek félni fognak attól, hogy vajon mi lesz a Földdel és a világgal. Azt is, hogy fel fog állni egy olyan világgazdasági rendszer, amely világméretekben képes lesz ellenőrzése alatt tartani a gazdasági folyamatokat, az emberek tranzakcióit. Azt is, hogy ennek a világnak a "béke és biztonság" lesz a jelszava. Azt is, hogy Krisztus evangéliumát a föld minden szegletén hirdetni fogják, de nagyon sokféle felekezet lesz, akik számos ponton eltérnek az eredeti igazságoktól. És azt is, hogy újra egyre inkább üldözni és gyilkolni fogják a keresztényeket.
A Bibliában nemcsak a múltról, hanem a jövőről is információt szerezhetünk, és bár a saját korunk a biblikus szövegek megírásakor még bőven a jövőt jelentette, ma ugyanúgy el lehet a Biblia segítségével igazodni a világban, mint régen.
És az a helyzet, hogy ha a bibliai próféciák igazak, akkor tényleg nincs más esélyünk, mint sürgősen Istenhez fordulni, mert elképesztő dolgok fognak történni a jövőben. Nem 1000 vagy 100 év múlva, hanem akár 10 éven belül.
Mondhatod, hogy "hiszem, ha látom" - csak aztán ne lepődj meg, ha szavadon fognak! :)"
" "a próféciák sorrendben, tökéletes pontossággal teljesedtek be, még a legapróbb részletekig is."
Aha, kimászott a vízből egy négyfejű szárnyas oroszlán"
Aha, ha te mondod...
"Nyilván addig az egészséges mértékig javalja, ameddig nem okozol a testi épségében kárt, mivel az már ellennt mondana az óvjuk a testünket parancsának."
Szóval két ellentétes parancsot kell betartani annyira, hogy egyik kárára ne menjen a másik? Ezt mégis hogy gondolod?
"De pontosan ezt mondják a Szentírás kiforgatásának, mellesleg ez is meg lett jövendölve, ugyan is nyílván való, hogy a Bibliát nem versenként, kiragadva azt a szövegkörnyezetéből kell értelmezni, hanem a teljes írást együtt, logikusan."
Ellentmondásokat mégis hogy tudsz "egybe, logikusan" értelmezni? Épp fönt beszéltünk két parancsolatról, amelyek teljesen ellentétesek egymással...
"Honnan tudod, hogy csak a Zsidók pusztulásáról beszélnek? Egyáltalán nem csak arról, de hát aki csak kilyen szűklátókörűen és elfogultan tud értelmezni mindent mint te, annak hiába tépem én a számat."
Na azt ne mond nekem, hogy az indiánok kipusztulását is belelátod a próféciákba, mert leesek a székről :DD
"Szerinten pedig erre nem lehet egyszerű eldöntendő kérdéssel válaszolni, mivel az is lehet, hogy a sztorinak csak a fele vagy csak a háromnegyede volt igaz."
Maga a háború igaz volt, vagy sem?
Vagy akkor a próféciáknak is csak háromnegyede "igaz"?
Nem olyan nehéz a kérdés. Valós esemény volt a trójai háború, mint pl. szeptember 11-e, vagy nem?
"Nyugi, majd bemásolom anak a hsz.-nak egy részét, mert tzolko is kérte, és tényleg unalmas mindig arra hivatkozni, főleg úgy, hogy el sem olvasod. Mellesleg amit példának hoztam az konkrétan a 2-esben lett leírva, a 3-as a folytatás."
Még mindig várom a linket.
"Értem, szóval azt bárki meg tudta volna jövendölni a hatalmas babilonról, hogy 200 év múlva el fog esni, egy olyan uralkodó által, akinek a neve cyrus lesz és még akkor a körülményekről nem is beszéltem milyen pontosan le lettek írva a Bibliában."
Ld. tzolko írását...
"Vagy nyílván az is teljesen megjósolható volt 3500 évre előre, hogy a Zsidók először szét lesznek szóratva, de mégsem asszimilálódhatnak illetve ez után visszaviszik őket a kényszetmunka földjére, ahol még a munkájuk miatt sem tartyák őket életben. S miután majdnem teljesen kipusztultak, hírtelen meglapítják az államukat, ráadásul ugyanazon a földön, ahol eredetileg éltek és még ennek tetejében hatalmas áldásokban részesülnek, hiszen tagadhatatlan, hogy mára egy katonailag és gazdaságilag erős állammá fejlődött. Ez nyilván teljesen logikus és kiszámítható volt 3500 évre előre, hogy így fog történni, igazad van, nem is értem hogy képzelhettem....."
Hát én sem értem, mert nem tudom, hogy lehet valaki annyira becsapható, hogy vallási alapú üldöztetésről szóló "jövendöléseket" benyel, miközben ezzel akárki tisztában lehetett...
"No azért Isten sem hagyott mindent rá az emberre, gondolod, hogy csak úgy hagyná, hogy tönkremenjen a szava? Amiket pedig tettek, azok nagyon is leleplezhetőek voltak."
Hát nekem eléggé úgy tűnik, hogy lassan megy tönkre a szava...
"De pont azért küldtem a linket, hogy olvasd el, miben külöbözik ez az örömhír a többitől. De ha nem akarod, nem muszáj"
Elárulom: semmiben. Az evangélium is az, mint az összes többi: bizonyítékok híján elhiszel valamit, saját magadnak kreálsz egy verziót, amit elkönyvelsz igazságnak, és attól vársz valamit.
Nem tudom komolyan venni jobban az evangéliumot, mint a 72 szüzet aki rám vár a mennyországban, vagy a reinkarnációt.
Alapvetően ugyanaz, mint a többi vallás ígérete (van élet a halál után), az eltérés legfeljebb egyes részletekben van. Semmi nem tesz egy bizonyítékokkal nem alátámasztható fantáziát az én szememben kiemelkedővé más bizonyítékokkal nem alátámasztható fantáziákkal szemben. Csak egy a sok között...
"Te is jó úton jársz, Igazi elkötelezetje vagy a materializmusnak. Ehhez én is csak gratulálni tudok."
Köszönöm :) Bár még hozzátenném, hogy a racionális, kirtikus gondolkodás elkötelezettje is vagyok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!