Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Személy-e a Szentlélek?

Szp72 kérdése:

Személy-e a Szentlélek?

Figyelt kérdés
Milyen Bibliai idézetek támasztják alá, hogy személy, avagy nem személy?

2014. dec. 15. 22:34
 291/339 anonim ***** válasza:

összekeseredjenek :)


Összekeveredjenek akart lenni, elnézést de olyan programot használok, hogy még ha el is ütök egy betűt, mindenképp értelmes szót helyettesít be és sokszor nem veszem észre.

2015. szept. 20. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 292/339 A kérdező kommentje:

"Akkor fölösleges volt Pálnak kétféle kifejezést használnia, elég lett volna egy is. Érdekes..."


Nincs ebben semmi érdekes, ezt hívjuk választékos beszédnek, s nem kétféle kifejezést használ hanem legalább hatot az ellentétével együtt:

földi-égi, romlandó-romolhatatlan, dicstelen-dicsőséges, erőtlen-erőbeni, érzéki-szellemi, halandó-halhatatlan. Mindegyik szópár ugyanarra a jelenlegi és ugyanarra a jövőbeli testre utal.


"A mennyei lakás és a földi lakás ugyanazt jelenti majd.

Igen, pontosan ezt cáfoltam meg előző kommentjeimben."


Az nem cáfolat, pusztán csak egy más fajta értelmezés.


"Mint mondtam, a Jn. 5:28-ban az ő szava (gör. "phóné" jelentése: hang kiálltás) és az arkangyal szava (gör. "phóné" jelentése: hang kiálltás) ugyanaz a kifejezés, és értelemszerűen ugyanahoz a személyhez is tartozik: Jézushoz."


Hát ez bizony nagy butaság. Tudod nagyon sok mindennek van hangja, nem csak Jézusnak.


1Thes. 4:16


Szó szerint lefordítva így hangzik:


"Mivel maga az Úr parancsszóra, a főangyal kiáltására és Isten trombitájára fog lejönni az égből és a Krisztusban meghaltak fognak feltámadni először."


A főangyal kiáltása épp úgy nem az Úr kiáltása, ahogy az Isten trombitája sem az Úr trombitája.


"A Józsué 5-ben Jézus úgy mutatkozik be, hogy "én az Úr seregének fejedelme vagyok"."


Mitől lenne ez a Fiú? Ez ugyanúgy Mihály.


"Erőltetett hülyeség inkább az, hogy ..."


Ez nézőpont kérdése. Ami neked komoly érv az nekem hülyeség és viszont.


"Mária imádása ( mivel az ima az imádat része). De a szentekhez való imádkozás úgyszintén."


Nem imádjuk Máriát, se a szenteket, pusztán csak az imájukat kérjük, mint ahogy az élőkét is kérjük. Ők élnek és Krisztussal uralkodnak, ők a jelképes 144 000.


"erőltetett hülyeség még az is, hogy a papok magukat atyának hívatják, holott az elsőszázadi keresztények vezetői egyáltalán nem hívatták magukat atyának, Jézus kifejezetten megtiltotta!"


Pál, Péter, János fiaiknak tekintették a tanítványaikat, önmagukat pedig atyáknak. Ezzel megszegték Jézus parancsát, aki nem csak azt mondta, hogy ne nevezd magad atyának, hanem ne is tartsd magad annak, mert egy a ti Atyátok: az Isten. Azért szegték meg, mert Jézus a rangkórság ellen beszélt, s nem a bensőséges lelki atyaságról. Az lenne a nagy hülyeség ha nem nevezhetnénk atyának azt, akit annak tartunk.


"És még lehetne folytatni a sort, hogy hány erőltetett hülyeséget tanít a katolikus egyház..."


Ne aggódj! Azért a katolikusok között is vannak képzettek, aki meg tudják védeni a hitüket, hogy a hülyeség, nem is olyan hülyeség.


"Isten nevével kapcsolatban mégsem vagyok abban annyira biztos, hogy az eredeti kéziratok nem tartalmazták."


Vannak görög LXX-es kéziratok a héber JHVH betűkkel, de olvasáskor nem ejtették ki, hanem "Küriosz"-t mondtak helyette, ahogy a héber iratok olvasásakor "Adonájt". Ez a kiejtési szabály végül az írásba is átment, s a JHVH fokozatosan kiveszett.

Lehetséges, hogy a zsidók számara íródott újszövetségi kéziratok még tartalmazták a JHVH-t, de akkor sem valószínű, hogy olvasáskor kiejtették. Szent Pál pedig aligha pingált görög nyelvű pogány származású olvasóinak héber kriksz-krakszokat, beírta a Kürioszt és kész. Egyébként ha Jahve lett volna Isten legfontosabb neve, akkor azt vitték volna át Jézusra. Az állítólagos hamisítók is Jahvéval ugyanúgy hamisíthattak volna. Egy szó, mint száz, azért maradt el a Jahve név, mert senki nem tartotta fontosnak, hogy megmaradjon.


"Jelenések könyve Jézust (az Urat) egyértelműen a Mindenhatónak nevezi: .Én vagyok az Alfa és az Ómega így szól az Úr Isten, aki van, és aki volt, és aki eljövendő /erkhomai/ : a Mindenható (1:8). Mondják a háromság hívők."


Hajlok arra, hogy igazad van. Lehetséges, hogy nem nevezi Jézust Mindenhatónak. De ettől nem dől meg a Szentháromság. Ez csak annyit jelent, hogy a Mindenható címet fenntartották az Atyának. Atya a Mindenható, a Fiú pedig a Mindenható Isten engedelmes tükörképe.

2015. szept. 20. 21:30
 293/339 anonim ***** válasza:

"Nincs ebben semmi érdekes, ezt hívjuk választékos beszédnek, s nem kétféle kifejezést használ hanem legalább hatot az ellentétével együtt: földi-égi"


Az csak a 144 ezerre vonatkozik, hogy égi (szellemi) testük lesz, vagy azt akarod mondani, hogy földi testre már nem lesz szükség? De hát az igazságosak/szelídek öröklik a földet!


" Igen, pontosan ezt cáfoltam meg előző kommentjeimben."


Az nem cáfolat, pusztán csak egy más fajta értelmezés."


Az nem csupán egy más fajta értelmezés, hanem a HELYES, A TELJES ÍRÁSSAL ÖSSZHANGBAN LÉVŐ értelmezés! Ti csak arra a versre alapozzátok a tanításaitokat, amelynek én megmutattam egy másfajta értelmezését, amely viszont így már a teljes írással is összhangban van. Ahogy ti értelmezitek, úgy sok más versel ütközne, a teljes igazsághoz viszont hozzátartozik minden igerész, márpedig az igazság egyetlen ihletett kijelentéssel sem lehet ellentétes!


"A főangyal kiáltása épp úgy nem az Úr kiáltása, ahogy az Isten trombitája sem az Úr trombitája."


Oké, erre csak ugyanazt tudom írni, mint korábban: A háromság hívők szerint a halottak mégsem Krisztus hangjára (ahogyan azt a Biblia tanítja), hanem egy nálánál alacsonyabb rangú arkangyaléra (ahogyan azt a Biblia nem tanítja) támadnak fel.


"Mitől lenne ez a Fiú? Ez ugyanúgy Mihály."


Ahogy mondod :) Az úr seregének fejedelme, az Mihály, vagyis Jézus.


A jelenések szerint Mihály és angyali serege legyőzi az Ördögöt, majd a Földre taszítja, pár fejezettel később pedig azt olvashatjuk, hogy a mélység angyala (Abbadon) megkötözi Sátánt és a mélyégbe veti. Nyilván ugyanarról a személyről beszélünk, ki másnak lenne hatalma a mélyég felett, mint Jézusnak, akinél a hádesz kulcsai is vannak?


"Nem imádjuk Máriát, se a szenteket, pusztán csak az imájukat kérjük, mint ahogy az élőkét is kérjük. Ők élnek és Krisztussal uralkodnak, ők a jelképes 144 000."


Az élők imáját valóban kérhetitek, arra viszont sehol sem buzdít a Biblia, hogy angyalok, szellem teremtmények imáit kérjük, akik nem a mi világunkban élnek, hanem a mennyben.


A másik probléma ezzel, hogy az ima, mint azt a szó görög megfelelője is mutatja, az imádat része, ami saját bevallásod szerint csak az Atyának és a Fiúnak van fenntartva, ezek szerint akkor mégsem?


A harmadik probléma pedig az, hogy Mária nem felkent, nem tartozik a 144 ezer közé, nem is volt ott Jézussal, amikor az Úrvacsorán megkötötte a társuralkodóival (az apostolok) a szövetséget. Vagyis Mária még halott, nem támadt fel, még a hádeszben van.

2015. szept. 21. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 294/339 anonim ***** válasza:

"Pál, Péter, János fiaiknak tekintették a tanítványaikat, önmagukat pedig atyáknak. Ezzel megszegték Jézus parancsát, aki nem csak azt mondta, hogy ne nevezd magad atyának, hanem ne is tartsd magad annak, mert egy a ti Atyátok: az Isten. Azért szegték meg, mert Jézus a rangkórság ellen beszélt, s nem a bensőséges lelki atyaságról. Az lenne a nagy hülyeség ha nem nevezhetnénk atyának azt, akit annak tartunk."


Éngem akkor is irritál, hogy minden egyes katolikus pap tisztelendő atyának hívatja magát. Az apostolok nevezhették magukat atyának, azt megértem, mivek Ők voltak az alap, amire Krisztus az eklézsiát felépítette, Ők voltak azok, akik közvetlenül Jézustól tanulhattak meg mindent, majd tovább adták a tanítást. De ne már, hogy minden katolikus pap atya... A pápa meg szent Atya, csak tudnám mitől szent, olyant hol ír a Biblia, hogy bűnös, tökéletlen embert szentnek lehet nevezni?! Valóban nem ezt a mentálist tiltotta Jézus?!


"Ne aggódj! Azért a katolikusok között is vannak képzettek, aki meg tudják védeni a hitüket, hogy a hülyeség, nem is olyan hülyeség."


Igen, te mindenképp közéjük tartozol. Nagyon profin csinálod, a háromság dogmát is te védted meg eddig a legsikeressebben azok közül, akikkel eddig vitáztam. A gyk-n írogatók 99 százalékával sajnos nem lehet olyan szintű vitákat folytatni, mint veled. Egyszer azért majd még tesztellek, mennyire tudod megvédeni a katolikusok tanításait, de most nincs kedvem más témákba belemenni, van épp elég most is terítéken.


"Vannak görög LXX-es kéziratok a héber JHVH betűkkel, de olvasáskor nem ejtették ki, hanem "Küriosz"-t mondtak helyette, ahogy a héber iratok olvasásakor "Adonájt".


Hogy nem ejtették ki, azt biztosan csak a zsidókra mondhatod, az elsőszázadi keresztények szerintem kiejtették, ha nem is minden esetben.


"Ez a kiejtési szabály végül az írásba is átment, s a JHVH fokozatosan kiveszett."


Egyetértek, a kérdés csupán az, hogy mikor is történt ez meg pontosan?


"Lehetséges, hogy a zsidók számara íródott újszövetségi kéziratok még tartalmazták a JHVH-t"


Igen, ez egy megalapozott a véleménny, nem is vagy vele egyedül, még a tanúkon kívül sem:


Egy bibliai szótár a „Tetragram az Újszövetségben” címszó alatt ezt írja: „Vannak bizonyítékok arra, hogy amikor az Úsz.-et [Újszövetség] eredetileg megírták, a tetragram, vagyis Isten neve, Jahve szerepelt az Úsz. néhány Ósz.-ből [Ószövetség] származó idézetében, de az is lehet, hogy az összesben” (The Anchor Bible Dictionary).


Egy tudományos folyóirat az erről írt összefoglaló cikkében pedig ezt írta:


„Az Ó T[estamentum] keresztény korszak előtti görög [kézirata], az isteni [yhwh] nevet nem ,kyrios’ [Úr] szóval adta vissza, mint gyakran gondolták. A tetragrammaton rendszerint ki volt írva arám vagy őshéber betűkkel. … Későbbi időkben szurrogátumokkal [pótlékokkal] helyettesítették, mint ,theos’ [Isten] és ,kyrios’ [Úr] szóval cserélték fel a tetragrammatont. ... Alapos okunk van azt hinni, hogy hasonló séma szerint történt az Ú[j] T [estamentum] esetében is, azaz, eredetileg benne volt az isteni név az ÚT-ban, az ÓT idézeteiben és hivatkozásaiban, az idők folyamán azonban szurrogátumokkal helyettesítették.” — New Testament Abstracts, [Új Szövetségkivonatok.] 3, 1977. 306. oldal.


"de akkor sem valószínű, hogy olvasáskor kiejtették."


Miért nem? Mert ez volt a szokás? Ez inkább a zsidók írásellenes hülyesége vokt, semmint a keresztények szokása...


"Szent Pál pedig aligha pingált görög nyelvű pogány származású olvasóinak héber kriksz-krakszokat, beírta a Kürioszt és kész."


Nagyon valószínű amit írsz, bár szintén nem bizonyítható.


"Egyébként ha Jahve lett volna Isten legfontosabb neve, akkor azt vitték volna át Jézusra. Az állítólagos hamisítók is Jahvéval ugyanúgy hamisíthattak volna."


Hogy az egyház szándékosan hamisított volna, azt én sem tudom elképzelni, de valahogy mégis csak kiszorult Isten JHVH neve a Szentírásból. Az újszövetségből is valószínűleg hasonló módon, mint az ószövetségből: [link]


A képen jobbra a Szeptuaginta első századi szövege látható a jeruzsálemi Izrael Múzeumból, a Zakariás 8:19-21 és 8:23-09:04-ig, benne Isten neve négyszer, amelyek közül hármat itt láthatunk. A másik kódex az alexandriai ( balra ), 400 évvel fiatalabb példányban ugyancsak a Septuaginta, ahol az Isten nevét felváltotta ugyanazokban a versekben KY és KC - csonka formái, a görög Kyrios ("Úr") látható.


1971-ben közreadták egy Egyiptomból származó ősi papirusztekercs töredékeit (266-os leltári sz. Fouad- papirusz). Mit tártak fel a Septuagintának ezek az i. e. első vagy második századi részletei? Ezekben is megőrizték az isteni nevet.


De említhetjük azt a másolat töredéket is, melyet az egyiptomi Oxyrhynchusban találtak, és a 3522-es számmal van jelölve, s amely még az i. sz. első században keletkezett. A mérete nagyjából 7×10,5 centiméter, és a Jób 42:11, 12-ből tartalmaz egy részletet, amelyben a Tetragramma óhéberül van írva.


A 4. századra viszont az ószövetségi másolatokban is küriosz került Isten nevére. Ugyanez történhetett az újszövetségi másolatokkal.


"Egy szó, mint száz, azért maradt el a Jahve név, mert senki nem tartotta fontosnak, hogy megmaradjon."


A kérdés csak az, hogy miért nem, ha egyszer Isten eredetileg fontosnak tartotta, hogy az adonáj, elohim címek mellett legyen tulajdonneve is, amit aztán sokkal többször íratott le, mint bármely más Őrá vonatkozó megszólítást együttvéve.


A tanúk mindenesetre fontosnak tartják, hogy Istennek legyen tulajdonneve, ezért használják, ezért teszik bele az ÚVF-be, ami viszont a Szentírás könnyebben érthetőségét is szolgálja.

2015. szept. 21. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 295/339 A kérdező kommentje:

"Az csak a 144 ezerre vonatkozik, hogy égi (szellemi) testük lesz, vagy azt akarod mondani, hogy földi testre már nem lesz szükség? De hát az igazságosak/szelídek öröklik a földet!"


Miért a mennyet kik öröklik? Az erőszakosok? Nem hiszem, hogy így kell érteni a Mt 11,12-t.

Az egész anyagi világ átszellemül a testünk is, a föld is. Az átszellemült földön, az átszellemült Jeruzsálemben átszellemült testben fogunk élni. Sehol senki nem beszél kétféle reménységről, ezt ti találtátok ki.


"Boldogok, akik megmossák ruhájukat (a Bárány vérében). Hatalmuk lesz az élet fája fölött, és a kapukon mennek be a városba. A kutyák, csalók, erkölcstelenek, gyilkosok, bálványimádók és mindazok, akik a hamisságot szeretik és művelik, kinn maradnak." (Jel 22,14-15)


Vagy bemész a választottakkal a városba vagy kinn maradsz a fent említett társasággal. Harmadik lehetőség nincs.

Akik benne vannak az élet könyvébe azok az új Jeruzsálembe (Jel 21,27), akik pedig nincsenek, azok a tüzes tóba mennek (Jel 20,15). Ez ilyen egyszerű.


"Oké, erre csak ugyanazt tudom írni, mint korábban: A háromság hívők szerint a halottak mégsem Krisztus hangjára (ahogyan azt a Biblia tanítja), hanem egy nálánál alacsonyabb rangú arkangyaléra (ahogyan azt a Biblia nem tanítja) támadnak fel."


A főangyal kiabál, a trombitát fújják miközben Krisztus lejön az égből, a halottak pedig feltámadnak. Se a főangyal se a trombita nem tudja feltámasztani a halottakat. De ha Krisztus úgy akarja, akkor a kiabálásra és a trombitálásra halottak is feltámadnak. Vannak akik déli harangszóra ebédelnek, de nem a déli harangszó készíti az ebédet.


"Az élők imáját valóban kérhetitek, arra viszont sehol sem buzdít a Biblia, hogy angyalok, szellem teremtmények imáit kérjük, akik nem a mi világunkban élnek, hanem a mennyben."


Ez igaz. Mi azt gondoljuk, hogy ez egy hosszabb tisztázódás eredménye. Miután világossá vált, hogy nem mindenki kerül a Seolba, hanem Krisztussal uralkodik a mennyben, ez a hagyomány is meghonosodott. Mária és a 144 000 vértanú királyokként szerepelnek a Jelenések könyvében. A királyok arra valók, hogy intézkedjenek, ha életükben imádkoztak értünk, miért ne imádkoznának mennyei uralkodóként is.


"A másik probléma ezzel, hogy az ima, mint azt a szó görög megfelelője is mutatja, az imádat része, ami saját bevallásod szerint csak az Atyának és a Fiúnak van fenntartva, ezek szerint akkor mégsem?"


A magyarban valóban szokás azt mondani, hogy a szentekhez imádkozunk, de ez nem egyenlő az őket imádni kifejezéssel. Ez egy szerencsétlen félreérthető kifejezés. A görögben az imádkozik és az imád nem ugyanaz a szócsalád. Az imádkozni szó a fohászkodni, esedezni, könyörögni, kérlelni jelentésekkel is bír. Én tudatosan kerülöm a szentekhez imádkozni kifejezést. Annyiban mégis jogos, hogy nem közönséges kérésről van szó, hanem egy Istennél lévő természet feletti személy megkéréséről.

Szent Péter apostol könyörögj értem, hagy legyek én is olyan, mint te. Mi ebben a rossz? Ha tényleg él és hallja?


"A harmadik probléma pedig az, hogy Mária nem felkent, nem tartozik a 144 ezer közé, nem is volt ott Jézussal, amikor az Úrvacsorán megkötötte a társuralkodóival (az apostolok) a szövetséget. Vagyis Mária még halott, nem támadt fel, még a hádeszben van."


Ez szerény nézetem szerint hülyeség. Ez a külön úrvacsora dolog meg még inkább. Mária, mint az Egyház előképe királynőként szerepel a Jelenések könyvében. Érdekelne azonban, hogy szerintetek ez a 144 000 mióta van a mennybe? És ezt mióta tanítjátok így? Én még úgy értesültem, hogy csak az 1000 éves uralom idejére fognak feltámadni, addig mindenki tökéletes hulla.

2015. szept. 23. 00:57
 296/339 A kérdező kommentje:

"A pápa meg szent Atya, csak tudnám mitől szent, olyant hol ír a Biblia, hogy bűnös, tökéletlen embert szentnek lehet nevezni?! Valóban nem ezt a mentálist tiltotta Jézus?!"


Pál apostol elég gyakran nevezi szenteknek az egyszerű hívőket:

"Pál, Isten akaratából Krisztus Jézus apostola, az Efezusban lévő szenteknek és a Krisztus Jézusban hívőknek." (Ef 1,1)

A "szent" nem azt jelenti, hogy kiemelkedően jó, hanem hogy "Istenhez tartozó". A "szentatya" azért szent atya, mert ő a szentek atyja, vagyis Isten szent nyájának a fő-fő pásztora. Hogy ez rangkórság? Nem merném kijelenti, hogy senki nem szenved ebben, de a betegség attól még nem szűnik meg, ha átnevezzük a pozíciókat. Nem mindegy, hogy miként nevezzük a vezetőket? Mennyivel szerényebb a pásztor, elöljáró, vén, felvigyázó elnevezés, mint az atya, ha pontosan tudjuk, hogy ezek vezető beosztásokat jelölnek?


"Igen, te mindenképp közéjük tartozol. Nagyon profin csinálod, a háromság dogmát is te védted meg eddig a legsikeressebben azok közül, akikkel eddig vitáztam."


Köszönöm az elismerést. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem esik jól.


"Hogy az egyház szándékosan hamisított volna, azt én sem tudom elképzelni, de valahogy mégis csak kiszorult Isten JHVH neve a Szentírásból. Az újszövetségből is valószínűleg hasonló módon, mint az ószövetségből:"


A zsidóktól ered a helyettesítési szándék, a kereszténység pedig nagyon úgy tűnik, hogy egy az egyben átvette. Senki soha nem vitázik a Jahve név miatt. Ha Jézus és az apostolok akkora jelentőséget tulajdonítottak volna a Jahve névnek, hogy ezzel a névvel imádkoztak volna reggeltől estig, akkor képtelenség, hogy ne őrizze meg a hagyomány. Senkinek semmi oka nem volt, hogy elhagyja a leggyakrabban használt nevet. Még a hamisítóknak sem, hiszen Jézust ugyanúgy lehetne Jahvénak nevezni, ahogy Úrnak. A Jahve név elmaradásának egyetlen értelmes magyarázata van: hogy nem használták. Sem a zsidók, sem Jézus, sem az apostolok, sem az egyház, sem a másolók.


"A tanúk mindenesetre fontosnak tartják, hogy Istennek legyen tulajdonneve, ezért használják, ezért teszik bele az ÚVF-be, ami viszont a Szentírás könnyebben érthetőségét is szolgálja."


Nem bűn Istent Jahvénak nevezni, még Jehovának sem. Viszont amikor az Újszövetség "Úr"-ját szétválasztjátok Jehovára és Úrra akkor nézetünk szerint már keményen hamisítotok, mert éppen azért lett Jézus az Úr, mert ez volt Isten legfontosabb neve. Amit ti összemosásnak véltek az igazából az egylényegűség erőteljes kifejezése. Jézus Krisztus az Úr, mert Isten az Úr.

Meg tudod magyarázni, hogy miért lett Jézus legfontosabb neve és címe az Úr, mikor mindenki az Istent az Atyát nevezte Úrnak? Annyi más címet adhattak volna neki, mondjuk fejedelem, fővezér, arkangyal stb. Bizony az Úr nagyon szerencsétlen választás volt, ha az Atya és a Fiú radikális megkülönböztetése volt a cél. De persze nem az volt.

2015. szept. 23. 21:58
 297/339 anonim ***** válasza:

Az 1Korintusz 15-ben írtakat úgy is értelmezhetjük, hogy ez csak az első feltámadásra vonatkozik, ami csak a 144 ezerrt érinti, s a társulat is ezen értelmezés felé hajlik, szóval ebben lehet igazad.


Abban viszont semmiképp sem, hogy nincs kétféle reménység.


"Az egész anyagi világ átszellemül a testünk is, a föld is. Az átszellemült földön, az átszellemült Jeruzsálemben átszellemült testben fogunk élni. Sehol senki nem beszél kétféle reménységről, ezt ti találtátok ki."


Akkor fussunk neki mégegyszer, hogy világos legyen:


Isten királyi széke az ég – és nem a föld (vö. Máté 5:34) Krisztus az ítéletkor /2. eljövetel/ eljön az angyalokkal, és beül az ő dicsőséges királyi székébe – ami nyilván a mennyben lesz, hiszen az angyalokat biztosan nem hozza a földre. (vö. Máté 25:31) Hogy a mennyei királyi szék körül angyalok vannak – ezt máshol is olvashatjuk. (vö. Jelenések 5:11) Krisztus társuralkodói /a királyi papság – 1Péter 2:9/ is királyi székeken fognak ülni, nyilván a mennyben. (vö. Máté 19:28; Lukács 22:30; Jelenések 3:21) A királyi székekre leülve uralkodnak /ezer évig /messiási országlás/, és ha a királyi székek a mennyben vannak, akkor ők a mennyből fognak uralkodni. (vö. Jelenések 20:4) A 144 ezer /szent szellem által felkent és elpecsételt királyi papság/ a Báránnyal a mennyei (vö. Zsidók 12:22) Sion hegyén van és énekel a királyi szék előtt. (vö. Jelenések 14:1,3) Amikor Pál írta, hogy „Járuljunk azért bizodalommal a kegyelem királyi székéhez” , akkor nyilván a mennyben lévő trónra célzott. (vö. Zsidók 4:16) A Fiú a mennyei Felség királyi székének jobbjára ült, nyilván a mennyben. (Vö. Zsidók 1:3, 8:1, 10:12; 12:2; Róma 8:34; Efézus 1:20; Kolossé 3:1; 1Péter 3:22) A Bárány a királyi szék közepette van, nyilván a mennyben. (vö. Jelenések 7:17) A királyi szék a mennyben van: „ímé egy királyiszék vala letéve a mennyben,” (Jelenések 4:2; vö. 16:17) Isten a nagy fehér királyi széken ül, nyilván a mennyben. (vö. Jelenések 20:11)


Ha Krisztus kormányzata a földön lenne fölállítva, akkor értelmét vesztenék a következő kijelentések: „mennyek királysága” (Máté 3:2, Csia); „mennyek királyi uralma” (Máté 5:10, Csia); „egek királysága” (Máté 13:24, Vida); „mennyország titkait” (Máté 13:11, Masznyik); „megment az ő égentúli királyságába” (2Timótheus 4:18, Vida); „át fog menteni mennyei királyságába” (u.a., Csia); vö. Kolossé 1:13.


Akkor hogyan lenne igaz, amit az Efézus 2:6-ban olvasunk: Isten „Krisztussal együtt életre keltett és Krisztusban az égiek közé helyezett” /D. Raffay).


"Vagy bemész a választottakkal a városba vagy kinn maradsz a fent említett társasággal. Harmadik lehetőség nincs. Akik benne vannak az élet könyvébe azok az új Jeruzsálembe (Jel 21,27), akik pedig nincsenek, azok a tüzes tóba mennek (Jel 20,15). Ez ilyen egyszerű."


Már leírtam, hogy ezeket nem kell szószerint vennünk, az új Jeruzsálem Isten királyságát jelképezi, de a szellem teremtmények nem jönnek le szószerint a földre közénk. Isten /és Krisztus/ királyi széke szó szerint soha nem jön le a földre, hisz így olvassuk: „A menny nékem ülőszékem, a föld pedig lábaim zsámolya.” (ApCsel 7:49, vö. Zsoltárok 115:16a)


„Krisztus pedig a jövendő javak főpapjaként jelent meg, a nagyobb és bevégzettebb sátoron át, amelyet nem (ember)kéz csinált, vagyis nem ebből a teremtésből való, nem a kecskebakok és borjak vérén keresztül, hanem saját vérén át ment be egyszer s mindenkorra a szentélybe, és korszakra szóló, megváltást hozott...” (Zsidók 9:11, Vida)


Hogy egyszer s mindenkorra bement a szentélybe – ez egyszer s mindenkorra annak az elképzelésnek is a végét kell hogy jelentse, miszerint ő kijönne a szentélyből, hogy újra eljöjjön a földre, hogy szó szerint ismét közöttünk legyen.


A Biblia világos, a felkentek, vagyis a társörökösök a mennyai Atya házába kerülnek, ahol már Krisztus helyet készített nekik, és örökre ott is

maradnak. Örök dicsőség az övék. (vö. János 14:3; 2Korinthus 4:17-18; 5:1-2; Zsidók 9:15; Jelenések 22:5)


A föld helyre lesz állítva:


Cselekedetek 3:19-21

"Tanúsítsatok tehát megbánást, és térjetek meg, hogy eltöröltessenek a bűneitek, hogy felüdülés időszakai jöjjenek Jehova személyétől, és hogy

elküldje a nektek kinevezett Krisztust, Jézust, akit bizony az égnek kell befogadnia minden olyan dolog helyreállításának idejéig , amelyről az Isten a régi időkben élt szent prófétáinak szája által beszélt."


Igen, mert miről beszélt? A próféták bizony arról jövendöltek, hogy a földön drámai változások mennek majd végbe a királyság alatt: Ézsaiás 35:1-2, 11:6-9, 29:18, 65:20-22; Ezékiel 47:1-12; Ámósz 9:11-15) És ezeket úgy kell érteni, ahogy oda le van írva. Isten ugyanazt az állapotot fogja visszahozni, ami édenben volt még a bűnbeesés előtt, ez bolt Isten eredeti szándéka a földel, nincs abban semmi logika, hogy most már ez megváltozott, vagy szerinted Ádám és éva történetét sem kell szószerint venni? Még azt sem, hogy felesége volt és az édenkertben éltek? Szerinted ők valójában angyalok voltak, akik nem is házasodhatnak, és csak utána lettek letaszítva a földre, vagy mi? Hogy kell ezt szerintetek érteni?

2015. szept. 28. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 298/339 anonim ***** válasza:

"A főangyal kiabál, a trombitát fújják miközben Krisztus lejön az égből, a halottak pedig feltámadnak. Se a főangyal se a trombita nem tudja feltámasztani a halottakat. De ha Krisztus úgy akarja, akkor a kiabálásra és a trombitálásra halottak is feltámadnak."


Szerintem ne erőltesd ennyire ezt a kimagyarázást, Krisztus nem csak "ha úgy akarja" hanem úgy is akarta, hogy a halottak az Ő szavára támadjanak fel, és persze ez is fog történni. Ez egyértelmű azonosítás, mivel nem olvasunk külön Krisztustól is, hogy akár szól volna egyetlen szót is, az arkangyal hangja nyilvánvalóan az Ő hangja.


"A görögben az imádkozik és az imád nem ugyanaz a szócsalád. Az imádkozni szó a fohászkodni, esedezni, könyörögni, kérlelni jelentésekkel is bír."


Szerintem meg izeknek a kifejezéseknek mind külön megvan a maga görög megfelelője, lásd korábbi hozzászólásomból egy rész:


"1 Tim 2:1-2

„Arra kérlek (parakaló, WHNU ) mindenekelőtt, hogy tartsatok könyörgéseket (deészeisz, WHNU ), imádságokat (proszeukhasz, WHNU) , esedezéseket (enteuxeisz, WHNU ) és hálaadásokat (eukharisztiasz, WHNU) minden emberért, a királyokért és minden feljebbvalóért, hogy nyugodt és csendes életet éljünk teljes istenfélelemben és tisztességben.”


Nos Pál amikor az Urat kérte, akkor a parekalesza (WHNU) szót használta, mint fenti versben a (parakaló -t, WHNU , amely egyértelműen kérést jelent és nem imát! Kérni pedig ima nélkül is lehet, Jézustól is kértek ( parekalún, WHNU) sok mindent, még a démonok is kérték Jézust, hogy mehessenek a disznónyájba, és ez a kérés nem volt egy hozzá intézett ima. (vö. Máté 8:31)"


"Ez szerény nézetem szerint hülyeség. Ez a külön úrvacsora dolog meg még inkább. Mária, mint az Egyház előképe királynőként szerepel a Jelenések könyvében."


De hát épp most ismered el hogy ott nem szószerint Máriáról van szó, hanem valaminek az előképe. Nos a tanúk ezt a részt így értelmezik: [link] Kicsit hosszú, mert itt a teljes 12. fejezete összefüggésében van vizsgálva. Na mindegy, ha akarod, átrágod magad rajta.


"Érdekelne azonban, hogy szerintetek ez a 144 000 mióta van a mennybe? És ezt mióta tanítjátok így? Én még úgy értesültem, hogy csak az 1000 éves uralom idejére fognak feltámadni, addig mindenki tökéletes hulla."


Azt nem tudom pontosan mióta, de régóta az biztos, mert az egyik ismerősöm sem tudta megmondani, aki már rég óta tanú.


Idézek ezzel kapcsolatban az egyik kiadványbó:


ELSŐ FELTÁMADÁS


Már folyamatban van?

Hogyan segít a Jelenések 12:7 és 17:14 hozzávetőlegesen meghatároznunk az első feltámadás kezdetét? 9 Mikorra tehető az első feltámadás? A bizonyítékok határozottan arra mutatnak, hogy már folyamatban van. Vessünk össze például két fejezetet a Jelenések könyvéből. Nézzük meg először a 12. fejezetet . Ott arról olvasunk, hogy az éppen trónra emelt Jézus Krisztus szent angyalaival az oldalán háborút vív Sátán és a démonai ellen ( Jelenések 12:7–9 ). Ahogyan ez a folyóirat már többször is írta, ez a háború 1914-ben kezdődött. * De ha megfigyeljük, Krisztus felkent követői közül egy sincs Jézus oldalán ebben az égi háborúban. Most lapozzunk a Jelenések 17. fejezetéhez . Ott az áll, hogy „Nagy Babilon” elpusztítása után a Bárány legyőzi a nemzeteket. A vers így folytatódik: „és vele együtt azok is, akik elhívottak, választottak és hűségesek” ( Jelenések 17:5, 14 ). Ha az „elhívottak, választottak és hűségesek” Jézussal vannak Sátán világának végső megsemmisítésekor, az azt jelenti, hogy addigra fel kellett hogy támadjanak. Logikus hát, hogy azok a felkentek, akik még Armageddon előtt meghalnak, valamikor 1914 és Armageddon között támadnak fel.


10—11. a) Ki a 24 vén, és mit tár fel az egyikük Jánosnak? b) Mire következtethetünk ebből?


10 Pontosabban is meg tudjuk határozni az első feltámadás kezdetét? Érdekes dolgot fedezhetünk fel a Jelenések 7:9– 15-ben, ahol János apostol arról a látomásáról ír, melyben ’egy nagy sokaságot’ látott, „melyet senki nem volt képes megszámolni”. A nagy sokaság kilétét a 24 vén egyike fedi fel Jánosnak, ezek a vének pedig Krisztus 144 000 társörökösét jelképezik égi dicsőségükben (Lukács 22:28–30; Jelenések 4:4 ). * Jánosnak is égi reménysége volt, de mivel még emberként élt a földön, amikor a vén beszélt vele, a látomásban János a földön élő felkenteket kell hogy képviselje, akik még nem kapták meg égi jutalmukat.


11 Mire következtethetünk hát abból a tényből, hogy a 24 vén egyike azonosítja a nagy sokaságot Jánosnak? Úgy tűnik, hogy a 24 vén alkotta csoport feltámasztott tagjainak szerepük lehet napjainkban az Istentől jövő igazságok közvetítésében. Miért fontos ez? Mert Isten földön élő felkent szolgái 1935-ben értették meg pontosan a nagy sokaság kilétét. Ha ezt a fontos igazságot a 24 vén valamelyike tárta fel nekik, akkor legkésőbb 1935-re fel kellett hogy támadjon az égbe. Ebből pedig az következik, hogy az első feltámadásnak valamikor 1914 és 1935 között kellett megkezdődnie. De lehetünk-e még pontosabbak?


12 Ezen a ponton a segítségünkre lehet, ha megnézünk valamit, ami akár egy bibliai párhuzamnak is tekinthető. Jézus Krisztust i. sz. 29 őszén kenték fel Isten Királyságának leendő Királyául. Három és fél évvel később, i. sz. 33 tavaszán hatalmas szellemszemélyként feltámadt. Mivel 1914 őszén lett trónra emelve, elképzelhető, hogy hűséges felkent követőinek a feltámadása három és fél évvel később, 1918 tavaszán kezdődött? Izgalmas eshetőség. Bár közvetlen bizonyíték nincs rá a Bibliában, az érvelés összhangban van más írásszövegekkel, melyek arra utalnak, hogy az első feltámadás röviddel azután vette kezdetét, hogy Krisztus jelenléte elkezdődött.


13. Hogyan enged az 1Tesszalonika 4:15–17 arra következtetni, hogy az első feltámadás Krisztus jelenlétének a kezdeti szakaszában kezdődött meg?


13 Pál például ezt írta: „mi, az élők, akik megmaradunk az Úr jelenlétéig [és nem a jelenléte végéig ], semmiképpen nem előzzük meg azokat, akik halálalvásba merültek; mivel maga az Úr le fog szállni az égből parancsszóval, arkangyal hangjával és Isten trombitájával, s először feltámadnak, akik Krisztussal egységben halottak. Azután mi, az élők, akik megmaradunk, velük együtt elragadtatunk felhőkben, hogy találkozzunk az Úrral a levegőben; és így mindenkor az Úrral leszünk” ( 1Tesszalonika 4:15–17 ). Eszerint azok a felkent keresztények, akik Krisztus jelenléte előtt haltak meg, hamarabb támadtak fel égi életre, mint a Krisztus jelenléte idején élők. Ez azt jelenti, hogy az első feltámadásnak Krisztus jelenléte kezdeti szakaszában kellett megkezdődnie, és hogy ez a feltámadás folytatódik „a jelenléte idején” ( 1Korintusz 15:23 ). Tehát nem egyszerre támad fel mindenki, hanem folyamatosan.


„Egy fehér köntöst kaptak mindnyájan”


14 Most figyeljük meg a Jelenések 6. fejezetében található bizonyítékot. Ott Jézus győztes Királyként van ábrázolva, aki kivonul ellenségei ellen (Jelenések 6:2 ). A nemzetek iszonyú nagy hadviselésbe sodródtak (Jelenések 6:4 ). Éhínség tombol sok helyen (Jelenések 6:5, 6 ). Halálos betegségek tizedelik az emberiséget (Jelenések 6:8 ). Ezek az előre megjövendölt események élethűen tükrözik, milyen a világ 1914 óta. De valami más is történik. Tekintetünk egy áldozati oltárra vetődik. Az oltár aljánál „azoknak lelkét [látni], akiket legyilkoltak az Isten szava miatt és a tanúskodómunka miatt, amely megvolt náluk” ( Jelenések 6:9 ). Mivel „a test lelke [vagyis élete] a vérben van”, az oltár talapzatánál valójában Jézus hűséges szolgáinak vére látható jelképes értelemben, akiket bátor és buzgó tanúskodásuk miatt gyilkoltak le (3Mózes 17:11 ).


Akárcsak az igazságos Ábel vére, úgy ezeknek a keresztény mártíroknak a vére is igazságszolgáltatásért kiált (1Mózes 4:10 ). „Harsány hangon ezt kiáltották: »Legfőbb Úr, te szent és igaz, meddig tartod még vissza magad az ítélkezéstől és attól, hogy bosszút állj a vérünkért azokon, akik a földön laknak?«” Mi történik ezután? „Egy fehér köntöst kaptak mindnyájan, és azt mondták nekik, hogy még egy kis ideig nyugodjanak, míg be nem telik rabszolgatársaik és testvéreik száma is, akiket még meg fognak ölni, miként őket is megölték” (Jelenések 6:10, 11 ).


16 Vajon a fehér köntösöket vértócsák kapták egy oltár alján? Semmiképpen! Azok a személyek kapták, akiknek a vére mintegy ki lett ontva az oltáron. Feláldozták az életüket Jézus nevében, és most fel lettek támasztva mint szellemszemélyek. Honnan tudjuk? A Jelenések könyvének egy korábbi része ezt írja: „Aki győz, azt ily módon fehér felsőruhákba öltöztetik, és semmiképpen nem törlöm ki a nevét az élet könyvéből”. Arra is emlékezzünk, hogy a 24 vén „fehér felsőruhákba [volt] öltözve, fejükön pedig aranykorona” volt (Jelenések 3:5; 4:4 ). Vagyis miután a háborúk, az éhínség és a járványok pusztítani kezdtek a földön, a 144 000 közül azok, akik már meghaltak — akiket az oltár aljánál levő vér jelképez —, feltámadtak égi életre, és szimbolikus fehér köntösökbe öltöztették őket.


17. Milyen értelemben kell ’nyugodniuk’ azoknak, akik fehér köntöst kapnak?


17 Ezeknek az újonnan feltámasztott személyeknek ’nyugodniuk’ kell, türelmesen várniuk Isten bosszúállásának napjára. ’Rabszolgatársaiknak’, azaz a földön lévő felkent keresztényeknek még bizonyítaniuk kell a feddhetetlenségüket próbák alatt. Amikor elérkezik az idő, hogy Isten végrehajtsa az ítéletét, a ’nyugvásnak’ vége lesz (Jelenések 7:3 ). Ezek a feltámasztottak ekkor az Úr Jézus Krisztussal együtt pusztulást hoznak a gonoszokra, köztük azokra is, akik ártatlan keresztények vérét ontják (2Tesszalonika 1:7–10 ).

2015. szept. 28. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 299/339 anonim ***** válasza:

"Viszont amikor az Újszövetség "Úr"-ját szétválasztjátok Jehovára és Úrra akkor nézetünk szerint már keményen hamisítotok, mert éppen azért lett Jézus az Úr, mert ez volt Isten legfontosabb neve."


Nem igazán értem, miről beszélsz. Abban mi a hamisítás, hogy ahol Jehováról van szó, ott a tulajdonnevén és nem címeken nevezzük? Vagy ha itt hamisítás, akkor az Ószövetségben miért nem, akik ott cserélik le úrra JHVH-t (mint pl. a katolikus fordítás)?


Akárhogy is nézzük, még mindig nem tudod megmagyarázni, hogy az Ószövetségben miért szerepel annyiszor Isten neve Úr helyett, az egyetlen logikus magyarázat, hogy Isten fontosnak tartotta, hogy címek helyett a nevén nevezzék.


"Meg tudod magyarázni, hogy miért lett Jézus legfontosabb neve és címe az Úr, mikor mindenki az Istent az Atyát nevezte Úrnak?"


Mert kiérdemelte, megörökölte az Atyától, ez nyilvánvaló, mint az isten címet is.


"Bizony az Úr nagyon szerencsétlen választás volt, ha az Atya és a Fiú radikális megkülönböztetése volt a cél. De persze nem az volt."


De nem is a megkülönböztethetetlenség! A tanúk pedig pontosan ezen próbáltak segíteni. Vagy szerinted mimdegy, hogy hol kiről van szó?

2015. szept. 28. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 300/339 A kérdező kommentje:

"Abban viszont semmiképp sem, hogy nincs kétféle reménység."


Mutass egy helyet, ahol kétféle reménységről beszélnek.


"Krisztus az ítéletkor /2. eljövetel/ eljön az angyalokkal, és beül az ő dicsőséges királyi székébe – ami nyilván a mennyben lesz, hiszen az angyalokat biztosan nem hozza a földre. (vö. Máté 25:31)"


Nem nagyon értelek, a Mt 25,31 szövege világos. Krisztus lejön a földre minden angyallal. A királyi székét is lehozzák, amibe beleül és megkezdi minden ember ítéletét:


"Amikor eljön dicsőségében az Emberfia és vele minden angyal, helyet foglal fönséges trónján. Elébe gyűlnek mind a nemzetek, ő pedig különválasztja őket egymástól, ahogy a pásztor különválasztja a juhokat a kosoktól. A juhokat jobbjára állítja, a kosokat pedig baljára."


"akkor nyilván a mennyben lévő trónra célzott."


Amíg trón ott van, addig nyilván arra. A mennyei trón azonban lejön a földre. Ez persze nem azt jelenti, hogy a mennyet elhagyja, épp ellenkezőleg, maga a menny jön le, az ég és a menny egyesül, ég és a föld kettőssége és különbsége megszűnik.


"Ha Krisztus kormányzata a földön lenne fölállítva, akkor értelmét vesztenék a következő kijelentések: „mennyek királysága”


Már miért veszítené el értelmét? A mennyek királysága a földön lesz, a megújult földön. Minden ami eddig csak a mennyben volt, az ott lesz most már a földön is. Ha például Oroszország meghódítja Magyarországot, akkor Magyarországon is Oroszország lesz és úgy élünk, ahogy az oroszok.


"Akkor hogyan lenne igaz, amit az Efézus 2:6-ban olvasunk: Isten „Krisztussal együtt életre keltett és Krisztusban az égiek közé helyezett” /D. Raffay)."


Nem értem, mi a probléma? Ott fogunk élni az égiek között. De mivel az ég lejön a földre, ezért a földi élet is égi lesz.


"Már leírtam, hogy ezeket nem kell szószerint vennünk, az új Jeruzsálem Isten királyságát jelképezi, de a szellem teremtmények nem jönnek le szószerint a földre közénk. Isten /és Krisztus/ királyi széke szó szerint soha nem jön le a földre, hisz így olvassuk: „A menny nékem ülőszékem, a föld pedig lábaim zsámolya.” (ApCsel 7:49, vö. Zsoltárok 115:16a)"


Gondolom azt kell szó szerint venni, ami titeket igazol, ami pedig mást azt pedig képletesen. Isten királyi széke lejön a földre, látni fogjuk az arcát nem csak lábát, sőt mi magunk is ülhetünk a trónján Jézussal.

De valóban nem kell mindent szó szerint venni, hiszen egyáltalán az, hogy Isten trónon ül, már az is egy kép. Isten nem ül semmiféle székszerű alkalmatosságon a fenekével, de amit ki akar fejezni az persze valóság, csak nem szó szerinti valóság. Vagy azt gondolod Istennek hosszú lába van, ami leér a földig. Az igazi valóság elmondhatatlan, nincs rá szavunk, mert nincs rá tapasztalatunk. Kénytelenek vagyunk emberi fogalmakat és képeket használni.


"Hogy egyszer s mindenkorra bement a szentélybe – ez egyszer s mindenkorra annak az elképzelésnek is a végét kell hogy jelentse, miszerint ő kijönne a szentélyből, hogy újra eljöjjön a földre, hogy szó szerint ismét közöttünk legyen."


Krisztus maga a szentély, maga a templom:

"A város utcái tükörfényes színaranyból voltak. De templomot nem láttam benne, mert a Mindenható, az Úr, az Isten és a Bárány a temploma." (Jel 21,22)

Ahogy a templom vagy sátor ott volt az izraeliták között, úgy lesz maga az Isten az emberekkel.


"Ézsaiás 35:1-2, 11:6-9, 29:18, 65:20-22; Ezékiel 47:1-12; Ámósz 9:11-15) És ezeket úgy kell érteni, ahogy oda le van írva. Isten ugyanazt az állapotot fogja visszahozni, ami édenben volt még a bűnbeesés előtt, ez bolt Isten eredeti szándéka a földel, nincs abban semmi logika, hogy most már ez megváltozott, vagy szerinted Ádám és éva történetét sem kell szószerint venni? Még azt sem, hogy felesége volt és az édenkertben éltek? Szerinted ők valójában angyalok voltak, akik nem is házasodhatnak, és csak utána lettek letaszítva a földre, vagy mi? Hogy kell ezt szerintetek érteni?"


"Örüljön a puszta és a kiaszott vidék, ujjongjon a sivatag és viruljon! Virulva viruljon, mint a liliom, és örömében ujjongva daloljon! Mert övé a Libanon dicsősége, a Kármel és a Sáron pompája; meglátják az Úr dicsőségét, Istenünk ragyogó fönségét." (Iz 35,1-2)

Ezt kell szó szerint venni? Az ujjongó és daloló sivatagot? Vagy ezt: "Mert a legfiatalabb is százéves korában hal meg; s aki nem éri meg a századik évét, az már átkozottnak számít." (Iz 65,20) Úgy tudom örökké fogunk élni. Vagy az Ez 47,1-12? Már megbocsáss, de mit lehet ott szó szerint érteni?


A régi föld teljesen elég és elveszti a megszokott törvényszerűségeit: A csillagok lehullanak az égről, a nap és hold nem áraszt több világosságot, még sem lesz többé éjszaka, megszűnik a tenger is.


"Mint a tolvaj, úgy jön el az Úr napja. Ezen a napon az egek nagy robajjal elmúlnak, az elemek a tűz hevétől felbomlanak, a föld és ami rajta van, elenyészik. Mivel így minden elpusztul, minden tekintetben szentül és vallásosan kell élnetek, hiszen várjátok és siettetitek Isten napjának eljövetelét, amikor is az egek lángba borulnak és felbomlanak, az elemek a tűz hevétől megolvadnak. Mi ígérete alapján új eget és új földet várunk, az igazságosság hazáját." (2Pét 3,10-13)


"Nem lesz többé éjszaka" (Jel 22,5) Nyilván addig volt, vagyis a földről van szó, nem a mennyről.


Ami a paradicsomi édenkertet illeti meg Ádám és Évát nagy valószínűséggel képletes, akárcsak a kígyó, meg hatnapos teremtés, az oldalborda és a többiek. De ha úgy volt is, Isten nem azt állítja vissza, hanem egy sokkal jobbat.


"az arkangyal hangja nyilvánvalóan az Ő hangja."


A te dolgod. Számomra meg nyilvánvalóan nem. Semmi értelme a mondatnak úgy. A főangyal szava Krisztus érkezésére vonatkozik. Persze mint mondottam, ha Krisztus úgy akarja a feltámadott halottak is hallhatják a kiabáló angyalt és beosztottjait.


"Mindjárt e gyötrelmes napok után a Nap elhomályosul, a Hold nem világít, a csillagok lehullanak az égről, és az egek erői megrendülnek. Akkor feltűnik az égen az Emberfia jele, és a mellét veri a föld minden népe, mert látja, amint az Emberfia eljön az ég felhőin, nagy hatalommal és dicsőséggel. Elküldi angyalait hangos harsonaszóval, s összegyűjtik a választottakat a szélrózsa minden irányából, az ég egyik szélétől a másikig." (Mt 24,29-31)

2015. szept. 29. 02:00

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!