Jehova tanúi! Ti nem hisztek a szó szerinti 6 napos teremtésben. Akkor szerintetek Isten hazudott Mózesnek? Nem volt normális? Vagy igaza volt?
És még egyszer, kicsit bővebben: A „nap” értelemben lefordított héber jōm szó különböző hosszúságú időszakot jelenthet. A lehetséges jelentések közé tartoznak William Wilson Old Testament Word Studies c. műve alapján a következők: „Nap; a szót gyakran használja általában idő vagy hosszabb időszak meghatározására; egész figyelembe vett időszak, . . . nap kifejezést használnak olyan különleges időszak vagy korszak megjelölésére is, amikor valami rendkívüli esemény következett be.”1 Ez az utolsó mondat ráillik a teremtési „napokra”, mert azok valóban rendkívüli időszakok voltak. Ez esetben tehát 24 óránál hosszabb idő is számításba vehető.
Ezeket te kétségbe vonod?
Azért sem érthetünk a teremtési "napok" alatt 24 órákat, mert az 1Mózes 1:5-ben Isten maga osztja fel a napot rövidebb időszakokra, s csupán a világos nappalt nevezi „napnak”. Érted-e a logikátlanságot???
"Nem azon a napon, amikor a teremtés volt, ami sok napot ölel fel, hanem a földnek és az égnek teremtésének idejében.
Vagy te Dávid idejét egyetlen napként veszed?"
Ez egy forintos kérdés volt, hiszen te is tudod, hogyan értem a "napokat" egy különleges időszak hosszabb ideje, amit szintén jelenthet ez a szó!
A „nap” szó, ahogy azt a Biblia alkalmazza, vonatkozhat nyárra, télre, évszakok múlására (Zakariás 14:8). Az „aratás napja” több napot foglal magában. (Vö. Példabeszédek 25:13 és 1Mózes 30:14.) Ezer évet egy naphoz hasonlít (Zsoltárok 90:4; 2Péter 3:8, 10). Az „ítélet napja” több éves időszak (Máté 10:15; 11:22–24). A következtetés ésszerűnek látszik tehát, hogy a teremtési „napok” ugyancsak hosszabb időszakokat foglaltak magukban.
Ugye összhangban van a szó bibliai használata a mi értelmezésünkkel???
"Ha nincs nap és a hold, mint fényforrás, akkor azt a földről ÉJSZAKÁNAK szoktuk hívni, elválasztva a nappaltól - csakúgy, mint az első napon tette ezt Isten!!! Elválasztotta a nappalt az éjszakától, mivel MEGTEREMTETTE a napot és a holdat."
Isten a nap megteremtése előtt is nappalnak nevezte a világosságot és elválasztotta a sötétségtől, amit éjszakának nevezünk.
És ennek nem volt köze a negyedik napon teremtett naphoz.
A világosságot választotta el, ami nem a napból jött a Biblia szerint, az hogy te mit költesz bele már téma.
"Isten a nap megteremtése előtt is nappalnak nevezte a világosságot és elválasztotta a sötétségtől, amit éjszakának nevezünk.
És ennek nem volt köze a negyedik napon teremtett naphoz."
Előtte? Természetesen nem, mert előtte "sötétség" volt.
1 Kezdetben teremtette Isten az eget és a földet.
2 A föld ekkor még kietlen és puszta volt, és sötétség volt a mély vizek színén. És Isten tevékeny ereje lebegett a vizek felett.
3 Ekkor Isten ezt mondta: „Legyen világosság!” És világosság lett. 4 Isten ezek után látta, hogy a világosság jó, és elválasztotta a világosságot a sötétségtől. 5 És Isten elnevezte a világosságot nappalnak, a sötétséget pedig éjszakának. Így lett este és reggel: első nap.
Itt, ha figyelmesen olvasol, akkor a 2-ik vers tanúsága szerint FIZIKAI sötétségről van szó, és nagyon is logikus, hogy a következő mondatban Isten ennek a fizikai sötétségnek a megszüntetésére fizikai fényforrásokat teremtett, melynek következtében "világosság lett" és ezzel "elválasztotta a világosságot a sötétségtől". Mi ebben a logikátlan?
Az első verstől kezdve a FIZIKAI világ teremtéséről számol be Jehova, teljességgel logikus, hogy a 3-ik versben is a fizikai világ, fizikai fényforrásának a teremtését tárgyalja. Mint amikor felépítesz egy házat és beszereled a villanyt, hiszen közvetlenül hozzá tartozik.
A "nagy" világítótestet, mint fő fényforrást csak a 4-ik napon lehetett azonosítani, azok a földről nézve csak akkor jelentek, "teremtettek" meg. Ezt a klasszikus és látszólagos ellentmondást a nézetem szerint, a kreacionista módszerrel nem lehet feloldani nagyobb ellentmondások nélkül. Ezekre mutattam rá az előzőekben.
Fizikai fényforrást teremtett a nap megteremtése előtt.
"A "nagy" világítótestet, mint fő fényforrást csak a 4-ik napon lehetett azonosítani, azok a földről nézve csak akkor jelentek, "teremtettek" meg. Ezt a klasszikus és látszólagos ellentmondást a nézetem szerint, a kreacionista módszerrel nem lehet feloldani nagyobb ellentmondások nélkül. Ezekre mutattam rá az előzőekben."
A Biblia sajnos nem az elméletedhez passzoló "megjelent" szót használja, hanem bizony azon a napon teremtette.
A én az őrtorony hamis elméleteivel megyek szembe.
Akkor sem az a szó szerepel ott.Az ellentmondást az Igébe való belehamisítás szüli, amit művelsz.
Ha Jézus az alfa és az omega, a kezdet és a vég, ha Ő Isten teremtésének kezdete, ha Mózes róla szólt, ha az írások róla szólnak, akkor miért nincs szó az ószövetségben róla? Pedig van. Nemcsak a próféciákban, hanem a teremtésnél is jelen van. Nem is lehet ez másként, hiszen általa lett minden. Ő a világ világossága, Isten teremtésének kezdete. Ő teremtetett az első napon. Aki Jézussal jár, ott nappal van. Ahol nincs Jézus, ott éjszaka van. Jézus a tanítványokkal marad a világ végezetéig, ezt ő ígérte. Így egyáltalán nincs ellentmondás, hogy az első nap már volt reggel és este. A negyedik nap a Biblia beszámolója szerint EGYÉRTELMŰEN az aznap teremtett égitestekről szólnak, nem a látható égitestekről.
Az igenetek legyen igen, a nemetek nem. Amit Isten mondott a teremtésről inkább ne fogadjátok el, és mondjátok, hogy nem, minthogy összemossátok a magatok által képzelt maszlaggal. Amikor Jézus teremtett, ott nappal volt. Amikor nem teremtett, nem volt ott, éjszaka volt. Teremtett, nappal volt, majd lett este és lett reggel, nem teremtett, nem volt ott, éjszaka lett. Megfigyelted, hogy csak nappal történt valami? Mert ahol Jézus ott van, a világ világossága, ott nappal van. Ha te is ott vagy, nem botlasz meg, mert a világosság bevilágít mindeneket.
14. A Laodiczeabeli gyülekezet angyalának is írd meg: Ezt mondja az Ámen, a hű és igaz bizonyság, az Isten teremtésének kezdete:
15. Tudom a te dolgaidat, hogy te sem hideg nem vagy, sem hév; vajha hideg volnál, vagy hév.
16. Így mivel lágymeleg vagy, sem hideg, sem hév, kivetlek téged az én számból.
xxxxxxxxxxxxxxxx
"Ezeket te kétségbe vonod?"
Teljes mértékben!
"A „nap” szó, ahogy azt a Biblia alkalmazza, vonatkozhat nyárra, télre, évszakok múlására (Zakariás 14:8)"
A Zakariás 14;8-ban szereplő nyár és tél:
קַיִץ (qajic)
- 1) gyümölcsérés ideje, szüret
2) nyár
חֹרֶף (ḥórep̄)
- betakarítási idő, aratás ideje, ősz
Aratás és szüret. Ugyanis az az aratás ideje, ahogy Jézus is mondta.
„Az „aratás napja” több napot foglal magában. (Vö. Példabeszédek 25:13 és 1Mózes 30:14.)”
Péld 25:13 Mint a havas hideg az aratásnak idején (napjaiban) : olyan a hív követ azoknak, akik őt elbocsátják; mert az ő urainak lelkét megvidámítja.
1Móz 30:14 És kiméne Rúben búzaaratáskor (búzaaratás napjaiban), és talála a mezőn mandragóra-bogyókat s vivé azokat az ő anyjának, Leának. És monda Rákhel Leának: Adj nekem kérlek a fiad mandragóra-bogyóiból.
Ezeket szintén vesd össze „Dávid napjaiban”-nal.
Nincs a Bibliában olyan, hogy beláthatatlan időt ölelne fel a jom, nap szó.
„Ezer évet egy naphoz hasonlít (Zsoltárok 90:4; 2Péter 3:8, 10).”
És egy napot ezer évre.
Zsolt 90:3 Te visszatéríted a halandót a porba, és ezt mondod: Térjetek vissza embernek fiai!
4 Mert ezer esztendő annyi előtted, mint a tegnapi nap, amely elmúlt, és mint egy őrjárási idő éjjel.
Tehát Isten előtt nem számít az idő, ne rettegj halandó, ezer év elmúltával is feltámaszt téged az Úr.
Éppen erről ír Péter is.
2Pét 3:7 A mostani egek pedig és a föld, ugyanazon szó által megkíméltettek, tűznek tartatván fenn, az ítéletnek és az istentelen emberek romlásának napjára.
8 Ez az egy azonban ne legyen elrejtve előttetek, szeretteim, hogy egy nap az Úrnál olyan, mint ezer esztendő, és ezer esztendő mint egy nap.
9 Nem késik el az ígérettel az Úr, mint némelyek késedelemnek tartják; hanem hosszan tűr értünk, nem akarván, hogy némelyek elvesszenek, hanem hogy mindenki megtérésre jusson.
10 Az Úr napja pedig úgy jő majd el, mint éjjeli tolvaj, amikor az egek ropogva elmúlnak, az elemek pedig megégve felbomlanak, és a föld és a rajta lévő dolgok is megégnek.
„Ugye összhangban van a szó bibliai használata a mi értelmezésünkkel???” Nincs, a Bibliával merőben ellenkező. Isten azt mondta, hogy első nap, második nap, stb… Ti hosszú, évmilliókat is felölelő korszakokat mondtok, hogy összemossátok a két világvallást. Isten a negyedik nap mondja a Nap teremtését, ti az első nap. Isten a teremtés kezdetére teszi Jézus teremtését, ti a Nap teremtését teszitek oda. Nem fér nektek össze Jézus teremtése a világosság teremtésével, pedig Jézus beazonosította magát vele. Jézus a teljes világ kezdetére helyezi az ember teremtését, ti nem. Szerintem nincs összhangban az elméletetek a Bibliával, csupán emberi átírása annak.
Kedves Ebcsont:
Van egy két gondolat ami a vitátokat olvasva megfogalmazódott bennem.
A 2 és 3. oldalon boncolgatod azt a kérdést, hogy lehet valami 500 millió fényévnyire innen. Az én válaszom az, hogy Isten valszeg nem véletlenül tette oly messzire azokat az égitesteket. Viszont, mivel ő alkotta a világmindenséget, így azzal is tisztában volt, hogy sok idő kell a fénynek míg a földre ér. Neki csak egy szavába került, hogy minden csillag fénye már eleve elérje a Földet az első naptól, hisz ő alkotta magát a fényt is.
Aztán azt állítod, hogy a vitapartnered szerint mindenki hülye és hazudik a csillagok távolságát illetően. Nem, egyszerűen tévednek. Ha a számítás amit mindenki ugyan úgy végez el hibás, akkor mindenkinek ugyan az az eredmény jön ki. Viszont ez még nem azt jelenti, hogy az eredmény jó. Gondolom volt már matekból nagydogád ahol másnak is ugyan az jött ki eredménynek mint neked, de végül egyikőtök eredménye sem volt helyes. Mert mindketten hibásan számoltátok ki az eredményt. Nincs itt ebben semmi hókusz pókusz.
Ezután áttértek a fényre. Ami a tudósik szerint hullám és anyag szerűen is viselkedik. Hogy viselkedhet valami mullámszerűen és anyagszerűen is egyszerre? Ez a legnagyobb ellentmondás amit valaha hallottam. Újfent hibásak az elméleteik, mert az egyik kizárja a másikat, mindkettő nem lehet. Ezzel ugye egyet értesz? Ez olyan mintha azt mondanák a csillagokról, hogy 4 fényévre van vagy 500 millió kilométerre, de az biztos. Nonszensz.
Következő mondatod:
""Miért könnyebb elhinni a több milliárd éves teremtést, mint a hat napos teremtést?"
Egyszerű, jó munkához idő kell. Ha egy gyárat fel lehetne építeni, validálni egy nap alatt, akkor nem építenék meg üzemelnék be évek alatt, hanem sitty-sutty, már menne is."
Azt ugye elfelejted, hogy Isten teremtette a világot a napot a holdat, az élőlényeket stb, akkor nem okozhatott neki nagy nehézséget az, hogy rövid idő alatt is tökéleteset alkothasson. Elköveted azt a hibát, hogy Istent magadhoz hasonlítod akinek korlátai vannak. Neked időbe telik megcsinálni valamit neki nem, hisz az időn felül áll. Vagy csak egy egyszerű példa arra hogy a fejlettebb gyorsabb. Kérj meg egy kezdő mérnököt hogy tervezzen meg egy óriási épületet aminek olyan kritériumai vannak amik szinte kivitelezhetetlenek. Egy Igazán tapasztalt öreg róka 30 év tapasztalatával szinte kisebb nehézségek árán sokkal hamarabb befejezi mint egy iskolóból éppen kilépett diák. És itt még csak 30 év tapasztalatáról beszélek, hol marad az Isteni akár millió évnyi tapasztalat ettől?? Vágod?
Asszem röviden ennyi, várom a reakciód.
"Ha Jézus az alfa és az omega, a kezdet és a vég, ha Ő Isten teremtésének kezdete, ha Mózes róla szólt, ha az írások róla szólnak, akkor miért nincs szó az ószövetségben róla?"
Kedves 97-es! Ez a kérdés több sebből vérzik, mert alapvető tárgyi tévedésekből indul ki, ezért pontatlan. Jézus NEM az Alfa és az Omega, és elismerjük, hogy a Héber Iratok szólnak róla, hiszen Ő maga is utalt rá.
"Ő a világ világossága"
Ugye tudod, hogy ez az érved sem egy adu-ász??!! Jézus a tanítványait is úgy nevezte, hogy a "világ világossága"...
Attól, hogy Jehova Jézust (is) SZELLEMI ÉRTELEMBEN a "világ világosságának" állította, még nem Ő lesz a teremtés forró napja, mint fizikai világítótest. Márpedig a szövegösszefüggés és szóhasználat egyértelműen a fizikai napról beszél, mint a világosság forrásáról.
"Ő teremtetett az első napon."
Nem, Jehova "általa" végezte el a teremtést, mely az első napon történő teremtést is magában foglalta, így nem lehet Ő maga az akkor megteremtett "világosság". Jézus már előtte is létezett, hiszen a "kezdetben" ideje meghatározatlan ideig visszanyúlik az időben, melyet már szintén Jézus által készített Isten.
Tehát nem tudom érthető-e? Már a Biblia első versében is ott kellett lennie Jézusnak, hiszen ott kezdődött a fizikai teremtésmű, így aztán nem teremthette meg a Mindenható Isten csak utána, mint világosságot!!! Újabb logikai baki.
Meg aztán, amit már kérdeztem: ha annyira számít, hogy Istenről bizonyítást nyerjen, miszerint képes 6x24 óra alatt teremteni (amit ugye valójában nem kell bizonyítani, hiszen Isten Mindenható), akkor miért nem teremtett egy pillanat alatt??? Kérdezem tehát: van ennek a felvetésnek jelentősége? Számít-e, hogy mennyi idő alatt történt a teremtés???
NEM, nem számít. Csak akkor válik ez vitatémává, ha ÍRÁSELLENESEN ragaszkodunk a szó szerintiséghez. Ezzel együtt persze a tudományos igazságokat is torzítjuk, és elhomályosítjuk.
Mondom ezt úgy, hogy Jehova Tanújaként (de magánemberként még inkább!!!) nagyon is kritikusan állok az új tudományos felfedezésekhez (főleg az egészségügyieket értve ez alatt).
"Aki Jézussal jár, ott nappal van. Ahol nincs Jézus, ott éjszaka van."
De az első teremtési nap csak a fizikai teremtésről szólt, nem volt még ember, miért írta volna szellemi értelemben Isten az ihletett szöveget?
Veled erről nem is lehet érdemben vitázni, mert te szóharcot folytatsz a Biblia egyes kifejezései önkényesen szó szerinti értelmezésével, semmiféle logikátlanságot nem hallasz meg, pedig sok ilyen van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!