Keresztények miért nem úgy imádkoznak ahogy Jézus tanította?
Az alábbi Újszövetségi versből kiderül hogy Jézus arccal a földre borult és így imádkozott:
Máté 26:39 Egy kissé továbbment, arcra borult, és így imádkozott: "Atyám, ha lehetséges, távozzék el tőlem ez a pohár; mindazáltal ne úgy legyen, ahogyan én akarom, hanem amint te."
Ószövetségi versekből kiderül hogy a próféták és a zsidó nép is arccal a földre borulva imádkoztak:
Mózes 2. könyve, 34:8 Mózes sietve letérdelt a földre, leborult,
Mózes 1. könyve, 17:3 Ekkor Abrahám arcra borult, Isten pedig így szólt hozzá:
Mózes 4. könyve, 20:6 Mózes és Áron pedig elment a gyülekezet elől a kijelentés sátrának a bejáratához, és arcra borultak.
Mózes 2. könyve, 4:31 A nép pedig hitt. Amikor meghallották, hogy az ÚR gondjaiba vette Izráel fiait, és hogy meglátta nyomorúságukat, meghajoltak, és leborultak.
Egyértelműen kiderül a Bibliából hogy Isten parancsa szerint arccal a földre borulva kell imádkozni, de keresztények mégsem így imádkoznak. Muszlimok imádkoznak arccal a földre borulva.
Találtam egy érdekes videót ezzel kapcsolatban:
https://www.youtube.com/watch?v=wqwkGnMSJAI
Az első imádkozó férfi ortodox zsidó vallást követi és arccal a földre borulva imádkozik. A mozdulatok, testtartás nagyon hasonlít a muszlim imához. Úgy tudom ma már csak kevés zsidó imádkozik így. A második imádkozó férfi arámi keresztény.Itt is látható hogy a mozdulatok, testtartás nagyon hasonlít a muszlim imához. A harmadik imádkozó férfi pedig szintén keresztény. Nem tudom pontosan melyik irányzat, de ő is nagyon hasonlóan imádkozik ahogy a muszlimok. A negyedik imádkozó férfi pedig muszlim.
Tehát ha nem is sokan, de vannak zsidók és keresztények akik úgy imádkoznak ahogy azt a Biblia írja, a muszlimok viszont mind és mindig így imádkoznak.
Tehát kérdés, keresztények többsége miért nem követi Jézus tanítását az imával kapcsolatban? Másik kérdésem, keresztények szerint miért muszlimok imádkoznak úgy ahogy a Jézus tanította és ahogy a Biblia írja?
"Aki azt mondja, hogy milyen nagy keresztény, mert minden nap imádkozik, de ez az ima valójában abból áll, hogy naponta 10 másodpercben elszavalja a Miatyánkok az egy képmutató. De vajon az is képmutató, aki naponta órákat imádkozik, közben gyötrődve vallja meg a bűneit? Sajnos még mindig nem értetted meg miről is beszélt Jézus."
Szívből és őszintén kell imádkozni. Ezt már megbeszéltük. De ez nem változtat azon hogy Isten elmondta hogyan végezzük el az imát.
"Sajnos még mindig nem érted mit értünk az alatt, hogy Jézus nem parancsolt és nem törvényeket adott. Az nem lehetséges, hogy mindig az adott szituáció adja meg, hogy mi a helyes döntés?"
Nem lehetséges. Isten mondja meg mi a helyes amit prófétákon keresztül kinyilatkoztatott törvények formájában. Keresztények ezt nem akarják elfogadni, de a vezetőik azért tudják hogy kellenek a törvények ezért Isten törvényeit lecserélték emberi törvényekre. Ma Magyarországon emberi jogszabályok határozzák meg hogy az adott szituációban mi a helyes és kötelező betartani. Emberi törvények szükségességét elfogadjátok, de mikor Isten törvényeiről van szó azt mondjátok azok már nem érvényesek, vagy azt hogy Isten nem diktátor hogy törvényeket küldjön. Szép kis ellentmondás.
"Ezért tartsd oda a másik orcádat is! Ha meg akarnak verni, akkor had verjenek meg, legyen ő boldog azzal, amit ő alulról kapott, te meg azzal, amit felülről kaptál!"
Azt ugye tudod hogy ez nem egy életképes felfogás? Hagyod hogy megverjenek és kiraboljanak? Ugyanmár. Mondjuk keresztényeknél pont az ellenkezőjét látom, de mindegy. Az iszlám azt tanítja békésen közeledj az emberekhez, de ha a másik ellenséges veled, jogod van megvédeni magad, olyan mértékben amilyen a támadás. A magyar törvények is pont ezt mondják ki.
"Itt mondasz ellent saját magadnak. Ha a zsidók nem hamisíthatták meg a kereszténynél sokkal bonyolultabb és nehezebb rituális imát, akkor mért hamisíthatták meg azt, hogy a Tefilint viselni kell ima közben?"
A Tefilin viselése megnehezíti a zsidók életé? Nem. Lehet valami népviselet volt náluk és beépítették a vallásban. De még mindig nincs magyarázatod arra miért tették kötelezővé és rituálissá azt ami amúgy szerinted szabad volt. Miért nehezítették meg saját dolgukat?
"Meg mi van azokkal a zsidókkal, akik nem az általad említett kisebbséghez tartoznak, és egy másik fajta rituális imát tartanak be? Ők mért hamisították volna meg a saját vallásukat, amikor úgy is bonyolult maradt?"
Melyikre gondolsz? Amikor a siratófalnál állnak és előre hátra hintáznak? Abban mi a nehéz és bonyolult?
"De még ha az összes zsidó is ugyanúgy imádkozna, akkor is mindegy hogyan imádkoznak, ha az Ószövetségben más van. Ha nem hiszed, olvasd el magad."
Megtettem és kimásoltam azokat a részeket hogy te is elolvashasd.
"Nem mutogatják a másiknak, hogy mikor és mennyit imádkoznak, hogy ezáltal mások felé helyezzék magukat képmutatóként"
Tehát úgy érted mikor Jézus Máté 26:39-ben mások előtt imádkozott csak magamutogatásból tette?
"Jézus viszont nem tanította milyen testhelyzetben kell imádkozni."
Akkor biztos csak unatkozott Jézus és a többi próféta mikor arccal a földre borulva imádkoztak, igaz?
"Nem védeni akarom a pápát, de a Biblia csak annyit ír, hogy shachah, azt nem írja, hogy térdelni kellene vagy akármi más, tehát amit a pápa csinál is lehet leborulás."
A leborulás nem hason fekvés. Köze nincs a kettőnek egymáshoz. Egyébként is tiszta felületen kell imádkozni a pápa meg ott fekszik le ahol járkálnak.
"Avilai Szent Teréziát ajánlja, mint az imádságban magasfokra ért a keresztény szemléletben. Érdemes lehet számodra elolvasni néhány könyvét. Például a Tökéletesség Útját, vagy a Belső Várkastélyt. Ezekben összefoglalja Terézia azt, hogy ő hogyan élte meg az imádságot és mit élt át lelkileg.Számomra ő egy példakép."
Elég nagy baj ha egy ilyen ember a példaképed.
Ezt írják róla:
"13 éves korában elveszítette az édesanyját, ekkor a Szent Szűzhöz fordult segítségért"
Amit csinált az bálványimádás. Mária nem segíthet rajta. Egy halott embertől kért olyasmit amiben csak Isten segíthet. Ez az iszlám szerint az egyik legnagyobb bűn. Tehát Isten helyett egy emberhez imádkozott akit Isteni tulajdonságokkal ruházott fel. Hogy lehet egy ilyen ember a példaképed?
"A zsidó oldal leírása a templomi szertartáson való részvételről szól, vagyis arról, hogy hogyan kell viselkedni egy Istentiszteleten."
Nem írja hogy csak templomi szertartáson kell így imádkozni.
"Arról sem tudok, hogy valaha a zsidók vagy a keresztények így imádkoztak volna."
A látásoddal van gond vagy az értelmi képességeiddel? Mutattam több videót amiben zsidók és keresztények nagyon hasonlóan imádkoznak mint a muszlimok. A zsidó ima leírása is szinte teljes mértékben megegyezik elvben a muszlim imával.
"Az, hogy egy-egy próféta leborult Isten előtt, nem azt jelenti, hogy ez lett volna a mindennapi kötelező gyakorlat."
Nem egy-egy próféta hanem mind, és a zsidó nép is.
"Tévedsz: nagyfokú stressz, lelki megterhelés, szorongás stb. hatására az ember aluszékonnyá válhat."
Aha persze :) Amikor valaki fél, szorong, ideges, akkor alszik mint a bunda :))))
"Szó sincs semmiféle kötelező imáról, ezt nem tudom, hol olvastad."
A Bibliában olvastam amit te nem tartasz be.
"Az ima szövege így szólt: „Atyám! Ha akarod, vedd el tőlem ezt a kelyhet, de ne az én akaratom teljesedjék, hanem a tiéd.” Ez volna a kötött ima szövege?"
Itt nem ez a lényeg. Lehet nem ezt mondta pontosan, vagy egész mást mondott. A lényeg hogy arccal a földre borult közben recitált valamilyen szöveget. Ebből kiderül hogy rituális imát végzett.
"Lehet, hogy egy muszlim számára furcsa, de egy zsidó vagy keresztény ember nem azért imádkozik, mert az kötelező a számára, hanem azért, mert szeret imádkozni."
Az hogy valakinek a vallásában elő van írva kötelezően az ima, nem függ össze azzal hogy az illető szeret imádkozni vagy nem. Simán lehet hogy sok keresztény nem szeret imádkozni pedig nem kötelező. Sok muszlim pedig jóval többet imádkozik mint ami kötelező.
"Éppen ezért a zsidó és keresztény ember az imát nem elvégzi, mint egy feladatot, hanem átéli az Istenkapcsolatot."
Áruld már el hogy egy átlag keresztény átlag hány percet tölt naponta imával? De inkább úgy kérdezem hogy egy évben, hogy mérhető legyen.
"Jézus nem azért imádkozott az éjszaka közepén, mert az kötelező volt számára, hanem azért, mert szüksége volt az Atyára abban a nehéz helyzetben, a halála előtti éjjel."
Ezt megtehette volna reggel is. Szépen felkel, hátradől, elmondja öt másodperc alatt, közben bekap valamit mert azért éhesen mégsem jó, aztán még egy két szót elmond ima címen. Majd beszélget a tanítványokkal és mond egy áment. Meg is van egy perc alatt. Minek az éjszaka közepén arccal a földre borulva imádkozni a sötétben? Mikor szerintetek bárhol bármikor bárhogy lehet imádkozni.
"Nem pontosan értem, hogy a videókkal mit akarsz bizonyítani. Látunk egy zsidó és egy keresztény embert, akik olyan mozdulatokkal imádkoznak, mint a muszlimok. És akkor mi van? Ezek az ő egyéni imamódjaik."
Akkor segítek. Ez nem egyéni ima hanem annak a keresztény irányzatnak az előírásai az imára vonatkozóan, ami nyilván a Biblián alapul. És ezek a legrégebbi keresztény irányzatok mert arámi keresztény az egyik imádkozó.
"Mivel a Biblia nem írja elő, hogy milyen mozdulatokkal kell imádkozni, ők imádkozhatnak így is, ha ez a vágyuk. Én pedig imádkozhatok fejenállva is, ha úgy közelebb érzem magam Istenhez."
Nem imádkozhatsz fejen állva mert a Biblia leírja hogy rituálé szerint kell imádkozni de abban nincs fejenállás.
"Jézus azt mondta: „Szeresd Uradat, Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes elmédből. Ez a legnagyobb, az elsőparancs. A második hasonló ehhez: Szeresd felebarátodat, mint önmagadat. Ezen a két parancson alapul az egész törvény és a próféták.”"
És? Ebből neked az következik hogy nem kell betartanod Isten törvényeit? :))) Itt elmondta Jézus hogy az egyistenhit a legfontosabb parancs és kiemelte a szeretet fontosságát. Ennyi szerepel ebben a versben. Ettől még a többi parancs továbbra is érvényes.
"Igen, Jézus zsidó volt és a zsidókhoz szólt. A tanításai viszont egyetemesek. A kereszténységet valóban nem ő hozta létre, hanem az ő tanításait követő zsidók, akikhez csatlakoztak pogányok is."
Tehát Jézus nem akart új vallást létrehozni de a követői ezt tették. Ezt pedig csak úgy lehetett megtenni ha meghamisították Jézus tanítását.
"Teljesen mindegy, hogy Pál látta-e Jézust, vagy sem, ő ugyanis nem történeti munkát írt, hanem teológiai munkát."
Mikor mondta Isten hogy emberi írásokat adjanak hozzá a kinyilatkoztatáshoz? Ilyet nem mondott, sőt a Biblia szerint Isten megátkozza azokat akik ezt teszik.
"Természetesen nem Pált kell követni, hanem Jézust. Amennyiben ellentmondás van Pál tanításai és Jézus tanításai között, akkor Jézusnak van igaza."
Az hogy te és a többi keresztény nem Jézust követitek arra mérget vehetsz.
"Ha rituális imát végeztek a zsidók és a keresztények, akkor légy szíves idézd ennek a részletes leírását, eddig ugyanis ezt elmulasztottad."
Ez már megtörtént.
219. Úgy látom, értelmetlen folytatni ezt a beszélgetést. Már egyszer feladtam, de azután erőt vettem magamon és új megközelítéssel próbálkoztam, de úgy tűnik, hiába.
Néhány dologra azért reflektálok:
"Értem a problémád de a ez megoldódik ha figyelembe veszed a többi verset amit mutattam mert azokban is arccal a földre borulva imádkoznak tehát ez a rész biztosan igaz." Vagyis, mivel voltak az Ószövetségben olyanok, akik földre borulva imádkoztak, ez a rész biztosan igaz? Az egyikből nem következik a másik. Jézus hol imádkozik még a földre borulva ezen a jeleneten kívül? Ha lenne még ilyen eset, akkor ellehetne azon gondolkozni, hogy ez az ő szokása is volt. De, ezen a részen kívül sehol máshol nincs írva, hogy valaha is így tett volna. Tehát amit írtál, csak belemagyarázás, amit semmi nem támaszt alá. Így továbbra is fenn áll az amit írtam, ha ez a rész hamis, akkor honnan tudom, hogy ilyen egyáltalán megtörtént?
"De te még a verset sem idézted, csak szavakat" Mert te mindent figyelembe vettél igaz? Amúgy meg nem szavakat idéztem, hanem két mondatot. A Koránból vettem én is, talán nincs benne? De, ez egyébként is csak egy példa volt, amivel nem az volt a célom, hogy komolyan megdöntsek bármilyen elképzelést. Olvastam a szövegkörnyezetet, tisztában vagyok vele, hogy miről szól. Csupán szerettem volna érzékeltetni, hogy ha figyelmen kívül hagyjuk a szövegkörnyezetet és a mondanivalót, bármely könyvből, bármit ki lehet hozni.
"Én viszont sok részt idéztem a Bibliából és ezekből egyértelműen kiderül hogy így imádkoztak, amit ti is elfogadtatok, csak szerintetek nem kötelező." Pontosabban, amiből kiderül, hogy ÍGY IS imádkoztak. Továbbá, az az elgondolás, hogy Isten nem hallgatja meg az őszinte, szívből jövő imákat, csak azért mert külsőleg nem megfelelően hajtották végre, már eleve ellentétes az Újszövetség üzenetével. Végezetül pedig, bár ez engem nem érint, de továbbra is figyelmen kívül hagyod azt a tényt, hogy semmi nem támassza alá a te ima formád helyességét a Bibliában. Ugyanis, az általad idézet szövegekből ilyesmire nem lehet egyenesen következtetni, csak beelmagyarázás útján. Többszöri meghajlást, térdelést, leborulást tartalmazó imádkozásról hol ír a Biblia? Erre az apróságra, már nem tudtál válaszolni.
"Simán ki lehet belőle olvasni ezt." Véleményem szerint, erőltetetten. Ráadásul az iszlám elképzelése miért lenne mérvadó a keresztényeknek? Mi meg simán mást olvasunk ki belőle. Talán a mi értelmezésünket nem bírja el a szöveg?
"Szerinted ennyi volt Jézus imája?" Arra nem gondoltál, hogy ez volt a lényege? Vagy amit hangosan kimondott és a tanítványok többször is hallottak? De, ettől még nincs igazad.
"Meg ugye kérdés hogy honnan lehet tudni Jézus mit mondott mikor a tanítványok aludtak? Ki hallotta hogy Jézus ezt mondja?" A szövegből kiderül, hogy nem rögtön aludtak el. Mire visszaért, egy óra múlva aludtak. De, talán feltételezhetjük, hogy nem egy perc alatt aludtak el. Úgy írják, elnehezedett a szemük. Az meg nem egy pillanatra utal. Ráadásul 3 tanítványról van szó, nem az összesről, aki a környéken volt. Arról sincs szó, hogy imádkozásra szólított volna fel mindenkit. Métánál egyébként ugyan ez van. "Üljetek le itt, amíg elmegyek, és amott imádkozom." Máté 26:32 Lukács rövidítetten leírja ezt az egészet, de János már nem is szentel neki sok figyelmet, csak megemlíti, hogy egy kertben voltak és folytatja a leglényegesebb dologgal az elfogatásával.
(Márk beszámolója mögött a hagyomány szerint Péter tekintélye áll.) Márk beszámolója így hangzik: "Ekkor arra a helyre értek, amelynek neve Gecsemáné, és így szólt tanítványaihoz: Üljetek le itt, amíg imádkozom! Maga mellé vette Pétert, Jakabot és Jánost, azután rettegni és gyötrődni kezdett, majd így szólt hozzájuk: Szomorú az én lelkem mindhalálig: maradjatok itt, és virrasszatok! Egy kissé távolabb ment, a földre borult és imádkozott, hogy ha lehetséges, múljék el tőle ez az óra. És így szólt: Abbá, Atyám! Minden lehetséges neked: vedd el tőlem ezt a poharat; mindazáltal ne úgy legyen, ahogyan én akarom, hanem amint te. Amikor visszament, alva találta őket, és így szólt Péterhez: Simon, alszol? Nem tudtál egy órát sem virrasztani? Virrasszatok és imádkozzatok, hogy kísértésbe ne essetek: a lélek ugyan kész, de a test erőtlen. Újra elment, és ugyanazokkal a szavakkal imádkozott. Amikor visszatért, ismét alva találta őket, mert szemük elnehezült; és nem tudták, mit feleljenek neki. Harmadszor is visszatért, és így szólt hozzájuk: Aludjatok tovább, és pihenjetek! Elég! Eljött az óra! Íme, átadatik az Emberfia a bűnösök kezébe. Ébredjetek, menjünk! Íme, közel van, aki engem elárul. Még beszélt, amikor egyszer csak megjelent Júdás, egy a tizenkettő közül, és nagy sokaság jött vele a főpapoktól, az írástudóktól és a vénektől, kardokkal és botokkal a kezükben." Márk 14:32-43
Az iszlámmal kapcsolatos nézeteidet meghagyom neked. Ezt írod: "Ma is keresztények támadják a muszlim országokat és keresztény országokban megy az iszlámellenes gyűlöletkeltés." Összemosod a keresztény vallást az országokkal és a politikával. Nincs miről beszélni.
Amúgy érdekes a felfogásod. Ezekbe szerintem bele sem gondolsz: Mohamed békésen elküldte a Bizánci császárnak és a Perzsa uralkodónak az üzenetét, hogy térjenek át és hódoljanak be... A mekkai pogányok karavánjait meg békésen zargatta erőfitogtatásból, akadályozva egy kereskedelmi várost a kereskedelemben, hogy a végén már ne legyen más választásuk mint rátámadni, hogy azután önvédelemből leverhessék a seregeiket és bevehessék Mekkát. Azt ne mond, hogy eszükbe sem jutott, hogy ha a mekkai karavánokat megfélemlítik, előbb utóbb Mekka visszatámad. Mohamed a portyáival szabályosan kiprovokálta a mekkaiak támadását. Az egész egy nagyon átgondolt haditerv volt.
223-as:
Azt kértem, hogy a Bibliából hozz parancsolatot arra, hogy a zsidóknak és keresztényeknek milyen mozdulatokkal kell imádkozni. Ezt nem tudtad teljesíteni, hanem kimásoltál néhány esetet, amikor a Biblia valamelyik szereplője leborult Isten előtt, és ebből levontad azt a következtetést, hogy ez a kötelező imaforma. Nem az. A bibliai törvények nem úgy működnek, hogy meglesem, a másik hogyan csinálja, és onnantól kezdve nekem is úgy kell csinálni.
Ha ismernéd a Tórát, vagyis Mózes öt könyvét, akkor tudnád, hogy töméntelen mennyiségű szabályt és parancsot tartalmaz. Egészen részletesen szabályozza a szertartásokat, az ahhoz felhasználható anyagok összetételét, méretét, színét, a papok öltözékét, a papok és a nép viselkedését, egészen a leghétköznapibb dolgokig, például hogy milyen anyagból készült ruhát lehet hordani. A Tóra harmadik könyve kifejezetten a papoknak szól, és 27 fejezeten keresztül kultikus előírásokat tartalmaz. A Tóra utolsó könyve, a Második törvénykönyv a törvények és szokások gyakorlatba való átvitelének szabályzatát tartalmazza. És nincs benne egyik könyvben sem, amiről te írsz. A Biblia sehol nem ír elő olyan imamozdulatokat, amiket a muszlimok használnak.
A hozzászólásaidból egyértelműen kiderül, hogy fogalmad sincs, mi van leírva a Bibliában. Nem ismered a szerkezetét, nem tudod, milyen könyvek vannak benne, nem tudsz különbséget tenni kinyilatkoztatás és tanítás között, és így tovább. Nem érted és nem is nagyon érdekel az egész.
Ha a keresztényeket akarod alázni, legközelebb érdemes jobban felkészülnöd, mert így csak magadat és a vallásodat járatod le.
"Nem lehetséges. Isten mondja meg mi a helyes amit prófétákon keresztül kinyilatkoztatott törvények formájában. Keresztények ezt nem akarják elfogadni, de a vezetőik azért tudják hogy kellenek a törvények ezért Isten törvényeit lecserélték emberi törvényekre. Ma Magyarországon emberi jogszabályok határozzák meg hogy az adott szituációban mi a helyes és kötelező betartani. Emberi törvények szükségességét elfogadjátok, de mikor Isten törvényeiről van szó azt mondjátok azok már nem érvényesek, vagy azt hogy Isten nem diktátor hogy törvényeket küldjön. Szép kis ellentmondás."
Az a baj, hogy sajnos még mindig nem tudsz elvonatkoztatni a törvényektől. Amikor azt mondom, hogy az adott szituáció adja meg, hogy mi a helyes, akkor nem a magyar törvényekre gondoltam. Ha megérted mit jelent, hogy az adott szituáció adja meg mi a helyes, akkor azt is meg fogod érteni mért mondta Jézus, hogy a belső szobádba imádkozz, de közben mért volt olyan szituáció, amikor Ő nem a belső szobában imádkozott. Vagy azt is megérted mért küldte el Jézus a gazdag ifjút, Zákeust vagy a századost pedig nem.
"Azt ugye tudod hogy ez nem egy életképes felfogás? Hagyod hogy megverjenek és kiraboljanak? Ugyanmár. Mondjuk keresztényeknél pont az ellenkezőjét látom, de mindegy. Az iszlám azt tanítja békésen közeledj az emberekhez, de ha a másik ellenséges veled, jogod van megvédeni magad, olyan mértékben amilyen a támadás. A magyar törvények is pont ezt mondják ki."
Te maghalnál Istenért? Ha igen, akkor ez nem egy életképtelen felfogás? Meg Jézus nem azt mondja, hogy "nem, nem, márpedig te nem védheted meg magad!", hanem azt, hogyha alkalmadban áll és elég erős vagy hozzá, akkor hagyd, hogy megverjenek.
"A kereszténységben nincs mit megérteni. Üres az egész. Üres szlogenek és értelmetlen logikátlan ellentmondásos tanítások mint szentháromság, Jézus megváltó halála, eredendő bűn. Annyi történt hogy Jézus tanításból kivettek sok mindent és üresen hagyták vagy pogány tanításokat tettek a helyébe ezért üres és értelmetlen."
Ezek üres szlogenek? "Ha valaki hozzám jön, de nem gyűlöli meg apját, anyját, feleségét, gyermekeit, testvéreit, sőt még a saját lelkét is, nem lehet az én tanítványom." Lukács 14:26 "
Aki meg akarja tartani az életét, elveszti, aki pedig elveszti, megtartja azt." Lukács 17:33 "Jézus így válaszolt neki: "Hadd temessék el a halottak a halottaikat, te pedig menj el, és hirdesd az Isten országát!" Lukács 9:60
És sok ilyet tudnék még.
"A Tefilin viselése megnehezíti a zsidók életé? Nem. Lehet valami népviselet volt náluk és beépítették a vallásban. De még mindig nincs magyarázatod arra miért tették kötelezővé és rituálissá azt ami amúgy szerinted szabad volt. Miért nehezítették meg saját dolgukat?"
Ha a Tefilin nem nehezíti meg a zsidók életét, akkor pár mozdulattal járó rituális imádkozás mért nehezítené meg? Meg ha a Tefilin nem viselése szabad volt, akkor mért nehezítették meg a saját dolgukat azzal, hogy kötelezővé tették?
Ha a Tefili leehetett a zsidóknál népviselet, akkor honnan tudod, hogy a muszlimhoz hasonló ima nem néphagyomány volt? Mert a Bibliában csak leborulás van, nincs rituális bemosakodás, sem a muszlim imádkozáshoz hasonló mozdulatok. Csak annyi van, hogy shachah vagy annyi, hogy qadad shachah, mindkettő leborulást jelent, nem többet.
"Aha persze :) Amikor valaki fél, szorong, ideges, akkor alszik mint a bunda :))))"
Őszintén szólva én nem értek egyet az előzővel, hogy azért aludtak el a tanítványok, mert szorongtak, de az sem igaz, hogy Jézus a kötelező ima miatt ébresztette fel őket. Azért aludtak el, mert inkább szunyókálni akartak, minthogy Jézussal legyenek utolsó óráiban, Jézus pedig emiatt ébresztette fel őket.
"Áruld már el hogy egy átlag keresztény átlag hány percet tölt naponta imával? De inkább úgy kérdezem hogy egy évben, hogy mérhető legyen."
Őt is a szavai alapján ítéld meg! Honnan tudod, hogy nem órákat tölt el azzal naponta, hogy imádkozik? (vagy általad értelmezve fohászkodik)
""Őszintén szólva, szerintem ez az akar lenni, csak olyan öreg, hogy így kényelmesebb neki, lehet meg se tudná csinálni. Még ehhez is ketten támogatják oda. Vagy talán ezzel még nagyobb alázatot akar kifejezni. Mindegy, nem ez a lényeg. A lényeg, hogy még a pápa is csinál valami hasonlót"
Ez akkor sem leborulás. Akkor azt írná a vers hogy hassal a földre feküdtek."
A Biblia csak annyi ír, hogy leborulás, azt nem írja hogyan. Sőt egyszer megemlíti a földet is (ha jól emlékszem 2Mózes 34:8 volt), tehát akár földre fekvés is lehet.
Másrészt te mondtad, hogy aki öreg annak nem kötelező úgy imádkozni.
"Totál el vagy tévedve akkor. A magyar állam kismillió törvénnyel szabályozza az életed. És bármelyik országba mész, ugyanez van. A legmodernebb legélhetőbb országok is vaskos törvénykönyvekkel szabályozzák az életed mint az iszlám vallás mert ezt tartják a legjobb megoldásnak."
Nem attól lesz egy ország jobb, ha több szigorú törvény van. Ha megnézed egy csomó külföldi európai országba sokkal kevesebb óra van az iskolákba és sokkal kevesebb a követelmény mégis felméréseken sokkal jobb eredményeket érnek el. Ha már túl sok a törvény, akkor a színvonal elkezd visszafele esni. De ez nem feltétlen a témához tartozik.
"Mivel a próféták megmutatták mit parancsolt Isten, és kiderül a Bibliából hogy így imádkoztak, ez egy parancs."
Nem mutatták meg a próféták. Idézek a Bibliából, hogy e is megértsd.
Parancsolatok a Bibliából:
"megehettek minden kérődző állatot, amely hasított körmű, mégpedig egészen kettéhasadt körmű. De nem ehetitek meg a kérődzők és a hasított körműek közül ezeket: a tevét, mert kérődző ugyan, de nem hasított körmű, ezért nektek tisztátalan." 3Mózes 11
"Ne legyen más istened rajtam kívül!" 2Mózes 20:3
" Amikor névjegyzékbe veszed Izráel fiai közül a számba veendőket, adjon mindenki váltságdíjat magáért az Úrnak, amikor számba veszik, hogy ne érje őket csapás a számbavétel miatt." 2Mózes 30:12
"A felügyelők pedig így beszéljenek a néphez: Van-e itt olyan ember, aki új házat épített, és még nem avatta fel? Az menjen vissza a házához, nehogy másvalaki avassa fel azt, ha ő meghal a harcban." 5Mózes 20:5
Olyan igehelyek, amiből tanulni lehet (vagy kell), próféták tanításai:
"Dávid zsoltára. Uram, ki lehet sátradnak vendége, ki tartózkodhat szent hegyeden?
2 Az, aki feddhetetlenül él, törekszik az igazságra, és szíve szerint igazat szól;
3 nyelvével nem rágalmaz, nem tesz rosszat felebarátjával, és nem hoz gyalázatot rokonára.
4 Megvetéssel néz az alávalókra, de tiszteli azokat, akik az Urat félik. Esküjét nem vonja vissza, ha kárt vall is.
5 Nem adja pénzét uzsorára, és nem hagyja magát megvesztegetni az ártatlan rovására. Aki ezeket teszi, nem tántorodik meg soha." Zsoltárok 15
"Boldog az az ember, aki megtalálta a bölcsességet, és az az ember, aki értelmet kap... Élet fája ez azoknak, akik megragadják, és akik rá támaszkodnak, boldogok." Példabeszédek 3:13-18
"Járjátok be Jeruzsálem utcáit, nézzetek szét, tudakozódjatok, kutassátok át tereit! Található-e, van-e olyan ember, aki törvény szerint él, és igazságra törekszik? Akkor megbocsátok ennek a városnak!
Még ha azt mondják is: Él az Úr! - akkor is hamisan esküsznek!
Pedig te, Uram, az igazságot nézed. Megverted őket, de nem fájt nekik, irtottad őket, de nem akarták megfogadni az intést. Kőkemény maradt az arcuk, nem akartak megtérni." Jeremiás 5:1-3
"A próféták csak fecsegnek, és nem az ige szól belőlük. Csak ennyibe kell venni őket!" Jeremiás 5:13
"Hirdessétek ki ezt a népek között: Készüljetek szent háborúra! Buzdítsátok a vitézeket! Jöjjenek, vonuljanak föl a harcosok mind!" Joél 4:9 (ez azért nem paranscolat, mert ez egy jövendölés része, ez egy buzdítás. Hogy megérsrtsd miről van szó, olvasd el az egész részt)
Nem parancsolatok, nem tanítások a Bibliából:
"Jerikó olyan alaposan be volt zárva Izráel fiai miatt, hogy se ki, se be nem mehetett senki." Jozsué 6:1
"Megtörtént a sorsolás Manassé törzse számára is. Ez volt József elsőszülöttje. Mákírnak, Manassé elsőszülöttjének, Gileád apjának, Gileád és Básán jutott, mert harcos ember volt." Jozsué 17:1
"Egy benjámini férfi elfutott a csatatérről, és még aznap megérkezett Silóba megszaggatott ruhában és porral a fején." 1Sámuel 4:12
"Ekkor Mózes kiment az apósa elé, leborult előtte, megcsókolta, és békességet kívánva egymásnak bementek a sátorba." 2Mózes 18:7
"A testőrparancsnok kivette közülük Jeremiást, és ezt mondta neki: Az Úr, a te Istened kijelentette, hogy milyen veszedelem éri ezt a helyet. Beteljesítette, véghezvitte az Úr, amit kijelentett. Mert vétkeztetek az Úr ellen, és nem hallgattatok a szavára, ezért történt ez veletek. Én tehát még ma leveszem a kezedről a láncot." Jeremiás 40: 2-4
"Jeremiás pedig elment Gedaljához, Ahikám fiához Micpába, és ott lakott vele az országban maradt nép között." Jeremiás 40:6
Remélem érezhető a különbség a 3 között. Olyat idézz, ami nem a harmadik kategóriába tartozik és az is kiderül belőle, hogy úgy kell rituálisan imádkozni, ahogy te mondod.
#222
Ha valaki életében olyat tett (például fiatalon), ami a muszlimoknak nem tetsző, akkor utána az egész életére elítélitek?
Miért nem olvasod el az egyik könyvét, azok közül, amelyiket ajánlottam. És ha abban találsz olyat, amit úgy vélsz, hogy nem Istennek tetsző, akkor azt beszéljük meg?
(Nekem is az az érzésem, hogy nem megbeszélni jöttél ide, hogy a két fél hogyan látja az adott dolgot, hanem felróni a kereszténységnek, azt ami neked nem tetszik.)
"Látom jól bírja ez a szelíd szívű mohamedán a keresztények mocskolását. 22 oldal tömény szenny. Büszke lehet rád az apád."
Rád is büszke lehet apád ha csak ennyit tudsz hozzászólni a vitához :) Egyébként nem mocskolok senkit. Azt kérdeztem keresztények miért nem úgy imádkoznak ahogy Jézus tanította? Ez neked mocskolás?
"Vagyis, mivel voltak az Ószövetségben olyanok, akik földre borulva imádkoztak, ez a rész biztosan igaz? Az egyikből nem következik a másik. Jézus hol imádkozik még a földre borulva ezen a jeleneten kívül? Ha lenne még ilyen eset, akkor ellehetne azon gondolkozni, hogy ez az ő szokása is volt."
Felejtsd már el ezt a "szokás volt" marhaságot. A próféták nem szokásokat követtek hanem Isten parancsát. Az Ószövetségben az van hogy a próféták így imádkoztak, az Újszövetségben pedig Jézus is így imádkozott. Ergo így kell imádkozni mert ez Isten parancs.
"amit semmi nem támaszt alá. Így továbbra is fenn áll az amit írtam, ha ez a rész hamis, akkor honnan tudom, hogy ilyen egyáltalán megtörtént?"
Onnan hogy az Ószövetség szerint is így imádkoztak, tehát ez a rész igaz. Hogy Jézus közben mint mondott az más kérdés, ezt nem tudhatjuk biztosan.
"Csupán szerettem volna érzékeltetni, hogy ha figyelmen kívül hagyjuk a szövegkörnyezetet és a mondanivalót, bármely könyvből, bármit ki lehet hozni."
De láthatod hogy én nem egy verset idéztem hanem sokat és nincs ami megcáfolja az állításomat, meg ugye ti is elismertétek hogy így imádkoztak csak szerintetek nem kötelező. Tehát én semmi olyat nrm hozok ki belőle amit ne írna vagy logikusan ne lehetne kikövetkeztetni.
"Továbbá, az az elgondolás, hogy Isten nem hallgatja meg az őszinte, szívből jövő imákat, csak azért mert külsőleg nem megfelelően hajtották végre, már eleve ellentétes az Újszövetség üzenetével."
De meghallgatja mint fohászt. Az imát viszont úhy kell elvégezni ahogy Isten parancsolta. Egyébként nem is értem, mi azzal a problémád hogy Isten elmondta az embereknek hogyan imádkozz és ezt várja?
"Többszöri meghajlást, térdelést, leborulást tartalmazó imádkozásról hol ír a Biblia? Erre az apróságra, már nem tudtál válaszolni."
A Korán sem írja le részletesen. A részleteket a prófétai hagyományból tudjuk. Mohamed próféta megmutatta, az emberek megtanulták és lejegyezték. A zsidó nép is megtanulta, ez kiderül a Bibliából, és biztos le is írták de idővel elveszett vagy átírták. De ugye te sem gondolod komolyan hogy Jézus imája annyiból állt hogy arccal a földre borult és elmondott egy mondatot? Ez néhány másodperc lenne.
"Véleményem szerint, erőltetetten."
Melyik része erőltettet annak amit írtam?
"Talán a mi értelmezésünket nem bírja el a szöveg?"
Mégha a szöveg el is bírná, a logika biztosan nem. Abból hogy a próféták, Jézus és a zsidó nép, meghajolt, leborult stb, az látszik hogy van egy rituális ima amit végeztek. De nyilván bármikor szólhatsz Istenhez, így kell hogy legyen egy szabadabb "ima" is. Ebből kifolyólag teljesen logikus az iszlám szerinti kötött ima és szabad fohász felosztás. Továbbá ami logikátlanná teszi a ti értelmezéseteket a következő két tényező amit már írtam:
1, A bármikor bárhogy lehet imádkozni, a zsidók miért találtak ki bonyolult imát és tették kötelezővé amivel meghamisították Isten szavát és saját életüket nehezítették meg.
2, Azt állítjátok Mohamed próféta lemásolta a Tórát és az Evangéliumot. De ha másolta miért a sokkal nehezebb és bonyolultabb zsidó imát másolta le a nagyon lájtos keresztény ima helyett?
Sokkal inkább az a logikus magyarázat hogy a keresztények hagyták el kötött kötelező imát mert lusták voltak vagy nehéznek találták.
"Arra nem gondoltál, hogy ez volt a lényege?"
Nem. Nyilván ez egy sokkal hosszabb ima volt, de csak ennyit írtak a Bibliába. Ezt írja a Biblia: "Amikor visszament, alva találta őket, és így szólt Péterhez: Simon, alszol? Nem tudtál egy órát sem virrasztani?"
Tehát eltelt egy óra, vagyis Jézus imája sokáig tartott.
"Ezt írod: "Ma is keresztények támadják a muszlim országokat és keresztény országokban megy az iszlámellenes gyűlöletkeltés." Összemosod a keresztény vallást az országokkal és a politikával. Nincs miről beszélni."
Érdekes ha állítólagos muszlimok robbantgatnak akkor keresztények szerint ezek a terroristák muszlimok és az iszlám vallás a hibás. Ha keresztények támadnak muszlimokra akkor ez csak politika, nincs köze a kereszténységhez :)
"Mohamed békésen elküldte a Bizánci császárnak és a Perzsa uralkodónak az üzenetét, hogy térjenek át és hódoljanak be.."
Azt írta hogy térjenek be az iszlámra hiszen ez volta feladata. Ezzel bízta meg Isten ahogy a többi prófétát is. Behódolásról nincs szó. Szerencsére Mohamed próféta levelei megmaradtak. Itt elolvashatod:
A keresztények megölték Mohamed próféta követét és ez vezetett a bizánci muszlim háborúhoz.
"A mekkai pogányok karavánjait meg békésen zargatta erőfitogtatásból, akadályozva egy kereskedelmi várost a kereskedelemben, hogy a végén már ne legyen más választásuk mint rátámadni, hogy azután önvédelemből leverhessék a seregeiket és bevehessék Mekkát."
Ez szintén nem igaz. Ott kezdődik a történet hogy a Mekkai politeisták üldözték és gyilkolták a muszlimokat. Ezért kellett menekülniük mindenüket hátrahagyva, például Etiópiába de a mekkaiak oda is utánuk mentek. Medina városa fogata be őket, a karavánok támadása pedig a háború része volt. Aztán békét kötöttek, de a mekkaiak ezt felrúgták, ezt követte Mekka elfoglalása ami amúgy békésen történt.
"Azt ne mond, hogy eszükbe sem jutott, hogy ha a mekkai karavánokat megfélemlítik, előbb utóbb Mekka visszatámad. Mohamed a portyáival szabályosan kiprovokálta a mekkaiak támadását. Az egész egy nagyon átgondolt haditerv volt."
Nem vagy képben. Ez a háború alatt történt, amit nem a muszlimok kezdtek. Ha nem támadják a karavánokat a mekkaiak akkor is Medina ellen indulnak. Ez a keresztények tipikus hazugsága hogy Mohamed próféta akarta a háborút. Mikor menekülniük kellett a muszlimoknak konkrétan éheztek és semmijük nem volt. És ha megnézed a csatákat, a mekkai hadsereg száma minden csatában három négyszerese a muszlimoknak. Ilyen feltételek mellet ki provokálna háborút? A muszlimok vagy a mekkaiak?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!