Isz.400-ig miért nem létezett a Szentháromság?
Isten ès a Fia közti külömbsèg kitünik az 1Tim.2:5,6.
"Meet egy Isten van,ès egy közvetitö Isten ès ember között:egy ember,Krisztus Jesus,6 aki megfelelö váltsagul adta magát mindenkièrt-erröl fognak tension a meghatározott idöben".
Itt nemlehet azt mondani,hogy Jèzus a földön volt ès azèrt ir igy a fentnevezett bibliavers.Itt mar az ègben volt.Egg Istenröl beszèl ès Jèzusrol a Krisztusrol mint közbenjárorol.
Ja, igen, a pap rokonom úgy magyarázta, hogy Jézus és Isten egy és ugyanaz a személy, tehát maga az Atya szállt alá. Amúgy itt gyakorin is olvastam már 2-3 féle verziót.
Ui.: mi van az arkangyalokkal? :)
Üdv
Az Új világ fordításáról.
Charles Francis Potter iro amellett,hogy megemlített néhány számára szokatlan részletet,ezt mondta:"A névtelen fordítok minden bizonnyal a legjobb görög és héber nyelvű kéziratok szövegeit fordították le,méghozzá mesteri ügyességgel és intelligenciával"(The Faiths Men Live By,300.oldal).
"Amúgy Jézusról írja azt a Biblia, hogy "arkangyal hangjával" lejön, de ugye sok arkangyalt neveznek meg az egyházak, ezekről hol lehet olvasni? :) Pl Gábielről sem írja a Biblia, hogy arkangyal lenne."
Ebből miért kellene következnie hogy akkor az Úr az arkangyal, és nem egyszerűen angyali seregeivel együtt száll le?
Mert amúgy, bár nem nevezi meg a többieket a Biblia, de Mihályról úgy beszél mint egy fejedelem a sok közül, azaz nyilvánvalóan nem csak egy arkangyal van.
"...és ímé Mihály, egyike az előkelő fejedelmeknek..." (Dániel 10:13)
"Itt nemlehet azt mondani,hogy Jèzus a földön volt ès azèrt ir igy a fentnevezett bibliavers.Itt mar az ègben volt.Egg Istenröl beszèl ès Jèzusrol a Krisztusrol mint közbenjárorol."
Nem is az a lényeg, hogy itt hol van helyileg (egyáltalán lehet ilyesmiről beszélni Istennel kapcsolatban?). Hanem hogy mint ember, beszél róla. Közvetítő, mint "az ember Krisztus Jézus".
Visszatérvén újra Isteni formájába, amiről Filippi 2:6 beszél, nyilván nem közvetítő már, de az üzenetét átadta, és tanítása, mint közvetítő, fennmaradt velünk.
"Mihály mièrt nem lehet Jèzus Krisztus? Ha igen akkor mièrt?"
Hát, eleve gyanús hogy sehol még csak nem is utal olyasmire a Biblia hogy Jézus Krisztus angyal lenne. Beszél az Isteni formájáról, az emberi formájáról is külön, angyali formát ellenben meg sem említ.
Mihály ráadásul eleve nem lehetne, hiszen akkor nem lehetne Úr, Egyszülött, stb, hiszen Mihály csak egy a hasonló rangban lévő angyalok közül (lásd az igét feljebb Dániel könyvéből).
Plusz, a Biblia nem csak hogy nem beszél Jézusról angyalként, hanem rendre föléjük is emeli.
"Viszont mikor behozza az ő elsőszülöttét a világba, így szól: És imádják őt az Istennek minden angyalai." (Zsidók 1:6)
Na most, ha minden angyal, akkor nyilvánvalóan nem lehet szó arról, hogy sok angyal imád egyet. Hacsaknem Önimádat lenne a Fiú szerepe, de ez elég csúnya logikai bukfenc lenne az Ő személyét ismerve :D Szóval nem, a Biblia szavai alapján egyértelmű hogy Jézus sosem volt angyal.
Sőt, ez a fentebbi ige nem csak angyalságát cáfolja, de egyúttal Istenségét is bizonyítja, hiszen ha jól rémlik, te magad is írtad korábban hogy imádat csak az Istennek jár. Márpedig itt konkrétan imádatról beszél a Fiú irányába.
De egyébként a Zsidókhoz írt levél első fejezete teljes egészében arról szól, hogy mennyivel különb Jézus bármilyen angyalnál is!
@ Ja, igen, a pap rokonom úgy magyarázta, hogy Jézus és Isten egy és ugyanaz a személy, tehát maga az Atya szállt alá.
Ez szabellianizmus, ami szintén olyan régi eretnekség, mint arianizmus. Ugye mindkét eretnekség az Isten egységét próbálja úgymond megmenteni. Szabelliosz a Fiú külön személyét tagadta, Ariusz pedig a Fiú Atyával való azonos, pontosabban egylényegű istenségét.
Az Egyház válasza: Egy Isten van kettő illetve három különböző személyben.
Nem a személyek száma, hanem a szellemük száma teszi az Istent eggyé. Isten szelleme (vagy lelke) az Isten lényege, Isten ugyanis szellem (Jn 4,24). Az Atya szelleme a Fiú szelleme, az Atya és a Fiú egyszellemű, egylelkű vagyis egylényegű. Ha az Istennek teste volna, akkor az Atya és a Fiú egytestű lény volna, de mivel Isten szellem, ezért egyszelleműek.
Szeretet az Isten (1Jn 4,16). A szeretet teszi az Istent háromságossá,
a szeretet önátadás (Fiú) és egység (Szentlélek). Ez a Szentháromság misztériuma.
A Szentháromság titkát maga az ember is visszatükrözi, aki Isten képmására teremtetett. A férfi és a nő két különböző személy, de a szeretetből fakadó házasságukban eggyé válnak.
"Az ember ezért elhagyja atyját és anyját, feleségéhez csatlakozik s a kettő egy test lesz. Úgyhogy már nem ketten vannak, hanem csak egy test." (Mk 10,7-8)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!