Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Jehova Tanúi! Mitől jobb...

Jehova Tanúi! Mitől jobb fordítás az újvilág fordítás, mint például a Károli?

Figyelt kérdés

"Lehet-e a görögűl íródott újszövetségben a Jehova kifejezés, ha nem szerepelt a JHVH tetragramma sem? Mi módon íródott az újvilág fordításba a Jehova kifejezés, ha a görög iratokban az Úr, az Isten, és az Atya kifejezés szerepel, és nem a Jehova, a Jahve, a JHVH? Az újvilág fordítás tele van a Jehova kifejezéssel, indokolatlanúl. Egy tökéletes fordítás mimódon tartalmazhat olyan elemeket, melyeket nem tartalmaz a görög irat? Ez mi más, ha nem belemagyarázás. És ha ezt úgy adják be az embereknek, hogy a legjobb fordítás, akkor ez hazugság."


Kötekedek? Engem érdekel az igazság, titeket nem?


2011. ápr. 20. 15:29
❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯
 41/127 anonim ***** válasza:
12%

Na és, te kérdező, tudod a választ?

A Cselekedetek 18:6-7-ben megtalálod.

(Már ami a veled kapcsolatos helyes eljárásmódot illeti.)

2011. ápr. 29. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/127 anonim ***** válasza:
14%

I.rész.


NW..Új Világ fordítást jelent.


*** bi8-app 1817-1818. o. 1 Isten neve, a „Jehova” név (héberül: יהוה [JHVH vagy YHWH]) a Héber Iratokban és a Keresztény Görög Iratokban ***

A héber betűkből álló tetragrammát (יהוה) használták mind a héber szövegben, mind pedig a görög Septuagintában. Így amikor Jézus vagy a tanítványai akár a héber, akár a görög nyelvű Szentírást olvasták, találkoztak az isteni névvel. Amikor Jézus a názáreti zsinagógában felállt, átvette Ézsaiás könyvét, és felolvasta belőle a 61:1, 2-t, amelyben megtalálható a tetragramma, kiejtette az isteni nevet. Ez összhangban volt Jézusnak azzal az elhatározásával, hogy megismertesse Atyjának, Jehovának a nevét, amint ez a hozzá intézett imájából is kitűnik: „Nyilvánvalóvá tettem a nevedet azoknak az embereknek, akiket nekem adtál a világból . . . megismertettem velük a nevedet, és meg is fogom ismertetni” (Jn 17:6, 26).



Ezen alapelv alapján vizsgáljuk meg, hogy JT az NW fordításban jogosan használják-e Isten Jehova nevét az új szövetségben. 2. „Kétféle módszer segíthet a Bibliát helyesen megérteni. Először is bármely kijelentés esetén a szövegösszefüggést (a megelőző és a következő bibliaverseket) kell figyelembe venni. Ezt követően összehasonlíthatjuk a szöveget a Biblia más részeiben található, ugyanazzal a témával foglalkozó kijelentésekkel. Ily módon engedjük, hogy Isten saját Szava irányítsa a gondolkodásunkat, és ne mi, hanem ő magyarázza meg saját Szavát. Ezért megvizsgáljuk Pál apostol leveleit, hogy ezt tisztázzuk.


(Róma 4:8 NW) . . .boldog ember az, akinek bűnét Jehova semmiképpen nem fogja számításba venni.”


A kereszt utalás a zsoltárok 32:2-ez vezet.



Zsolt 32:2 (Károli)… Boldog ember az, akinek az Úr bűnt nem tulajdonít, és lelkében csalárdság nincsen.


Most vizsgaluk meg a héber szöveget.



Zso 32:2 Tanakh

(2) אשׁרי אדם לא יחשׁב יהוה לו עון ואין ברוחו רמיה׃


יהוה = YHWH,JHVH, Jehova, Jahve,


Lenigrádi kódex (kat a linkre és meglátod) szövege, mind az Aleppoi kódex szövege világosan és félreérthetetlenül az isteni név tetragrammáját tartalmazza a Zsoltárok 32:2-ben.


A Leningrádi Kódex (Codex Leningradensis) a legrégebbi fennmaradt példánya a héber Biblia maszoréta

szövegének, Kr. u. 1008-ból. A Biblia Hebraica Stuttgartensia (amire a legtöbb bibliafordító hivatkozik) ennek a

pontos átirata. A Leningrádi Kódex tartalmazza a héber biblia teljes szövegét, bár a sorrend némileg eltér a legtöbb

bibliától, mert a Krónikák könyve megelőzi a zsoltárok könyvét és Jób könyve a Példabeszédek könyvét.

Tartalmaz ezenkívül maszoréta jegyzeteket is (nikudot). A bőrkötéses kódexet pergamenre írták. A Leningrádi

Kódexet a szentpétervári orosz állami könyvtárban tárolják 1863 óta. Közismert nevét, amelyet az orosz forradalom

után kapott, a könyvtár kérésére a mai napig nem változtatták meg. – Az Aleppói Kódex feltehetőleg valamivel

régebbi, de hiányoznak belőle egyes részletek.


A Nave's lexikonon alapuló kereszthivatkozások  közül most kettő igehelyet vizsgálok meg melynek kiindulási pontja a Róma 4:8.


2Mó 34:6-7 Károli Javított

(6) És az Úr elvonula õ elõtte és kiálta: Az Úr, az Úr, irgalmas és kegyelmes Isten, késedelmes a haragra, nagy irgalmasságú és igazságú.

(7) A ki irgalmas marad ezeríziglen; megbocsát hamisságot, vétket és bûnt: de nem hagyja a bûnöst büntetlenül, megbünteti az atyák álnokságát a fiakban, és a fiak fiaiban harmad és negyedíziglen.


Most nézzük meg a héber szöveget.


2Mó 34:6 HOT

(6) ויעבר יהוה על־פניו ויקרא יהוה יהוה אל רחום וחנון ארך אפים ורב־חסד ואמת׃

Vagyis aki a bűnt megbocsátja az Jehova Isten. Pál apostol a héber szövegből idézett ezért helyénvaló, hogy az Új Világ fordítás kiírja az Isteni nevet.



(Róma 9:28 NW) . . .Mert Jehova számadást fog tartani a földön, befejezve és rövidre szabva azt.. . .


A kereszthivatkozás az Ézsaiás 10:23-hoz vezet.


Ézs 10:23 (Károli)…Mert elvégezett pusztítást cselekszik az Úr, a seregek Ura, mind az egész földön.


Figyeljük meg a héber szöveget.


Ézs 10:23 Tanakh

(23) כי כלה ונחרצה אדני יהוה צבאות עשׂה בקרב כל־הארץ׃


צבאה / צבא = sereg, hadsereg, (mennyei) sereg: angyalok, יהוה = yehôvih

Vagyis a Seregek Jehovája cselekszi ezt.


Megint azt látjuk, hogy az Új Világ fordítás jogosan használja Isten nevét. Világossá téve azt, hogy ki is az az Úr aki számadást fog tartani a földön. Tisztába téve azt, hogy kiről is beszél az apostol. Jézusról vagy Istenről. Azért oly nagy az ellenszenv az Új Világ fordítás iránt, mert így leleplezi maga a szentírás, hogy a szentháromság tanítás az hazugság!


(1Korintusz 2:16 NW) . . .Mert „ki ismerte meg Jehova gondolkodását, hogy oktathatná őt”? Bennünk azonban megvan Krisztus gondolkodása.


A kereszthivatkozás elvezet az Ézsaiás 40:13-hoz.


Ézs 40:13 (Károli javított)

(13) Kicsoda igazgatta az Úr szellemét, és ki oktatta Õt, mint tanácsosa?


Lássuk ki az Úr a héber szöveg szerint.


Ézs 40:13 Tanakh

(13) מי־תכן את־רוח יהוה ואישׁ עצתו יודיענו׃


Minden kétséget kizáróan Jehova יהוה.


Vajon adhat-e akár a legbölcsebb ember is tanácsot Istennek arról, mit tegyen a jelenlegi körülmények között, vagy meg tudja-e mondani neki, mit tegyen a jövőben? A szövegkörnyezet határozottan Jehova Isten teremtői képességét és mivoltát dicsőíti.

Vagyis az Új Világ fordítás helyesen alkalmazza a szövegben az Isteni nevet.


(1Korintusz 3:20 NW) 20 És ismét: „Jehova tudja, hogy a bölcsek okoskodásai hiábavalók. . .


Zso 94:11 (Károli javított)

(11) Az Úr tudja az embernek gondolatjait, hogy azok hiábavalók.


Elemezzük a héber szöveget ki az az Úr aki ismeri az emberek gondolatait.


Zso 94:11 Tanakh

(11) יהוה ידע מחשׁבות אדם כי־המה הבל׃

Nem meglepő módon itt is Jehova Istenről van szó. A 94. Zsoltár Jehova Isten sokrétű jellemvonását dicséri és kifejezi az Istenbe vetett bizalmat.


Az 1Korintusz 3:20-ban egyértelmű, hogy Jehova Isten az akiről az apostol beszél. Teljesen ésszerű, és a bibliai hátteret figyelembe véve jogos az isten nevének használata.


(1Korintusz 4:4) . . .De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem. . .


A kereszthivatkozás a Zsoltárok 35:24-hez visz el minket.

A héber szöveg alapján megnézzük ki az aki vizsgál bennünket.


Zso 35:24 (Károli javított)

(24) Ítélj meg engem a te igazságod szerint, oh Uram, Istenem, hogy ne öröljenek rajtam!


Zso 35:24 Tanakh

(24) שׁפטני כצדקך יהוה אלהי ואל־ישׂמחו־לי׃

Megint azt látjuk az ítélet Jehova יהוה Isten kezében van. A 1Korintusz 4:4-ben kimondottan felragyog az igazság, arról ki az aki minket vizsgál és az Isten neve helyénvalóan , az őt megillető helyre került az Új Világ fordítás révén.


(2Korintusz 3:17NW) . . .Jehova pedig a Szellem, és ahol Jehova szelleme van, ott szabadság van.


A Nave's lexikonon alapuló kereszthivatkozás a 1Mózes 6:3-ra mutat.


1Mó 6:3 (Károli Javított)

(3) És monda az Úr: Ne maradjon az én szellemem örökké az emberben, mivelhogy õ test; legyen életének ideje száz húsz esztendõ.


A héber szöveg.


1Mó 6:3 Tanakh

(3) ויאמר יהוה לא־ידון רוחי באדם לעלם בשׁגם הוא בשׂר והיו ימיו מאה ועשׂרים שׁנה׃


יהוה Jehova szelleméről beszél.

A Károli kereszthivatkozás az Ézsaiás 57:19--re mutat.


Ézs 57:19 Károli

(19) Megteremtem ajkaikon a hálának gyümölcsét. Békesség, békesség a messze és közel valóknak, így szól az Úr; én meggyógyítom õt!

A héber szöveg egyértelmű és világos és Jehova יהוה Istennek tulajdonítja a szabadságot, békességet.


Ézs 57:19 Tanakh

(19) בורא נוב שׂפתים שׁלום שׁלום לרחוק ולקרוב אמר יהוה ורפאתיו׃



Tehát az apostol mondanivalója pont ezért világosan fénylik, mert az Isten neve ott van és meg tudjuk különböztetni az Úr Jézus Krisztustól.



(2Korintusz 6:17-18 NW) . . .»Így tehát jöjjetek ki közülük, és különítsétek el magatokat — ezt mondja Jehova —, és ne érintsétek többé a tisztátalant«”; „»és én befogadlak titeket«”. 18 „»És én atya leszek nektek, ti pedig fiak és leányok lesztek nekem« — ezt mondja Jehova, a Mindenható.”



Károli az Ézsaiás 52:11-re hivatkozik a kereszthivatkozásában.


Ézs 52:11 Károli

(11) Távozzatok, távozzatok, jertek ki, onnan, tisztátalant ne illessetek, jertek kik közülök, tisztítsátok meg magatokat, a kik az Úr edényeit hordozzátok.



Vizsgáljuk meg a héber szöveg alapján ki az az Úr, akinek az edényeit hordozzák.


Ézs 52:11 Tanakh

(11) סורו סורו צאו משׁם טמא אל־תגעו צאו מתוכה הברו נשׂאי כלי יהוה׃ Természetesen az ige és a szövegkörnyezet mindig יהוהJehova Istenre utal. A 2Korintusz 6:18. vers szintén Jehova Istent azonosítja magával az Atyával.

Mivel a Jeremiás 31:33-ra mutat Károli hivatkozása.


Jer 31:33 Károli

(33) Hanem ezt lesz a szövetség, a melyet e napok után az Izráel házával kötök, azt mondja az Úr: Törvényemet az õ belsejökbe helyezem, és az õ szívökbe írom be, és Istenökké lesznek, õk pedig népemmé lesznek.


Jer 31:33 Tanakh

(33) כי זאת הברית אשׁר אכרת את־בית ישׂראל אחרי הימים ההם נאם־יהוה נתתי את־תורתי בקרבם ועל־לבם אכתבנה והייתי להם לאלהים והמה יהיו־לי לעם׃



A héber szöveg bizonyíték arra vonatkozóan, ki az az Isten, aki szövetséget köt és a keresztények Istene lesz és a keresztények Isten népeként szolgálnak neki. Ez az Isten nem más, mint Jehova יהוה Isten.

Vagyis az 1Korintusz 6:17-18 tökéletesen adja vissza a biblia mondani valóját, melyet Isten ihletett és helyesen tolmácsolja Isten gondolatait és nevének ragyogása átcikázik a sötétségen.

2011. ápr. 30. 01:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/127 anonim ***** válasza:
9%

II.rész


(Efézus 2:21 NW) . . .Ővele egységben az egész épület, harmonikusan egybeillesztetten, szent templommá növekedik Jehova számára.


A Nave’s kereszthivatkozások lexikonja a Zak 8.3-ra mutat, azonkívül Abdiás 1:17-21.


Zak 8:3 Károli

(3) Ezt mondja az Úr: Megtértem a Sionhoz, és Jeruzsálem közepette lakozom, és Jeruzsálem igazság városának neveztetik, a Seregeknek Urának hegye pedig szent hegynek.


Zak 8:3 Tanakh

(3) כה אמר יהוה שׁבתי אל־ציון ושׁכנתי בתוך ירושׁלם ונקראה ירושׁלם עיר־האמת והר־יהוה צבאות הר הקדשׁ׃


Miért nevezték Jeruzsálemet „az igazság városának”? Jeruzsálem az i. e. 607-ben bekövetkezett pusztulását megelőzően ’elnyomó város’ volt, melyben romlott próféták és papok, valamint hűtlen emberek laktak (Sofóniás 3:1; Jeremiás 6:13; 7:29–34). Most azonban, hogy a templom ismét felépült, és az emberek állást foglaltak Jehova imádata mellett, Jeruzsálemben a tiszta imádat igazságait szólták, ezért nevezték a várost „az igazság városának”.


Mint ’élő kövek’, egy olyan Krisztusra alapozott szellemi templommá formálódtak, amelyen keresztül „szellemi áldozatokat” lehetett felajánlani , szellemi énekeket lehetett énekelni , és amelyben Isten szellem által lakik . A Zakariás 8:3 pedig azonosítja ki az Igaz Isten יהוה, kinek a templomáról van szó a Zak 8:3-ban? Ott Jehova temploma állt a szent hegyen és ez templom árnyékolta elő a nagy szellemi templomot, amely az égben van.

Az Efézus 2:21 az Új Világ fordításnak köszönhetően világossá teszi kire is gondolt az apostol.


Abd 1:17-21 HKBr

(17) De a Sion hegyén szabadulás lészen, és szentté lészen az és a Jákób háza birtokba veszi az õ örökségét.

(18) És a Jákób háza tûz lészen, és a József háza láng; az Ézsau háza pedig pozdorja; és meggyújtják és megemésztik õket, és nem marad meg senki Ézsau házából, mert az Úr szólott.

(19) A déliek örökség szerint bírják az Ézsau hegyét, a síkon lakók pedig a Filiszteusokat. És örökség szerint bírják az Efraim mezõit és Samaria mezõit; Benjámin pedig a Gileádot.

(20) Izráel fiainak ez a számûzött serege azokat, a melyek a Kananeusoké, mind Sarfátig; a jeruzsálemi számûzöttek pedig, a kik Szefarádban vannak, elfoglalják majd a déli városokat.

(21) És a Sion hegyére szabadítók mennek fel, hogy megítéljék az Ézsau hegyét; és a Úré lesz a királyság.



Abd 1:18 Tanakh

(18) והיה בית־יעקב אשׁ ובית יוסף להבה ובית עשׂו לקשׁ ודלקו בהם ואכלום ולא־יהיה שׂריד לבית עשׂו כי יהוה דבר׃



Abd 1:21 Tanakh

(21) ועלו מושׁעים בהר ציון לשׁפט את־הר עשׂו והיתה ליהוה המלוכה׃


A 18.vers szerint יהוה Jehova szólott és 21.vers szerint יהוה Jehováé lesz a királyság.

2011. ápr. 30. 01:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/127 anonim ***** válasza:
9%

III.rész.


(Kolosszé 3:13 NW) . . .Továbbra is viseljétek el egymást, és bocsássatok meg egymásnak készséggel, ha valakinek panaszra van oka a másik ellen. Mint ahogy Jehova is készséggel megbocsátott nektek, úgy ti is.


A Westcott - Hort görög szöveg szerint a küriosz szó szerepel és nem a Krisztosz..


Kol 3:13 WHNU ανεχομενοι αλληλων και χαριζομενοι εαυτοις εαν τις προς τινα εχη μομφην καθως και ο κυριος εχαρισατο υμιν ουτως και υμεις

anekhomenoi allélón kai kharidzomenoi eautoisz ean tisz prosz tina ekhé momphén kathósz kai o küriosz ekhariszato ümin útósz kai ümeisz


κύριος (küriosz)

1) vmin uralkodó, hatalommal rendelkező, vmire jogosult

Tehát Istent ért alatta mivel az LXX is sokszor használja Istennel kapcsolatban ezt a szót.


A Nave’s kereszthivatkozások lexikon a Zsoltárok 149:4-et adja meg és a Példabeszédek 25:22-öt.


Zso 149:4 Tanakh

(4) Mert kedveli az Úr az õ népét, a szenvedõket szabadulással dicsõíti meg.



Pél 25:22 Tanakh

(22) Mert elevenszenet gyûjtesz az õ fejére, és az Úr megfizeti néked.


Pél 25:22 Tanakh

(22) כי גחלים אתה חתה על־ראשׁו ויהוה ישׁלם־לך׃


Zso 149:4 Tanakh

(4) כי־רוצה יהוה בעמו יפאר ענוים בישׁועה׃


Mind a kettő igehelyen Jehovára utal. Figyelembe véve a görög szöveget a bibliai szövegkörnyezetet, ott nem Krisztusra utal az apostol hanem Istenre, akinek Jehova a neve, ezért az Új Világ fordítás bár rendhagyó ebben az esetben mégis helyesen adja vissza Isten üzenetét.


(Kolosszé 3:22 NW)  Ti rabszolgák, engedelmeskedjetek mindenben test szerinti uraitoknak, nem látszatszolgálat cselekedeteivel, mint akik embereknek járnak kedvében, hanem szívbeli őszinteséggel, Jehova félelmével. . .


Nave’s lexikon kereszthivatkozásából kettő.


Zso 2:11 Károli

(11) Szolgáljátok az Urat félelemmel, és örüljetek reszketéssel.


Zso 2:11 Tanakh

(11) עבדו את־יהוה ביראה וגילו ברעדה׃

A héber szöveg Jehova יהוה félelméről és szolgálatáról beszél.


Zso 15:4 Károli

(4) A megbélyegzett útálatos az õ szemeiben, de az Urat félõket tiszteli: a ki kárára esküszik, és meg nem változtatja.


Zso 15:4 Tanakh

(4) נבזה בעיניו נמאס ואת־יראי יהוה יכבד נשׁבע להרע ולא ימר׃


Az írásokban mindig Isten vagyis Jehova félelmével találkozunk sohasem a fiú vagy krisztus félelmével.


(1Tesszalonika 1:8 NW) . . .Való igaz, hogy Jehova szava nem csupán Makedóniában és Akhájában zendült ki tőletek, hanem az Isten iránt való hiteteknek minden helyen híre ment, úgyhogy semmit nem szükséges mondanunk.


Nave’s kereszthivatkozások lexikonja a 2Mózes 19:9 adja meg többek között és a 119 Zsoltár 172-174-et.


2Mó 19:9 Károli

(9) És monda az Úr Mózesnek: Ímé én hozzád megyek a felhõ homályában, hogy hallja a nép mikor beszélek veled és higyjenek néked mindörökké. És elmondá Mózes az Úrnak a nép beszédét.


2Mó 19:9 Tanakh

(9) ויאמר יהוה אל־משׁה הנה אנכי בא אליך בעב הענן בעבור ישׁמע העם בדברי עמך וגם־בך יאמינו לעולם ויגד משׁה את־דברי העם אל־יהוה׃


Ezen írás is bizonyíték arra, hogy יהוה Jehova Isten szaváról van szó.



Zso 119:172-174 Károli

(172) Nyelvem a te beszédedrõl énekel, mert minden parancsolatod igaz.

(173) Legyen segítségemre a te kezed, mert a te határozataidat választottam!

(174) Uram! vágyódom a te szabadításod után, és a te törvényed nékem gyönyörûségem.



Zso 119:172-174 Tanakh

(172) תען לשׁוני אמרתך כי כל־מצותיך צדק׃

(173) תהי־ידך לעזרני כי פקודיך בחרתי׃

(174) תאבתי לישׁועתך יהוה ותורתך שׁעשׁעי׃

A Zsoltár írója mindenekelőtt Isten feljegyzett Szavának a kutatója volt, ami abból is kitűnik, hogy 15-ször használja a „te igéd” vagy „szavad” [beszéded] szót a 119. Zsoltárban. A 174. Vers is egyértelműen Jehova יהוה Istennek tulajdonítja a szabadulást.



Újfent beigazolódik az írások megvilágításában az, hogy az Új Világ fordítás értelemszerűen és hitelesen tolmácsolja Isten írott szavát és jogosan használja Isten Jehova nevét az új szövetségi írásokban is.


Robert Moffatt elkészítette a teljes Biblia dél-afrikai (bantu) csvana nyelvű fordítását. Laponként [alakban] is kinyomtatta azt kézi nyomtatással. Ez volt az első nyomtatott szövegű teljes Biblia Afrikában, és az első teljes fordítás egy korábban nem írott afrikai nyelven. Érdekes megjegyezni, hogy Moffatt használta az isteni Jehova nevet a fordításában. A British and Foreign Bible Society által 1872-ben kiadott változat a Jézus által alkalmazott kulcskijelentésekben használja a Jehova nevet a Máté 4:10-ben és a Márk 12:29, 30-ban feljegyzettek szerint.

2011. ápr. 30. 01:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/127 anonim ***** válasza:
24%

Jézus Atyja YHWH nevében jött: Ján 5:43; 12:13; Máté 21:9; 22:44; Luk 4:18-19; Ján 10:25 


Dicsőítette Atyja YHWH nevét: Ján 12:28; Luk 4:8; Zsid 2:12 


Megszentelte Atyja YHWH nevét: Máté 6:9; Luk 11:2 


Megismertette és megismertei Atyja YHWH nevét: Ján 17:3,6,26; Márk 12:29; 13:20 


Keresztények Isten YHWH neve számára lettek: Csel 15:14,17; Zsolt 106:47 


Keresztények Isten YHWH nevéért kelnek útra: 3Ján 7; Mik 4:5 


Keresztények szeretik Isten YHWH nevét: Zsid 6:10 


Keresztények Jézus által dicsőítik Isten YHWH nevét: Zsid 13:15; Jel 15:4 


Keresztények félik Isten YHWH nevét: Jel 11:18; Mal 4:2; 1Tim 6:1 


Keresztények dicséretet énekelnek Isten YHWH nevének: Róma 15:9 Jel 19:1,3-4,6 


Keresztények segítségül hívják Isten YHWH nevét: Róma 10:13; Csel 2:21; Jóel 2:32 


A Jézussal lévő 144.000 homlokán viseli Isten YHWH nevét: Jel 3:12; 14:1; 22:4 


Isten YHWH nevének híre betölti a földet: Róma 9:17; Zsolt 72:19; Ésa 12:4-5; 1Kir 8:43 

Minden nép megismeri Isten YHWH nevét: Jer 16:19-21; 31:34; Ezék 36:23; 1Kir 8:41 

Minden népből való tiszta ajkúak segítségül hívják Isten YHWH nevét: Sof 3:9 


Isten YHWH neve lesz az egyetlen név: Zak 14:9 


Akik Isten YHWH nevét becsülik, azok emlékkönyvbe kerülnek: Mal 3:16 


Jézus a tulajdonában lévőket Isten YHWH nevében megtartja: Ján 17:11-12; Jak 5:14 

Csak az igazak magasztalják és bíznak Isten YHWH nevében: Zsolt 140:14; Péld 18:10 


Valamennyien zászlót lobogtatnak Isten YHWH nevében: Zsolt 20:6 


Mindaz, amit Isten tesz, az Ő YHWH nevéért történik: Jer 10:6; Zsolt 23:3; 106:8 


Szinte mindent Isten nevéért teszünk!


Kérdező barátom!


Ne a görög nap Istennel gyere, hanem mutass az írásokból olyan igehelyeket, amelyek azt mondják, hogy nem fontos Isten neve és hogy a keresztények azt egyáltalán ne is használják.! Fent idézett írásszövegeket cáfold meg oly módon, hogy megmutatod a bibliából az ellenérvet. Viszont olyant nem fogsz találni, ezt most elmondhatom neked, ami arra ösztönözné a biblia olvasóit, hogy Isten nevét ne használják, vagy töröljék i az írásokból.


Üdv: P.

2011. ápr. 30. 01:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/127 A kérdező kommentje:

Kaunn! Ott hagysz el, ahol akarsz. Fáj az igazság, menekülj. A választ tudom, mert tudni akartam. De te tudod? Mi Isten neve, és hogy szenteltesse meg Isten maga például a Jehova nevét? Bűnös emberek nagy szájától? Hogy szentelődjön meg? Hogy leborulunk egy papír előtt, ha ráírják? Hogy védelem szükséges Istennek emberek szájából? Meg kell védeni Isten nevét? Isten a mindenhatónak szükséges, hogy egymillió ember szájából elhagyja a Jehova szó? Istennek ti vagytok a várai? Ti vagytok a nevének bástyái? Tulajdonképpen Istennek szüksége van a ti védelmetekre? Hogy imáinkba nem Atyát, nem teremtőt, nem békesség istenét, nem Uramat, nem mindenhatót, nem Istent, nem seregek urát mormolunk, hanem Jehovát? Így megszentelődik a neve? Ha a te nevedet 50 évig egymilliárd ember foglalja imájába, egymilliárd ember kűzd, hogy a te neved nem Kaunn, nem Pergamon, hanem mondjuk Péter, vagy Pál, vagy István, vagy bármi. Neked lesz változás benned? Meg kell bárkinek védeni, szentelni a te betűkből, hangokból álló nevedet? Csak egy kicsit gondolkodjatok.

Mi Isten neve? Jehova? Mormold, kűzdj. Hiszen ember nincs, hogy mit jelent a tetragramma. MOnnd, imátkozz: Jehova, Jehova, Jehova

Mi Isten neve? Mit jelent, hogy szenteltessék meg a te neved? Mi szerepel ezen sor előtt? Hogy hívja Atyját "főpapi" imájában? Kinek az atyja? Hogy szentelitek meg ti bűnös emberek a nevét? Milyen nevét, és milyen jelentését? Mi a jelentése, amit ti megszenteltek?

Mit jelent ez? "Atyám, dicsőítsd meg a te nevedet! Szózat jöve azért az égből: Meg is dicsőítettem, és újra megdicsőítem."

Mit jelent ez? "Szenteld meg őket a te igazságoddal: A te ígéd igazság."

Mit jelent ez? "Atyám, dicsőítsd meg a te nevedet! Szózat jöve azért az égből: Meg is dicsőítettem, és újra megdicsőítem."


Erre ti tudjátok a választ? Mit jelent a Bibliában, hogy Isten neve? Erről fogalmatok sincs, mert csak az őrtorony agymosott dumáját olvassátok, terjesztitek. Ti nem jó hírt hoztok, hanem mi Isten neve, nekünk van a legfrankóbb Bibliánk, amiben kitaláltuk, mi Isten neve, és ráadásúl több, mint hétezerszer benne is van, a mi társulatunk Isten szemében a legfrankóbb, és az őrtorony kiadványunk olyan érdekes... Ez a jó híretek? Az hogy a katolikus egyház egy fúj, és különben sincs pokol. Ember, ezt nem tőletek tudom, hanem aki elolvassa a Bibliát, az tőletek teljesen függetlenűl tudni fogja. Ez Jehova istenetek megszentelése? Mit tudtok ti? Éljen Jehova? Jó, hogy nem így robbantok be mások otthonába. Ti vagytok Isten kiválasztott társulata, ki nem köztetek van, elkárhozik? Ti vagytok a szent emberek, kik megszentelitek Isten nagy és dicső nevét, mely így hangzik: Jehova?

Meg kellene vizsgálni, hogy mit jelent, hogy Isten neve! Mi Isten neve, mit tartalmaz? Mit jelent? Egy neve van Istennek? Jehova? Ez a neve, és ezt meg kell szentelni neked, nekem, hogy nagy szájjal mondom? A neve Szent, a neve Úr, a neve Fejedelem, a neve Isten, a neve Hatalmas, a neve Atya, a neve Teremtő, a neve Vagyok, a neve Ábrahám Istene, Izsák Istene, Jákob Istene, a neve Az élet lehellete, a nevét hogy dicsőíti meg, ki ezeket a neveket tudja, és hogyan ti, kik "tudjátok" a tetragramma helyes kiejtését: Jehovah, melynek jelentése a héberek fülének annyi, mint nekünk a Úrstin szónak. Egy mondvacsinált, szerkesztett szó, melyet kényszerből szűlt a 'történelem'. A JHVH-t összemosom az eloimmal és összemosom az adonájjal, akkor Jehova lesz belőle. Az úrt összemosom az istennel, akkor úrten lesz belőle. Így vagytok ti is, ráadásúl egy hazugságot terjesztetek mégnagyobb mocskolódó kiadvánnyal: az őrtoronnyal. Ez olyan kiadvány, mint a katolikus kiadványok. Csak a tietek nem Rómából jön, hanem Amerikából. Ja, még messzebbről jött ember méginkább nagyobb marhaságokat mondhat.

Kérdezek: Mit jelent, hogy szenteld meg Isten nevét, mit jelent, hogy mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma, mit jelent, hogy "És minekutána a kenyeret vette, hálákat adván megszegé, és adá nékik, mondván: Ez az én testem, mely ti érettetek adatik: ezt cselekedjétek az én emlékezetemre."


Mit jelent ez a három? Ti vagytok az okosok, kik megszentelik Isten nevét, mit jelentenek ezek? Én megkaptam a választ, ti is meg tudjátok kérdezni! Hát tegyétek!


Pergamon! Nekem ne vagdoss be ctrl-c/ctrl-v kombinációkat, én is megtisztellek, hogy időt szánok rád, akkor nekem ne vágj be egy órás mondanivalót tíz perc alatt, mert nem érdekel. A témával kapcsolatban van nekem is őrtorony kiadványom, és is utánna tudok járni cikkeknek az interneten. Nem a billentyűkombinációkat akarom olvasni, hanem a kölcsönössen egymásra szánt időnket megtisztelő véleményt.

2011. ápr. 30. 09:22
 47/127 anonim ***** válasza:
0%

Kérdező!


"Hogy leborulunk egy papír előtt, ha ráírják?"


Aki ilyet mer mondani Isten Igéjéről, annak semmi köze Krisztushoz, és az ilyen ember csupán arra méltó, hogy otthagyják!

2011. ápr. 30. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/127 anonim ***** válasza:
0%

Kérdező barátom!


Nézd meg a szentírási érveket amit felhoztam, azok semmilyen őrtoronyban nincsenek meg. Ez személyes az írások kutatása által felvázolt érvelés. Az Új Világ fordítás előszavát másoltam be, hogy bevezetőként szolgáljon és, hogy tudjuk miről is van szó. Világos szentírási igehelyeket és érveket hoztam fel arra, hogy miért használja az ÚJ Világ fordítás az új szövetségben a Jehova nevet.


Te egyszerűen magát az Istentől Ihletett Bibliát sem fogadod el. Mellébeszélsz és hamis érvelési menetet úgy szeretnéd beállítani, hogy az igaznak tűnjön. A Mestered jól megtanított.



(János 8:44 [Vida])

ti az ördög atyából vagytok, és az atyátok kívánságait akarjátok tenni (megvalósítani). Ő embergyilkos volt kezdettől fogva, és nem állt meg a való(igaz)ságban, mivelhogy nincsen való(igaz)ság (ő)benne. Amikor a hazugságot szólja, a sajátjából szól, mivelhogy hazug ő és atyja annak,

2011. ápr. 30. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/127 A kérdező kommentje:

Pergamon, én is írjam, hogy mi a szentírás véleménye rólatok?


Gal 1,8 De ha szinte mi, avagy mennyből való angyal hirdetne is néktek valamit azon kívül, a mit néktek hirdettünk, legyen átok.


Ti mást hirdettek, belemagyaráztok, kiemeltek, és a lényegtől elfordúltok. Az intést nem halljátok. Isten igéjét használjátok, átírjátok hazugságaitok igazolására.

Úgy hívjátok Istent, melynek héberűl értelme nincs. Úgy nevezitek, melyre utasítást csak az őrtoronytól kaptok. Úgy hirdetitek a "jó hírt" (de gyakorlatikag a semmit) ahogy Isten igéje többszörösen megtiltja. Felmagasztaljátok magatokat és a szintársulatotokat. Kígyók fajzatjai távozzatok tőlem!


Utóirat: A papírra ráírást ki mondta, hogy a Bibliát mondtam? Ti tudtok olvasni, vagy csak belémköttök? Hogy szentelitek meg Isten nevét, a kérdés ez volt! Ti szentelitek meg? Hogy hogy kiabáljátok? Hogy ezt hajtogatjátok? Szüksége van erre a világ teremtőjének? És még rengeteg kérdést tettem fel, melyre egyikre sem tudjátok a választ, mert az igazság nincs nálatok, kígyók fajzatjai. Teremjetek megtéréshez illő gyümölcsöt.

2011. ápr. 30. 12:18
 50/127 A kérdező kommentje:

Ezeket is tudjátok értelmezni gondolom, hiszen "nálatok az igazság és én csak a sátántól való vagyok".

Okos tanúk, mindent bele, az elmúlt 24 óra alatt nagyjából 30 kérdést tettem fel, de semmi választ nem kaptam, csak a szapulást, meg a betanult őrtoronyi dumát vegyítve az újvilág hazug fordítás mégnagyobb hazug előszavával.


Jel 2,17 "A kinek van füle hallja, mit mond a Lélek a gyülekezeteknek. A győzedelmesnek enni adok az elrejtett mannából, és adok annak fehér kövecskét, és a kövecskén új írott nevet, a melyet senki nem tud, csak az, a ki kapja."


Jel 19,12 "És az ő szemei olyanok, mint a tűzláng; és az ő fején sok korona; az ő neve fel vala írva, a mit senki nem tud, csak ő maga."

2011. ápr. 30. 13:16
❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!