A Szentháromságban való hit feltétele az üdvösségnek?
Az Őrtoronyhoz való lojalitás szükséges az üdvösséghez? A Jehova Tanúk szervezetében való részvétel szükséges az üdvösséghez? Ha igen, akkor hol található a Bibliában?
Kedves kérdező a feltétele ez:
„Jézus ekkor ezt mondta neki: „Én vagyok a feltámadás és az élet, aki hisz énbennem, ha meghal is, él; és aki él, és hisz énbennem, az nem hal meg soha. (János 11:25-26)
Nem látom sehol ebben az igeszakaszban azt, hogy más feltétele is volna, például hogy ne Jézusban, hanem Jehovába kell hinni, vagy Jézusban és Jehovában, egyértelmű az igeszakasz, nem lehet mást belemagyarázni.
Bezony. Jézus azt mondta, hogy benne IS higgyünk. Ez már el kéne gondolkodtasson egyeseket. A Szentháromság fogalmát nem a pogányságból vette át a kereszténység.
Csak hitebeli meggyőződésből tudja valaki kijelenteni, hogy a názáreti Jézus isteni identitású személy volt. Az viszont tudományos igényű bizonyitékokkal alátámasztható és kijelenthető, hogy a II. Szentély korabeli zsidóság gondolkodásában és hagyományában szerepelt a Trinitarianizmus. A Messiással mint Isten szavával kapcsolatban is gondolkodtak az isteni identitásáról, valamint Isten jelenlétéről a Szent Szellemről is.
csak Isten döntése feltétele az üdvösségnek, de lássuk be vannak valószínűsítő tényezők
az egyik ilyen a szentháromság, ugyanis ha ezt nem fogadjuk el, tulajdonképpen mindent megtagadunk amiről a kereszténység szól
a tudomány jelenlegi állása szerint a kereszténység mindig is hitte és tanította a szentháromságot, az első eset, hogy valaki megkérdőjelezte a 300-as években történt
bárhol ezt találhatod ha hiteles forrásból keresel információt (tehát semmi ami jehova tanúitól származik, a linkben jw.org van stb stb)...
talán eleve szempont lehet, hogy akik írták az újszövetséget maguk is hittek a szentháromságban
és a mai napig minden olyan felekezet amelyik a bibliát hitelesnek fogadja el és a szövegét változtatás nélkül olvassa hisz a szentháromságban, éppen ezért szinte mindenki aki kereszténynek mondja magát hisz a szentháromságban
jehova tanúi is nagyrészt azokon a helyeken hamisították meg a bibliát amik a szentháromságot támasztják alá, és bár rengeteg helyen megváltoztatták az eredeti szöveget, és újabb és újabb kiadásokban mégtovább torzítják ,de a mai napig nem sikerült kivétel nélkül minden ilyen helyet kiirtaniuk
a bibliából annyi helyen és annyi féle képpen bizonyítható, hogy azt most másra hagyom mert nekem sajnos még vizsgaidőszak van
esetleg ha meg tudod szerezni za arábbi kiadványt és szánsz rá 20 percet, hogy elolvasd akkor ajánlom figyelmedbe, mert nagyon informatív:
Leírom a Róma 9:5 görög szövegét majd a szó szerinti forditását, amit annyira átirnak az Újvilág ferditésben.
A görög szöveg:
- Hosz hé hó patér kai ek ex hosz hé hó szarx kata Khrisztosz ón húsza hon pasz pasza pan epi aión eisz eulogétosz Theosz Amén
A görög szöveg betű szerinti forditása:
- Hosz hé hó (akiké)
- patér (atyák)
- kai (és)
- ek ex (közül [való])
- hosz hé hó (aki)
- szarx (test)
- kata (szerint)
- Khrisztosz (Krisztus)
- ón húsz hon (aki)
- pasz pasza pan (minden)
- epi (fölött)
- aión (örökké)
- eulógétosz (áldandó)
- Theosz (Isten)
- Amén (úgy van)
A görög szöveg betű szerinti fordítása mindenféle mondat tagolás nélkül:
- Akiké az atyák és közülük való aki test szerint Krisztus aki minden fölött örökké áldandó Isten úgy van
Károli fordítása:
- Akiké az atyák, és akik közül való test szerint a Krisztus, aki mindeneknek felette örökké áldandó Isten. Ámen.
Új világ ferdítése:
- Le se írom. xd
Kedves Inkvizíciós detektív, én azért kiegészíteném :D
Már csak azért, mert Róma 9:5 tényleg annyira jó példa a gyalázatra, amit a Tanúk a Bibliával művelnek...
Ha valaki esetleg nem ismerné, itt van a saját oldalukról belinkelve Róma 9:
Ők csak úgy önkényesen raktak egy pontot a mondat kellős közepébe, csak hogy ezzel teljesen megmásítsák a mondat értelmét, a Szentírás szövegét, hogy jobban megfeleljen a saját tévtanításaiknak.
7#
Üdvösség:"A görög szótéria (és a neki megfelelő héber jesúá) szó alapjelentése: megszabadulás, megmenekülés a szó legtágabb értelmében, az élet minden evilági vagy transzcendens területén egyaránt. E tágabb, átvitt értelmében jelent bűnbocsánatot, megigazulást (igazzá válást) – e két fogalom a bűntől való megmenekülésre vonatkozik. De használja az Újszövetség a fizikai vagy lelki gyógyulásra is (ú. m. megszabadulás a betegségtől), a szegénység vonatkozásában áldást, bővölködést jelent stb. Ezen felül a transzcendens világra vonatkozóan a haláltól való szabadulást, tehát az örök életet, az örökkévaló létre vonatkozóan pedig az örök kárhozattól való megmenekülést.Ellentéte az apollümai, amelynek jelentése elpusztul, elveszik. Hasonlóan az előzőhöz, az Újszövetség szóhasználatában az emberi élet bármely evilági és transzcendens vonatkozásában előfordulhat, így a kárhozatot is ezzel a szóval fejezi ki a görög. Ebben az esetben nem a szellem, lélek elpusztulását, elveszését kell érteni alatta mint megsemmisülést, hiszen az embernek ezek a részei nem megsemmisíthetőek a Biblia szerint, hanem az Istentől való örök, végleges elszakadást (és ebben az értelemben való elveszést)."
#9, köszönöm! #7 voltam.
Jól értelmezem, hogy az üdvösség nagyrészben nem tőlünk függ?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!