A Szentháromság tanításával, hogy egyeztethető össze a jelenések.3:14?
"A Laodiceabeli gyülekezet angyalának is ird meg:ezt mondja az Amen ,a hü és igaz bizonyság,az Isten teremtésének kezdete".
Ez a biblia vers Jézusnak szavai.
Egyesek a háromság támogatók közül azt mondják Jézusnak nincs kezdete:de mit mond a biblia vers.
Itt azt mondja Jézus,hogy Isten elsőként Őt teremtette.
Nem mond itt ilyet Jézus :DDD
Tulajdonképpen röhögök, mert ekkora marhaságot rég láttam. :D
Amikor ezt tanították neked, akkor fel sem tűnt, hogy köze sincs az Igének ehhez a kijelentéshez? :D
Szia!
Nagyon egyszerű, csak elő kell venni egy görög szótárt... :-)
Az itt szereplő görög kifejezés az "arkhé" a Kiss Sándor féle görög szótárban: kezdet, eredet, uralom, hatalom. Balázs Károly az eredet és kezdet, mint jelentés mellett a következőket állapítja meg róla: “A szó további jelentései: egy ország első embere, legfőbb méltósága: uralkodó, (…) fő, főség”. Varga Zsidgmond szerint pedig “az ‘elsőség’ másik oldalaként: uralkodás, uralom, hatalom jelentésében részint földi, részint mennyei, ‘angyali’ hatalmasságok jelölésére szolgál”.
Ebből már világosan látszik, hogy nem pusztán időbeli, hanem sokkal inkább rangbeli elsőbbséget jelent a kifejezés. Ezt megerősítik a további bibliai előfordulások is, ahol úgy találkozunk vele, mint egy lepedő sarka (ApCsel 10:11, 11:5), birodalom (1Kor 15:24), a hit alapelemei (Zsid 5:12), valamilyen elsőség (Jn 2:11). Az előfordulási helyei közül 29 alkalommal van kapcsolatban az idővel, 16 alkalommal valamilyen ranggal vagy pozícióval, ill 10 alkalommal valamilyen egyéb értelemben használja az Újszövetség.
Érdemes megnézni néhány olyan konkrét előfordulását, ahol világosan egy rangot vagy tisztséget jelent. A Lk 12:11-ben Jézus a zsinagóga elöljárójára utal ezzel a szóval. A Tit 3:1-ben pedig Pál a városi ill. birodalmi vezetőket érti alatta. Ezt a jelentést erősíti meg továbbá az arkhón (ami ugyanebből a szóból származik), aki a görög városállamokban vezető tisztségviselő volt.
Ezért a kifejezés jelentésével ellentétes az a teológia, mely a Jel 3:14-ből azt olvassa ki, hogy Jézus lenne Isten első teremtménye. A nem túl szerencsés fordításokból sem következik egyenesen, hogy Jézus teremtmény lenne. A vers megértését valóban megkönnyítik az olyan fordítások, melyek nem a ‘kezdet’ kifejezést használják, pl.: “Isten teremtésének kútfeje” (KNB), vagy “aki uralkodik Isten teremtményei fölött” (EF). Akkor pedig, ha megnézzük az arkhé további előfordulásait, látni fogjuk, hogy az időbeli elsőség mellett számos más jelentéssel is bír. A vers mondanivalója véleményem szerint az, hogy Jézusra úgy utal, mint aki a legfőbb uralkodó a teremtett világban, és akiben (vagy aki által) az egész teremtés végbement.
Én úgy fordítanám: "Isten teremtésének fejedelme".
Talán a legfőbb érv, hogy a a Jel 21,6-ban ezt a szót a Szentháromság tagadó is az Atyára vonatkoztatják... :-)
Üdv. Péter
1Kor.8:5,6.Mert ha vannak is úgynevezett istenek akár az égben,akár a Földön mint ahogy van sok isten és sok úr,nekünk egyetlen Istenük van az Atya ,akitől van a mindenség,mi is őérte,és egyetlen Urunk a Jézus Krisztus,aki által van a mindenség,,mi is Őáltala".
(Ez bemutatja az Atyát mint a keresztények egyetlen Istenét,akit nagyságrendi külömbség vállaszt el Jézus Krisztustol)
"Ezt mondja az Ámen, a hű és igaz tanú, Isten teremtésének kezdete." (Jel 3,14)
Jehova-tanúi nagyon-nagyon szeretnék, hogy ez azt jelentse, hogy a Fiú az első teremtmény. A Fiú azonban abban az értelemben Isten teremtésének kezdete, hogy ő a teremtés kezdeti oka, Isten ugyanis mindent általa és érte teremtett. (Kol 1,17)
Például egy éhség kezdete lehet egy nagy szárazság, de a szárazság természetesen nem éhség. Egy barátság kezdete lehet egy kirándulás, de a kirándulás persze nem barátság. Így a Fiú is Isten teremtésének kezdete, de ebből egyáltalán nem következik, hogy a Fiú maga is teremtés.
A Biblia nem azt írja, hogy kezdetben teremtette Isten a Fiát, hanem hogy az eget és a földet. Kezdetben a Fiú már az Istennél volt, s minden általa lett. A Fiú tehát teremtő s nem teremtmény.
"Kezdetben volt az Ige, az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige, ő volt kezdetben Istennél. Minden általa lett, nélküle semmi sem lett, ami lett." (Jn 1,1-3)
Sziasztok!
Szerintem az érzelmi zsarolás nem Isten módszere. Ő soha nem akart senkit így meggyőzni. Sajnálom, hogy a tanúk végső elkeseredésükben ilyen méltatlan eszközökhöz nyúlnak.
Talán helyesebb lenne a Szentírás igéivel válaszolni a Bibliai idézetekre, és igét igével összevetve kutatni mi is az igazság...
Üdv. Péter
Kedves Pèter a Tanuk nem voltak ès nem lesznek vègső elkeseredèsben, mert ők vègzik azt a munkát amit ugy èreznek,hogy rájuk van bizva.Ahogy Pál mondja mi öntözünk de Isten adja a növekedèst.Igy azèrt nem keseredünk el mert mi a rèszünket megtesszük a többit Jehovára bizzuk.
Mi nemtehetünk mást ahogy Jèzus mondta "elmenvèn tegyetek tanitvánnyá minden nemzetből embereket"ugy,hogy aki szeretne velünk tanulni rászánjuk időnket energiánkat a jó hir előmozditására.Akit nem èrdekel udvariasan elköszönünk,mert mindenki magának áll vagy esik,velem együtt.
Tisztelettel.Istvan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!