Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Üdv! Ki miért hisz az evolúció...

Üdv! Ki miért hisz az evolúcióban? Melyek a legmeggyőzőbb bizonyítékok a törzsfejlődésre, új fajok kialakulására?

Azért kérdezem, mert engem érdekel a téma.

Személy szerint nagy áltudományos hoaxnak gondolom. A leggyakoribb kamu bizonyítékok amik eszembe jutnak szerintem a következők:

- hasonló felépítés hasonló állatok között (pl. ló 'evolúciója', különböző csontvázak sorba állítása, bálna csontjai, 'csökevényes végtagok' ... )

- londoni metrószúnyog, 'új szúnyogfaj' kialakulása

- coli baktérium citrát hasznosításának kialakulása rengeteg generáció alatt, 'új baktériumfaj' vagy ennek nem is értem mi a mondanivalója, ezt miért tartják az evolúcionisták bizonyítéknak

- farkas - kutya adaptáció..

- azt hiszem vannak akik tengeri állatok (polipok?) szemével szoktak érvelni, de csak arra emlékszem ezek is elég gyengék voltak és belemagyarázások (előre legyártott elméletet húz rá egy jelenségre amire bármit rá lehet húzni)

Illetve a 'különböző korú' csontvázak is afféle 'bizonyítékai' az evolúció elméletnek, de sokan nem tudják, mennyire vitatottak a kormeghatározási módszerek, azok működése, hitelessége. Elvileg a legmodernebb az izokrón meghatározás, aminek a cáfolatát teljes mértékben bevallom nem ismerem, részemről akár hiteles is lehetne ez a módszer (bár én már csak úgy nem hiszek egy módszerben)

Vélemények? Valami meggyőző bizonyíték van?

2015. ápr. 5. 16:24
❮❮ ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... ❯❯

Olyan apró a változás, hogy nem lehet beszélni átmeneti fajról? akkor honnan az a sok növény és állatfaj? ha minden generáció változik, akkor úgy van ahogy mondtam, hogy nagyon sok egymáshoz nagyon hasonló faj kéne legyen kevés eltéréssel. Főleg ha minden faj változik és változik a jelenben is, nem csak a múltban. Tegyük fel, hogy van egy közös ős. A populáció szétszakadása révén elkezd változni, nyomon lehet követni a jelenben is az apró különbséget ha a jelenben is van evolúció.

Ha az a rengeteg faj mind változásban van, nagyon sok egymásra hasonlító faj kell legyen, vagy miért beszéltek közös ősökről. Most is minden faj közös ős, és látszania kell a változásoknak.

2015. ápr. 8. 20:44

@16%

Nagyon sok egymáshoz nagyon hasonló faj van. Nyomon lehet követni sokszor a jelenben is a különbségeket, ezek alapján vagyunk családokba meg ágakba meg mindenfélékbe sorolva. Minél régebb óta vált szét két csoport, rendszertanilag annál messzebb vannak egymástól. Akik nemrég váltak szét, azok jó hasonlóak, akik meg régen váltak szét azok meg különbözőek. És ott van a fa 99%-a, amit a kihalt fajok alkotnak, néha kisebb, néha nagyobb lyukakat hagyva. Mi a probléma?

2015. ápr. 8. 20:56

60-as

...és miért pont én kell, hogy térítselek?

Lehet, hogy akinek módjába lenne rá, annak is gúnyt üznél jószándékábol.

A Bibliában leirt dolgokkal nem vagyok megbizva, hogy az orrodalá dörgöljem.

2015. ápr. 8. 22:15

Hát ne is, mert nem szeretek olyan istenről olvasni, aki egy szadista tömeggyilkos, pedig hú de nagyon szeret mindenkit. De amúgy, bizonyítékot vársz mindenre.

Mi a bizonyíték arra, hogy a bibliát bármiféle istenség írta? Vagy legalább ihlette?

Mert a legtöbb történet benne kamu, csupán mese, sohasem történt meg. Tehát: MI A BIZONYÍTÉK? Bizonyítsd be. Úgyis azt várod tőlünk, hogy hozzuk eléd a bolygón valaha létezett összes állat (minimum kitömött) testét.

Bizonyítsd, hogy a mesekönyved nem mese. Egyéni szubjektív megérzések nem érdekelnek, mert egy hadosztály embert tudok hozni, aki szerint meg hülye mesekönyv.

Szóval? Várjuk a bizonyításodat.

2015. ápr. 9. 07:05

Azért neked kell példát hoznod, mert aki állít valamit annak azt bizonyítania kell. Mi állítjuk, hogy az evolúció valós, hoztunk is rá egy csomó bizonyítékot. Ti meg mindet félresöpritek indoklás nélkül. Én azt állítottam, hogy a Biblia mese, mutattam is rá bizonyítékot (a kecskés sztori), ez pedig most a te köröd. Ha nem hozol bizonyítékot, akkor nincs miről beszélnünk.

Megtérítened meg nem kell, én is keresztény vagyok, épp csak nem hiszek vakon a "szent" könyvben.

2015. ápr. 9. 07:24

50. 88%

Oké, lehet hogy én mint városi ember csak nagyon egyszerű különbségeket látok a ló és a zebra, liba és a kacsa között. Tehát a kinézeten kívül a lényegi különbségeket nem tudnám jól megfogalmazni.

De bármely egysejtű és a ló, zebra, liba vagy kacsa között már igen, na és szerintem ez a nem mindegy :)

52. 70%

"Ez elképzelhető, ahogyan minden science-fiction történet is." -->>

"Ez nem igazán érv. Mivel a legtöbb science-fiction történet nem matematikailag szükségszerű, és főleg nem hagyott maga mögött annyi genetikai és paleontológiai bizonyítékot, mint az evolúció."

Persze hogy nem érv, csakhogy matematikailag az sem szükségszerű, hogy ős egysejtűek legyenek a mai élőlények, többsejtű élőlények ősei. Tehát amit én írtam az nem érv, de az evolúció mellett sincsenek érvek. Minthogy a genetikai és paleontológiai megfigyelések nem bizonyítékok, csupán megfigyelések. Megfigyelték a dinoszaurusz csontvázakat, de azok nem lettek bizonyítékai a törzsfejlődésnek, fajok kialakulásának, ettől még nem tudjuk, hogy egysejtűekből bármennyi idő alatt is származhatnak-e más, többsejtű élőlények (nem szeretem a fejlettebb élőlény kifejezést használni).

2015. ápr. 9. 10:30

52. 70%

"én szeretném elfogadni a valóságot lehetőleg olyannak amilyen."

-->

"Hát ez nem nagyon látszik."

Igen! :)

Attól még, hogy máshogy, más vallás szűrőjén át látom mint te, erre törekszem én is.

Bizonyára értelmetlen leírnom, hogy én meg az evolucionisták nézőpontjában nem értem hol a valóság keresése, miért fogadnak el rögeszmésen egy populáris de alaptalan hipotézist.

"No, akkor ott tartunk, hogy elfogadod azt is, hogy bármely két faj rokonságban álljon, ha ezt fosszíliák és egyéb bizonyítékok alátámasztják?"

Ha alátámasztják akkor a józan ész nevében igen, hajlandó vagyok. Csak nincs ilyen alátámasztás. Nincsenek bizonyítékok, a wikipédián, interneten a napokban néztem, észrevételek, megfigyelések vannak. Ezek nem bizonyítékok. Hipotéziseket állítanak fel róluk, úgy megfogalmazva hogy azok beleillenek az evolúció elméletbe.

De ennyi erővel ugyan ott tartunk mint Noé bárkájával, 8000 fajt felpakoltak, és ezek a ma élő állatok ősei. 1 pár farkas, 1 pár szúnyog, 1 pár ló, 1 pár galandféreg... 1 pár teve, nyilván mind kölyök hogy elférjenek.. és ennyi, elvi szinten innen is származhatnak a mai élőlények, adaptálódtak, lett sok lóféle, póni-mini-magyar versenyló, a farkasból lett csivava meg német juhász, a szúnyog rossz ötlet volt..

a halakkal meg fogalmam sincs mi van, én a bárka elméletet sem látom hibátlannak, elfogadni sem tudom.

Ja és persze a bárkán volt pár dínó tojás, hüllő osztályúak. Persze vagy igen vagy nem. A többségük ezeknek már elpusztult, kivéve a krokodilok.. de sokan komolyan hiszik, hogy él még ma is dinoszaurusz, pár példány ilyen Lochnessi gyík és hasonlók. Az óriási mocsárban Afrika közepén is láttak érdekes dolgokat, talán pár példány dínó még nem pusztult el, legendák szerint ugye nagyon vadászták őket, és a sárkány a kínai horoszkópban az egyetlen állat ami mára kipusztult.

A wiki cikket fosszíliákról elolvasom, köszi!

2015. ápr. 9. 10:42

65. 88%

Ugye még nem olvastam el az újabb cikkeket fosszíliákról és a ló evolúcióról, de maradnék annyiban, hogy rengeteg példát hoztok (meg lehet is még többet, mert van bőven ahogy látom) amit ti vagy még más emberek is elfogadtok bizonyítékoknak az evolúcióra, nem apró kis adaptációkra, mutációkra hanem konkrétan a mai élőlények kialakulására ősi egysejtűekből.

Na most ehhez hasonlóan, ismereteim szerint a Biblia sem hitelesebb. Aki hisz benne annak igen. Hallottam már, hogy az Ószövetség eredetiségére nagyon vigyáznak.. de ez nekem kissé mellébeszélés, persze vigyáznak rá..

Meg az Újszövetséget is nagy figyelemmel állították össze a különböző zsinatokon.. persze a Biblia manipulálását vannak akik ügyesen próbálják megcáfolni, de semmi sem garantálja hogy nekik igazuk van.

Szerintem a Biblián alapuló vallások és az evolúció végső soron mind a maguk módján egészen hihetővé tett vallások, de akkor is csak vallások. Hibát is lehet találni bennük, hogy a bizonyítékaikat elfogadja-e valaki az nagyon egyén kérdése.

Jó ember kezében hasznos lehet a Biblia, a Kereszténység tanítása is, az evolúcióról nem tudom, én annak előnyét még nem láttam de ha a hátrányait próbálnám fejtegetni, nos azt a Kereszténységnek is lehetne bőven.

2015. ápr. 9. 10:49

Már írtuk: előnye pl, hogy nem dobod fel a pacskert tüdőgyulladásban, mert az evolúciós algoritmusok segítenek meghatározni a kórokozók változását, gyógyszerreszisztencia kialakulását. Az eredetileg használt antibiotikumokat (pl, penicillin) többek között azért kellett abbahagyni, mert számtalan baktérium egyszerűen ellenállóvá vált. Manapság ezekre valamennyire előre tudnak kalkulálni, mert hála az evolúciós tudásunknak, tudunk számolni a változásokkal, és nem akkor kell új gyógyszert kifejleszteni, amikor már elterjedt a rezisztens faj, és sorozatban halnak meg az emberek.

De tovább megyek: számtalan anyagot baktériumokkal gyártatnak le - beillesztenek különböző DNS szekvenciákat, aminek hála különböző enzimeket baktériumok állítanak elő. Nekik ez hátrányos, ezért ki fognak szelektálódni. Mi ezt, az evolúciós kutatásoknak hála, előre meg tudjuk mondani, így egyre pontosabb és hatékonyabb baktérium törzseket lehet előállítani, amik az iparban szükséges anyagokat szintetizálják.

De ugyanez igaz a rovarirtó szerekre, különböző invazív élőlények elterjedésére, visszaszorítására, mezőgazdaság, sőt, még informatikában is használnak különböző evolúciós algoritmusokat tesztelés, fejlesztés során. Pl vannak olyan útválasztó szoftverek, melyek ugyanazon elv alapján működnek - tehát az, hogy az internetes infrastruktúra kezelhető, többek között az evolúció-kutatásnak is köszönheted.

Nagy általánosságban elmondható, hogy minden iparág, ami valamilyen módon az élőlényekhez köthető, felhasználja az evolúció-biológia kutatásait.

2015. ápr. 9. 11:02

64.es, meg 65-ös

Tényleg azt gondoltátok, hogy nekiugrok és pazarlom Isten szavát a ti hitetlenségetekre?

Mi gondom nekem a ti Bibliai hiteteitekhez?

Nem is az volt a kérdés hanem, hogy miért hiszel az evolúcióban.

Lehtetsz te nehéz ateista is, atol még az evolúció csak elmélet. Az, hogy számotokra nincsen kiút az evolucióbol, a ti dolgotok. A teremtésben nem lehet hinni, mást meg még nem találtak ki, de mint csodaélvezö lény muszály valamivel ezt a szomjat oltani, igy megkapaszkodtatok az evolútió elméletben.

Az érvekkel való párbaj:

Ne követeljetek érveket, és ti se hozzatok. Mert amit ti itt leírtok szóban arrol, meg még sok-sok ezerröl már tudunk, látunk/láttunk, eggyik-másikat már meg is símogattuk, de mind ezek nem bizonyítják az evolúciót!

2015. ápr. 9. 15:22