Személy-e a Szentlélek?
grkaty: "Kérdés, hogy személy ment-e beléjük, vagy erő?"
"Sehol sem írja, hogy megteltek az Atyával vagy a Fiúval."
"Aki szeret engem, az megtartja tanításomat, s Atyám is szeretni fogja. Hozzá megyünk és benne fogunk lakni." (Jn 14,23)
Ha valaki eltelik Szentlélekkel, akkor az Atya és a Fiú belé költözik, megtelik az Atya és a Fiú szeretetével és erejével. Nem pusztán az Atyával telik el, se nem pusztán a Fiúval, hanem a teljes Szentháromsággal.
Az általam hallott legjobb magyarázat szerint a Szentlélek az Atya és a Fiú Lelke, tökéletes egysége, megszemélyesült szeretete és ereje, két személy összeolvadása. Az Atya és a Fiú kettő, de ez a kettő nem csak kettő, hanem tökéletesen egy is, aki már se nem Atya, se nem Fiú, hanem egy meglehetősen titokzatos harmadik.
Ez a misztérium jelenik meg a férfi és a nő házasságában: "És a kettő egy testté lesz. Így már nem ketten vannak, hanem egy test" (Mk 10,8)
"Ha valaki eltelik Szentlélekkel, akkor az Atya és a Fiú belé költözik, megtelik az Atya és a Fiú szeretetével és erejével."
Tehát akkor mi a szent szellem? Isten ereje, amit bármire fel tud használni, az esőszázadi Keresztények a csodákat is a szent szellem által, vagyis Isten ereje által vitték véghez.
"Nem pusztán az Atyával telik el, se nem pusztán a Fiúval, hanem a teljes Szentháromsággal.
Ezt viszont már nem tanítja a Biblia, nincs itt semmilyen háromság, csak két személy, akik nem egyenlőek és Isten ereje, amiből annak ad, akinek akar.
"Az általam hallott legjobb magyarázat szerint a Szentlélek az Atya és a Fiú Lelke, tökéletes egysége, megszemélyesült szeretete és ereje, két személy összeolvadása."
Mi lenne, hogy ha a hallott magyarázatok, filozófálgatások helyet a Bibliára támaszkodnák, az pedig sehol sem nevezi a szent szellemet az Atya és a fiú lelkének.
"Az Atya és a Fiú kettő, de ez a kettő nem csak kettő, hanem tökéletesen egy is, aki már se nem Atya, se nem Fiú, hanem egy meglehetősen titokzatos harmadik. Ez a misztérium jelenik meg a férfi és a nő házasságában"
Akik ugye jelképesen képeznek egy testet, ez nem valami felfoghatatlan misztérium, csupán az egység, az egyetértés jelképe.
Istvan35-nek
Sok minden felmerült, de vegyük előbb a szóképek témáját.
A Szentlélek túlságosan is sokszor személyként viselkedik, ahhoz hogy ez igaz legyen, ilyen erővel az angyalokra vagy az ördögökre is rá lehetne fogni, hogy azok csak megszemélyesített emberi tulajdonságok, mint ahogy teszik is.
A szóképeknek egyszerű könnyen érthető jelentése van. Például a kiontott vér beszél, vagyis bizonyítja a gyilkosságot. De vajon mit jelenthet Isten erejét megszomorítani.(Ef 4,30)
Vagy:
"Urunk, Jézus Krisztus kegyelme, Isten szeretete és a Szentlélek közössége legyen mindnyájatokkal!" (2Kor 13,13) Nem világos, hogy az Atya és a Fiú helyett, miért pont egy személytelen erővel legyünk közösségben.
S végkép érthetetlen, miért az Atya, a Fiú és egy személytelen erő nevében kell megkeresztelni az embereket.
Kedves szp72 kérlek honnan idézel, milyen fordításból?
Gondolok itt az általad idézett János 14:23-ra. te azt írod, hogy az Atya és a Fiú BENNE fog lakozni valakibe, hát én most nézem a Károli Bibliámban ezt a verset, így írja:
János 14:23: "...ha valaki szeret engem, megtartja az én beszédemet, az én Atyám szereti azt, és AHHOZ megyünk, és ANNÁL lakozunk."
Különbség valakibe belemenni, vagy együttlakni.....
Néztem más más nyelvü, más fordítású Bibliát is, ugyanígy írja mint az én Károli Bibliám, nála fogunk valki, de NEM benne....
grkaty-nek:
Mindegyik fordítás hasonló értelmű. Az Atya és a Fiú benne él a hívőkben. Biblia máshol is beszél erről: Jn 17,20-26
"többé tehát nem én élek, hanem Krisztus él bennem" (Gal 2,20)
Egyébként egy gonosz lélek is lakhat az emberben.
Kiírom ezt a verset a Károli Bibliámból
Galata 2:20: "Krisztussal együtt megfeszíttettem. Élek pedig többé nem én, hanem él bennem a Krisztus, mely életet pedig most testben élek, az Isten Fiában való hitben élem, aki szeretett engem, és önmagát adta értem"
Hát nem tudom kedves szp72 Te ezt hogyan érted?
Ha szószerint, akkor Pál apostolnak együtt kellett lenni megfeszítve a Jézus kivégzésekor.
Pál apostol ezt így magyarázza: Az Isten Fiában való hitben élek.
Nem írja, hogy megszállta, vagy megtelt az Isten Fiával.
Mint mondtam, ezen kérdés eldöntéséhez nem elég csupán néhány Igerészt figyelembe venni, sokkal átfogóbb képet kapunk, ha a teljes Írást vesszük a lapul.
Már a Szentírás legelején szóvan Isten szelleméről, mit ami tevékeny erő és a vizek fölött lebeg.
(1Mózes 1:2):
„Isten tevékeny ereje [„szelleme” (héberül: ru’ach)] mozgott ide-oda a vizek felszíne felett”, tehát Isten szelleme az ő tevékeny erejeként vett részt a föld megformálásában, teremtésében.
Isten a szellemét az Ószövetség tanúsága szerint arra is használta, hogy megvilágosítsa az ő szolgáit. Dávid így imádkozott: „Taníts meg, hogy
cselekedjem a te akaratodat, mert te vagy az én Istenem. A te szellemed.[ru’ach] jó; az vezessen a becsületesség földjén” (Zsoltárok 143:10). Amikor 70 rátermett férfit kijelöltek Mózes mellé segítségképpen, Isten ezt mondta Mózesnek: „Elveszek a rajtad levő szellemből [ru’ach] és rájuk helyezem” (4Mózes 11:17).
Itt tehát szintén egyértelműen látszik, hogy a szent szellem nem egy különálló személy, hanem Isten ereje, amiből akarata szerint adhat bárkinek és ugyanígy elveheti bárkitől.
Jézus életéből szintén ugyenerre a következtetésre lehet jutni:
"Jézus most a szellem erejével visszatért Galileába. Híre elterjedt az egész környéken." (Lk 4:14)
Viszont Jézus kitől kapta az erejét? Ő Mit mond, kitől származik a szent szellem?
(Jn 10:32)
"Láthattátok, mennyi jót vittem végbe Atyám erejéből."
(János 14:26) 26 De a segítő, a szent szellem, melyet az
Atya küld majd az én nevemben, az mindenre megtanít
titeket, és eszetekbe juttatja mindazt, amit mondtam
nektek.
Tehát szó sincs arról, amit a háromság dogma állít, a szent szellem az Atyától származik, Ő rendelkezik ezzel az erővel.
"A Szentlélek túlságosan is sokszor személyként viselkedik, ahhoz hogy ez igaz legyen, ilyen erővel az angyalokra vagy az ördögökre is rá lehetne
fogni, hogy azok csak megszemélyesített emberi tulajdonságok, mint ahogy teszik is."
Miért, pl. az angyalokat hol nevezi a Szentírás személytelennek? Ugyanígy Jehova vagy Jézus hol szerepel úgy a Szentírásban, mint ha csupán egy tárgy lenne? Igen, a Szent szellem valóban sokszor van.megszemélyesítve, de sokszor használja rá a semlegesnemű névmást, az „az”-t. A New American Bible (Új Amerikai Biblia) a János 14:17-el kapcsolatban elismeri:
„A görögben a ’Szellem’ szó semlegesnemű, és bár mi angolban (magyarban is) hímnemű személyes névmást (’he’, ’his’, ’him’ = ő, övé, őt,
vagy aki) használjuk, a legtöbb görög MSS [kézirat] a semlegesnemű ’az’ szót használja.”
"A szóképeknek egyszerű könnyen érthető jelentése van. Például a kiontott vér beszél, vagyis bizonyítja a gyilkosságot. De vajon mit jelenthet Isten erejét megszomorítani.(Ef 4,30)"
Magát, Istent elszomorítani, hiszen pl. a szent szellem káromlásával is ő ellene vétkezünk, ami nyílvánvalóan elszomorítja.
"Urunk, Jézus Krisztus kegyelme, Isten szeretete és a Szentlélek közössége legyen mindnyájatokkal!" (2Kor 13,13) Nem világos, hogy az Atya és a Fiú helyett, miért pont egy személytelen erővel legyünk közösségben."
Mert a szelleme által magával az Atyával és ezzel együtt a Fiával vagyunk vagyunk közösségben/egységben.
"S végkép érthetetlen, miért az Atya, a Fiú és egy személytelen erő nevében kell megkeresztelni az embereket."
Mert a „szent szellem nevében” való alámerítkezés a szellem erejének az
elismerését jelenti, amely Jehova Istentől jön és amely az isteni akaratnak megfelelően működik.
Nem válaszoltál a Máté 12:32-es versével kapcsolatos kérdésemre:
"Ha a szent szellemet ugyanolyan isteni személynek tekintjük, mint az Atyát, akkor hogyan lehetséges, hogy az Atya elleni vétek megbocsátható, a szent szellem elleni vétek meg nem? Nem lehet, hogy itt arról az Atya és fiú között lévő különbségről van szó, amit te is elismersz, vagyis hogy köztük egyértelmű rangbéli különbség van, tehát Jehova Isten az elsődleges, Ő az, akit Jézus is fejének, Istenének tekint és imád, ilyenformán tehát világos, mit akar mondani az Igerész: mivel a szent szellem forrása maga Isten, a szelleme ellene vétkezni annyi mint ellene vétkezni."
grkaty-nek
"Különbség valakibe belemenni, vagy együttlakni."
"Ha szószerint, akkor Pál apostolnak együtt kellett lenni megfeszítve a Jézus kivégzésekor."
A logikád alapján úgy tűnik, hogy Jézus szó szerint bemegy a házatokba, együtt vacsoráztok, majd elköszön, s be megy a hálószobájába. De belétek azért nem megy szó szerint, mert az mégis csak túlzás és illetlenség.
Tudod, Jézus olyan dolgokról beszél, amelyek szellemi valóságok, amelyek igazak, de nem lehet ezekről képek nélkül beszélni. Jézus nem úgy lakik bennünk, hogy egy késsel ki lehet venni, ha netán erre gondoltál, hogy én erre gondolok.
Szóval Jézus nem lakik benned csak nálad? Akkor rólad írja Pál:
"Felismeritek-e, hogy bennetek él Jézus Krisztus? Ha nem, akkor nem álltátok ki a próbát." (2Kor 13,5)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!