Keresztények miért nem úgy imádkoznak ahogy Jézus tanította?
Az alábbi Újszövetségi versből kiderül hogy Jézus arccal a földre borult és így imádkozott:
Máté 26:39 Egy kissé továbbment, arcra borult, és így imádkozott: "Atyám, ha lehetséges, távozzék el tőlem ez a pohár; mindazáltal ne úgy legyen, ahogyan én akarom, hanem amint te."
Ószövetségi versekből kiderül hogy a próféták és a zsidó nép is arccal a földre borulva imádkoztak:
Mózes 2. könyve, 34:8 Mózes sietve letérdelt a földre, leborult,
Mózes 1. könyve, 17:3 Ekkor Abrahám arcra borult, Isten pedig így szólt hozzá:
Mózes 4. könyve, 20:6 Mózes és Áron pedig elment a gyülekezet elől a kijelentés sátrának a bejáratához, és arcra borultak.
Mózes 2. könyve, 4:31 A nép pedig hitt. Amikor meghallották, hogy az ÚR gondjaiba vette Izráel fiait, és hogy meglátta nyomorúságukat, meghajoltak, és leborultak.
Egyértelműen kiderül a Bibliából hogy Isten parancsa szerint arccal a földre borulva kell imádkozni, de keresztények mégsem így imádkoznak. Muszlimok imádkoznak arccal a földre borulva.
Találtam egy érdekes videót ezzel kapcsolatban:
https://www.youtube.com/watch?v=wqwkGnMSJAI
Az első imádkozó férfi ortodox zsidó vallást követi és arccal a földre borulva imádkozik. A mozdulatok, testtartás nagyon hasonlít a muszlim imához. Úgy tudom ma már csak kevés zsidó imádkozik így. A második imádkozó férfi arámi keresztény.Itt is látható hogy a mozdulatok, testtartás nagyon hasonlít a muszlim imához. A harmadik imádkozó férfi pedig szintén keresztény. Nem tudom pontosan melyik irányzat, de ő is nagyon hasonlóan imádkozik ahogy a muszlimok. A negyedik imádkozó férfi pedig muszlim.
Tehát ha nem is sokan, de vannak zsidók és keresztények akik úgy imádkoznak ahogy azt a Biblia írja, a muszlimok viszont mind és mindig így imádkoznak.
Tehát kérdés, keresztények többsége miért nem követi Jézus tanítását az imával kapcsolatban? Másik kérdésem, keresztények szerint miért muszlimok imádkoznak úgy ahogy a Jézus tanította és ahogy a Biblia írja?
Vidiripi
Máté 28:19 Menjetek el azért, és tegyetek tanítvánnyá minden népet, megkeresztelve őket az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek nevében. 20 Mindannak megtartására tanítsátok őket, amit én parancsoltam nektek. Íme, én veletek vagyok minden napon a világ végezetéig.
Jézus sehol nem tanítja azt hogy milyen testhelyzetben kell imádkozni és nem is adja parancsba!
"Mivel? A parancs az volt, hogy ne egyenek, a bűn az volt, hogy hittek a kígyónak és ettek. Ne egyetek a fáról, mert meghaltok. Ettek a fáról és meghaltak. A büntetésük az a döntésük következménye."
Azt mondtad a gyümölcsben volt valami méreg. Nyilván Ádám már azelőtt bűnt követett el hogy a méreg hatott volna, tehát értelmetlen az elméleted.
"Mire vonatkozik az útmutatás? Én azonkívül, hogy a bűnbeesést tagadja, túl sok értelmét nem látom a Koránban. Az üzenete kb. ennyi: Ha bűnt követtetek el kérjetek bocsánatot, Isten megbocsátó."
A Korán szerinti történet tanúsága hogy be kell tartani Isten törvényeit. Ha megszegjük, büntetésél nézünk szembe. A Sátán azon van hogy eltérítse az embereket Istentől, ezért nem szabad rá hallgatni. Allah megbocsátó, ezért ha bűnt követünk el, Allah bocsánatát kell kérnünk. Ez neked semmi? Az öröklődő bűnbeesés viszont értelmetlen. Ha megnézed a Korán szerint történetben a logikátlan részek nem szerepelnek Bibliai változathoz képest.
"Olvastam olyat, hogy Ádám, nem is direkt követett el bűnt, csak elfelejtette, hogy mit mondott Isten... Én valahogy úgy érzem, így kicsit elveszítette a mélységét a történet, mintha csak úgy benne lenne kötelező elemként. Így inkább a Sátán eredet történetének tűnik. Nem volt hajlandó leborulni stb..."
Ez nem igaz mert Ádám Allah bocsánatát kérte. Tudatosan evett a gyümölcsből.
"Ádám meg bocsánatot kért és ennyi, a tettének semmilyen következménye nem lett. Gondolom emiatt preferálják egyesek, a másik, lebuktak verziót, mert így legalább valami büntit kaptak. Tehát tényleg érdekelne, hogy szerinted ez a történet mire tanít. Miért íratott meg a Koránban?"
A tettének következménye az volt hogy Isten kitette a kertből. Az fura hogy a Korán szerinti teljesen érthető és logikus történetet nem érted, de a totál logikátlan és igazságtalan keresztény változat szerinted rendben van.
"Jézus nem egy olyan törvénykéről beszélt, hogy itt vagy ott kell imádni az Atyát vagy erre vagy arra kell fordulni. Jézus arról beszélt, hogy eljön majd az az idő, amikor lélekben kell imádni az Atyát, ami nincs megkötve fizikai dolgok által."
Az általad idézett versből az következik hogy Jézus szerint szívből kell imádkozni. Én ezt értem ebből. Gondolom szerinted a "lélekben kell imádni az Atyát" azt jelenti ha néha elhadarsz egy 20 másodperces imát akkor teljesíted ?
"A Biblia szerint nem kell Jeruzsálem fel imádkozni"
De, pontosan hogy Jeruzsálem felé kell imádkozni a Bibliai szerint. A zsidók is így értelmezik és a Jeruzsálemi templom felé fordulva imádkoznak. Megint az van hogy muszlimok és zsidók ugyanúgy értik csak ti keresztények tértek el.
"Ez csak simán arról szól, hogy lehet, hogy messze földön hallott valaki Istenről és elment Jeruzsálembe érdeklődni."
Nem erről szól. Azt írja a vers hogy olyanok jönnek akik más népből valók, hisznek Istenben és célzottan a Jeruzsálemi templomban akarnak imádkozni. Ez szintén ellentmond a keresztény értelmezésnek és az iszlámot igazolja. Ha bárhol lehet imádkozni, miért utazna valaki olyan sokat hogy a Jeruzsálemi templomban imádkozzon, ráadásul más népből való? Pont ugyanazért amiért különböző népekből származó emberek zarándokolnak el Mekkába a Kábához ami kötelező.
"Nem a kötelező ima miatt ébresztette fel őket, hanem, hogy virrasszanak vele. Ráadásul nem az összeset noszogatta, csak hármat. A három legközelebbi tanítványát: Pétert, Jánost és Jakabot, akiket elválasztott a többiektől, hogy mellette legyenek."
Nem azt kérte hogy virrasszanak vele hanem hogy imádkozzanak.
"Nem tudom, hogy melyik versre gondolsz, de lényegtelen. Az biztos, hogy nem úgy, ahogy most a Kábához, ugyanis oda hitetlen nem teheti be a lábát, sőt egész Mekkába nem léphet be."
Erre a versre gondolok:
Krónikák 2. könyve 6:32 Még az idegent is, aki nem a te népedből, Izráelből való, de eljön messze földről a te nagy nevedért, erős kezedért és kinyújtott karodért, ha eljön és imádkozik ebben a házban
Nem is hitetlenekre gondolok hanem hívőkre. Hívők mentek Jeruzsálembe akik nem zsidók. Ugyanúgy ahogy Mekkába a Kábához hogy mindenféle népből mennek hívők elvégezni a zarándoklatot.
"A jeruzsálemi templomnak viszont 4 udvara volt, a legszélső volt a pogányok udvara, ahova a nem zsidók is bemehettek."
A Jeruzsálemi templomba csak hívők mehettek be. A nem hívőket nem engedték. Az általam idézett versből viszont az következik hogy nem zsidó hívők is imádkozhattak a templomban, ami az iszlámot igazolja és cáfolja a keresztény nézetet.
"Máté 28:19 Menjetek el azért, és tegyetek tanítvánnyá minden népet, megkeresztelve őket az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek nevében. 20 Mindannak megtartására tanítsátok őket, amit én parancsoltam nektek. Íme, én veletek vagyok minden napon a világ végezetéig."
Ezeket a verseket olvastad:
Máté 15:24 Ő pedig felelvén, monda: Nem küldettem, csak az Izráel házának elveszett juhaihoz.
Máté 10:5 Ezt a tizenkettőt küldte ki Jézus, és ezt a rendelkezést adta nekik: "Pogányokhoz vezető útra ne térjetek le, samaritánusok városába ne menjetek be
Máté 10:6 inkább menjetek Izráel házának elveszett juhaihoz.
"Jézus sehol nem tanítja azt hogy milyen testhelyzetben kell imádkozni és nem is adja parancsba!"
Erről volt szó eddig. Olvasd el az 50 oldalt.
Vidiripi
Hogyan kapcsolódik az imádkozáshoz a Máté 10:5-6 ,
Máté 15:24 ???
"Erről volt szó eddig. Olvasd el az 50 oldalt."
Én tényt közöltem és nem kérdést tettem fel! Tehát hogy értsed megválaszoltam a kérdésedet!
"Az fura hogy a Korán szerinti teljesen érthető és logikus történetet nem érted, de a totál logikátlan és igazságtalan keresztény változat szerinted rendben van." Azt nem értettem, hogy te mit értesz alatta, mivel vagy három féle értelmezését is olvastam, hallottam már.
Szóval ez egy köztes verzió, ami inkább a tradicionális felfogás felé hajlik, te is büntetésként értelmezed az Éden elhagyását, csak szerinted az Éden nem a mennyben volt, hanem a Földön. Te lényegében csak a levettetést tagadod. Így már értem.
"A Jeruzsálemi templomba csak hívők mehettek be. A nem hívőket nem engedték." Akkor nézz utána. A külső udvar volt az övék, innen űzi ki Jézus a pénzváltokat és borogatja fel az asztalokat, mondván: "Mondván nékik: Meg van írva: Az én házam imádságnak háza; ti pedig azt latroknak barlangjává tettétek." Luk 19:46
"Krónikák 2. könyve 6:32" is ezt igazolja, ugyan is az idegen, az aki nem zsidó. Az már teljesen mindegy, hogy mit hisz. Egyébként miért ne mehetne valaki a templomba, aki nem zsidó imádkozni? Ha pl. valaki politeista, akkor miért ne juthatna eszébe imádkozni a zsidók istenéhez is. Vagy lehet zsidó szimpatizáns is, aki a zsidók között él.
Arról nem is beszélve, hogy a nézeteik ismertek voltak és bárki elmehetett meghallgatni vagy megnézni azt. "Dél királynője feltámad majd az ítéletkor ezzel a nemzedékkel együtt, és elítéli ezt a nemzedéket, mert ő a föld végső határáról is eljött, hogy meghallgassa Salamon bölcsességét; de íme, nagyobb van itt Salamonnál!" Máté 12:42
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!