Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Üdv! Ki miért hisz az evolúció...

Üdv! Ki miért hisz az evolúcióban? Melyek a legmeggyőzőbb bizonyítékok a törzsfejlődésre, új fajok kialakulására?

Figyelt kérdés

Azért kérdezem, mert engem érdekel a téma.


Személy szerint nagy áltudományos hoaxnak gondolom. A leggyakoribb kamu bizonyítékok amik eszembe jutnak szerintem a következők:


- hasonló felépítés hasonló állatok között (pl. ló 'evolúciója', különböző csontvázak sorba állítása, bálna csontjai, 'csökevényes végtagok' ... )


- londoni metrószúnyog, 'új szúnyogfaj' kialakulása

- coli baktérium citrát hasznosításának kialakulása rengeteg generáció alatt, 'új baktériumfaj' vagy ennek nem is értem mi a mondanivalója, ezt miért tartják az evolúcionisták bizonyítéknak


- farkas - kutya adaptáció..


- azt hiszem vannak akik tengeri állatok (polipok?) szemével szoktak érvelni, de csak arra emlékszem ezek is elég gyengék voltak és belemagyarázások (előre legyártott elméletet húz rá egy jelenségre amire bármit rá lehet húzni)


Illetve a 'különböző korú' csontvázak is afféle 'bizonyítékai' az evolúció elméletnek, de sokan nem tudják, mennyire vitatottak a kormeghatározási módszerek, azok működése, hitelessége. Elvileg a legmodernebb az izokrón meghatározás, aminek a cáfolatát teljes mértékben bevallom nem ismerem, részemről akár hiteles is lehetne ez a módszer (bár én már csak úgy nem hiszek egy módszerben)



Vélemények? Valami meggyőző bizonyíték van?



2015. ápr. 5. 16:24
❮❮ ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... ❯❯
 141/324 A kérdező kommentje:

*bár ugye a tesztoszteronos cikkben írtaknál komolyabb oka van annak, hogy miért ne futás edzést csináljunk, vagy legalább a nők ne, de ezt úgyis kevesen értenék meg.


Meg a futás alapja sem racionális, hanem érzelmi. Divat, senki sem vár észérveket a kedvenc divatjának megcáfolásához.. ezért asszem' az az álláspontom, hogy értelmetlen most arról írnom miért lehet káros a futás.. (tapasztalat szerint különösen nőknek).


Szerintem eléggé érthetően írok, remélem nem csak belülről tűnik így :)

2015. júl. 26. 21:24
 142/324 anonim ***** válasza:
93%

Remélem a válaszolók többsége tanult a dologból, és nem fog órákat tölteni egy olyan személy kioktatására, aki úgysem fogja elhinni, amit írtok. Az első megmondta, hogy csak az időt fogjátok vesztegetni. És igaza lett.


Kérdező, ha nem hiszel az evolúcióban, akkor mi hogyan fejlődtünk ki? Hogy fejlődött ki az állatok többsége? És mikor? Mert nem élt mindig az ember. És volt, amikor az egész Földet érintő jégkorszag volt. Akkor az élőlények 99,9%-a elpusztult. Akkor most mégis hogyan lehetnek ennyien? Mit gondolsz? Mert szerinted az evolúció hazugság. De akkor mégis mi van helyette? Mi az, ami miatt most mi itt lehetünk, pedig régebben nem voltunk?

2015. szept. 28. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 143/324 A kérdező kommentje:

En azert nem akarok meggyozni senkit, mert bakker potencialisan 7 MILLIARD "hulye" meggyozese egy lehetetlen vallalkozas. Nem is celom, engem kulonosebben mar nem erdekel masok vallasa.


Beleertve az evolucionizmust, a sima cionizmust vagy akar a tudomany vallast. No problem, en pl. Vegre tok jol eldegelek angliaban, mert itt nem halok ehen, el lehet eldegelni eees kb. Utolso szempont hogy a sok lelkiserult miben hisz. Vagy nem lelkiserult, tiszteletben vannak tartva :)

2015. szept. 28. 16:06
 144/324 anonim ***** válasza:
100%

"És ezzel annyi a gond, hogy akár könyveken át lehet taglalni a hazugságokat, még elolvasni is szép teljesítmény pláne értelmezni és felismerni hol vannak benne csúsztatások, hibák."

És még tudod, hogy mi marha érdekes? Amikor olyan állítja, hogy hogy csúsztatás, hazugság, aki nyilvánvalóan nem ért hozzá. Én megértem, hogy valakit nem győznek meg az érvek... mindenkinek a magánügye, hogy egy bizonyítékot meggyőzőnek tart-e. Ha téged nem győznek meg a gravitáció mellett szóló bizonyítékok, akkor ugorj le a 10. ről. Te dolgod. De amikor azt mondod, hogy egy bizonyíték hazugság, csúsztatás, akkor már állítasz valamit, amit bizonyítanod kell. Bizonyítsd be, hogy csúsztatás, hogy hazugság, és akkor nem fogsz egy szektás gyökérnek tűnni. Rajta.

2015. szept. 28. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 145/324 anonim ***** válasza:
100%
Tényleg kérdező, kérlek mond meg nekünk hogy mik azok a tények, amelyek azt bizonyítják, hogy az evolúció nem létezik.
2015. szept. 28. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 146/324 A kérdező kommentje:

Nekem semmit nem kell bizonyitanom. Olvasd es ne legy 'szektas gyoker' s akkor erteni fogod miert log a levegoben az evovallas :)


Nem ertek hozza? Na most ha formalisan kozitem meg a vita szabalyait, ahol nekem bizonyitanom illene valamit (amihez baromira rovid mar az eletem es kenyelmetlen az erintokepernyo) akkor a 'partner' leminositese vagy beskatulyazasa is vitahiba. Tehat en nem vitazom illendoen, nem is akarok. Es a tobbiek (nehanyan) pont velem egy szinten uzik ezt, ugyhogy gratula.


De inkabb az essen le, hogy a formalisan helyes vita, erveles sem vezet semmi jora. Ne basssatok el az idot igazi vitara, mert a vita eleve vallasi nezez utkoztetes.


Apropo a gravitaciora tobb gyakorlatias bizonyitek van mint az evokamura. Kb. Annyi mint az adaptaciora. A millio eves torfejlodes cssak egy elmelet, es ha szarok egyet akkor ramondjak idetlenek hogy azert kifli alaku mert az evolucio... Barmok :)

2015. szept. 29. 07:56
 147/324 anonim ***** válasza:
95%

Igen, a törzsfejlődés egy elmélet. A jelenleg létező legjobb, amely a paleontológia, genetika, klímakutatás, mikrobiológia, geológia, fizika és más tudományágak együttes alkalmazásán alapul.


A tudomány elméleteket gyárt. A tudomány lényege az, hogy falszifikálható modelleket használ, amelyeket logikai értelemben végérvényesen sosem fog tudni bizonyítani, mivel teljes indukció legfeljebb csak a matematikában létezik. Ezért a hangsúly a falszifikálhatóságon van, vagyis azon, hogy meg lehet cáfolni, ki lehet zárni ezeket a modelleket, ha nem felelnek meg a valóságnak.


Az evolúció egy olyan modell, amelyet a leletek, eredmények tíz- és százezrei támasztanak alá, és amely Darwin óta is sokat fejlődött. Egyetlen más modell sincs, amely ennyit tudna, és őszintén szólva nem is értem azokat, akik zsigerből ellenzik.


A kérdésedet és az utolsó hozzászólásodat elolvasva világos, hogy a kérdést provokációnak szántad. Nem hiszel az evolúcióban, és nyilván azt sem érted, hogy maga a tudomány, mint szellemi vállalkozás, hogyan működik. Az biztos, hogy nem hit alapján, mint ahogy te gondolod.


A kvantumelektrodinamikában pl. azért "hiszünk", illetve azért fogadjuk el, mert naponta milliószámra mennek végbe folyamatok részecskegyorsítókban, amelyeket ezzel a modellel tudunk megmagyarázni, és - láss csodát! - a számok stimmelnek. Az általános relativitáselméletet azért fogadjuk el, mert eddig minden kísérleti eredmény megerősítette, és mert az elmélet belső koherenciája révén minden, a helyességére való utalás az egész elméletet erősíti. A Föld jelenlegi lemeztektonikai modelljét azért fogfadjuk el, mert a megfigyelések, a mérések ezt erősítik meg. Ehhez hasonlóan az evolúciót is azért fogadjuk el, mert a megfigyelések arra utalnak, hogy igaz.


Mi ezzel a probléma?

2015. szept. 29. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 148/324 A kérdező kommentje:

Nem a legjobb. A te szemelyes (tiszteletben tartott de jelentektelen) velemenyednek, vilagnezetednek megfelelo vagy legmegfelelobb, de kerlek ne ess abba s hibaba, hogy legjobb elmeletnek nevezed. Szubjektive szamodra lehet hogy jo, lehet hogy meg x ember szamara jo. Oke! :) ezzel semmi gond.

De nem kellene iskolakban tenykent nevelni . A gyerekekbe :)


Mindazonaltal tovabbra sincs bizonyitek ra, az hogy kifli formajut szarok NEM bizonyitek az evora, ahogyan a tobbi sem :) bizonyiteknak hangoztatni valamit ami nem az, ez szimpla hazugsag, megtevesztes. Igy kell felepiteni egy vallast, latszolag tenyekre epiteni, teljesen ugyesen csinaljak ez valoban igaz. De miert van szukseg kamu vallasokra? PPfff.. Akinek kell a parasztvakitas, hat higgyen olyan folyamatokban amiket soha senki nem bizonyitott.. Letezhetnek, csak semmi bizonyitek rajuk. De hat egy messzi messzi galaxisban, lehet hogy tenyleg igy van.. Kinelenthetem hogy nincs igy? Nem, azt jelenthetem ki hogy fogalmunk sincs rola, hiaba erolkodunk. Semmi baj ezzel, csak talan nem kellene agyakat mosni mesekkel

2015. szept. 29. 11:35
 149/324 anonim ***** válasza:
100%

Nem, nem az én személyes véleményem szerint, hanem az objektív tények szerint, amelyek alapján egy elmélet sikerességét meg lehet ítélni, és amelyek alapján a biológusok 99,999%-a elfogadja. Vagyis egyetemet végzett, ezzel foglalkozó emberek, nem pedig jelentéktelen véleményű laikusok, mint te. Kérlek, ne ess abba a hibába, hogy azt hiszed, rajtad kívül mindenki hülye, csak mert nem látja azt, amit te hiszel, hogy látsz. Igen, pont a vallás működik így. Kinyilatkoztatnak, ahogy te is.


Nem is tényként nevelik a gyerekekbe, hanem mint tudományos elméletet oktatják. Amíg nem volt, illetve amíg nem vált elfogadotá, addig nem is oktatták. Ennyi erővel Newtont sem kellene oktatni, hiszen az is csak egy elmélet.


Szándékosan nem használtam azt a szót, hogy bizonyíték, csak te nem olvasol elég figyelmesen, ami persze meg is magyarázza felületes ismereteidet és véleményalkotásodat. Azt írtam, hogy alátámasztás. Merthogy a tudomány így működik, csak te nyilván nem értesz hozzá. Az evolúciót pedig rengeteg minden támasztja alá, amiről te még csak nem is tudsz.


Ha pedig te a saját szarod mániákus emlegetésével akarsz nekimenni az evolúciónak, az mindent elmond felettébb szerény szellemi képességeidről. Úgyhogy én be is fejeztem.


Kellemes szagolgatást!

2015. szept. 29. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 150/324 anonim ***** válasza:
100%
Ja, még csak annyit, hogy ha nem is vagyok evolúcióbiológus, de fizikus igen, és szoktam olvasni az evolúcióról is. Tehát tudománnyal foglalkozom, és tudom, hogy működik. Ilyen értelemben tehát a véleményem többet nyom a latban, egy laikusé. A tiednél legalábbis mindenképpen.
2015. szept. 29. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
❮❮ ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!