Mi/ki az a Szentlélek? Milyen szerepe van a világ működésében?
Röviden ennyi:
A Szent Szellem:
1. Jézus úgy beszélt róla, mint Ő és Aki (János 14:16, 17,
26; 15:26; 16:7, 8, 13-15).
2. Neve van (Máté 28:19).
3. Jövőbeli események kinyilatkoztatója (Cselekedetek
1:16).
4. A próféciák ihletője (Zsidók 3:7).
5. Bizonyságot tesz nekünk az ószövetségi próféciák által
(Zsidók 10:15).
6. Isten (Cselekedetek 5:3, 4).
7. Megjelent testi alakban, mint egy galamb (Máté 3:16).
8. Jézus nevében elküldte őt az Atya (János 14:26).
9. Jézus küldte (János 15:26).
10. Személyek küldője (Cselekedetek 10:19, 20).
11. Kijelöl felvigyázókat (Cselekedetek 20:28).
12. Rendeletek meghatározója (Cselekedetek 15:28).
13. Elítéli a világot (János 16:8).
14. A világ nem látja és nem ismeri (János 14:17).
15. Bánatot lehet neki okozni (Efézus 4:30).
16. Ellene lehet beszélni (Máté 12:32).
17. Próbára lehet tenni (Cselekedetek 5:9).
18. Káromolni lehet (Márk 3:29).
19. Hazudni lehet neki (Cselekedetek 5:3).
20. Megtilthatja valakinek, hogy beszéljen (Cselekedetek
16:6).
21. Tanúságot tesz személyeknek (Cselekedetek 20:23).
22. Tanúságot tesz a keresztény szellemével, hogy Isten
gyermeke (Róma 8:16).
23. Közbenjár a keresztényekért imában (Róma 8:26).
24. Ajándékot oszt a keresztényeknek (1Korinthus 12:11).
25. Beszél a keresztények védelme érdekében (Máté
10:20).
26. Ügyvéd (János 14:16).
27. Mindenre megtanítja a keresztényeket (János 14:26).
28. Emlékezteti a keresztényeket arra, amit Jézus mondott
(János 16:13).
29. Elvezeti a keresztényeket a teljes igazságra (János
16:13).
30. Tanúságot tesz Jézusról (János 15:26).
31. Megdicsőíti Jézust (János 16:14).
32.Abból vesz, ami a Jézusé, és kijelenti a keresztényeknek
(János 16:14).
33.Hall (János 16:13).
34. Segítő (János 16:7).
35.Közösségünk lehet vele (2Korinthus 13:13).
36.Vigasztaló (Cselekedetek 9:31).
37. Jézus tanítványai ismerik (János 14:17).
38.A keresztényekkel marad (János 14:17).
39.A keresztényekkel lesz örökké (János 14:16).
40.A mennyasszonnyal azt mondja: Jöjj! (Jelenések
22:17).
Forrás: Kevin R. Quick : Érveljünk Jehova tanúinak
Ha kell a hosszabb változat, írj, vagy keress rá neten.
Bemagolt az igaz, de a probléma az, hogy nem igazán bibliai az a szöveg. :-)
Kedves kérdező! Az a "Szentlélek" helyesebben szent szellem. Isten ereje az az isteni erő, amivel, vagy amin keresztül képes bármit végrehajtani.
A Bibliában a „szent szellem” kifejezés az az irányított erő, amelyet Isten sokféle módon felhasznál szándékának megvalósítására. Bizonyos értelemben hasonlítható az elektromos áramhoz, vagyis olyan erő, amely sokféle formában képes működni.
Az 1Mózes 1:2 szerint a teremtést is ennek az erőnek a segítségével hajtotta végre Isten.
A Biblia legtöbbször személytelen erőként beszél róla.
Isten felhasználja szellemét arra is, hogy megvilágosítsa az ő szolgáit. Dávid így imádkozott: „Taníts meg, hogy cselekedjem a te akaratodat, mert te vagy az én Istenem. A te szellemed [ru’ach] jó; az vezessen a becsületesség földjén” (Zsoltárok 143:10). Amikor 70 rátermett férfit kijelöltek Mózes mellé segítségképpen, Isten ezt mondta Mózesnek: „Elveszek a rajtad levő szellemből [ru’ach] és rájuk helyezem” (4Mózes 11:17).
A bibliai prófécia megörökítése is úgy történt, hogy Istentől szóltak emberek, „ahogyan a szent szellem [görögül: pneu’ma] vezette őket” (2Péter 1:20, 21). A Biblia tehát „Istentől ihletett”. A görög The‧o’pneu‧stos szó jelentése: „Istentől belélehelt” (2Timótheus 3:16). A szent szellem ezenkívül bizonyos embereket vezetett abban, hogy látomásokat lássanak és prófétai álmokat álmodjanak (2Sámuel 23:2; Jóel 2:28, 29; Lukács 1:67; Cselekedetek 1:16; 2:32, 33).
Jézus is a szent szellem késztetésére indult el alámerítkezése után a pusztába (Márk 1:12). A szellem mint valami égő tűz működik Isten szolgáiban és képes őket energiával feltölteni, hogy cselekvőképesek legyenek. És ennek hatására képesek voltak merészen és bátran beszélni (Mikeás 3:8; Cselekedetek 7:55–60; 18:25; Róma 12:11; 1Thessalonika 5:19).
Isten a szelleme által hajtja végre az ítéletét az emberek és a nemzetek felett (Ésaiás 30:27, 28; 59:18, 19). Ezenkívül, Isten szelleme képes bárhova elhatni és tud az emberek javára is működni, de képes ellenük is fordulni (Zsoltárok 139:7–12).
A Szentírásban nem szokatlan, hogy egy tárgy vagy fogalom meg van személyesítve. A bölcsességről azt olvassuk, hogy fiai vannak (Lukács 7:35). A bűnt és a halált királynak nevezi a Biblia (Róma 5:14, 21). Az 1Mózes 4:7-ben a The New English Bible (NE) (Új Angol Biblia) ezt mondja: „A bűn mint valami démon, ajtód előtt leselkedik.” Itt a bűn gonosz szellemként van megszemélyesítve, amely Kain ajtaja előtt leselkedik. A bűn természetesen nem szellemszemély; ennélfogva a szent szellem sem válik szellemszeméllyé a megszemélyesítés által.
Hasonlóképpen, az 1János 5:6–8-ban nemcsak a szellemről, hanem a„ vízről és a vérről” is az olvasható, hogy „tanúskodnak”. A víz és a vér értelemszerűen nem személy, így a szent szellem sem az.
Ezzel összhangban a Biblia általánosan a „szent szellemet“ személytelen módon használja, és együtt említi a vízzel és a tűzzel (Máté 3:11; Márk 1:8). Az emberek arra kapnak buzdítást, hogy bor helyett inkább szent szellemmel teljenek be (Efézus 5:18). A szent szellemmel ugyanúgy be lehet telni, mint ahogyan be lehet telni a bölcsesség, a hit, és az öröm tulajdonságaival (Cselekedetek 6:3; 11:24; 13:52). A 2Korinthus 6:6-ban a szent szellem több tulajdonság közé ékelődve fordul elő. Ezek a kifejezések korántsem lennének ennyire általánosak, ha a szent szellem valóságos személy lenne.
Még azokban a bibliai szövegekben is, ahol a szent szellem szól, egyéb szövegekből kitűnik, hogy ezt vagy embereken vagy angyalokon keresztül teszi (Máté 10:19, 20; Cselekedetek 4:24, 25; 28:25; Zsidók 2:2). A szellem működését ilyen esetekben a rádióhullámokhoz lehet hasonlítani, amelyek egyik személytől egy messzi távolságban levő másik személyhez képesek üzenetet továbbítani.
A Máté 28:19-ben utalás történik ’a szent szellem nevére’. A ’név’ azonban sem a görögben, sem a magyarban nem jelent mindig személyes nevet. Amikor „a törvény nevében” kifejezést használjuk, akkor sem személyre gondolunk, hanem azt értjük ezen, amit a törvény képvisel, vagyis a törvény tekintélyét. Robertson Word Pictures in the New Testament (Szóképek az Újszövetségben) című könyvében ezt mondja: „A Septuagintában és a papiruszokban a név (onoma) általában a hatalom vagy a tekintély értelmében használatos.” A „szent szellem nevében” való alámerítkezés a szellem erejének az elismerését jelenti, amely az Istentől jön és amely az isteni akaratnak megfelelően működik.
Ajánlom itt az első választ:
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__6..
1Mozes,1-2.
Itt nem nehez felismerni,hogy a szent szellem[karoli szerint szent lelek] egy ero ami formalta a foldet.
A fold megalkotasahoz ugyanis ero kellett nem csak ugy gondolatbol lett.
Anyagbol lehet csinalni energiat,energiabol pedig anyagot.
Na ehhez kell az ero amit Isten hasznal.
Ezt nevezzuk Szent Szellemnek.
A HÁROMSÁGTAN szerint, a szent szellem az Istenség harmadik személye, aki egyenlő az Atyával és a Fiúval. Amint az Our Orthodox Christian Faith (A mi ortodox hitünk) című könyv írja: A Szent Szellem teljességgel Isten.
A Héber Iratokban a szellem szónak fordított leggyakoribb szó a ruach, melynek jelentése: lélegzet; szél; szellem. A Görög Iratokban ennek a pneuma szó felel meg, amely hasonló jelentésű. Vajon ezek a szavak arra utalnak, hogy a szent szellem egy Háromságnak a része?
Tevékeny erő
A BIBLIÁBAN a szent szellem kifejezés az az irányított erő, amelyet Jehova Isten sokféle módon felhasznál szándékának megvalósítására. Bizonyos értelemben hasonlítható az elektromos áramhoz, vagyis olyan erő, amely sokféle formában képes működni.
Az 1Mózes 1:2-ben a Biblia kijelenti, hogy Isten tevékeny ereje [szelleme (héberül: ruach)] mozgott ide-oda a vizek felszíne felett. Itt Isten szelleme az ő tevékeny erejeként vett részt a föld megformálásában.
Isten felhasználja szellemét arra is, hogy megvilágosítsa az ő szolgáit. Dávid így imádkozott: Taníts meg, hogy cselekedjem a te akaratodat, mert te vagy az én Istenem. A te szellemed [ruach] jó; az vezessen a becsületesség földjén (Zsoltárok 143:10). Amikor 70 rátermett férfit kijelöltek Mózes mellé segítségképpen, Isten ezt mondta Mózesnek: Elveszek a rajtad levő szellemből [ruach] és rájuk helyezem (4Mózes 11:17).
A bibliai prófécia megörökítése is úgy történt, hogy Istentől szóltak emberek, ahogyan a szent szellem [görögül: pneuma] vezette őket (2Péter 1:20, 21). A Biblia tehát Istentől ihletett. A görög Theopneustos szó jelentése: Istentől belélehelt (2Timótheus 3:16). A szent szellem ezenkívül bizonyos embereket vezetett abban, hogy látomásokat lássanak és prófétai álmokat álmodjanak (2Sámuel 23:2; Jóel 2:28, 29; Lukács 1:67; Cselekedetek 1:16; 2:32, 33).
Jézus is a szent szellem késztetésére indult el alámerítkezése után a pusztába (Márk 1:12). A szellem mint valami égő tűz működik Isten szolgáiban és képes őket energiával feltölteni, hogy cselekvőképesek legyenek. És ennek hatására képesek voltak merészen és bátran beszélni (Mikeás 3:8; Cselekedetek 7:5560; 18:25; Róma 12:11; 1Thessalonika 5:19).
Isten a szelleme által hajtja végre az ítéletét az emberek és a nemzetek felett (Ésaiás 30:27, 28; 59:18, 19). Ezenkívül, Isten szelleme képes bárhova elhatni és tud az emberek javára is működni, de képes ellenük is fordulni (Zsoltárok 139:712).
. A szellem működését ilyen esetekben a rádióhullámokhoz lehet hasonlítani, amelyek egyik személytől egy messzi távolságban levő másik személyhez képesek üzenetet továbbítani. A Catholic Dictionary (Egy katolikus szótár): Az Újszövetség, akárcsak az Ószövetség, egészében véve úgy beszél a szellemről mint Isten energiájáról vagy hatalmáról.
Ennélfogva sem a zsidók, sem az első keresztények nem tekintették a szent szellemet egy Háromság harmadik tagjának. Ez a tanítás csak évszázadokkal később honosodott meg. Ahogyan az A Catholic Dictionary (Egy katolikus szótár) megjegyzi: A harmadik Személyt 362-ben az alexandriai zsinat. . . végérvényesen pedig 381-ben a konstantinápolyi zsinat erősítette meg vagyis három és fél évszázaddal azután, hogy a szent szellem kitöltetett a tanítványokra pünkösdkor!
Nem, a szent szellem nem személy és nem alkotja egy Háromság részét. A szent szellem Isten tevékeny ereje, amelyet Isten felhasznál akaratának végrehajtására. Nem egyenlő Istennel, de mindig rendelkezésére áll és alá van rendelve neki.
"Érdekes, de az eredeti szövegekben sehol sincs olyan, hogy "tevékeny erő", vagy "isteni erő", mindenhol Szent Szellemet/Lelket írnak. Ez a tevékeny erős baromság csak jehovista kitaláció."
Nincs benn a 'háromság' szó sem, sőt a 'szentháromság' még kevésbé, mégis belemagyarázzák!
Ellenben tény, hogy a szent szellem rengetegszer benne van a Bibliában és a legtöbb helyen egyszerű ERŐKÉNT, energiaként van említve, NINCS MEGSZEMÉLYESÍTVE. De ugye Jézusról, akinek személyneve is van, nem ilyen leírást olvasol? Sehol sem csupán személytelen erőként szerepel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!