Jehova tanúi! Ti nem hisztek a szó szerinti 6 napos teremtésben. Akkor szerintetek Isten hazudott Mózesnek? Nem volt normális? Vagy igaza volt?
" Amikor Mózes ketté akarja
választani a tengert, türelmetlen,
és kétszer is suhínt a botjával,
amivel akaratlanul kifejez
egyfajta bizalmatlanságot Isten
felé."
Látom képben vagy nézzél azért ennek a résznek utána. A többi se piskóta, amit hetet havat összehordasz, mint valami viharos szél.
Elnézést, helyesbítek. Lényegileg amit írtam, megállja a helyét (bizalmatlanságból suhint kétszer). Annyit kevertem csak össze, hogy ez a rész nem a tengernél van, hanem a sivatagban, amikor esőt akar csinálni.
Jó 20 éve nem voltam már hittanon, bizonyos részleteket összekeverhetek, de a lényeg tisztán átjött és meg is maradt.
„Annyit kevertem csak össze, hogy ez a rész nem a tengernél van, hanem a sivatagban, amikor esőt akar csinálni.”
A sziklából fakasztott vizet, és nem esőcsináló táncot járt.
Alaptörténeteket nem nagyon tudsz, és teológiai oktatásban részesítesz itt sokakat?
8. Vedd ezt a vesszőt, és gyűjtsd össze a gyülekezetet te, és Áron, a te atyádfia, és szóljatok ím e kősziklának az ő szemeik előtt, hogy adjon vizet; és fakaszsz vizet nékik e kősziklából, és adj inni a gyülekezetnek és az ő barmaiknak.
10. És összegyűjték Mózes és Áron a gyülekezetet a kőszikla elé, és monda nékik: Halljátok meg most, ti lázadók! Avagy e kősziklából fakasszunk-é néktek vizet?
11. És felemelé Mózes az ő kezét, és megüté a kősziklát az ő vesszejével két ízben; és sok víz ömle ki, és ivék a gyülekezet és az ő barmai.
12. És monda az Úr Mózesnek és Áronnak: Mivelhogy nem hittetek nékem, hogy megdicsőítettetek volna engem Izráel fiainak szemei előtt: azért nem viszitek be e községet a földre, a melyet adtam nékik.
Meséljek neked az újszövetség ítélő Istenéről, amit te tagadsz?
34. És megharagudván az ő ura, átadta őt a hóhérok kezébe, mígnem megfizeti mind, a mivel tartozik.
35. Ekképen cselekszik az én mennyei Atyám is veletek, ha szivetekből meg nem bocsátjátok, kiki az ő atyjafiának, az ő vétkeiket. Mt 18,33,34
Mérges kígyóknak fajzatai! Kicsoda intett meg titeket, hogy az Istennek elkövetkezendő haragjától megmeneküljetek? Mt 3,7
Jn 3,36 A ki hisz a Fiúban, örök élete van; a ki pedig nem enged a Fiúnak, nem lát életet, hanem az Isten haragja marad rajta.
Rm 1,18 Mert nyilván van az Istennek haragja mennyből, az embereknek minden hitetlensége és hamissága ellen, kik az igazságot hamissággal feltartóztatják.
Rm 2,5 De te a te keménységed és meg nem tért szíved szerint gyűjtesz magadnak haragot a haragnak és az Isten igaz ítélete kijelentésének napjára.
Kol 3,6 Melyek miatt jő az Isten haragja az engedetlenség fiaira;
Jel 6,17 Mert eljött az ő haragjának ama nagy napja; és ki állhat meg?
Mt 10,15 Bizony mondom néktek: Az ítélet napján könnyebb lesz a Sodoma és Gomora földjének dolga, mint annak a városnak.
Mt 11,22 De mondom néktek: Tirusnak és Sidonnak könnyebb dolga lesz az ítélet napján, hogynem néktek.
Mt 11,24 De mondom néktek, hogy Sodoma földének könnyebb dolga lesz az ítélet napján, hogynem néked.
Lk 20,47 Kik az özvegyeknek házát felemésztik, és színből hosszan imádkoznak; ezek súlyosabb ítélet alá esnek.
A törvényt az izraeliták nem értették, mert az, hogy szemet szemért ugyan az, hogy azt tegyed mással, amit szeretnéd, hogy veled tegyenek.
Fussál neki a Bibliának összességében, és ne részleteiben, mert a történeteket sem ismered, de teológiai oktatásra veszed a bátorságot, és következtetéseket vonsz le az írásokból.
"Fussál neki a Bibliának összességében, és ne részleteiben, mert a történeteket sem ismered, de teológiai oktatásra veszed a bátorságot, és következtetéseket vonsz le az írásokból."
- Nem teszem. Nem készülök teológusnak, papnak, nekem bőven elég, ha mint "felhasználói", hallgatói szinten ismerem. Tárgyi tévedéseim lehetnek, de a lényegen ez semmit sem változtat.
Tévedtem abban, hogy nem a tengernél történt, hanem a sivatagban az egyik kősziklánál. Ha szerinted ez a lényeg, hát legyen. Én szerintem meg a lényeg az, hogy Mózes megingott egy árnyalatnyit hitében, és nem egyszer suhintott ahogy az Úr mondta neki (merthogy elég is lett volna ennyi is), de ő biztosra kívánt menni. A hitének pillanatnyi gyengeségét így próbálta meg ellensúlyozni.
Nem vagyok biblia kutató, és nem is akarok az lenni. 8 évig jártam hittanra, minden lényegeset megkaptam, amit megkaphattam. Megérthetnéd te is, hogy nem az a lényeg, hogy szürke volt e a szamár amin Jézus ügetett, hanem az, amit adott az embereknek lelki értelemben, illetve amit tanított. Ember vagyok, hibázok, jelentéktelen részleteket felcserélhetek, elfelejthetek, de a lényeg már régen a birtokomban van. Ha neked más a lényeg, nem az, hogy mit akart veled közölni Jézus, hát légy boldog vele. Ok, mostmár én is tudom helyesen a történetet, te meg örülhetsz mert erre való hivatkozással bagatelizálhatod, amiket írtam, lelked rajta, nem érdekel, és már amúgyis nagyon unalmas ami itt folyik.
"Meséljek neked az újszövetség ítélő Istenéről, amit te tagadsz?
34. És megharagudván az ő ura, átadta őt a hóhérok kezébe, mígnem megfizeti mind, a mivel tartozik.
35. Ekképen cselekszik az én mennyei Atyám is veletek, ha szivetekből meg nem bocsátjátok, kiki az ő atyjafiának, az ő vétkeiket. Mt 18,33,34 "
- Mesélj! Ki mondja ezt kinek és miért? Nem vitatom, hogy jártasabb vagy a Bibliában nálam, de bizonyos következtetéseidet nagyon is vitathatom.
"Jn 3,36 A ki hisz a Fiúban, örök élete van; a ki pedig nem enged a Fiúnak, nem lát életet, hanem az Isten haragja marad rajta. "
- Pont ezt mondom én is. A Fiúval van esély csakis az örök életre, a Fiú nélkül pedig csak az Isten haragja marad. Örök élete annak lehet, aki bűnbánó és megbocsátó, és szívében szeretet van. Az Ószövetségben nincs Fiú, csak isteni harag, bosszú. Embereket mos el özönvíz, zsidók irtanak ki más népeket asszonyostól, gyerekestől és Isten állítólag (a zsidók szerint mindenképp) áldását, támogatását adja. A Fiú eljövetelétől változott meg a világ. Ha tévedek, írj egy olyan eseményt Jézus után, amikor Isten embereket irtott ki.
" Ha tévedek, írj egy olyan eseményt Jézus után, amikor Isten embereket irtott ki."
Jel 20,9 És feljövének a föld szélességére, és körülvevék a szentek táborát és a szeretett várost; és Istentől a mennyből tűz szálla alá, és megemészté azokat.
Ez lesz.
Mózesnál nem pusztán az egy vagy a két vagy a három vagy akármennyi csapás volt a gond, nézd meg azt is milyen felfuvalkodva beszélt.
"És összegyűjték Mózes és Áron a gyülekezetet a kőszikla elé, és monda nékik: Halljátok meg most, ti lázadók! Avagy e kősziklából fakasszunk-é néktek vizet?"
"- Mesélj! Ki mondja ezt kinek és miért? Nem vitatom, hogy jártasabb vagy a Bibliában nálam, de bizonyos következtetéseidet nagyon is vitathatom."
Még nem is mondtam semmilyen következtetést ezzel kapcsolatban, már vitatod is? Érdekes hozzáállás...
Az embernek látnia kell, hogy micsoda kegyelembe részesült. Mekkora bűnt vagy bűnhalmazt nézett el az Isten neki. Ha az Isten hatalmas vétkeket elnézett, mennyivel kell felebarátaink vétkeit megbocsájtanunk nekünk. Mert aki nem bocsájt meg felebarátjának, az Isten elveszi tőle az élet lehetőségét, éppen úgy "adja a hóhérok kezébe", mint a gonosz szolgát. Nem bocsájt meg az Úr, ha mi képtelenek vagyunk megbocsájtani másoknak amit ellenünk követtek el, és azon vagyunk, hogy megfizessenek nekünk. Ha az Úr elengedte az adósságunkat, nekünk is el kell engednünk mások adósságát amik minket illetnek, vagy ha követeljük azt, az Isten is követelni fogja tőlünk.
"Ha tévedek, írj egy olyan eseményt Jézus után, amikor Isten embereket irtott ki."
Isten nem írtott, hanem ítélkezett.
Mit mondott Ábrahámnak, amikor kérdezte, hogy a népe mikor fognak Kánaánba térni? Tudod, amikor végig"írtották" a népeket, hogy oda eljussanak:
1Móz 15,16 Csak a negyedik nemzedék tér meg ide; mert az Emoreusok gonoszsága még nem tölt be.
Tehát Isten megvárta, míg az Emóreusokat megítéli. Ítéletet végzett a vízözönnél is, Sodománál, Gomoránál, a fogságba vitelnél, és az ítélet napjánál is, mikor eljön a fia, és megítéli a népeket. Nem két Isten van, az ószövetség és az újszövetség Istene, hanem egy. Csak nem érted, nem látod át, vagy elkerülöd a lényeges mondatokat, ahogy elkerülted az 1Móz 15,16-öt is, és azt véled, hogy írtás történt, pedig "csupán" ítélet történt, ahogy Sodománál is.
"Még nem is mondtam semmilyen következtetést ezzel kapcsolatban, már vitatod is? Érdekes hozzáállás.
Én azt írtam, hogy vitathatom. Ez annyit tesz, hogy amit mondani fogsz, az nem biztos, hogy egyezni fog az enyémmel, és ez esetben előfordulhat, hogy vitatom, amennyiben viszont nincs különbség, úgy nem vitatom.
Ez a szerkezet nem állít, csak a lehetőséget adja meg rá, pl. megehetem, megihatom, illetve elmagyarázhatom. Még nem eldöntött dolog, csak lehetőség. Nyelvtanból elég jó vagyok, ha valamit nem értesz bátran kérdezz, szívesen segítek.
"Isten nem írtott, hanem ítélkezett.
Mit mondott Ábrahámnak, amikor kérdezte, hogy a népe mikor fognak Kánaánba térni? Tudod, amikor végig"írtották" a népeket, hogy oda eljussanak:"
- Ha valaki bűnt követ el, afelett ítélkeznek. A csecsemők nem követnek el bűnöket, ezért felettük nem is lehet ítélkezni. Aki népeket, embercsoportokat pusztít el úgy, hogy nem tesz kivételt sem férfi, sem nő, sem gyerek, sem csecsemő közt, az népirtást követ el, akárhogy is hívod! Nekem a mai napig kétségeim vannak abban, hogy ebben Isten részt vett. Inkább tűnik ez úgy, hogy a zsidók pusztán Isten nevében követték el ezeket, hogy kielégítsék a saját gonoszságukat, és felmentve legyenek ezen iszonyatos bűnök alól. Lásd napjainkban Palesztína, a gazdasági, politikia, katonai, média-beli világuralom. Ma is szép szavakat találnak ki tetteikre és ma is mindent meg tudnak magyarázni.
Oké, Biblia nem nagyon megy, fantazmagóriákat agyalsz a csecsemőkről, és bírálod Isten szándékát. Te tudod. A csecsemőkről annyit, hogy Isten előtt mindenek élnek.
Lk 20,38 Az Isten pedig nem a holtaknak, hanem az élőknek Istene: mert mindenek élnek ő néki.
Talán amikor ma meghal egy csecsemő valami miatt, vajon a sátán öli meg kedvtelésből Isten tudta nélkül? Hogyan képzeled? Tehát minden fehér és fekete? Amit jónak ítélünk, az Istentől van, amit rossznak, az nem Istentől van? Mi a jó és mi a rossz? Nekünk nagyon szűk a látásunk, bízzuk Istenre, hogy mit miért tesz. Szerintem ne ítélkezzünk Isten döntése felett.
"29. De a ki a Szent Lélek ellen szól káromlást, nem nyer bocsánatot soha, hanem örök kárhozatra méltó;
30. Mivelhogy ezt mondják vala: Tisztátalan lélek van benne."
Az írástudók azt mondták, hogy Jézus az ördögöket gonosz lélek által űzi ki. Ezt a szent lélek káromlásának nevezte Jézus. Ha Isten megítélt embereket, mert méltónak gondolta az ítéletre őket, és te azt mondod, hogy nem Isten tette azt, hanem az gonosz dolog volt, vajon mit teszel ezzel te? Vigyázz, és tudatlanságodat inkább tudással vértezd fel, és ne ítéld a szent szellem cselekedeteit! Gyors legyél a hallásra és lassú a szólásra!
Jól van akkor, tiéd a mennyek országa, ha megengeded nekem, hogy hivatkozzak Jézus tanítására. :-)
A másik meg az, hogyha mostmár ketten vagytok szemben az én véleményemmel, akkor máris tuti, hogy nektek van igazatok? Bruhaha! :-D Ez ám az önigazolás! ;-)
Meg kell, hogy védjem Ebcsontot, nem mintha erre rászorulna.
Teljesen igaza van abban, ha az egész világ kivétel nélkül hangoztat egy nézetet, még attól sem lesz igaz. Nem attól igaz valami, hogy mennyien hangoztatják. Ebcsontnak van egy nézete, ami a véleményem szerint nagyon hibás, és sajnos ez a nézete nem igazán van megtámogatva teológiai tudással. Ettől függetlenül joga van azt gondolni dolgokról, amit helyesnek lát. Nekem/nekünk csupán az a dolgunk, hogy a téves elképzeléseit megpróbáljuk helyre tenni. Ha elfogadja, jól van, ha nem úgy is jól van, az ítélet nem a mi kezünkben van, a szívek és vesék vizsgálói nem mi vagyunk.
119-120-as, 55 %-os válaszoló! Te nagyon durván bíráltad Ebcsontot, hogy milyen hangot ütött meg, és minősítetted őt. Viszont én Ebcsonttól nem olvastam, vagy nem emlékszem ilyen stílust megengedni, mint amilyet te megengedtél magadnak. Szerintem ez nem őt, hanem téged minősít. Jézus ezt mondta:
Lk 6,45 A jó ember az ő szívének jó kincséből hoz elő jót; és a gonosz ember az ő szívének gonosz kincséből hoz elő gonoszt: mert a szívnek teljességéből szól az ő szája.
Ha gonosz módon kárhoztatod felebarátodat, vajon mi lehet a szívedbe? Ez, méghozzá csordultig.
Ebcsont, így tovább, a gonoszt jóval fizesd vissza, áldjad, ki átkoz téged!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!