Keresztények miért nem úgy imádkoznak ahogy Jézus tanította?
Az alábbi Újszövetségi versből kiderül hogy Jézus arccal a földre borult és így imádkozott:
Máté 26:39 Egy kissé továbbment, arcra borult, és így imádkozott: "Atyám, ha lehetséges, távozzék el tőlem ez a pohár; mindazáltal ne úgy legyen, ahogyan én akarom, hanem amint te."
Ószövetségi versekből kiderül hogy a próféták és a zsidó nép is arccal a földre borulva imádkoztak:
Mózes 2. könyve, 34:8 Mózes sietve letérdelt a földre, leborult,
Mózes 1. könyve, 17:3 Ekkor Abrahám arcra borult, Isten pedig így szólt hozzá:
Mózes 4. könyve, 20:6 Mózes és Áron pedig elment a gyülekezet elől a kijelentés sátrának a bejáratához, és arcra borultak.
Mózes 2. könyve, 4:31 A nép pedig hitt. Amikor meghallották, hogy az ÚR gondjaiba vette Izráel fiait, és hogy meglátta nyomorúságukat, meghajoltak, és leborultak.
Egyértelműen kiderül a Bibliából hogy Isten parancsa szerint arccal a földre borulva kell imádkozni, de keresztények mégsem így imádkoznak. Muszlimok imádkoznak arccal a földre borulva.
Találtam egy érdekes videót ezzel kapcsolatban:
https://www.youtube.com/watch?v=wqwkGnMSJAI
Az első imádkozó férfi ortodox zsidó vallást követi és arccal a földre borulva imádkozik. A mozdulatok, testtartás nagyon hasonlít a muszlim imához. Úgy tudom ma már csak kevés zsidó imádkozik így. A második imádkozó férfi arámi keresztény.Itt is látható hogy a mozdulatok, testtartás nagyon hasonlít a muszlim imához. A harmadik imádkozó férfi pedig szintén keresztény. Nem tudom pontosan melyik irányzat, de ő is nagyon hasonlóan imádkozik ahogy a muszlimok. A negyedik imádkozó férfi pedig muszlim.
Tehát ha nem is sokan, de vannak zsidók és keresztények akik úgy imádkoznak ahogy azt a Biblia írja, a muszlimok viszont mind és mindig így imádkoznak.
Tehát kérdés, keresztények többsége miért nem követi Jézus tanítását az imával kapcsolatban? Másik kérdésem, keresztények szerint miért muszlimok imádkoznak úgy ahogy a Jézus tanította és ahogy a Biblia írja?
"Amit én kérdeztem az egy normál értelmi képességű de más vallású ember például muszlim vagy buddhista." Én pedig arról beszéltem. Kérdeztél, én válaszoltam.
"És szerinted azok mire számíthatnak az ítélet napján akik nem az igazságot keresik, tagadják a bizonyítékokat és mindenféle butaságot hordanak össze, csak hogy valamivel tagadhassanak, mert saját egójukat többre tartják mint az igazságot?" Mindenki felől Isten ítél, majd Ő eldönti mi lesz velük.
"Elég egyértelmű hogy a jeruzsálemi templom felé kell imádkozni és nem csak akkor ha hadba vonulnak." És amit korábban írtam?
"Teljesen egyértelmű a Bibliából, hogy Jézusnak mik a szempontjai: "A mi atyáink ezen a hegyen imádták Istent, ti pedig azt mondjátok, hogy Jeruzsálemben van az a hely, ahol Istent imádni kell. Jézus így válaszolt: Higgy nekem, asszony, hogy eljön az óra, amikor nem ezen a hegyen, nem is Jeruzsálemben imádjátok az Atyát. Ti azt imádjátok, akit nem ismertek, mi azt imádjuk, akit ismerünk, mert az üdvösség a zsidók közül támad. De eljön az óra, és az most van, amikor igazi imádói lélekben és igazságban imádják az Atyát, mert az Atya is ilyen imádókat keres. Az Isten Lélek, és
Nem véletlen, hogy Jézus soha senkit nem intett meg azért, hogy nem helyesen imádkozik. A legdurvább amit az imával kapcsolatban mondott, hogy egyesek látványosan, képmutatásból imádkoznak. De, egyébként mindig csak az ima tartalmi dolgairól beszélt és az emberekben lévő lélekről, hozzáállásról."
"Az lehet, hogy te így gondolod, de közben van egy csomó ember, aki meg mást gondol. Ha tévednek, azt velük vitasd meg, én csak azt mondom, amit hallottam."
De én meg is magyaráztam miért gondolom így.
"Az elég meglepő. Szerintem félreértettél valamit, vagy ők értette félre valamit. Kicsit furán érzem magam, hogy nekem kell bizonyítanom, hogy a keresztények nem ezt gondolják. Nem neked kellene bizonyítanod valamivel, hogy bárki is ezt állítja?"
Ezt nem vizsgáltam meg a Bibliában. Keresztények magyarázata alapján mondom, ami persze lehet nem így van.
"Éden, a Földön volt és amikor kiűzettek a kertből, nem az égből estek le a Földre, hanem a kerttől keletre költöztek. A föld amibe vissza térnek, amiből vétettek, ez a föld."
Mégha így is van, és a Biblia szerint a Földön történt a bűnbeesés, továbbra is logikátlan marad. Ádám evett egy gyümölcsből ezért az egész emberiség bűnös és bűnhődik? Ez szerinted logikus?
"Én pedig arról beszéltem. Kérdeztél, én válaszoltam."
Amit írtál azokra vonatkozik akikhez nem jutott el a keresztény vallás vagy értelmileg nem képesek felfogni. Én azt kérdezem egy muszlim aki ismeri a keresztény vallást és legalább átlag értelmi képességekkel rendelkezik, mire számíthat a keresztény tanítás szerint?
"Mindenki felől Isten ítél, majd Ő eldönti mi lesz velük."
Nyilván, de én téged kérdeztelek. Azért csak van valami véleményed.
"És amit korábban írtam?"
Amit korábban írtál igaz csak semmi köze ahhoz amit állítottam.
"A mi atyáink ezen a hegyen imádták Istent, ti pedig azt mondjátok, hogy Jeruzsálemben van az a hely, ahol Istent imádni kell. Jézus így válaszolt: Higgy nekem, asszony, hogy eljön az óra, amikor nem ezen a hegyen, nem is Jeruzsálemben imádjátok az Atyát. Ti azt imádjátok, akit nem ismertek, mi azt imádjuk, akit ismerünk, mert az üdvösség a zsidók közül támad. De eljön az óra, és az most van, amikor igazi imádói lélekben és igazságban imádják az Atyát, mert az Atya is ilyen imádókat keres."
De én nem azt állítom hogy csak Jeruzsálemben kell imádkozni hanem hogy a Biblia szerint a Jeruzsálemi templom felé fordulva kell elvégezni az imát. A kettő nagyon nem ugyanaz.
"Nem véletlen, hogy Jézus soha senkit nem intett meg azért, hogy nem helyesen imádkozik. A legdurvább amit az imával kapcsolatban mondott, hogy egyesek látványosan, képmutatásból imádkoznak. De, egyébként mindig csak az ima tartalmi dolgairól beszélt és az emberekben lévő lélekről, hozzáállásról."
De megintette biztosan csak a Biblia nem írja. Például a tanítványait is felébresztette azért hogy imádkozzanak. Ez ellentmond annak hogy akkor imádkozhatsz mikor kedved tartja.
Erre pedig nem is válaszoltatok:
A következő versből pedig az derül ki, idegen népek közül is jöttek hívők akik a Jeruzsálemi templomban imádkoztak. Ez lehetett egyfajta zarándoklat ahogy ma a Kábához. Az pedig hogy más népeknél is voltak hívők megerősíti a Koránban leírtakat miszerint minden néphez érkeztek próféták.
Krónikák 2. könyve 6:32 Még az idegent is, aki nem a te népedből, Izráelből való, de eljön messze földről a te nagy nevedért, erős kezedért és kinyújtott karodért, ha eljön és imádkozik ebben a házban
"Ádám evett egy gyümölcsből ezért az egész emberiség bűnös és bűnhődik? Ez szerinted logikus?"
Igen, logikus. Bevallom, én nem gondolom, hogy szószerinti fáról van szó, de tegyük fel, hogy igen. Az utódok nem öröklik a szüleik rossz génjeit? Ha a fa mérgező volt, ami hatására az ember megváltozott, akkor ezt a mérgezést örökölhették az utódok is, igaz? Ha úgy képzeled el a bűnt, mint egy mérget vagy egy betegséget, akkor igen is lehetséges, hogy minden emberre kihat. Nem ő követte el a bűnt, de már bele születik. Mint ahogy nem a Hív fertőzött kisbaba szúrta magát Aids-es tűvel, mégis megfertőződött az anyaméhben.
"Ha a fa mérgező volt, ami hatására az ember megváltozott, akkor ezt a mérgezést örökölhették az utódok is, igaz? Ha úgy képzeled el a bűnt, mint egy mérget vagy egy betegséget, akkor igen is lehetséges, hogy minden emberre kihat"
Ez biztos hogy nem igaz. Ádám azelőtt megszegte Isten törvényét mielőtt evett volna a gyümölcsből. Így pedig nyilván nem a gyümölcs okozta a bűnre való hajlamot.
"Bevallom, én nem gondolom, hogy szószerinti fáról van szó, de tegyük fel, hogy igen."
Szerintem szó szerint fáról van szó és semmiben nem különbözött a többi fától. Ez egy próbatétel volt. Isten így tette próbára Ádámot, de ez a bűn csak Ádámra vonatkozik, nekünk pedig útmutatás.
"Ádám azelőtt megszegte Isten törvényét mielőtt evett volna a gyümölcsből."
Mivel? A parancs az volt, hogy ne egyenek, a bűn az volt, hogy hittek a kígyónak és ettek. Ne egyetek a fáról, mert meghaltok. Ettek a fáról és meghaltak. A büntetésük az a döntésük következménye.
"Isten így tette próbára Ádámot, de ez a bűn csak Ádámra vonatkozik, nekünk pedig útmutatás." Mire vonatkozik az útmutatás? Én azonkívül, hogy a bűnbeesést tagadja, túl sok értelmét nem látom a Koránban. Az üzenete kb. ennyi: Ha bűnt követtetek el kérjetek bocsánatot, Isten megbocsátó. Olvastam olyat, hogy Ádám, nem is direkt követett el bűnt, csak elfelejtette, hogy mit mondott Isten... Én valahogy úgy érzem, így kicsit elveszítette a mélységét a történet, mintha csak úgy benne lenne kötelező elemként. Így inkább a Sátán eredet történetének tűnik. Nem volt hajlandó leborulni stb... Ádám meg bocsánatot kért és ennyi, a tettének semmilyen következménye nem lett. Gondolom emiatt preferálják egyesek, a másik, lebuktak verziót, mert így legalább valami büntit kaptak. Tehát tényleg érdekelne, hogy szerinted ez a történet mire tanít. Miért íratott meg a Koránban?
"De én nem azt állítom hogy csak Jeruzsálemben kell imádkozni hanem hogy a Biblia szerint a Jeruzsálemi templom felé fordulva kell elvégezni az imát. A kettő nagyon nem ugyanaz."
Jézus nem egy olyan törvénykéről beszélt, hogy itt vagy ott kell imádni az Atyát vagy erre vagy arra kell fordulni. Jézus arról beszélt, hogy eljön majd az az idő, amikor lélekben kell imádni az Atyát, ami nincs megkötve fizikai dolgok által. A Biblia szerint nem kell Jeruzsálem fel imádkozni.
"Krónikák 2. könyve 6:32 Még az idegent is, aki nem a te népedből, Izráelből való, de eljön messze földről a te nagy nevedért, erős kezedért és kinyújtott karodért, ha eljön és imádkozik ebben a házban"
Ez csak simán arról szól, hogy lehet, hogy messze földön hallott valaki Istenről és elment Jeruzsálembe érdeklődni.
"De megintette biztosan csak a Biblia nem írja." Ha a Biblia nem írja, akkor egyáltalán nem biztos.
"Például a tanítványait is felébresztette azért hogy imádkozzanak."
Nem a kötelező ima miatt ébresztette fel őket, hanem, hogy virrasszanak vele. Ráadásul nem az összeset noszogatta, csak hármat. A három legközelebbi tanítványát: Pétert, Jánost és Jakabot, akiket elválasztott a többiektől, hogy mellette legyenek.
"A következő versből pedig az derül ki, idegen népek közül is jöttek hívők akik a Jeruzsálemi templomban imádkoztak. Ez lehetett egyfajta zarándoklat ahogy ma a Kábához." Nem tudom, hogy melyik versre gondolsz, de lényegtelen. Az biztos, hogy nem úgy, ahogy most a Kábához, ugyanis oda hitetlen nem teheti be a lábát, sőt egész Mekkába nem léphet be. A jeruzsálemi templomnak viszont 4 udvara volt, a legszélső volt a pogányok udvara, ahova a nem zsidók is bemehettek.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!