Keresztények e a Jehova Tanúi? Ha ők az igazkeresztények akkor a többi öszes keresztény vallásnak nevezhető Egyházak, felekezetek, mik?
1Korintusz 2:16
"Mert 'ki ismerte meg Jehova gondolkodását, hogy oktathatná őt'? Bennünk azonban megvan Krisztus gondolkodása"
Itt - ahogy te is írtad - a vers első részét Ézsaiástól idézte Pál, ahol érthetően kiemelte az író, hogy Jehova tudásával senki sem érhet fel. Tehát nyilvánvaló, hogy ezen vers ezen része is ugyanebben a szellemben értendő, hiszen ezért idézte Pál.
Na mármost, ha Isten gondolataival, tudásával senki sem érhet fel, de Pál mégis azt írja, hogy Jézus gondolkozása megvan bennünk, akkor nyilvánvaló és egyértelmű, hogy Jézus gondolatai, tudása nem lehet egyenlő Istenével!! Csak azért lehet meg bennünk Jézus gondolkozása (vagy a Károli szerint: 'értelme'), mert Ő létében is hasonlít hozzánk, nem a mindenható, nem a mindentudó Isten, hanem annak a Fia.
Megkérek minden nem tanut, hogy ne akarja meggyőzni igeverssel, sehogy őket.
Mert már kezd hasonlítani, hogy pro- kontra mondjuk az érveinket. Így kezd egy konfliktus kialakulni.
Egy konfliktusba vannak győztesek? Nincsenek, csak vesztesek vannak. Miért alakulnak ki a konfliktusok, mert mindenki a maga igazát akarja érvényesíteni. Sokan azt gondolják, hogy neki van igaza, a másik engedjen. Senki nem akar a másiknak engedni.
Mindenki győzni akar a másik felett.
Ha egy ember a butaságát nagyszóval hirdeti, ám tegye.
Mert akkor alakul ki egy beszélgetés, ha a másik fél nyitott az új dolgok befogadására. Ha nem ez van mint itten, csak az üres falnak beszélünk. Ennek pedig semmi értelme. Olyan embert aki 100%-osan meg van győzödve az igazságáról, nem fog befogadni vagy még elgondolkodni se semmi más eszméken.
A róka nem fogja megérteni a nyuszit, pedig mindketten egy fajba tartoznak, mégpedig az állattok közé. Sőt felfalja az egyik a másikast.
Mi ne tegyük ugyanezt. Ha valaki megtalálta azt amit akart a tanuk sorai között legyen boldog. Megváltoztatni a másik ember véleményét, nem, vagy csak alig lehet.
De ezt is másképp gondolják a tanuk. Mert mindenki rosszul gondolkozik, csak ővéké a helyes bibliára hivatkozva . Tudjátok mit. Had tegyék.
Van egy közmondás. Az ugató kutya előtt nem állunk meg.
Miért is? Mert amint elhaladunk, csendbe fog maradni.
Ha megállunk, akkor mégjobban felhergeljük, és méginkább ugatni, fog, mind sem lecsendesülni.
Jobb a békesség. Nem kell nekünk mindenbe győzni.
Mert a győzelemnél fontosabb a békesség.
Ők meg hadd mondják csak a magukét! :)
Legyen ővéké az utolsó szó, mert biztos válaszolnak erre.
Mindenki döntse el, hogy van-e értelme egy tanuval vitázni. Szerintem nincs. Úgyis eldöntötte már, hogy mit akar. Téríteni, hogy lássuk, be a másik vallás helytelen.
Aki téríteni akar, annak aztán lehet mondani mindent a másik egyház miért teszi, ezt vagy azt, úgyis meglesz rá a válasza, hogy csak neki van igaza.
Legutobb amikor személyesen beszéltem egy tanuval, megkérdezte, milyen oldalakat szoktam nézni az interneten.
Mivel átláttam a helyzetet, hogy így akar elkezdeni prédikálni, azt mondtam neki, ezt is, meg azt is.
Tudtam, hogy akármit mondtok, úgyis az lesz a vége, hogy inkább az ő oldalaikat kéne olvasni.
Ez megint nem egy beszélgetés, ha a másik véleményére nem is vagyok kiváncsi, hanem a saját magamét mondom, mondom, mondom, mondom. Ha kérdezek is , úgy alakítom, hogy tovább mondhassam, mondhassam. Egy ilyen"beszélgetést" nem neveznék, egyáltalán beszélgetésnek.
Kedves tanú!
Nem látom sok értelmét a további beszélgetésnek mert esélytelenek vagytok.Azonban van itt valami amit meg szeretnék osztani. Biztos vagyok benne,hogy majd ezt is kicsavarjátok mint a többit,de legalább azok akik nem tudják és nincsenek tisztába a történtekkel, legalább lesz egy kiinduló pontjuk.
Ószövetség:
"Akkor ezt mondtam nekik: Ha jónak látjátok, adjátok
meg béremet! De ha nem, akkor tartsátok meg! Ekkor
kifizették a béremet: harminc ezüstöt. Az ÚR pedig ezt
mondta nekem: Dobd oda a kincsek közé ezt a becses
értéket, amire engem becsültek! Fogtam tehát a
harminc ezüstöt, és odadobtam az ÚR házának a kincsei közé."(Zak.11:12-13)
Zakariás itt azt mondja,hogy Istent eladták 30 ezüstért. Vajon megbolondult az öreg,hogy ilyeneket ír,Istent eladni! Na de menjünk tovább;
"Így szól az Úr.: A Dávid házára és Jeruzsálem
lakosaira pedig kiöntöm a kegyelemnek és
könyörületességnek lelkét, és reám tekintenek, a kit
átszegeztek, és siratják őt, a mint siratják az egyetlen
fiút, és keseregnek utána, a mint keseregnek az
elsoszülött után." (Zak 12:1, 10; Károli)
Átszegezték az Istent,ez bizony káromlás!
De vajon tényleg az? Vagy valami másról beszél..
De menjünk tovább;
"Magamra esküdtem,igazság jött ki számon,szavam megmásíthatatlan: Előttem hajol meg minden térd,rám esküszik minden nyelv."(Ézs.45,23)
Mint látjuk Ézsaiás tudatja velünk Isten esküjét
amivel saját magára esküszik.
Tovább:
"Ezt mondja az ÚR, Izráel királya és megváltója, a
Seregek URa: Én vagyok az első és az utolsó, rajtam
kívül nincs isten." (Ézs 44:6; lásd még: 43:10-13; 48:12)
Ez szépen cseng a fűlnek,de ez még mindig az Ószövetség.
Tovább:
"Te vetettél hajdan alapot a földnek, az ég a te kezed
alkotása. Azok elpusztulnak, de te megmaradsz. Mind
megavulnak, mint a ruha, váltod őket, mint az
öltözetet. Ők változnak, de te ugyanaz maradsz,
éveidnek soha sincs vége." (Zsolt 102:26-28)
Bizony úgy van ahogy a Zsoltárok is leírja.
Na itt láthatod,hogy ebben a pár versben az Ó.sz. hogy ír Istenről,de most lássuk az Új szövetségben, hogy ír Jézusról.
Kiválogattam a fenti verseknek a hason mását az Ú.sz.ből.
Újszövetség;
"Akkor a tizenkettő közül egy, akit Iskáriótes Júdásnak
hívtak, elment a főpapokhoz, és így szólt: .Mit adnátok
nekem, ha kezetekbe adnám őt?. Azok harminc ezüstöt
állapítottak meg neki."(Mt 26:14-15)
Itt tudjuk,hogy Jézusról van szó,de az Ó.szben Isten ugyan ezt mondja magáról a (Zkariás 11,12-3) ban.
Hogy hogy lehetséges ez?
Várjuk meg a végét?
"Íme, eljön a felhőkön, és meglátja minden szem, azok
is, akik átszegezték, és siratja őt a föld minden
nemzetsége. Úgy van. Ámen."(Jel 1:7)
Ne Istent szegezték fel hanem Jézust, de akkor a (Zak 12:1,10; Károli)miért mondja ,hogy Istent?
Mi értelme van ennek?
Tovább;
"..hogy Jézus nevére minden térd meghajoljon,
mennyeieké, földieké és földalattiaké."(Fil 2:10)
Elékezzünk csak vissza mire esküszik Isten a(Ézs 45:23)!
Magára esküszik!Hogy lehet az,hogy akkor Jézus ha nem Isten elveszi a helyét a Mindenhatónak? Meg van erre a válasz is;
"A szmirnai gyülekezet angyalának írd meg: ezt mondja
az első és az utolsó [Jézus], aki halott volt, és életre
kelt."(Jel 2:8; lásd még: 1:8; 22:13)
Ez csak egy pár vers amin el lehet indulni és utána nézni az igazságnak.
Akármennyire is szétszedtétek a Bibliát semmit sem értek el a hamis tanításaitokkal.
Mert vannak dolgok amelyeken nem lehet változtatni, a TELJES írás Istentől ihletett...és nem a WTS től!
Sajnos az az isten ami az Őrtoronyban szerepel a trónon ülve és az a rengeteg kép amit annyira bálványoztok az Őrtorony által...az nem a Biblia Istene!
Az lenne a legjobb ha végre megértenétek(JT)hogy mit kritizáltok, előbb meg kéne vizsgálni,hogy mit tanít a háromság-tan és jó lenne ne összekeverni, más eretnek tanításokkal.
De mint ahogy már tapasztaltam ti soha nem veszitek a fáradságot,hogy egyáltalán utána járjatok,hanem inkább maradtok azzal a tudással amit egy hamis vallás rátok tukmál.
"Ezek pedig azokat káromolják, amiket nem tudnak; amiket pedig természet szerint tudnak, mint az oktalan állatok, azok által megromolnak."(Jud.10)
Kedves 72!
Én egyetértek veled!
De mivel előttem megírtad a kommentedet én azt nem láthattam.
De már mindegy mert az volt az utolsó amit írtam bibliai versekkel. Amúgy már magam is le akartam zárni ezt a témát mert az egész csak értelmetlen dobálózás.
Viszont az a szomorú(magam nevében beszélek)hogy én nem akarom őket megtéríteni,csupán azt szeretném ha legalább utána néznének egy kicsit annak amit annyira elleneznek.
De sajnos még erre sem hajlandóak...
Kedves 73-as hozzászóló! Mit nem értesz a 71-es válaszomon? Azt megértem, és elfogadom, hogy a háromság szellemében nem tudsz rá megfelelő választ adni, de miért kezeled le felsőbbrendűen a másikat, és miért sugallod, hogy márpedig értelmes választ adtál? Pedig nem adtál választ a kérdésemre. Hiszen én arra a 71-es válaszomban feleltem, és józan paraszti logikával levezettem a nyilvánvaló jelentését annak, amit Pál megfogalmazott. Pál természetesen NEM A HÁROMSÁG ELLEN beszélt, hiszen szóba sem jött ez, a hitehagyott kereszténységbe később beszivárgott és elfogadott filozófia. Nem, Pál egyszerűen a valódi kapcsolatukat érintette, azt a természetes és józan logikával is érthető igazságot, melyet Jehova tanúi is vallanak.
Ennyi lenne az érved?
"Nem látom sok értelmét a további beszélgetésnek mert esélytelenek vagytok."
Ezzel csak kibújsz a felelősség alól! No, de nézzük a másik érdekes bizonyítékodat:
Amikor Zakariás próféta az Isten népének pásztoraként végzett munkájáért elkérte a bérét a hűtlen izraelitáktól, „harminc ezüstöt” mértek ki neki. Ez a tettük szándékos volt. Azért cselekedtek így, hogy megalázzák Isten prófétáját, és azt sugallta, hogy nem becsülték őt többre egy rabszolgánál. Jehova ezért így utasította Zakariást: „Vesd azt a kincstárba, a fenséges értéket, amelyre becsültek engem” (Zakariás 11:12, 13). Zakariás engedelmeskedett ennek a parancsnak. A cselekedete eszünkbe juttatja, hogy mit tett Júdás azzal a pénzösszeggel, melyet azért kapott, hogy elárulja Azt, akit Jehova Izrael pásztorának jelölt ki (Máté 27:5).
Mit nem értesz ezen? Ugye, ez sem háromságos bizonyíték?
-----------
(Zakariás 12:10) "Kitöltöm majd Dávid házára és Jeruzsálem lakosaira a kegyelem és az esdeklés szellemét; néznek majd Arra, akit átszúrtak, és jajveszékelnek majd felette, mint ahogyan az egyetlen fiú felett jajveszékelnek, és keservesen siratják, mint ahogyan keservesen siratják az elsőszülött fiút."
Ugye érdekes különbséget látsz? Ha nem hiszel az Új Világ fordításnak, akkor nézd meg az Új fordítású Biblia, számodra megbízható szövegét!!! De nem feltételezem, hogy nem tudtad, miszerint ezt a részt a Károli fordítás éppen annyira hamisítja csak meg, amennyire a háromság mítosza igényli. De ennyire éppen elég is, hogy milliókat félrevezessen, akik bedőlnek annak a népszerű véleménynek, hogy a Károli a magyar fordítások egyik legjobbja. Már önmagában ez is hiteltelenné teszi a háromság hiedelméről szóló meséket, de rengeteg ilyen van.
Ennyit erről!
-------------
(Ézsaiás 45:23) "Magamra esküdtem — igazságosságban hagyta el számat a szó, úgyhogy nem tér vissza —, hogy nekem fog meghajolni minden térd, és rám esküszik minden nyelv..."
Ma, több mint 2700 évvel a prófécia után, meg vagyunk-e győződve arról, hogy igaz az Ésaiás 45:24-ben feljegyzett prófétai kijelentés: "... így szólva: »Bizony Jehovában van a teljes igazságosság és erő. Mindazok, akik felindulnak ellene, őhozzá jönnek majd, és megszégyenülnek."
Mihez hasonlít nagyon ez az Isteni eskü? A János 17:3-as versében Jézust idézik: "Az pedig az örök élet, hogy ismeretet szerezzenek rólad, az egyedüli igaz Istenről, és arról, akit elküldtél, Jézus Krisztusról."
A "teljes igazságosság" birtokosáról, vagy az "egyedüli igaz Istenről" beszélünk. Jézus szerint az Ő Atyja ezeknek a birtokosa, VAGYIS akkor NEM JÉZUS - hiszen Ő valaki másra mutat, mint "egyedüli igaz Istenre"!
És bizony Jehova Isten azt is elmondhatja, hogy "minden térd" - még Jézusé is(!!!) neki hajol meg. Jézus esetében ez teljesen egyértelműen relatív, hiszen Ő ezt a hatalmat Atyjától kapta (tehát attól a MINDENHATÓ Istentől, akivel Ő nem "egyenlő", aki előtt abszolút minden térd meghajol - Jézus is), tehát róla így csak Jehova kivételével beszélhetünk.
Igen, Jehova isten saját magára esküdött, de miért is? Erre vonatkozóan olvassuk a Zsidók 6:13–18-ban: "Mert amikor az Isten az ígéretet tette Ábrahámnak, mivel senki nagyobbra nem esküdhetett, önmagára esküdött..."
Mikor olvasol te Jézusról ilyent? Mikor mondja az Írás róla, hogy nálánál nagyobbra nem esküdhet?!! Jézusról éppen az ellenkezőjét olvassuk mindig, minden alkalommal Atyját dicsérte, neki köszönt mindent, mert tőle kapott mindent, teljes egészében tőle függött!!!
"Itt tudjuk,hogy Jézusról van szó,de az Ó.szben Isten ugyan ezt mondja magáról a (Zkariás 11,12-3) ban."
Ugye az nem zavar, hogy két külön történet?
----------
"Ne Istent szegezték fel hanem Jézust, de akkor a (Zak 12:1,10; Károli)miért mondja ,hogy Istent?
Mi értelme van ennek?"
Hát értelme az egy szál se, de ezt már megbeszéltük.
-----------
„A szmirnai gyülekezet angyalának pedig írd meg: ezeket mondja »az Első és az Utolsó«, aki halottá lett, és ismét életre kelt” (Jelenések 2:8).
Egy biztos: azt nem jelentheti ez a vers, amit a háromságimádók akarnak belemagyarázni, mert akkor totálisan ellentmondásba keverednénk a Bibliával. Ugyanis a mindenható Istenről azt olvassuk, hogy "te nem halsz meg", hiszen Ő örök és HALHATATLAN volt mindig!
Jézus arra emlékezteti ezzel a kijelentésével a szmirnai keresztényeket, hogy a feddhetetlenségüket megőrzők közül ő volt az első olyan személy, akit közvetlenül Jehova támasztott fel halhatatlan szellemi életre, és egyben az utolsó is, aki ily módon támadt fel. Maga Jézus támasztja majd fel az összes többi felkent keresztényt. Ennélfogva igazán alkalmas arra, hogy tanácsot adjon a testvéreinek, akiknek az a reménységük, hogy vele együtt osztályrészük lesz a halhatatlan égi életben.
Az Ézsaiás 44:6-ban az eredeti héber szövegben az „első” és az „utolsó” szavakhoz nem kapcsolódik határozott névelő, míg a Jelenések 1:17-ben, ahol Jézus önmagáról közöl leírást, az eredeti görög szövegben megtalálható a határozott névelő. Tehát a Jelenések 1:17 nyelvtanilag címre utal, az Ézsaiás 44:6 pedig Jehova istenségét írja le.
úi: "te nem halsz meg"
Egy Jehova Tanúja Németországban egy idős hölggyel társalgott, akinek felolvasta a Habakuk 1:12. versét: „Nem vagy-e te régóta, ó Jehova? Ó én Istenem, én Szentem, te nem halsz meg.” A hölgy tiltakozott, mert az ő Bibliája ezt mondta: „Ne haljunk meg.” A Tanú rámutatott, hogy az Új Világ fordítás következetesen ragaszkodik az eredeti kézirathoz. Mivel az idős hölgy beszélt héberül, elővette a héber Bibliáját és nagy meglepetésére felfedezte, hogy az Új Világ fordítás pontos. A szoferim (zsidó írástudók) jóval régebben megváltoztatták ezt a szöveget, mert úgy érezték, hogy az eredeti szöveg tiszteletlenséget tanúsított Isten iránt. Kevés kivétellel a német fordítások nem igazítják helyre ezt az írástudók által végzett szövegjavítást. Az Új Világ fordítás eredeti alakjába állította vissza ezt a szöveget.
Kedves tanú!
"Hogy megalázzák Isten prófétáját.."
Köszönöm ennyi elég is volt.
Te jobban tudod.
A Jehova tanúi sokak szerint egy szabadkőműves szekta, akiknek a kereszténység berkeibe való beférkőzés volt a feladatuk. Az első Őrtorony kiadványaikon még látható a szabadkőműves jel kereszt koronával.
Fő feladatuk abban állt, hogy lerombolják Jézus isteni természetét.
Ezért megmásították a Bibliát a János 1:1-et, ahol feketén-fehéren kiábrázolódik Jézus istensége.
Mert a Szentháromság egy egységet alkot, és három személyből áll.
Mint ahogy mi is három részből állunk (test, lélek - vagyis érzelem , gondolkodás - és szellem), így Isten is, mivel mi az Ő képmására teremtettünk.
A Szentháromság minden tagja isteni természettel bír.
Az Atya, a Fiú és a Szent Szellem (és nem Szent Lélek).
Minden keresztényellenes vagy állkeresztény mozgalom erre a három dologra összpontosít: kétségbe vonni Jézus istenségét, kétségbe vonni, hogy Jézus az egyedüli út az Atyához, és jelentéktelenné tenni (vagy figyelmen kívül hagyni, esetleg nevetségessé tenni) a Szent Szellem ajándékait 1Kor 12,9-10.
A JT példamutató munkát végeztek mindhárom esetben.
Miért Isten Jézus? Mert az Ige ezt mondja, több helyen. A három legfontosabbat említjük:
Kezdetben volt az Ige, és Ige az Istennél volt, és Isten volt az Ige (Jézus az Ige). Ján. 1:1
Mert egy gyermek születik nékünk, fiú adatik nékünk, és az uralom az ő vállán lészen, és hívják nevét: csodálatosnak, tanácsosnak, erős Istennek, örökkévalóság atyjának, békesség fejedelmének! Ézs. 9:6
És felele Tamás (Jézusnak) és monda néki: Én Uram és én Istenem! Ján. 20:28
Tehát a JT Jézust csak mint Ember fiának ismerik el, pedig feketén-fehéren meg van írva, hogy levetette isteni természetét, hogy velünk egyenlő legyen.
A második félrevezetés a JT, hogy a Jehova nevébe helyezik minden bizalmukat, pedig maga az Atya jelentette ki, hogy:
És nincsen senkiben másban üdvösség: mert nem is adatott emberek között az ég alatt más név (mint Jézus), mely által megtartathatunk. Csel 4,12
Jézus nevére fog meghajolni minden térd, nem Jehova nevére (Fil 2,10), és az Atya döntött így. Mert minden hatalom átadatott Jézusnak.
NEM KERESZTÉNYEK!
"Fő feladatuk abban állt, hogy lerombolják Jézus isteni természetét."
Nagyon tévedsz kedves 78-as válaszoló! 'Isteni természeted' neked is lehetne, mint Jehova minden értelmes és hűséges teremtményének. De a háromság meséje ennél lényegesen tovább megy. "Egyenlőnek" tekinti Jézust Atyjával alapvető tulajdonságokban.
"Mint ahogy mi is három részből állunk (test, lélek - vagyis érzelem , gondolkodás - és szellem), így Isten is, mivel mi az Ő képmására teremtettünk."
Az persze téged soha sem zavart ezek szerint, hogy bizonyítani semmit sem tudsz saját magad! Ez téged miért nem zavar? Miért hiszel abban, amit mondasz, ha magadnak képtelen vagy bizonyítani, levezetni a Szentírásból? Hol olvastál a bibliában olyant, hogy a lélek (héber nefesh, görög pszükhé) "halhatatlan"???? Hol? Sehol. Csak az ellenkezőjével találkozhattál.
Miért nem győződsz meg te magad? Miért a tekintélyesek fejével "gondolkozol", akik helyetted megmondják neked, hogy miben higgy??! Mert jelenleg szemlátomást erről van szó.
"Miért Isten Jézus? Mert az Ige ezt mondja, több helyen."
Miért Isten Mózes? Mert Jehova annak nevezi a Bibliában! Nem hiszed? Miért nevez Istennek sok más embert a Biblia, vagy az angyalokat, esetleg Sátánt? Mert valóban a mindenható Istenek mind, ugye?
Nem veszed észre, hogy mennyi következetlenséget írsz össze? Miért nem válaszoltál a fenti cáfolataimra? Ez korrekt érvelés tőled? Hamis érveket, meghamisított bibliai verseket toltál ide a te háromságod védelmében, mennyire is hiteles ez? Mi a megoldás? Agyonhallgatod a témát, úgy teszel, mintha meg sem szólaltam volna, és belekezdesz teljesen másféle, igazolatlan mocskolásba.
1Korintusz 2:16
"Mert 'ki ismerte meg Jehova gondolkodását, hogy oktathatná őt'? Bennünk azonban megvan Krisztus gondolkodása"
Itt - ahogy te is írtad - a vers első részét Ézsaiástól idézte Pál, ahol érthetően kiemelte az író, hogy Jehova tudásával senki sem érhet fel. Tehát nyilvánvaló, hogy ezen vers ezen része is ugyanebben a szellemben értendő, hiszen ezért idézte Pál.
Na mármost, ha Isten gondolataival, tudásával senki sem érhet fel, de Pál mégis azt írja, hogy Jézus gondolkozása megvan bennünk, akkor nyilvánvaló és egyértelmű, hogy Jézus gondolatai, tudása nem lehet egyenlő Istenével!! Csak azért lehet meg bennünk Jézus gondolkozása (vagy a Károli szerint: 'értelme'), mert Ő létében is hasonlít hozzánk, nem a mindenható, nem a mindentudó Isten, hanem annak a Fia."
Örömmel vesszük, hogy te rendelkezel Jézus teljes tudásával,gondolatával.Mesélj milyen az Atya jobbján az élet,mik Jézus tervei a jövőben?Ezek után látszik mekkora orbitális baromságokat beszélsz, ennek semmi köze Jézus és Isten tudás beli viszonyához,csak a szád íze szerint kiragadsz és csavargatsz igéket..
Ja pesze, ha már az egyértelműség.Kifelejtetted, hogy a Biliba írója szerint Jézus mindent tud."Uram te mindent tudsz..."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!