Keresztények mi alapján állítják hogy az Ószövetségi törvények már nem érvényesek?
Az alábbi Újszövetségi vers pont azt bizonyítja hogy továbbra is érvényben vannak a törvények:
(Máté 5,17-19).“Ne gondoljátok, hogy azért jöttem, hogy érvénytelenné tegyem a törvényt vagy a próféták tanítását. Nem azért jöttem, hogy érvénytelenné tegyem, hanem hogy betöltsem azokat. Mert bizony mondom nektek, hogy amíg az ég és a föld el nem múlik, egy ióta vagy egy vessző sem vész el a törvényből, míg az egész be nem teljesedik. Tehát ha valaki a legkisebb parancsolatok közül akár csak egyet is eltöröl, és úgy tanítja az embereket, az a legkisebb lesz a mennyek országában; ha pedig valaki ezeket megtartja és tanítja, nagy lesz az a mennyek országában”
Itt konkrétan rá is kérdeznek amire Jézus azt feleli, be kell tartani a parancsolatokat ha a túlvilágon jót akarsz magadnak és elkezdi sorolni ezeket.
Máté 19:17 Ő így válaszolt neki.... Ha pedig be akarsz menni az életre, tartsd meg a parancsolatokat."
Én azt tapasztaltam hogy keresztények között vannak akik szerint minden ószövetségi törvény érvénytelen, mások szerint a Tízparancsolat még érvényes, a többi nem. Én viszont nem látom erre a bizonyítékot az Újszövetségben. Általában az a magyarázat hogy a szeretet törvénye él csak. Az igaz hogy Jézus mondta az Újszövetségben hogy szeresd Istent és szeresd a felebarátaidat, de ez semmiképen sem érvényteleníti az Ószövetségi törvényeket. Meg ez nem is új törvény hiszen bizonyára az Ószövetségi próféták is elmondták hogy szeresd Istent és szeress másokat.
Tehát kérdésem hogy melyik Újszövetségi vers érvényteleníti az Ószövetségi törvényeket?
Jézus láthatóan testi fenyítés nélkül elengedte a paráznát, a Korán 100 botütéssel bünteti. A kettő között elég nagy különbséget érzek, talán nem csak én. Ha a zsidók bottal akarták volna jól megverni, valószínűleg Jézus ugyanazt mondja.
Szerintem ez alapján a botozás is egyértelműen a sátántól való.
Arról nem beszélve, hogy 100 botütéstől egy törékenyebb asszony meg is halhat, tehát nem sokkal különb, mint a megkövezés.
Jézus nem mondta hogy nem jár büntetés a paráznaságért. Azt mondta a halálra kövezés a Sátántól van, de ettől még járhat érte büntetés, például botozás. Bizonyára Jézus szerint is jár érte csak nem volt aki végrehajtsa akkor, mert a zsidók az Ószövetségi törvényeket alkalmazták.
Azt is leírtam neked de nem fogtad fel, hogy a Korán szerint csak a bőrt érhetik az ütések, vagyis nem okozhat súlyos sérülést. Érdekes hogy nem azzal foglalkozol hogy a Bibliádban a Sátán parancsai szerepelnek, hanem inkább a Korán parancsait próbálod kiforgatni. Szóval a kérdés az, mit szólsz ahhoz hogy Jézus szerint a halálra kövezés a Sátán parancs, de a Bibliád szerint ez Isten parancsa. Tehát szerinted melyik?
"de ettől még járhat érte büntetés, például botozás"
Vagy akár kéz és láb eltörése, vagy nemiszerv megcsonkítása, vagy éppen amit a sátán kitalál és valaki fülébe súg. Szerinted a zsidóknak a sátán súgta a fülébe a kövezést, valószínűleg másnak is a sátán súgta fülébe a botozást.
Jézus pedig a megbocsájtó irgalmat gyakorolta, elküldte, hogy menjen és többé ne vétkezzen. Ha a botozás Istentől lenne, akkor Jézus adott volna egy botot az ott állók kezébe, hogy azzal mérjék rá a 100 ütést. Valószínűleg a zsidók is elégedetten távoztak volna.
100 botütés pedig akkor is 100 botütés. Attól, hogy nem szakítja fel a bőrt és hatol a húsba, még rendkívül fájdalmas és rendkívül nagy károkat tud okozni. Megkockáztatom, hogy akár vetélést is.
"Szerinted a zsidóknak a sátán súgta a fülébe a kövezést, valószínűleg másnak is a sátán súgta fülébe a botozást."
A halálra kövezés és a botozás között ég és föld a különbség. Vagy szerinted ez egy kategória?
"Jézus pedig a megbocsájtó irgalmat gyakorolta, elküldte, hogy menjen és többé ne vétkezzen. Ha a botozás Istentől lenne, akkor Jézus adott volna egy botot az ott állók kezébe, hogy azzal mérjék rá a 100 ütést. Valószínűleg a zsidók is elégedetten távoztak volna."
Azt el tudod fogadni hogy a te vallásod szerint Isten parancsa hogy halálra kell kövezni a paráznákat, de nem tud elfogadni hogy botozás jár érte.
"100 botütés pedig akkor is 100 botütés. Attól, hogy nem szakítja fel a bőrt és hatol a húsba, még rendkívül fájdalmas és rendkívül nagy károkat tud okozni. Megkockáztatom, hogy akár vetélést is."
Nem, mivel a vers felhívja a figyelmet arra hogy csak a bőrt érje. Nyilván azért hogy ne okozzanak nagy sérülést. A vetélés meg a te fantáziád szüleménye.
Különben is itt most a Bibliáról van szó. Miért nem válaszolsz a kérdésre? A kérdés az, mit szólsz ahhoz hogy Jézus szerint a halálra kövezés a Sátán parancs, de a Bibliád szerint ez Isten parancsa. Tehát szerinted melyik?
"A halálra kövezés és a botozás között ég és föld a különbség. Vagy szerinted ez egy kategória?"
Próbáld már ki, hogy méretsz magadra 100 botütést és meglátjuk utána mi lesz a véleményed.
Nyilván agyba főbe verni valakit valamivel enyhébb, mint halálra kövezni, de én engedelmeddel mind a kettőt kihagynám.
Amúgy már itt csúsztattál:
"Vagyis Jézus szerint a halálra kövezés a Sátán parancsa, pedig benne van az Ószövetségben."
Először is idézned kéne ezt, utána tudnék rá rendesen válaszolni.
"Miért nem válaszolsz a kérdésre? A kérdés az, mit szólsz ahhoz hogy Jézus szerint a halálra kövezés a Sátán parancs, de a Bibliád szerint ez Isten parancsa. Tehát szerinted melyik?"
Mivel Jézus nem mondott ilyet, értelemszerűen válaszolni se tudok rá.
Viszont ha te a kövezést a sátán parancsának véled, akkor a botozást teljes joggal tarthatom én is annak.
"Próbáld már ki, hogy méretsz magadra 100 botütést és meglátjuk utána mi lesz a véleményed."
Egyetlen egy botütés is nagy sérülést okozhat, akár csonttörést is, de lehet hogy 100 botütés nem okoz jelentősebb sérülést. A Korán azt írja úgy kell megbotozni hogy ne okozzon sérülést.
"Nyilván agyba főbe verni valakit valamivel enyhébb, mint halálra kövezni, de én engedelmeddel mind a kettőt kihagynám."
Hiába próbálod úgy beállítani mintha a Korán agyonverést írna. Ez csak egy szánalmas próbálkozás részedről. A halálra kövezést nem hagyhatod ki mert a te Bibliád írja. Tehát ha az Ószövetség idején éltél volna akkor téged halálrakövezhettek vagy neked kellett volna másokat halálra kövezned. A Bibliád szerint ez Isten parancsa.
"Először is idézned kéne ezt, utána tudnék rá rendesen válaszolni."
Belinkeltem a kérdés. Ha nem olvastad el miért szövegelsz? Tessék:
https://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__..
János 8:38 Én azt mondom, amit az én Atyámnál láttam, és ti is azt teszitek, amit a ti atyátoktól hallottatok."
Magyarul a zsidók csak az őseiktől hallották hogy halálra kell kövezni a paráznát, ezért akarják megölni a nőt, de ez nem Isten törvénye.
János 8:44 Ti atyátoktól, az ördögtől származtok, és atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni.
Tehát a Sátán kívánsága az hogy kövezzék halára a paráznákat, nem Isten parancsa. Ha jogos lett volna akkor Jézus engedi hogy halálra kövezzék, de megemlíti hogy ők is bűnösök.
"Viszont ha te a kövezést a sátán parancsának véled, akkor a botozást teljes joggal tarthatom én is annak."
Először is a Bibliáról beszélünk. Hogy mit ír a Korán, az más kérdés. Aztán, nem én mondom hanem Jézus.
"A Korán azt írja úgy kell megbotozni hogy ne okozzon sérülést."
Idézd kérlek ahol ezt írja. Ha nem akarna sérülést és fájdalmat okozni, eleve nem írna olyat, hogy egy nőre üssenek 100-szor bottal. Tehát hol írja, hogy nem okozhatnak megbotozás közben sérülést? Ami már eleve abszurd szerintem, de lássuk mit mond a "szent" Korán.
"Tehát a Sátán kívánsága az hogy kövezzék halára a paráznákat, nem Isten parancsa."
Idézd ahol Jézus ezt mondja, miért olyan nehéz? Talán mert nem mond ilyet?
"Hogy mit ír a Korán, az más kérdés."
Miért is más kérdés? A paráznaság büntetéséről volt szó, miért más kérdés, hogy mit ír Isten állítólagos hamisítást nem látott szent könyve?
Eddig ott tartunk, hogy Ószövetség szerint megkövezni, Jézus szerint nem kell fizikailag bántani, a Korán szerint 100 botütéssel kell sújtani.
"Idézd kérlek ahol ezt írja. Ha nem akarna sérülést és fájdalmat okozni, eleve nem írna olyat, hogy egy nőre üssenek 100-szor bottal. Tehát hol írja, hogy nem okozhatnak megbotozás közben sérülést? Ami már eleve abszurd szerintem, de lássuk mit mond a "szent" Korán."
Először is tisztázzuk, hogy nem csak nők esetében ez a büntetés hanem férfiaknál is. A 24/2-es vers ír erről. Az arab celde szó szerepel, ami bőr jelent amiből az következik hogy nem a súlyos sérülés okozása a cél.
"Idézd ahol Jézus ezt mondja, miért olyan nehéz? Talán mert nem mond ilyet?"
Mond te nem látsz vagy nem értesz magyarul? Ott van a link a # 106-os kommentben és ki is emeltem két verset.
"Miért is más kérdés? A paráznaság büntetéséről volt szó, miért más kérdés, hogy mit ír Isten állítólagos hamisítást nem látott szent könyve?"
Leírtam egy ellentmondást a Bibliában. Te nem erre reagáltál hanem arra hogy a Korán mit ír. Tehát van egy ellentmondás a Bibliában amit tisztáznod kellene.
"Eddig ott tartunk, hogy Ószövetség szerint megkövezni, Jézus szerint nem kell fizikailag bántani"
Ez már önmagában egy ellentmondás, mert ha Jézus Isten, akkor ő parancsolta hogy halálra kell kövezni a paráznákat.
"Mond te nem látsz vagy nem értesz magyarul? Ott van a link a # 106-os kommentben és ki is emeltem két verset."
Tökéletesen látok, látom, milyen ócska próbálkozásaid vannak. De idéznéd kérlek azt, amit állítottál? Miszerint Jézus azt mondta, hogy a sátántól van a paráznák megkövezése. Mert eddig még ilyen idézetet nem láttam.
"Az arab celde szó szerepel, ami bőr jelent amiből az következik hogy nem a súlyos sérülés okozása a cél."
Mond már el nekem, hogy lehet valaki 100 botütést mérni, hogy ne legyen belőle semmi sérülés. Hiszen mint írtad:
"A Korán azt írja úgy kell megbotozni hogy ne okozzon sérülést."
Illetve, mint azt kértem, idéznéd ahol a Korán ezt előírja? Nem az érdekel, hogy te mit képzelsz bele, a Koránból idézd a verset.
"Tökéletesen látok, látom, milyen ócska próbálkozásaid vannak. De idéznéd kérlek azt, amit állítottál?"
Ha értelmi fogyatékos vagy, nem tudok mit kezdeni veled. Idéztem a bibliai verseket és belinkeltem a kérdést ahol részletesen is elolvashatod.
"Mond már el nekem, hogy lehet valaki 100 botütést mérni, hogy ne legyen belőle semmi sérülés."
Megint csak azt tudom mondani hogy ha értelmi fogyatékos vagy, nem tudok mit kezdeni veled. Ha nem az a cél hogy sérülést okozz akkor simán lehet 100 botütést mérni, ami okoz némi fájdalmat de nem okoz sérülést.
"Illetve, mint azt kértem, idéznéd ahol a Korán ezt előírja?"
Megint csak azt tudom mondani hogy ha értelmi fogyatékos vagy, nem tudok mit kezdeni veled. Megjelöltem a Korán verset.
A továbbiakban nem szeretnék veled vitázni mert nem vagy azon az értelmi és kulturális szinten hogy értelmes vitát folytassunk, ezért légyszives szállj ki a vitából. Egyébként is szp72 nevű felhasználóval beszélgetem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!