Hogyan sprinteljek gyorsabban?
Egy trekking kerékpárom van. Szeretnék vele gyorsabban sprintelni(nagyobb max sebességet elérni). Most a max sebesség 43km/h de ezt kb 5 mp ig tudom tartani. Valami ötlet hogy gyorsabb legyek? Ha leszerelem a sárvédőket az mennyit dob rajta? Hogyan lehet kifejezetten sprintre edzeni?
16/f
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Sprinteléssel, anaerob kapacitás növelésével.
43 egy trekkinggel azért nem túl acélos, úgyhogy a technikáddal is lehet gond.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A sárvédőket egyelőre hagyd, az nem sokat számít. A keréknyomást ellenőrizd, legyen a gumit megadott maximális megengedett nyomás.
Figyelj oda az áttételválasztásra. Akkor tudja a tested leadni a legnagyobb teljesítményt, ha percenként kb 100 kört megy a lábad a pedállal, ami nagyon pörgősnek érződik. Nem írtad, hogy mi az áttételtartománya a biciklidnek és hogy a 43 km/h-hoz milyen áttételt használtál, de egy átlagos trekking biciklit, ha elég edzett vagy, ki lehet pörgetni 100 rpm-ig a leghosszabb áttételt is, és az jóval gyorsabb lesz, mint a mostani maximumod.
Ha ez megvan, akkor gondolkozz olyasmiben, ami már plusz beruházást igényel. Vékonyabb és simább gumikülső elég sokat segít, mert a vékonyabb külsőt általában keményebbre is lehet fújni. A kormányra hajlás (kormányváltás nélkül is) nálam +5-8 km/h, részben a jobb aerodinamika, részben a farizmok hatékonyságnövekedése miatt (a nagyobb előfeszítettségük miatt). Spd-s pedál és cipő, nem feltétlen azért, hogy húzni is tudj, de már az is segít, hogy nem kell figyelned, hogy a lábad a pedálon maradjon.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az nem az áttétele, hanem a fokozatok száma:)
Gyakorlatilag olyan fokozatban sprintelsz, ami egy domboldalban felfele használatos, ez már elég sok mindent megmagyaráz...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Trekkinggel sprintelni kb. olyan mint kamaz teherautóval F1-es pályán versenyezgetni... :-D
Miért nem veszel egy outit?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!