Keresztények miért nem úgy imádkoznak ahogy Jézus tanította?
Az alábbi Újszövetségi versből kiderül hogy Jézus arccal a földre borult és így imádkozott:
Máté 26:39 Egy kissé továbbment, arcra borult, és így imádkozott: "Atyám, ha lehetséges, távozzék el tőlem ez a pohár; mindazáltal ne úgy legyen, ahogyan én akarom, hanem amint te."
Ószövetségi versekből kiderül hogy a próféták és a zsidó nép is arccal a földre borulva imádkoztak:
Mózes 2. könyve, 34:8 Mózes sietve letérdelt a földre, leborult,
Mózes 1. könyve, 17:3 Ekkor Abrahám arcra borult, Isten pedig így szólt hozzá:
Mózes 4. könyve, 20:6 Mózes és Áron pedig elment a gyülekezet elől a kijelentés sátrának a bejáratához, és arcra borultak.
Mózes 2. könyve, 4:31 A nép pedig hitt. Amikor meghallották, hogy az ÚR gondjaiba vette Izráel fiait, és hogy meglátta nyomorúságukat, meghajoltak, és leborultak.
Egyértelműen kiderül a Bibliából hogy Isten parancsa szerint arccal a földre borulva kell imádkozni, de keresztények mégsem így imádkoznak. Muszlimok imádkoznak arccal a földre borulva.
Találtam egy érdekes videót ezzel kapcsolatban:
https://www.youtube.com/watch?v=wqwkGnMSJAI
Az első imádkozó férfi ortodox zsidó vallást követi és arccal a földre borulva imádkozik. A mozdulatok, testtartás nagyon hasonlít a muszlim imához. Úgy tudom ma már csak kevés zsidó imádkozik így. A második imádkozó férfi arámi keresztény.Itt is látható hogy a mozdulatok, testtartás nagyon hasonlít a muszlim imához. A harmadik imádkozó férfi pedig szintén keresztény. Nem tudom pontosan melyik irányzat, de ő is nagyon hasonlóan imádkozik ahogy a muszlimok. A negyedik imádkozó férfi pedig muszlim.
Tehát ha nem is sokan, de vannak zsidók és keresztények akik úgy imádkoznak ahogy azt a Biblia írja, a muszlimok viszont mind és mindig így imádkoznak.
Tehát kérdés, keresztények többsége miért nem követi Jézus tanítását az imával kapcsolatban? Másik kérdésem, keresztények szerint miért muszlimok imádkoznak úgy ahogy a Jézus tanította és ahogy a Biblia írja?
Most, hogy gondolkoztam ezen az egészen, eszembe jutott, hogy egyébként a muszlimok miért borulnak le? Csak azért, mert így kell imádkozni? Ti nem fejeztek ki ezzel semmit? Üres hajbókolás az egész?
Csak azért kérdezem, mert azt nem fogadtad el válaszként, hogy alázatból, könyörgésből, tiszteletből tettek így a Bibliában, így felmerült bennem, hogy ha ez neked nem érv, akkor ti tulajdonképpen miért teszitek?
#176
"De kifejetettem hogy ez mit jelent. Egyrészt azt jelenti hogy Egyetlen Istenben hiszel. Ebbe a szentháromság tanítása nem fér bele amit Jézus sem vallott sem a többi próféta. És azt is jelenti hogy a korábbi próféták által közvetített üzenet ugyanaz volt mint a Korán üzenete."
A kereszténység is teljes mértékben egy Istenben hisz - legalább is én (lehet van olyan, aki máshogy értelmezi).
Értelmezésem szerint a szentháromság nem 3 különálló Istent jelöl, hanem az egy Istennek különböző aspektusát, ami nem határolódik el az Egytől, nem áll Rajta kívűl. Minden, ami van, az egy Istentől van. Abban az Istenben hiszek, akinek az akarata Jézuson keresztül megmutatkozott.
"Ez eggyel több bizonyíték arra, hogy tévedsz. Ha ugyanazt a szót használja a király előtti leborulásra, akkor ez pusztán egy fizikai cselekvés, nincs semmilyen imával kapcsolatos többlet jelentése."
Tévedés. Nézd meg a shachah szó Bibliai jelentését és értelmezését. "Shachah is a Hebrew word that calls us to bow down before our God."
Tehát kifejezetten az Isten előtti meghajlást jelenti, az angol fordításban például worship szóval fordítják. Igaz, hozzáteszi hogy a szó jelentése a kontextustól függ. De ami a lényeg, itt nem egyszerű meghajlásról van szó hanem Isten imádatáról, egyfajta rituáléról, ami eltér a fohásztól amire más szót használ.
"Azt azért nem feltételezed gondolom, hogy imádkoztak a királyhoz is, ugye? Vagyis a leborulás mint szó, szorosan nem kapcsolódik az imához."
A király előtti meghajlás igaz ugyanezzel a szóval szerepel de más a jelentése.
Olvasd végig a zsidó ima leírását. Megtaláltam magyar nyelven:
Az elve szinte teljesen megegyezik az iszlám imával, a gyakorlati végrehajtásában vannak kisebb eltérések.
"Most, hogy gondolkoztam ezen az egészen, eszembe jutott, hogy egyébként a muszlimok miért borulnak le? Csak azért, mert így kell imádkozni? Ti nem fejeztek ki ezzel semmit? Üres hajbókolás az egész?"
Ez komoly kérdés? Mégis miből gondolod? A muszlim imában, ami szigorú rituálé szerint történik és mindennek megvan az oka és jelentősége, pont a leborulásnak ne lenne? Az egyes testhelyzetekben az is meg van határozva mit kell mondani. Magának a testhelyzetnek is van jelentése és annak is amit mondasz. Most az egészet hosszú lenne leírni de egyáltalán nem üres hajlongás. Nem is értem hogy feltételezhetsz ilyet egy szigorú rituálé szerint elvégzett imában.
"Csak azért kérdezem, mert azt nem fogadtad el válaszként, hogy alázatból, könyörgésből, tiszteletből tettek így a Bibliában, így felmerült bennem, hogy ha ez neked nem érv, akkor ti tulajdonképpen miért teszitek?"
Én ilyet biztosan nem írtam. Sőt ezzel egyet is értek. Mondjuk többről van szó de ezek is benne vannak. A vita tárgya nem az hogy miért tettek így a Bibliában mert szerintem abban mindketten egyetértünk miért imádkoztak és miért imádkozunk, hanem az a vita tárgya, hogyan tették. Kötelező, szigorú rituálé szerint imádkoztak és megkülönböztették az imát és fohász vagy nem volt rituális ima és akkor imádkoztak és úgy ahogy kedvük tartotta. Ez a kérdés.
"A kereszténység is teljes mértékben egy Istenben hisz - legalább is én (lehet van olyan, aki máshogy értelmezi)."
Én sem találkoztam olyan kereszténnyel aki azt mondta volna hogy ő három külön istenséget imád. Minden keresztény azt mondja egy Istenben hisz. Viszont, ha megvizsgáljuk a szentháromság tanítását, az három külön istenségről szól, tehát aki a szentháromságban hisz, az nem egyistenhívő.
"Értelmezésem szerint a szentháromság nem 3 különálló Istent jelöl, hanem az egy Istennek különböző aspektusát, ami nem határolódik el az Egytől, nem áll Rajta kívűl. Minden, ami van, az egy Istentől van."
Egyértelműen elhatárolódnak egymástól. A Bibliából kiderül Jézus azt mondja az Atya nagyobb nála. Tehát alá-fölé rendeltségi viszony van közöttük, így nem lehetnek egyenlőek. A Biblia azt írja a szentlélek csak azt mondja amit hall, ami egy korlátozott képességű istenséget jelent. Tehát mind tulajdonságaikban, mind személyükben különböznek.
A shachah egyszerűen azt jelenti, hogy meghajolni egy nagyobb hatalom előtt. Ennyi, nem fizikai cselekvésről és nem is rituáléról van szó. Valóban többet jelent egy fizikai cselekvésnél, de nem rituálé. Fizikai cselekvés és rituálé helyett ez a szó simán csak imádatot vagy megalázkodást fejez ki.
2Mózes 34:8-ban pont fordítva van. Pontosan úgy lehetne lefordítani, hogy Mózes sietve leborult a földre, meghajolva Istennek (shachah). Először a qadad jön, ami fizikai leborulást jelent, aztán a föld, aztán a shachah.
Valóban így kellene leborulni Isten előtt, de nem rituálisan és eszerint imádkozni még mindig mindegy milyen testtartásban lehet, hiszen a palal testtartástól független.
De még ha ki is lehetne következtetni, a mózesi törvények között még mindig nem nincs imádkozási rituáléra és testtartásra vonatkozó törvény. Pedig az tényleg az életnek annyira kitér minden területére, hogy például azt is leírja mit kell csinálni, ha penészes lesz a ház fala.
A zsidók nem az Ószövetség szerint imádkoznak. Hidd el többször is olvastam és nem derül ki, hogy úgy kellene, ahogy ők csinálják. A zsidók is emberi szokásokat vettek át. Ezért (is) veszélye csoportokhoz tartozni. Meg Isten szemében nincsen keresztény, muszlim, zsidó, hindu, katolikus, hanem Józsi, Béla meg Ági van.
"Tanács és a törvény nem ugyanaz. A törvény betartása kötelező, megszegése szankciót von maga után"
Nem azt mondom, hogy nem kell azt csinálni, amit Jézus mondott, de aki nem úgy tekint Jézus parancsolataira, mint egy gyerek az apjára, amikor főzni vagy olvasni tanítja, az nem fogja tudni megérteni őket.
"Ennyi, nem fizikai cselekvésről és nem is rituáléról van szó. Valóban többet jelent egy fizikai cselekvésnél, de nem rituálé."
Egyértelműen rituálé. Több versből is kiderül hogy nem csak meghajoltak hanem letérdeltek majd leborultak. A prófétákhoz ilyenkor szólt Isten. Jézus ezt alatt szólt Istenhez tehát nem egy egyszerű fizikai cselekedet.
"2Mózes 34:8-ban pont fordítva van. Pontosan úgy lehetne lefordítani, hogy Mózes sietve leborult a földre, meghajolva Istennek (shachah). Először a qadad jön, ami fizikai leborulást jelent, aztán a föld, aztán a shachah."
Ez pontosan egy rituálé.
"Valóban így kellene leborulni Isten előtt, de nem rituálisan és eszerint imádkozni még mindig mindegy milyen testtartásban lehet, hiszen a palal testtartástól független."
Ha mindegy lenne akkor nem lenne megkülönböztetve két szóval.
"A zsidók nem az Ószövetség szerint imádkoznak. Hidd el többször is olvastam és nem derül ki, hogy úgy kellene, ahogy ők csinálják."
Gyanítom a zsidók nem értenek veled egyet. Én nem olvastam végig az Ószövetséget, de bizonyára megvan hogy melyik versekre hivatkoznak. Az is eléggé árulkodó hogy a zsidó ima és muszlim ima nagyon hasonló. Az elv ugyanaz. Napi szinten kötelező ima, rituálé szerint. Előtte rituális mosakodás. Ima közben nagyon hasonló, meghatározott testhelyzetek közben recitálás a könyvekből. Nyilván nem lehet véletlen. Keresztények szerint Mohamed próféta a Tórából és az Evangéliumból másolta a Korán verseit. Ha azt mondod a Tórában és az Evangéliumban nincs benne a rituális ima, akkor Mohamed próféta honnan vette? :) Nyilván ez Isten parancsa.
"A zsidók is emberi szokásokat vettek át."
Egyáltalán nem logikus amit mondasz. Ha úgy van ahogy mondod és Isten nem írt elő semmilyen kötelező, összetett rituális imát, akkor a zsidók miért találtak volna ki ilyet? Ha bármikor imádkozhatsz, ahogy akarod, és ez Isten parancsa, az emberek miért bonyolítanák saját életüket és tennék kötelezővé napi többször és írnának elő bonyolult rituálét. Sokkal inkább jellemző az emberre hogy megpróbálja egyszerűsíteni, lerövidíteni és megszegni azt ami kötelező. Tehát sokkal valószínűbb hogy a keresztények hagyták el Isten parancsait. Ha pedig megnézzük a másik oldalról, Isten szemszögéből, akkor is az a logikusabb hogy Isten meghatározza hogyan imádják Őt az emberek. Hogyan fejezzék ki tiszteletüket, alázatukat, hogyan kérjenek, stb. és logikus hogy ezt napi szinten elvárja. Persze aki szeretné bármikor megszólíthatja Istent, ezért lett különválasztva az ima és fohász. Ez teljesen nekem teljesen logikus. Abban nem látom Isten üzenetét hogy kizárólag te határozod meg, hogyan és mikor imádkozz.
"Meg Isten szemében nincsen keresztény, muszlim, zsidó, hindu, katolikus, hanem Józsi, Béla meg Ági van."
Nagy tévedés. Mindenkit egyénenként ítél meg Isten, igen, de aszerint hogy az illető mennyire tartotta be a törvényeit. Aki pedig aláveti magát Isten törvényeinek, elfogadja azokat muszlimnak nevezzük.
"Nem azt mondom, hogy nem kell azt csinálni, amit Jézus mondott, de aki nem úgy tekint Jézus parancsolataira, mint egy gyerek az apjára, amikor főzni vagy olvasni tanítja, az nem fogja tudni megérteni őket."
De ezzel ellent mondasz a Bibliának és Jézusnak. Ha azt mondod ezek csak tanácsok, akkor azt jelenti nem kötelező ezek betartása és megszegésük nem von maga után szankciót. Márpedig a Bibliából és Jézus szavaiból az derül ki ezek törvények, betartásuk kötelező, amiket Isten majd számonkér mindenkin, megszegésük pedig büntetéssel jár. A Korán ugyanezt írja.
"Több versből is kiderül hogy nem csak meghajoltak hanem letérdeltek majd leborultak." Azért ez kicsit túlzás. Eddig te is csak egyszer írtál olyat, a zsidó nép kapcsán, hogy meghajoltak, majd leborultak. Az összes többi helyen nem olvasható így végig. Az általad rituálisnak vélt formában, hogy meghajolnak, majd letérdelnek, leborulnak, hova van írva? Mózes pl. az idézett részben meg sem hajol, hanem sietve letérdel és leborul. 2Móz34:8 A sietve szó eleve arra enged következtetni, hogy semmi rituális nem volt az egészben. Földre borult és ennyi.
"Ha mindegy lenne akkor nem lenne megkülönböztetve két szóval."
Igazából még ez sem védhető állítás, mivel létezik olyan, hogy egy szó a másik szinonímája. Miért ne használhatna a héber két különböző szót ugyan arra a dologra?
"Ha azt mondod a Tórában és az Evangéliumban nincs benne a rituális ima, akkor Mohamed próféta honnan vette?" Ez nagyon egyszerű. Azoktól, akik körülötte éltek. Például a Mekkában és Medinában élő zsidóktól. Először azt mondta Jeruzsálem felé kell imádkozni, mint ahogy a zsidók teszik, majd később ezt megváltoztatta, hogy Mekka felé kell. Mohamed nem egy izolált helyen élt, ahol életében nem látott még zsidókat, meg keresztényeket.
"Aki pedig aláveti magát Isten törvényeinek, elfogadja azokat muszlimnak nevezzük." Akkor nem mindegy neked? Miért rovod fel a keresztények hitét, amit úgy sem értesz? Ha az általad helyesnek vélt módon imádkoznának, a Korán szerint akkor is pokolba kerülnek. Ennyire lényegtelen a Korán számára, hogy hogyan imádkoznak a keresztények. Attól még társítók, akik mennek a tüzes pokolba. Az egész kérdésed nem is a keresztényekről szól, hanem a saját önigazolásodról, hogy megpaskolhasd a válladat, hogy a Koránnak van igaza és a tiéd az igaz vallás.
Kérdező:
Azt írod:
„Leírtam azt is hogy már csak ortodox zsidók imádkoznak így, nem minden zsidó.”
Pontosan melyik ortodox irányzatra gondolsz, amelyik így imádkozik? Tudomásom szerint egyik sem imádkozik így, és soha nem is imádkozott így. Ha én fejenállva imádkozom, felveszem videóra és felrakom a youtubra, akkor majd azt fogod mondani, hogy a keresztények fejenállva imádkoznak?
Azt írod:
„Te lehet hogy azt képzeled hogy akkor imádkozhatsz és úgy ahogy kedved tartja de ez már a Bibliából is kiderül hogy nem így van. Jézus felébresztette a tanítványait hogy imádkozzanak tehát kötelező, rituálisan imádkoztak.”
Ebben az evangéliumi szakaszban nincs szó semmiféle kötelező rituális imáról. Jézus felébresztette a tanítványait, akik a félelemtől és szomorúságtól kimerülve elaludtak. Azért ébresztette fel őket, hogy a közös imától erőt gyűjthessenek a következő nap borzalmainak elviseléséhez és nem azért, mert ez valami kötelező és rituális dolog lenne. De ha te ennyire tudod, hogy a Biblia szerint milyen kötelező rituálék szerint kell a keresztényeknek imádkozni, légszíves idézd be az erre vonatkozó törvényeket az Ó-és Újszövetségből.
Azt írod:
„A muszlimok sokkal inkább betartják a Bibliát mint a keresztények. Igazából a keresztények szinte semmit nem tartanak be a Bibliából, kezdve azzal hogy egy Isten helyet három istenséget imádnak, a törvényekre pedig azt mondják csak a zsidókra érvényes vagy hogy nem kötelező betartani.”
Az, hogy te nem ismered a Bibliát, nem a keresztények hibája. Ha egyszer elolvasnád végre, talán nem írnál ennyi butaságot róla. A muszlimok nem a Biblia tanításait követik, hanem a Korán tanításait, ezt bizonyára te is tudod. A Koránnak annyi köze van a Bibliához, mint a Mormon könyvének az Újszövetséghez. A Tóra törvényei pedig a zsidókra érvényesek, hiszen Isten a zsidókkal kötött szövetséget a Sinai hegynél, nekik adta a törvényeket. Rajtad kívül szerintem ez mindenkinek egyértelmű, zsidóknak is és keresztényeknek is, de még a művelt ateisták is tudják.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!