Kedves Jehova Tanúi! Olvasta-e közületek valaki Szalai András könyveit? "Jehova és a szervezet" illetve"Más Jézus, más lélek, más evangélium" címűt? Mi a véleményetek róla?
Kíváncsi vagyok,ezek lesznek-e az új világosságok:
Természetesen ezek is mind a Bibliából vannak megmagyarázva.:
Mondd meg nekünk, hogy mikor lesznek ezek (szeptember 2-8) – Ez a cikk először felkelti az olvasók érdeklődését azáltal, hogy a “Nagy Nyomorúsággal” kapcsolatos bibliai próféciákat fejtegeti, mely az “utálatosság” (az ENSZ) által a vallásokra mért támadással fog kezdődni, és Armageddonnal fogja elérni a csúcspontját. A cikk ezután összefoglalja azt az 1995-től érvényes felfogást, mely szerint a juhok és a kecskék szétválasztása a Nagy Nyomorúság alatt fog végbe menni. Az írók ezután bővebben kifejtik ezt a témát, és “új világossággal” szolgálnak Krisztus vőlegényként való “eljövetelével” kapcsolatban. Míg régebben úgy gondolták, hogy ez 1918-ban történt, Krisztus “mesterként” vagy “vőlegényként” való eljövetelét most a Nagy Nyomorúság időszakára teszik.
Íme, én veletek vagyok minden napon (szeptember 9-15) – Krisztusnak a “búzáról és a gyomokról” szóló példázatát közvetlenül az i. sz. 33. és Armageddon közötti hosszú időszakra alkalmazzák. A szétválasztó munka állítólag 1914-ben kezdődött, amikortól Krisztus a szervezet “vizsgálatát és tisztítását” végezte egészen 1919-ig, amikor is a Bibliakutatókat “igaz keresztény búzaként” elismerték.
Sokakat táplál kevesek keze által (szeptember 16-22) – Krisztusnak a kenyerekkel és halakkal kapcsolatos csodájáról azt hirdetik, hogy előárnyékolta azt a szándékát, mely szerint a szellemi táplálék kiosztását egy maroknyi embercsoportra fogja bízni. A cikk úgy beszél az “apostolokról és idősebb férfiakról”, mintha a vezető testületi elrendezés előfutárai lennének. Russellt és (1914 előtti) társait eleve kizárták abból, hogy képviselhetnék a kijelölt csatornát, mely által Krisztus a juhait táplálni fogja.
“Ki valójában a hű és értelmes rabszolga?” (szeptember 23-29) – A cikk azzal kezdődik, hogy félresöpri a korábbi értelmezést, mely szerint a hű rabszolga i.sz. 33-ban lett kinevezve, majd elmagyarázza, hogyan történt, hogy a “prófécia” szavai csak 1914 után kezdtek beteljesedni. A hű rabszolga sajátosan “egy felkent testvérekből álló kis csoportként” van azonosítva, melyet jelenleg a Vezető Testület mint “összetett rabszolga” alkot. Végül a cikk azzal a merész kijelentéssel zárul, hogy Krisztus “mindene fölé” KI FOGJA nevezni a Vezető Testületet, más felkent keresztényekkel együtt, amikor a Nagy Nyomorúság alatt eljön, hogy ítéletet tegyen.
""Szalai azokat kritizálja, támadja, akik viszont teszik."
:
Ebből is látható,hogy nem olvastad a könyvet,csak ítélkezel előre,milyen lehet.
Egyszóval:előítéleteid vannak vele szemben."
Kedves kérdező, tán nem igaz?!
"Na ezért kell mindennek utánanézni,hogy tényleg úgy volt-e."
Talán nem ezt írtam?
""Ugyanúgy, ha meg szeretnék győződni arról, hogy a Tanúk általi biblia magyarázat helyes, akkor nem használhatom a tanúk magyarázatát arról, hiszen az teljes bizonyossággal fog egyezni. Ezért kell más oldalról is megvizsgálni, ha úgy is egyezik akkor van esély arra, hogy tényleg helyes a tétel."
Pont erre gondoltam én is!"
Kedves válaszoló és kérdező! Egy alapvető szempontot hagytok csak figyelmen kívül: magát a Bibliát!!! Ugyanis abban ilyen minta nincs, pedig nagyon bölcs tanácsokkal lát el arra vonatkozóan, hogy miként ismerhetjük meg az igazságot. Másrészt pedig azt a képességét, hogy meg képes magyarázni önmagát (persze nem mindegy, hogy melyik fordítás, melyik tanítás alapján indulunk el - éppen ezért van az ún. "kereszténység" nagy része szellemi válságban, mert hamisított, NEM BIBLIAI forrásokra építenek, pl. "szenthagyományra")!
Vagyis hamis érv az, hogy ha csak egyetlen magyarázó érvelését hallod, akkor nem tudod eldönteni helyes-e, mert ugyanis ha az az EGYETLEN neked megtudja mutatni a bibliai összefüggéseket a maguk részletességében és hitelesen, akkor megdőlt az állításotok. Sok beszámoló arról szól a bibliában, hogyan ismerték meg az első sz.-ban sokan az igazságot. Nem szaladgáltak ezer (hamis) tanítóhoz. Bölcs dolog tájékozódni, de sokan ma sportot űznek ebből is, és igazából soha, sehol sem akarnak megmaradni. Ezek az emberek megelégszenek a felületességgel, és nagy hangon azt hirdetik, hogy az igazság nem ismerhető meg. Csakhogy ez nem igaz. A Biblia mond nekik ellent.
A kérdező a 76-os válaszában magával folytat vitát.
"Sok mindennek vádolható Szalai könyve,csak éppen azzal nem,hogy ELLENSÉGES lenne a Tanúkkal szemben.
Ellenkezőleg."
Nem mondtam, hogy "ellenséges" (bár ez igen képlékeny fogalom), de azokat támadja, akik a bibliai igazságot tartják a legfontosabbnak. Márpedig, ha olyanokat kritizál, akik tanításait valójában nem érti meg, hanem gyakran kiforgatja, és hamis bibliai magyarázatokkal pótolja, akkor igenis negatív munkát végez! Persze, a bibliaára támaszkodik..., még a háromságban is?
Jehova Tanúinak is nagyon jó bibliai kérdései vannak. Nem szokás érdemben megválaszolni, megcáfolni az állításukat pedig még kevésbé. :))
"A Bibliából rengeteg mindent meg lehet magyarázni."
Nem! HITELESEN, a teljes Írással egybehangzóan csak az igazság marad talpon, semmiféle más, elferdített filozófia, mítosz, vallásos tévtan és hazugság nem áll meg.
""Szalai azokat kritizálja, támadja, akik viszont teszik."
:
Ebből is látható,hogy nem olvastad a könyvet,csak ítélkezel előre,milyen lehet.
Egyszóval:előítéleteid vannak vele szemben."
Kedves kérdező, tán nem igaz?!
"
Kedves Válaszoló,valami gond csak van,ha a szakirodalomnak ellentmond,nem?
(Itt NEM a Tanúk szakirodalmára gondolok.)
Milyen világi szakirodalmakba olvastál bele?
Csak kíváncsiság.
"A kérdező a 76-os válaszában magával folytat vitát. "
Az idézetnek az volt a lényege,hogy az embernek szerintem van annyi sütnivalója,hogy eldöntse,igaz-e a tanítás-e vagy sem.
Én utoljára szólok hozzá a témához, mert ennek így se vége se hossza, ha a Biblia versek nem elég meggyőzőek, akkor mi téphetjük a szánkat itt :)
Pál apostol mondta következőket az 1 Timótheus 1:4,6,7.
" Ne tanítsanak más tant.És figyelmet sem fordítsanak valótlan történetekre meg nemzettségtáblázatokra, amelyek sehova sem vezetnek, csak kutatni való kérdésekkel szolgálnak, nem pedig olyasvalami megosztásával, ami Istentől van.Egyesek hiábavaló beszédre hajlottak el, és törvénytanítók akarnak lenne, de nem fogják fel sem amiket mondanak, sem amiket bizonygatnak"
A Biblia Istentől ihletett, mind a 66 könyvével együtt. Leírja, mi az üzenet, mi a jó hír és ez is marad, függetlenül attól, hogy ez kinek tetszik vagy kinek nem. A jó hír nem fog változni, az ezeken való agyalás a " sehova sem vezetnek és csak kutatni való kérdésekkel szolgálnak " kategória. Igazából, ameddig erre mész rá, hogy mit mond egy szakirodalom vagy egy Szalai András, addig pont amellett mész el, hogy mit mond maga a Biblia. A Bibliára figyelj és ne ezekre a művekre.
Itt szerintem már rég nem Jehova Tanúiról van szó, hanem azt nehéz lehet sok esetben elfogadni, hogy mást mond Isten és más az egyéni elképzelés.
A bereabeliek az Írásoknak néztek utána, és miután látták, hogy igaz, elfogadták és alkalmazták. Nem mentek neki még 100 oldalról a kérdésnek. De a Bibliában kutattak válaszok után, nem az akkor bölcs emberek és irományok alapján keresték a válaszokat. Minden benne van a Bibliában. Te is látod, mert értelmes embernek tartalak azok alapján,amiket itt beszéltünk.
A válaszíró 67%-ban hasznos válaszokat ad.:
Egyetlen kérdés még:
Ha ennyire egyértelmű a Biblia,hogy saját magát magyarázza mindenhol,nincs benne semmi bonyolult dolog,akkor mi célja van annak,hogy a Tanúk egyáltalán szakirodalomból idéznek?
Minek idéznek belőle,ha egyszer úgy is igazuk van?
Minek alátámasztani szakirodalmi(világi szakirodalmi)kiadványokkal?
A Biblia valóban kiválóan tudja magyarázni önmagát, hiszen Isten ihlette - sőt, ez a belső összhangja (az első laptól az utolsóig) is erőteljes bizonyítéka annak, hogy isten ihletésű mű! De nem azt írtam, hogy "mindenben", kivétel nélkül érvényes ez a szabály (lehet, hogy igen, lehet, hogy nem - de ennek nincs jelentősége, mert ennek a kérdésednek a jelentősége is eltörpül a Biblia eme isteni nagyszerűsége mellett). A fontos és kényes, a vitákra okot adó kérdésekben általában igen, meg képes magyarázni önmagát. Ha észrevetted, Jehova Tanúi éppen ezért alkalmazzák a hamis tanok ellen legtöbbször éppen a Bibliát!!!
De mit is írtam még a korábbi válaszomban zárójelben?
"(persze nem mindegy, hogy melyik fordítás, melyik tanítás alapján indulunk el - éppen ezért van az ún. "kereszténység" nagy része szellemi válságban, mert hamisított, NEM BIBLIAI forrásokra építenek, pl. "szenthagyományra")!"
Na most kérem szépen, többek között ezért kell más forrásokra is támaszkodni.
Az,hogy valamiből idézel néha, az azért más, mintha az alapján próbálnál bizonyítani valamit.A kiadványaink szoktak idézni enciklopédiákat, történészeket stb. De nem rájuk alapozva magyaráznak bibliai igazságokat. Ha egy bibliai esemény pl nem bizonyítható a történészek szerint és ezért kvázi nem is történt meg,az minket hidegen hagy. Ilyen volt Belsazár király esete is. A Biblia szerint ő volt az utolsó babiloni uralkodó, azonban a Biblián kívül nem volt bizonyíték a létezésére,mindenki állított,a Biblia téved. Aztán a 19.sz-ban Dél-Irakban megtaláltak egy ókori hengert,a mi Belsazárt,mint Babilon uralkodóját említi.Na puff!
Sose világi források alapján győződünk meg a Biblia helyességéről. Lezárva a kérdést, elismert szakemberektől szoktunk idézni, de nem velük bizonyítjuk a tanok és alapelvek helyességét.
Utolsónak:
akkor ajánlom figyelmedbe a "Kell hinned a háromságban?"című kiadvány irodalomjegyzékét.
Ha mindennek utánaolvasunk,kiderül hogy az idézett alapműben nem is az volt leírva...
"Kell hinned a Háromságban?
Ez a dokumentáció az Őrtorony Társulat által kiadott, Kell hinned a Háromságban? – Vajon Jézus Krisztus
a Mindenható Isten? című füzet első 12 oldalának a forrásait elemzi. A forráselemzés nem a háromságtan
mellett kíván érvelni, csak arra a kérdésre keresi a választ, hogy vajon korrekt módon és a valósághoz híven
jár el a Társulat, amikor ókori és modern szaktekintélyeket idéz? Nem csapja-e be tájékozatlan és gyanútlan
olvasóit?
A jóhiszemű Tanúk rendszerint ezt a füzetet szokták a keresztények és az érdeklődők kezébe adni. A kiadvány
célja az, hogy az olvasó elvesse a háromságtant. A füzet természetesen sok keresztényt megingat,
több okból is. Egyrészt az átlagos keresztény a Tanúkkal szemben nincs felkészülve a hitvitákra. Másrészt
sajnálatos módon sokszor ő maga sem ismeri eléggé a saját hitét. Harmadrészt eleve csak kevesen tudnak
utánajárni minden információnak, mert a füzet sehol sem adja meg az idézetek pontos forrását.
A kiadvány természetesen olyan történészekhez, teológusokhoz és művelt laikusokhoz [1] is eljutott,
akikből – szakterületük átlagon felüli ismerete alapján – túl sok kérdést váltott ki. A Társulattól megkérték
az idézetek pontos forrását, és kutatásaik eredményét angolul már régen közzé tették. A Társulat – mivel
nem tudott mit válaszolni – ebben az esetben is az agyonhallgatás politikáját választotta, így ezekről a dolgokról
a magyar Tanúk végképp semmit sem tudnak. Ezért éreztük úgy, hogy a meglevő dokumentációkat
saját kutatásainkkal kiegészítve magyarul is hozzáférhetővé kell tenni.
1. Modern szerzőktől vett idézetek
[4. oldal] A The Encyclopedia Americana megjegyzi, hogy a Háromság "az emberi ész számára felfoghatatlan."
A Társulat hiányosan idézi az enciklopédiát, a magyar fordítás ("az emberi ész számára felfoghatatlan")
pedig pontatlan. A teljes szöveg ez: "Úgy tartják [a szentháromsághívők], hogy bár a tan túl van azon, hogy
az emberi ész megragadja [is beyond the grasp of human reason], sok természettudományi tételhez
hasonlóan nem mond ellent az észnek, és az emberi értelem számára felfogható, bár nem megérthető [may
be apprehended, though it may not be comprehended]." [2] Az enciklopédia tehát egyáltalán nem osztja a
Társulat véleményét, miszerint a tan "a normális gondolkodással ellentétes" lenne, hanem az olyan természettudományi
tételekhez hasonlítja, amelyek ugyan paradox voltuk miatt esetleg értelemfelettinek tűnnek,
de felfoghatók és kezelhetők.
[5. oldal] Egy protestáns kiadványban ez olvasható: "A Háromság szó nem található a Bibliában… Sőt még az
egyházi teológiában sem kapott hivatalosan helyet egészen a IV. századig". (The Illustrated Bible Dictionary [Képes
bibliai szótár]).
Tény, hogy a Háromság részletes kifejtése a 4. századig nem volt hivatalos teológiai használatban, azaz nem
volt zsinatok által szentesített hitvallás, de ez nem cáfolja azt, hogy a lényegét egyszerűbb megfogalmazásban
a zsinatok előtt is hitték és tanították. A tannal azért foglalkoztak csak a 4. századi zsinatokon, mert
akkor kérdőjelezték meg alapjaiban és olyan sokan, hogy a téma már az egész egyházat érintette. A Társulat
egyoldalúan idézi a bibliai lexikont, amely ugyanebben a szócikkben megállapítja: "Bár az Írás nem ad megfogalmazott
háromságtant, minden elemet tartalmaz, amelyből a teológia megszerkesztette a tanítást." [3] A
Társulat hiányos idézése ellenére tehát a teológiai szótár a keresztény felfogást támogatja, szaktekintélyével
ellentmond a Társulat álláspontjának.
[5. oldal] Egy katolikus szaktekintély is azt mondja, hogy a Háromságot "Isten szava közvetlenül és konkrétan nem
említi (New Catholic Encyclopedia [Új Katolikus Enciklopédia]).
Az a tény, hogy maga a Háromság "közvetlenül és konkrétan" nincs benne a Bibliában, nem cáfolja annak a
lehetőségét, hogy a szó sok más teológiai kifejezéshez hasonlóan bibliai tartalmat fejez ki (mint pl. teokrácia
vagy a szervezet fogalma az Őrtorony Társulat számára).
[5. oldal] The Catholic Encyclopedia (A Katolikus Enciklopédia) ilyen magyarázatot fűz ehhez: "Az Írásokban egyetlen
olyan kifejezés sincs, amely a Háromság Isteni Személyt együtt jelezné. A … [tri'as] szó (amelynek a latin trinitas
szó az egyik fordítása, először az antióchiai Theophilusnál fordul elő A. D. 180 táján… Nem sokkal ezután
megjelenik Tertullianusnál is a latin trinitas formájában. Önmagában ez még nem bizonyíték arra, hogy Tertulliánus
tanította volna a Háromságot.
Az enciklopédia és a Társulat eredeti angol szövegében található Three Divine Persons-t ("Három Isteni
Személy") a Társulat magyar kiadása rosszul fordítja "Háromság Isteni Személy"-nek, ez a trinitástannak is
ellentmondana.
[5-6. oldal] Egy katolikus mű Trinitas – A Theological Encyclopedia of the Holy Trinity (Trinitás – a Szentháromság
teológiai enciklopédiája) például megjegyzi, hogy Tertulliánus bizonyos szavait később mások megpróbálták a
Háromság leírására kisajátítani. Ezután óvatosságra int: "Nem volna szabad elhamarkodott következtetést levonnunk
a szóhasználatból, mert ő nem a trinitáriusi teológia alátámasztására használja szavait."
A Társulat hiányosan idézi az enciklopédiát, a teljes szöveg pontos fordítása ugyanis ez: "A nagy afrikai [ti.
Tertullianus] alkotta meg a trinitás latin nyelvét, sok szava és kifejezése pedig folyamatos használatban maradt:
a trinitás szó és a persona, az 'egy lényeg három személyben' képlet, vagy az 'Isten az Istentől, világosság
a világosságtól.' A szubsztancia szót 400-szor használja, akárcsak a konszubsztanciálist [egylényegű] és
konszubsztantívat, de a használatból nem szabad gyors következtetést levonni, mert nem alkalmazza a szavakat
a trinitárius teológiához." [4] A Társulat sugallatával ellentétben nemcsak a teológiai enciklopédia írói,
hanem maga Tertulliánusz is hitt a Háromságban ("egy lényeg három személyben" stb.), akkor is, ha érvelés
közben nem alkalmazta a trinitas szót (lásd később!).
[6. oldal] Amiről a héber iratok tanúskodnak ... Hasonlóképpen ezt ismeri el a jezsuita Edmund Fortman a The
Triune God (A Háromság egy isten) című művében: "Az Ószövetség semmit sem mond közvetlenül vagy közvetve a
Háromság egy Istenről: az Atyáról, a Fiúról és a Szent Szellemről…Nincs bizonyíték arra, hogy bármelyik szent író
akárcsak gyanította volna az egy Istenségen belüli [Háromság] létezését… Azt állítani, hogy [az "Ószövetségben"]
utalásokat vagy megsejtéseket vagy 'burkolt jeleket' lehet látni a három személyre, ez olyan belemagyarázás lenne,
amit a szent írók nem írtak vagy nem akartak mondani."
A Társulat kétszer is idézi Fortmant; amit az első idézetben mondott, az csak az Ószövetségről és íróiról
szólt, és állítását senki sem vitatja, ugyanakkor ugyanezen az oldalon ő maga így ír: "...talán el lehet mondani
azt, hogy néhány [ószövetségi] iratnak az igéről, bölcsességről és szellemről [szóló kijelentései] i genis te -
r emt h ettek olyan légkört, amelyben a zsidók számára elképzelhetővé vált az Istenségen belüli többes szám."
[5] Megjegyzendő: a Messiás Isten voltára utaló ószövetségi igék a keresztény teológia szerint is csak utólag,
Jézusban való beteljesedésükkor váltak világossá.
[6. oldal] Amiről a görög iratok tanúskodnak ... The Encyclopedia of Religion (A Vallási Enciklopédia) ezt mondja:
"A teológusok egyetértenek abban, hogy az Újszövetségben nincs szó kifejezetten a Háromság dogmájáról." A
jezsuita Fortman ezt mondja: "Az Újszövetség írói… nem fogalmazzák meg hivatalosan vagy tételesen a Háromság
dogmáját, és kifejezetten nem tanítják, hogy egy Istenben három egyenlő isteni személy van… Sehol sem található
ilyen trinitariánusi [6] tan a három különböző isteni személyről, aki egy Istenségen belül együtt él és működik."
Az enciklopédiából és a Fortmantól (könyve 6. oldaláról) vett idézet aláhúzott szavaira figyelve látható,
hogy csak azt állítják: az Újszövetség írói Isten lényének titkát nem fogalmazták meg kifejezett tanként, hivatalosan
és tételesen. Bár a Társulat hiányos idézeteiből úgy tűnhet, hogy Fortman sem hisz a Háromságban,
a teljes szöveg ez:
"Ha összeszedjük az Újszövetség íróit, azt mondják el nekünk, hogy csak egy Isten van, a világegyetem teremtője és
ura, aki Jézus Atyja. Jézust úgy hívják, hogy Isten Fia, Messiás, Úr, Megváltó, Ige, Bölcsesség. Olyan isteni
funkciókat tulajdonítanak neki, mint a teremtés, megváltás, ítélet. Néha kifejezetten Istennek nevezik. Nem beszélnek
a Szentlélekről olyan teljességgel és tisztán, mint a Fiúról, de időnként összehozzák az Atyával és a Fiúval, és ami az
istenséget és a személyességet illeti, velük egy szintre teszik. Írásaikban triádikus alapot és triádikus formulákat
adnak. Nem beszélnek a természet, lényeg, személy, viszony, egymásba foglaltság és küldetés absztrakt nyelvén, de a
maguk módján mutatják be az ezek mögött a kifejezések mögött álló gondolatokat. Nem adnak nekünk hivatalos vagy
tételes tanítást a Háromságról [pontosított fordításban], sem kifejezett tanítást arról, hogy egy Istenben három egylényegű
isteni személy van. De alapvető trinitarianizmust adnak nekünk, az adatokat, amelyekből megfogalmazható
egy olyan tételes tanítás, mint a Háromegy Isten."
A Társulat hiányos, egyoldalú idézése ellenére Fortman írói szándéka, a témáról alkotott általános felfogása
ellentmond a Társulat teológiájának.
[6. oldal] A The New Encyclopaedia Britannica (Az Új Angol Enciklopédia) megjegyzi: "Sem a Háromság szó, sem
maga ez a kifejezett tan nem szerepel az Újszövetségben."
A Háromság szó és a tan természetesen nem szerepel az Újszövetségben. Ugyanakkor a Társulat egyoldalúan
idézi az enciklopédiát is, amely még ugyanazon a szócikken belül megállapítja, hogy " a z Újszövetség ala -
pozza meg a Háromságról szóló tanítás alapját." [7] Az enciklopédia a keresztény álláspontot osztja, miszerint
a tannak az Újszövetség az alapja. Tudományos tekintélyével ellentmond a Társulat véleményének.
[6. oldal] A The New International Dictionary of New Testament Theology (Az újszövetségi új nemzetközi teológiai
szótár) is hasonló megállapítást tesz: "Az Újszövetség nem tartalmazza a háromságtant a mai formájában. 'A Bibliában
nincs olyan konkrét kijelentés, hogy az Atya, a Fiú és a Szent Szellem egylényegűek' (mondta Karl Barth pro-testáns
teológus]."
A Társulatnak a teológiai szótártól vett idézetének magyar fordítása rossz, az angol szöveg "a kifejlődött háromságtan"-
ról beszél (the developed doctrine of the Trinity), ezen "…a háromságtant a mai formájában"
fordítás túllép. A szótár továbbá (pontos fordításban) azt állítja, hogy a Bibliából "hiányzik az Atya, a Fiú és
a Szentlélek egylényegűségének a kifejezett meghirdetése" (lacks the express declaration that the Father,
the Son and the Holy Spirit are of equal essence), de a Társulat magyar fordítása ("nincs olyan konkrét kijelentés")
ezen is túllép. [8] A Társulat sugallata ellenére a teológiai szótár írói nem a Háromságot hiányolják
az Újszövetségből, hanem a "kifejlődött háromságtant" és az "egylényegű" (homoúsziosz) kifejezést.
Megjegyzendő, hogy a Jn 10:30 és a 2Kor 3:17 legalábbis a személyek elválaszthatatlanságát, ha nem azonos
természetét mondja ki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!