Kedves Jehova Tanúi! Olvasta-e közületek valaki Szalai András könyveit? "Jehova és a szervezet" illetve"Más Jézus, más lélek, más evangélium" címűt? Mi a véleményetek róla?
Szerintem még mindig nem érted: nekünk NEM OLVASMÁNY az általad traktált link alatti hamis propaganda! Köszönjük, hogy ilyen (vak)buzgó vagy ebben, de mi ezen már túl vagyunk. A háromság támogatása mellett felhozott átlátszó és manipulatív filozofikus érvekkel tele van a padlás. De ti az általam felhozott két egyszerű ellenérvre sem fogtok tudni hitelesen a bibliából válaszolni.
Mennyivel egyszerűbb lenne elismerni őszintén, hogy ezen érvek (106) teljességgel józanok, meggyőzőek, valamint racionálisak - ja, és nem mellesleg a teljes Írással egyezőek. Persze lehet választani a homályos misztikát is, mely istentelen torz képet fest a Mindenhatóról és Jézusból bálványt farag.
Sajnálom, ha most nagyképűnek tűnök, de ez nem önhittség, hanem csak egyszerűen meggyőződésem, hogy a Biblia a hamis tanokat leleplezi és kiveti magából. Mi ehhez ragaszkodunk.
Kedves utolsó!
Igazad van!
Abból a Bibliaversből tényleg az derül ki.
És amit idézni fogok,úgyszintén ezt a Biblia verset használja magyarázatként.
Isten mint Háromság
Hogyan lehet ez, és miért fontos?
A "háromság" szó a Bibliában nem fordul elő, először 200 körül használták (trinitász). A szentháromságtan végleges megfogalmazása a 3-4. századra tehető: ezek a niceai, konstantinápolyi és kalcedoni zsinatok hitvallásai. A tan részletes kifejtésének több előfeltétele, illetve hátráltató körülménye volt:
le kellett zárulnia az újszövetségi kánonnak és ezzel az Istenről szóló adatok forrásának (2. sz. eleje),
az egész egyházra nézve veszélyt jelentő tévtanítóknak kellett fellépniük, akik Krisztus, majd a Szentlélek kivoltát kérdőjelezték meg (3-4. sz. pl. Áriusz),
Isten lénye az emberi értelmet és a kifejezőkészséget eleve próbára teszi; a hitvallások megfogalmazásával sokáig küzdő görög és latin egyházatyák kölcsönösen attól féltek, hogy a másik által használt görög vagy latin szavak a másodlagos jelentéseik miatt ilyen vagy olyan tévtanításhoz vezethetnek.
1. A HÁROMSÁGTAN LÉNYEGE
nem megmagyarázni akarja, hogy miként létezik Isten, hanem csak az Írásban talált adatokról tanúskodik; nem is annyira állítani akar, mint inkább hamis állításoknak akarja az elejét venni
a Biblia alapján vallja és hirdeti, hogy az egyetlen Isten három egylényegű személyben egyetlen Isten
Isten tehát nem csak "egy" személy (Atya), aki magányos lenne (unitarizmus), sem "három" külön isten (triteizmus) vagy három "megjelenési forma" mögött rejtőző, Isten, aki lényegében ismeretlen lenne (modalizmus).
2. A HÁROMSÁGTAN BIBLIAI ALAPJA
A háromságtan alapja a bibliai adatok összegzése:
csak egy Isten van (5Móz 4:39, 6:4, Ézs 43:10, Zsolt 86:10, Mk 12:32, 1Kor 8:4, 1Tim 2:5, Jak 2:19)
ugyanakkor a Biblia Istennek (helyenként az Istennek) nevezi az Atyát, a Fiút és a Szentlelket egyaránt: Isten az Atya (Jn 6:27,44-46, Róm 1:7, 1Kor 8:6, Ef 4:6, 1Pt 1:2), Isten a Fiú (Jn 1:1,18, 10:30, 20:28, Róm 9:5, Ef 5:5, Tit 2:13, 1Jn 5:20), Isten a Szentlélek (Mt 12:31-37, Csel 5:3-4, 16:6-10).
csak erről a három valakiről tudjuk elmondani, hogy természeténél fogva olyan tulajdonsággal rendelkezik, amely csak Istené lehet, és hogy olyasmit tesz, amit csak Isten tehet.
Amit csak Istenről mondhatunk el
Íme a kizárólag isteni tulajdonságok és cselekedetek bibliai listája:
Isten az, aki Úr és Király (5Móz 10:17, Zsolt 29:10, 136:3, Jer 10:10, Csel 17:24, 1Tim 1:17, 6:15, Jel 1:8, 11:17).
Úr, Király az Atya (Mt 11:25, Jak 3:9),
a Fiú (Lk 1:43, 2:11, 13:15, Jn 20:28, Csel 2:36, Róm 1:4.7, 10:9, 1Kor 1:9, 8:6, 12:3, Fil 2:9-11, Kol 3:24, 1Tim 6:14-15, Júd 4, Jel 17:14, 19:13-16)
és a Szentlélek (1Kor 6:17, 2Kor 3:17),
mégsincs három Úr és Király, csak egy.
Isten az, aki örökkévaló és halhatatlan (Ézs 40:28, Róm 1:23, 16:26, 1Tim 1:17, 6:16).
Örökkévaló, halhatatlan az Atya (Jn 5:26),
a Fiú (Mt 28:20, Jn 5:26, 8:58, 17:5, Zsid 7:21-28, 13:8, 1Tim 6:13-16, Jel 1:17)
és a Szentlélek (Zsid 9:14),
mégsincs három örökkévaló és halhatatlan Isten, csak egy.
Isten az, aki szent (3Móz 19:2, 1Sám 6:20, Ézs 6:3, 1Pt 1:15, Jel 4:8,15:3-4).
Szent az Atya (Jn 17:11),
a Fiú (Lk 1:35, Jn 10:36, Mk 1:24, Csel 2:27, Jel 3:7)
és a Szentlélek (Lk 4:1, Csel 10:38, Jn14:16, 20:22, 1Kor 12:3, 2Pt 1:21),
mégsincs három szent Isten, csak egy.
Isten az, aki mindenütt jelen levő (Zsolt 139:8-12, Péld 15:3, Csel 17:27-28).
Mindenütt jelen levő az Atya (Mt 6:6, Jn 14:11, 2Jn 9),
a Fiú (Mt 18:20, Mk 16:19-20, 2Kor 13:5, Ef 1:23, Kol 1:17, Zsid 1:3)
és a Szentlélek (Zsolt 139:7, Jn 14:17),
mégsincs három mindenütt jelen levő Isten, csak egy.
Isten az, aki mindentudó (1Kir 8:31-32, Zsolt 44:21-22, 94:10, 139:2, Jób 12:13, 21:22, Dán 2:20, Róm 11:33-34).
Mindentudó az Atya (Mt 6:4,32, 10:29-30),
a Fiú (Lk 2:46-47, Jn 2:25, 4:19, 16:30, 21:17, Kol 2:3, Mt 25:31-45, Zsid 4:12-13)
és a Szentlélek (Ézs 11:2, Jn 14:26, 16:13, Dán 4:6, 1Kor 2:10-11, 2Pt 1:21),
mégsincs három mindentudó Isten, csak egy.
Isten az, aki mindenható (1Móz 17:1 2Móz 6:3, Zsolt 72:18, Mt 19:26, 1Tim 6:15, Jel 11:17, 19:6).
Mindenható az Atya (Mk 14:36, 2Kor 6:18),
a Fiú (Mt 28:18, Jn 5:19, Zsid 1:3, Jel 1:8)
és a Szentlélek (Jób 33:4, Zak 4:6, Lk 1:35, 11:20),
mégsincs három mindenható Isten, csak egy.
Isten az, aki dicsőséges (Zsolt 24:8,10, 108:6, Ézs 6:3, 40:5, 42:8, 60:1-2, Róm 1:21, 11:36, Jel 4:11, 19:1).
Dicsőséges az Atya (Róm 6:4,15:6, Fil 4:20, Ef 1:17),
a Fiú (Jn 1:14, 12:23, 13:31-32, 17:4-5, Zsid 1:3, 13:21, 1Pt 4:11, 2Pt 1:16-17, 3:18, 1Kor 2:8, 2Kor 4:3-6, Jak 2:1, Jel 5:12)
és a Szentlélek (1Pt 4:14, 2Kor 3:18),
mégsincs három dicsőséges Isten, csak egy.
Isten az, aki az eget és a földet teremtette (1Móz 1:26, Neh 9:6, Zsolt 102:25, Ézs 44:24, 45:12,18, Csel 7:49-50, 17:24, Zsid 11:3).
Az ég és a föld teremtője az Atya (Ef 3:14-15, Jn 14:2),
a Fiú (Jn 1:1-4, Kol 1:16-18, Zsid 1:2-3,10)
és a Szentlélek (1Móz 1:2, Jób 33:4, Zsolt 104:30),
mégsincs három teremtő Isten, csak egy.
Isten az, aki a világot fenntartja (2Móz 34:7, Zsolt 33:19, 55:23, 68:20, 145:13-16, Jób 12:10, Csel 14:17, Fil 4:19, 1Pt 1:5).
A világ fenntartója és gondviselője az Atya (Mt 5:45, 6:11,26, 32, 10:29-30, Csel 17:24-25),
a Fiú (Jn 10:10-11, Róm 8:35, Kol 1:17, Zsid 1:3, 1Pt 5:7)
és a Szentlélek (Zsolt 104:30, Jób 34:15, Gal 5:25),
mégsincs a világnak három fenntartó és gondviselő Istene, csak egy.
Isten az, aki a Bibliát ihlette (2Móz 20:22, 24:4, Jer 30:2, Ézs 30:8, Róm 3:2, Kol 1:25, 1Thessz 2:13).
A Biblia ihletője az Atya (Jn 8:28, 12:49-50, 17:17, 2Jn 4),
a Fiú (Jn 1:14, 12:49-50, Zsid 1:1-2)
és a Szentlélek (4Móz 11:25, Mt 22:43, Ef 3:2-5, 1Tim 4:1, 2Pt 1:20-21, Jel 14:13),
mégsem három Isten ihlette a Bibliát, hanem csak egy.
Isten az, aki feltámaszt (5Móz 32:39, 2Kor 1:9, Zsid 11:19, Kol 2:12-13).
Az emberek feltámasztása az Atya (Jn 5:21),
a Fiú (Jn 5:21, 6:39-40, 11:25, Fil 3:8-11 vö. Kol 3:3)
és a Szentlélek (Róm 8:11) műve,
mégsem három Isten támasztja fel az embert, hanem csak egy.
Isten az, akinek a kezében van az ítélet és a bocsánat (1Móz 18:25, Zsolt 96:13, 130:3-4, Mk 2:7, Róm 2:1-16, 14:10, Jel 20:11-15).
Az ítélet és a bocsánat az Atya (1Pt 1:17, Mt 10:32-33, Lk 15:11-32),
a Fiú (Mt 25:31-33, Jn 5:22-27, Csel 17:31, 2Kor 5:10, 2Tim 4:1, 1Pt 4:5)
és a Szentlélek (Ézs 4:4, Jn 16:8) kezében van,
mégsem három Isten ítél és adhat bocsánatot, csak egy.
Isten az, aki üdvözítheti az embert (5Móz 5:32-35, 2Sám 22:3, Ézs 43:11, 61:1-2, 63:16, Mt 19:25-26, Csel 2:47, 20:28, 2Kor 5:1, Tit 2:11, Júd 25, Jel 7:10 19:1).
Az üdvösség az Atya (1Jn 4:10-14, Jn 3:16, 17:4, 18:11),
a Fiú (Mt 26:28, Lk 4:18, Jn 1:29, 4:42, Csel 4:10-12, Tit 3:6, Zsid 5:9, 7:25, 1Jn 4:14)
és a Szentlélek (Zsid 9:14, Tit 3:5) műve,
mégsincs három üdvözítő Isten, csak egy.
Isten az, aki a Krisztust feltámasztotta (Csel 2:24, 13:30,37, 17:31, Zsid 13:20).
A Krisztus feltámadása az Atya (Róm 6:4, Csel 3:26, 1Thessz 1:10),
a Fiú (Jn 2:19-21, 10:17-18, 11:25)
és a Szentlélek (Róm 1:4, 8:11, 1Pt 3:18) műve,
mégsem három Isten támasztotta fel Jézust, hanem csak egy.
Isten az, aki a hívőt igazzá nyilvánítja (Róm 3:30, 4:6, 8:33).
A hívőt igazzá nyilvánítja az Atya (2Kor 5:19),
a Fiú (Róm 5:9, 10:4, Gal 2:17, 1Kor 1:30, 2Kor 5:19-21)
és a Szentlélek (1Kor 6:11, Gal 5:5),
mégsincs három Isten, aki igazzá nyilvánítja a hívőt, hanem csak egy.
Isten az, aki a hívőt megszenteli (2Móz 31:13, 1Thessz 5:23, 2Kor 7:1).
A hívő megszentelése az Atya (Júd 1, Jn 17:17),
a Fiú (Zsid 10:14, Ef 5:26, Tit 2:14, 1Kor 1:30)
és a Szentlélek (Róm 15:16, 1Kor 6:11, 2Thessz 2:13, 1Pt 1:2) műve,
mégsem három Isten szenteli meg a hívőt, hanem csak egy.
Isten az, aki a hívőt újjáteremti (Jn 1:12-13, 1Jn 3:9).
A hívő újjáteremtése az Atya (1Pt 1:3),
a Fiú (Jn 4:4, 2Kor 5:17, Gal 6:15, Ef 2:15)
és a Szentlélek (Ez 36:25-27, Jn 3:3-8, Róm 8:11, 2Kor 3:6, Tit 3:5) műve,
mégsem három Isten teremti újjá a hívőt, hanem csak egy.
Isten az, aki lakozást vesz a hívőben (1Jn 3:24, 4:12.16 vö. 2Pt 1:4).
A hívőben lakozást vesz az Atya (vö. 1Jn 1:3, 2:24, 2Jn 9),
a Fiú (2Kor 13:5, Ef 3:17, 1Jn 5:12, 2Jn 9)
és a Szentlélek (Jn 14:17, Róm 8:11, 1Kor 6:19),
mégsem három Isten vesz lakozást a hívőben, hanem csak egy.
Isten az, akit imádni szabad (5Móz 6:4.13-15, Ézs 45:23, Mt 4:10, 1Kor 14:25, Jel 4:8-10, 19:10, 22:9).
Imádni szabad az Atyát (Jn 4:23-24),
a Fiút (Jn 5:23, 9:35-38, Fil 2:6-11, Zsid 1:5-6)
és a Szentlelket az Atyával és a Fiúval együtt (vö. Jn 4:23-24, 2Kor 3:17).
A három személy gyakran együtt említtetik
A Háromság tagjai gyakran együtt, de külön személyként említtetnek (Mt 3:16-17, 28:19, Jn 14:16-17, 16:13-15, 1Kor 12:4-6, 2Kor 13:13, 1Pt 1:2, Ef 1:3-14, 4:4-6, Tit 3:4-6).
A személyek egymással valóságos kapcsolatban vannak
A Háromság tagjai nem csupán Isten megszemélyesítései, hiszen egymásról mint külön személyről beszélnek, illetve egymással is valóságosan kommunikálnak (Jn 16:13-14, Róm 8:26-27, Jel 22:17).
A személyek megkülönböztethetők és szétválaszthatatlanok
A három isteni személy Jézus Isten és ember voltához hasonlóan egyszerre megkülönböztethetetlen és szétválaszthatatlan. Ennek az emberfeletti valóságnak egyszerre mindig csak az egyik oldalát tudjuk felfogni:
az Atya a Fiútól megkülönböztethető (Jn 3:16, 5:20, Zsid 5:7-9) és szétválaszthatatlan (Jn 10:30, 14:8-11),
az Atya a Lélektől megkülönböztethető (Jn 14:16-17, Róm 8:26, 1Kor 2:10-11) és szétválaszthatatlan (Jn 4:24, Róm 8:15, 2Kor 3:17),
a Fiú a Lélektől megkülönböztethető (Jn 14:16, 16:7) és elválaszthatatlan (1Kor 6:17, 12:3, 15:45, Gal 4:6, Zsid 10:29).
A személyek egymásnak való alá-fölé rendeltsége
A Szentháromság tagjai közötti alá-fölé rendeltség (Jn 16:13-14, 1Kor 15:28) a megváltás művében betöltött sajátos feladatukból következik, és a személyek tökéletes összhangjára, illetve egymástól való tökéletes függésére mutat:
a Fiú csak az Atya iránti engedelmességgel mutathatta meg, hogy valóban az Atya tetteit teszi és az Atya szavait mondja (vö. Jn 5:19.30, 6:38, 7:16, 12:48-50, 14:10-11, Lk 4:18:21, Zsid 5:7-9),
a tanítványok arról ismerhették fel a Szentlelket, hogy a Jézustól kapott mondanivalójával (Jn 16:13-14) Jézust dicsőítette (1Kor 12:3).
3. A HÁROMSÁG SZEMLÉLTETHETŐSÉGE
A Háromságnak a teremtett világból vett eszközökkel való illusztrálása csak egyoldalúra sikerülhet. A Háromság egységét vagy háromságát ugyan lehetséges illusztrálni, de magát a Háromságot képtelenség. A képi ábrázolására tett kísérletek mindig torzókat eredményeztek, és a teremtett világból vett naiv szemléltető példák sem tudnak Róla megfelelő képet adni (vö. 2Móz 20:4). Az emberi logikába vagy képzeletbe beleférő "Isten" ugyanis csak az emberi fejekben létező bálvány (Csel 17:29).
4. A HÁROMSÁGTAN JELENTŐSÉGE ÉS SZÜKSÉGSZERŰSÉGE
A háromságtan, illetve Isten háromegy volta a keresztény hit számára több szempontból is döntő fontosságú:
Először is a tan elválaszthatatlan Isten egyik alapvető tulajdonságától. Ha Isten csak egy személyként létezne, nem lehetne az, aki. Isten ugyanis szeretet (1Jn 4:8), a szeretet viszont viszonyfogalom, és ha Isten csak egy egyedülálló lény lett volna a világ megteremtése előtt, akkor teremtményei nélkül nem lehetne maga a szeretet, szüksége lett volna másokra, hogy az legyen, aki. Isten azonban egyrészt a Mindenható, önmagában elegendő, másra nem szoruló Isten. Másrészt az Istenségen belül mindig is három személy volt, akik között már a világ megteremtése előtt is tökéletes szeretet létezett. Mégis csak az Újszövetségben, a Fiú és a Lélek külön isteni személyként való megjelenésekor lehetett kimondani, hogy "Isten szeretet" (1Jn 4:16)
Másodszor a tan elválaszthatatlan a megváltástantól. Mi bűnösök vagyunk, Isten pedig igazságos. Bűneinket vagy rajtunk kéri számon (igazságosan megtorolja), vagy a saját kárára vesz önmagának elégtételt (Ő maga ad engesztelést), és megbocsát (elengedi a tartozást). Ha Isten engesztelés, jóvátétel nélkül "csak úgy" megbocsátana, nem lenne igazságos. Mivel Őellene vétkeztünk, Tőle kell bocsánatot kapnunk, de senki sem késztetheti Őt megbocsátásra, és egyetlen teremtmény (ember, állat, angyal) sem adhat engesztelést a Teremtőnek önmagáért vagy egy másik teremtményért. Az állatáldozatok csak ideiglenesek voltak, és nem tudták megtisztítani a lelkiismeretet (Zsid 10:2-4). Ha Isten önkényesen kijelölt volna egy ártatlan teremtményt (pl. angyalt) az emberek helyett való bűnhődésre, akkor ezzel azt bizonyította volna, hogy igazságtalan, magától képtelen megoldani a helyzetet, és valójában ennek az angyalnak lennénk hálásak a bocsánatért, nem Istennek. Ha egy angyal magától jelentkezett volna bűnbaknak, akkor is ugyanez a helyzet lett volna: Isten igazságtalan lett volna, magától képtelen megoldani a helyzetet, és ráadásul még tartozik is egyik teremtményének, akinek a többi hálásabb lehet, mint neki... Isten azonban emberré lett Jézusban, és a kereszten "Isten ... a saját vérén" váltotta meg egyházát (Zsid 9:12, Csel 20:28 vö. Jel 1:17-18). Isten igazságos, de úgy szeretett is minket, hogy nem akart minket büntetni: amikor a Fiú Jézusban emberré lett, a kereszten engesztelést szerzett az Atyának, mindez "Istenen belül" történt. Ha Isten nem Háromság lenne, nem lehetnénk megváltva úgy, hogy Isten mindenható maradjon, érvényt szerezzen az igazságnak, szeretete valóságos legyen, és mindezért csakis neki legyünk hálásak.
Harmadszor a tan elválaszthatatlan a keresztény etikától. Az Istenség lényén belüli tökéletes kapcsolat példaadó a számunkra. Ahogy az Atya szerette a Fiút, úgy szeretett minket a Fiú, és nekünk is ezzel a szeretettel kell szeretnünk egymást (Jn 15:9-12). A személyek isteni és személyes volta, illetve a Szentlélek munkálkodása teszi átélhetővé és továbbadhatóvá ezt a szeretetet.
VÁLASZ A TÉMÁHOZ KAPCSOLÓDÓ GYAKORI KIJELENTÉSEKRE
"A Szentháromság titok. Nem lehet, tehát nem is kell pontosan megfogalmazni." - A Háromság, értsd Isten lénye valóban titok, és képtelenség felfogni vagy emberi szavakkal körülírni. A hátomságtan azonban egyáltalán nem titokzatos, hanem érthető, és igenis fontos az értelmes, pontos megfogalmazása.
"Mivel a 'háromság' szó nincs benne a Bibliában, a róla szóló tanítás nem lehet igaz." - Attól még, hogy egy szó nincs benne a Bibliában, kifejezhet bibliai igazságot. A tartalom a döntő, nem a megfogalmazáshoz használt szavak. Ahhoz, hogy a lényegét elmondjuk, nincs szükség a háromság, a lényeg vagy a személy szóra. Csak a tévtanítók kijelentéseire és szavaira kellett velük reagálni, méghozzá a lehető legpontosabban.
"Hogy lehetne Isten egy is, meg három is? Ez nem logikus, tehát nem lehet igaz!" - Ez a hozzáállás azt feltételezi, hogy Istennek mind áron bele kell férnie a fejünkbe, vagy hogy az emberi ész felülbírálhatja a kinyilatkoztatást. Egyik sem biblikus: Isten nem hasonlítható emberi elképzelésekhez, az ész pedig az engedelmesség eszköze. Az az Istenkép, amelyik belefér a logikánkba, csak ott létezik (bálvány).
"Isten nem a zűrzavar Istene, de ez a háromságtan olyan zavaros!" - Pál szavai az 1Kor 14:32-ben hangzottak el, és rendszerint azok hivatkoznak rá, akik eleve nem akarják elismeri a tan biblikus voltát. Pál azonban nem Isten lényéről beszélt, hanem a gyülekezeti rendről (lásd szövegkörnyezet!): a próféták ne egyszerre, hanem egymás után szóljanak, mert Isten nem a zűrzavar, hanem a békesség Istene. Akkor is zavarosnak tűnik a tan, ha eddig rosszul magyarázták, ha racionalista a megközelítésed vagy csak nincs elég bibliaismereted. Mindegyiken lehet segíteni!
"Nem a pogány vallásoktól vette át a kereszténység a háromságtant?" - A háromságtan nem származhat a pogány vallásokból, mert annyira nem emberi "ötlet": az emberek egyszerűbbet találtak volna ki. Másrészt annyira eltér minden más vallás istenképétől, amelyeknek a "triádjait" csak nagyon felületes ismeretek alapján lehet Hozzá hasonlítani (azok mind valamiféle családot alkotnak: apa, anya, gyerek stb.).
"Jézus, Pál és az első három évszázad kereszténysége semmit sem tudott valamiféle Háromságról, tehát ennek ma sem lehet jelentősége." - Az igaz, hogy az első három században nem is létezett a niceai zsinaton rögzített szentháromságtan, de amit a tan kifejez, az ugyanúgy megvolt előtte is: csak egy Isten van, Isten Jézusban emberré lett, a Szentlélek személy, Isten Lelke és Jézus Lelke, az Atya, a Fiú és a Szentlélek egymásról beszélnek és egymással kommunikálnak, mégis csak egy Isten van, aki eszerint több, mint Atya: Fiú és Szentlélek is. Ennyi az egész, és ehhez elég volt, és ma is elég a Biblia. A későbbi, tantételszerű megfogalmazásra bizonyos tévtanítók konkrét kijelentései miatt lett szükség. Nem azért, hogy olyasmit védjenek, amit emberek gondoltak el Istenről, hanem hogy azt védjék meg, amit Isten mondott el Önmagáról. A háromságtan ismerete és megvallása a niceai zsinat előtt természetesen nem volt (nem is lehetett) üdvösségfeltétel, csak azóta van rá szükség, amióta tagadják azt a bibliai tartalmat, amelyet összefoglal.
Kedves kérdező! Ezzel újra csak azt bizonyítottad, hogy a terjedelmes, előgyártott romlott konzerven kívül, neked csak max. tetszik a ez a vallásos mese, de nem meggyőződésed.
De lássuk a tényeket. A 114-es válaszod utolsó bekezdése:
"ugyanakkor a Biblia Istennek (helyenként az Istennek) nevezi az Atyát, a Fiút és a Szentlelket egyaránt"
Az első megállapítás, miszerint CSAK EGY Isten van, természetesen igaz, de ez már torzítás és féligazság.
Ugyanis a bibliai "Isten" rangot NEM CSAK és KIZÁRÓAN a Mindenhatóra alkalmazza, hanem emberekre, angyalokra, Sátánra, hamis istenekre, vagy néhányszor Jézusra is - mivel ez a rangjelző szó a Szentírásban magas rangú "személyeket", vagy nem létező, hamis bálványokat jelöl. Tehát kisajátítani a szót és egyoldalúan hangsúlyozni egy írásellenes tan kedvéért, nem bibliai eljárás!
Ilyenformán a következő felsorolás félrevezető, manipulatív. Igen, használják az 'Isten' rangot Jehovára, és Jézusra is, csakúgy, mint a bírákra, vagy pl. Mózesre! De abban már ez a felsorolás is hazudik, hogy a szent szellemről direktben azt állítja, hogy 'Istennek' nevezi a Biblia, mert azt sohasem nevezi annak, mint az Atyát, vagy a Fiút - akik ugye a szent szellemmel ellentétben, élő személyek!!
Az egyik hamis példa a szent szellem állítólagos 'istenségére':
(Máté 12:32) "Aki például az Emberfia ellen szól egy szót is, annak megbocsáttatik, de aki a szent szellem ellen szól, annak nem bocsáttatik meg; nem, sem ebben a világrendszerben, sem az eljövendőben."
Hol marad az Atya a felsorolásból, a Mindenható elleni káromlás hol van? Azt szabad szidni büntetlenül, csak a mítoszbeli háromság "harmadik személyét" nem? Nem véletlen azért fogalmazott Jézus MINDIG hasonlóan, mert a szent szellemmel szembeni ellenszegülés egyenlő annak birtokosával, vagyis Jehova Istennel való ellenszegüléssel???? Semmi köze sincs ennek a háromsághoz, sem a szent szellem állítólagos "istenségéhez"!
A többi, a Csel.-ből vett idézet is kiragadott érvelés, mivel tudjuk a Bibliából, hogy számtalanszor azt írja, miszerint a Mindenható Isten, Jehova rendelkezik a szent szellemével, az Ő ereje, tulajdona, Ő irányítja.
Rengetegszer használunk mi is a magyarban olyan kifejezéseket, melyek megszemélyesítenek élettelen dolgokat: pl. "szól a rádió". Amikor a Biblia beszél így a szent szellemről, akkor annak ez miatt egyértelműen élő személynek kell lennie? Micsoda nyakatekert és a teljes Írásnak ellentmondó érvelés ez?!!
Jaj! Azt írtam, hogy a "Biblia beszél" - ezek szerint a Biblia élő személy??? Csak kérdezem! Vagy a Biblia mögött van valaki, aki TÉNYLEGESEN élő személy, aki leíratta?
Úgy látom, hogy nem mindenki fordítja a javára.
Miért nem engeditek meg a Biblia ihletett íróinak, hogy használják a szent szellemmel kapcsolatban is a költői kifejezésmód ezen eleven módját??? Egy nem bibliai tanítás miatt? Mert ugye sok más élettelen dolgot megszemélyesít a Biblia, de a szent szellemet, Isten tevékeny erejét miért? A háromság-mítosz miatt?? Hát persze!
"Íme a kizárólag isteni tulajdonságok és cselekedetek bibliai listája:
Isten az, aki Úr és Király"
Nem igaz! Ezek hétköznapi címek, rangok, melyeket bárki más is birtokolhat. Tehát az a tény, hogy Jézus is birtokolhatja a maga szerepében (egyáltalán nem mindenhatóként), nem jelent semmiféle háromságos formulát.
A szent szellem itt is kilóg a sorból - milyen érdekes! Ugye nem véletlen??
(1Korintusz 6:17) "Aki ellenben az Úrral tart, e g y szellem ővele."
(2Korintusz 3:17) "Jehova pedig a Szellem, és ahol Jehova szelleme van, ott szabadság van."
Azért azt tudjuk ugye, hogy a 'szellem' szónak (héber 'ruah', görög 'pneuma') is több jelentése van?!
"Isten az, aki örökkévaló és halhatatlan"
Igen, a MINDENHATÓ EGY Isten, Jehova valóban kezdet nélküli, NEM SZÜLETETT, öröktől fogva létező és MINDIG IS halhatatlan volt!!!! De vajon mindezt elmondhatjuk a Fiáról, Jézus Krisztusról is??? ŐSZINTÉN!!! Ugye milyen hamis, torz megfogalmazással manipulálnak a háromság védelmezői? Nekik az jön ki a szelektív és gyakran hamisított érveléseik által, hogy az Atya, Fiú, "Szentlélek" egy Istent alkot a háromságban, de ezzel szemben a bibliai valóság teljesen más.
(Máté 28:20) "és tanítsátok meg őket arra, hogy megtartsák mindazt, amit parancsoltam nektek. És íme, én veletek vagyok minden napon a világrendszer befejezéséig."
Nem, ez a vers nem azt bizonyítja, hogy Jézus öröktől fogva van, hogy nem született, mint az Atyja, Jehova. Csak azt igazolja, hogy Jézus a FELTÁMASZTÁSA UTÁN már nem hal meg e világrendszer befejezéséig. De ez még azt sem bizonyítja, hogy halhatatlan. Azt valóban olvassuk más versben, de nem ebben. Tehát e vers is hamisan van kiragadva egy olyan demagóg tétel alátámasztására, melyet NEM TANÍT!
(János 5:26) "Mert ahogy az Atyának élete van önmagában, úgy a Fiúnak is megadta, hogy élete legyen önmagában."
A János 6:53-ban az "élet tibennetek" a tanítványokról szól a Bibliában. Ennek sincs semmi köze Jézus Jézus állítólagos "öröktől-valóságához", vagy a háromsághoz.
(János 8:58) "Jézus ezt mondta nekik: 'Bizony, bizony mondom nektek, mielőtt Ábrahám lett, én már voltam.'"
Mivel a zsidók Jézus életkorát firtatták, nem pedig azt, hogy kinek mondja magát, logikus, hogy Jézus nem a sok fordító által egyébként is vitatott "vagyok" szóval válaszolt.
(János 17:5) "Most tehát, Atyám, dicsőíts meg magad mellett azzal a dicsőséggel, amely megvolt nekem melletted, mielőtt a világ lett."
De MILYEN dicsőséggel? Ebbe is csak a háromságimádók képzelnek bele "egyenlőséget".
A Zsid 7:21-28-ban is csak a feltámasztása utáni állapotról van szó, aki immáron halhatatlan. DE NEM VOLT MINDIG AZ, ellentétben Jehovával.
(Héberek 13:8) "Jézus Krisztus tegnap és ma és mindörökké ugyanaz."
Ez sem a rangjában, állásában bekövetkező változásokról szól, mert Jehovával ellentétben az tagadhatatlan, hogy Jézus állásában jelentős változások történtek, de Jehova MINDENHATÓ, legfelső rangja sohasem változott!!!
(1Timóteusz 6:13-16) "Az Isten színe előtt, aki életben tart mindent, és Krisztus Jézusé előtt, aki mint tanú megtette a kiváló nyilvános kijelentést Poncius Pilátus előtt, utasítalak, 14 hogy tartsd meg a parancsolatot szennyfolt nélkül és feddhetetlenül Jézus Krisztus, a mi Urunk nyilvánvalóvá válásáig. 15 Ezt a boldog és egyedüli Hatalmasság megmutatja majd a meghatározott időben, ő, a királyként uralkodók Királya és az úrként uralkodók Ura, 16 akié egyedül a halhatatlanság, aki megközelíthetetlen világosságban lakik, akit az emberek közül senki nem látott, és nem is láthat. Övé legyen a tisztelet és az örök hatalom! Ámen."
A 16-ik vers Jézusról szól, DE a szövegkörnyezet világossá teszi, hogy EMBERI VISZONYLATBAN fogalmazott Pál! A János 17:24-ben utalás van arra a "dicsőségre", melynek Jézus örvend Atyja mellett:
"Atyám, ami azt illeti, amit nekem adtál, azt kívánom, hogy ők is ott legyenek velem, ahol én vagyok, hogy lássák dicsőségemet, amelyet nekem adtál, mert már a világ megalapítása előtt szerettél engem."
Tehát Jézus "dicsőségét" is csak kapta az Atyjától nem rendelkezett vele természetszerűen, főleg nem öröktől fogva (attól az Istentől kapta, akit Jézus "egyedüli igaz Istennek" hívott és aki EGYEDÜL MINDENHATÓ, akitől külön szerepel Jézus, mint aki nyilvánvalóan nem az "egyedüli igaz Isten" és nem is mindenható).
(Jelenések 1:17) "Mikor megláttam, a lába elé estem, mint egy halott. Ő pedig rám tette jobb kezét, és ezt mondta: „Ne félj! Én vagyok az Első és az Utolsó"
A leborulást, mint a tiszteletadás kifejezésének a természetes formáját a bibliai időkben, nem nevezzük feltétlen imádatnak, még ha ugyanazzal a szóval is adják gyakran vissza. Jézus pedig az "első" a végleg feltámadottak közül, és egyben az "utolsó" is, akit Jehova támasztott fel személyesen.
(Héberek 9:14) "akkor a Krisztus vére, aki örök szellem által önmagát ajánlotta fel szeplő nélkül az Istennek, mennyivel inkább meg fogja tisztítani lelkiismeretünket a holt cselekedetektől, hogy szent szolgálatot végezhessünk az élő Istennek!"
Hogy Jehova szent szelleme "örök"? Ehhez a megállapításhoz nem nehéz eljutni a háromság mítosza nélkül is.
--------
A "szentség", mint a háromság melletti bizonyíték? Nevetséges! Szent a gyülekezet, szent lehet bárki, aki Isten akarata cselekvésében szellemi tisztaságra törekszik!!! A "szentség" nem jelent tökéletességet.
A Mindenható Isten A SZELLEM ÁLTAL (nem a személyében) mindenütt "jelen van". Jézus ugye nem szó szerint, személyesen van jelen a hívők között? Szellemben van jelen. Szemléltetések ezek, nem szó szerint értendőek.
A szent szellemről pedig ebben a vonatkozásban értelmetlen is beszélni, hiszen magáról a külsődlegesen ható, néha megszemélyesített erejéről van szó!
--------
Jézus "mindentudására" hamis válasz a következő: (Lukács 2:46-47) "Végül három nap múlva megtalálták a templomban, ott ült a tanítók körében, figyelt rájuk, és kérdezgette őket. És mindenki, aki figyelt rá, csak ámuldozott az értelmén és a válaszain."
Ugye ebben egy fia "mindentudás" sincs leírva? De mit is várnánk egy hazug tantól, és azoktól, akik azt védelmezik.
(János 2:25) "és mert nem volt szüksége rá, hogy bárki is tanúskodjon az ember felől, mivel ő maga is tudta, mi van az emberben."
Ez hol is beszél arról, hogy Jézus mindentudó, hogy ugyanazt tudja, mint az Atyja? Sehol.
(János 4:19) "Az asszony így szólt hozzá: „Uram, látom, hogy próféta vagy."
És a próféták mindent tudnak? Vagy a prófétákra gyakran éppen az jellemző, hogy maguk meg sem élték az Istentől ihletett próféciájuk beteljesedését, és nem is tudták pontosan, hogy mi fog történni??? Igen, Jézus valóban próféta (is) volt!
(János 16:30) "Most tudjuk, hogy mindent tudsz, és nincs szükséged arra, hogy valaki is kérdezzen téged. Ezért elhisszük, hogy Istentől jöttél el."
Velük kapcsolatban "mindent" tudott. Jézus korábban éppen a tanítványai előtt mondta el, hogy "azt a napot és órát senki sem tudja, csak az Atya EGYEDÜL". Ha most a tanítványai azt gondolták volna, hogy ennek ellenére ugyanazt tudja Jézus, mint Jehova, akkor durván ellentmondásba keveredtek volna. Ennél a beszélgetésnél még nem halt meg, nem támadt fel, tehát az állásában semmiféle változás nem volt ahhoz képest, mint amikor arról beszélt, hogy csak az Atyja tud mindent!
És hogy a szent szellem mindent "tud"? Ez megint egy értelmetlen állítás, csak a háromság hamis megszemélyesítése miatt merül fel. Persze, hogy Jehova a szent szellemével együtt mindent tud. Ki vonta kétségbe? Mit bizonyít ez? A háromságot biztos nem!
(Máté 28:18) "Jézus pedig odament, és így beszélt hozzájuk: „Nekem adatott minden hatalom az égben és a földön."
A "minden" szó a bibliában gyakran viszonylagos értelemben értendő, és nem abszolút! Itt is EGYÉRTELMŰEN azon a MINDENHATÓN KÍVÜLI minden hatalomról van szó, akitől KAPOTT Jézus 'minden hatalmat' égen és földön. Logikailag egyébként is csak cáfolnák a háromságimádók önmagukat.
A szent szellem, vagyis Jehova, aki "mögötte" van, pedig persze hogy mindeható.
-------
Dicsőség és dicsőség között különbség van!
--------
Jehova a szent szelleme segítségével Jézuson keresztül, Jézus által teremtett, ettől még Jehova mindennek a forrása, Ő a nagy Teremtő.
--------
A "világot fenntartja":
(János 10:10-11) "A tolvaj nem egyébért jön, mint hogy lopjon, öljön és pusztítson. Én azért jöttem, hogy életük legyen, éspedig bőséggel. Én vagyok a jó pásztor; a jó pásztor a lelkét adja a juhokért."
(Róma 8:35) "Ki fog elválasztani minket a Krisztus szeretetétől? Nyomorúság vagy szorult helyzet vagy üldözés vagy éhség vagy mezítelenség vagy veszély vagy kard?"
(Kolosszé 1:17) "Ezenkívül ő minden más előtt van, és általa hozatott létre minden más" (Hangsúlyozom: ÁLTALA!)
(Héberek 1:3) "Ő az Isten dicsőségének visszatükröződése és magának a lényének pontos mása, s mindeneket fenntart az ő hatalmának szavával; miután pedig megtisztulást szerzett bűneinkért, leült a Fenség jobbjára a magasságokban."
(Itt is nyilvánvaló, hogy a Mindenhatón kívül "mindeneket")
(1Péter 5:6-7) "Alázzátok meg azért magatokat az Isten hatalmas keze alatt, hogy felmagasztaljon benneteket a megfelelő időben, miközben minden aggodalmatokat őrá vetitek, mert ő törődik veletek."
(Csak a 7-es vers KIRAGADÁS, mely félrevezet! Csak a Mindenható Istenhez szabad imádkozni)
Ezzel Jézus az, aki a "világot fenntartja", mint mindenható Isten? NEM.
--------
"Isten az, aki a Bibliát ihlette"
Így van! A Mindenható Isten.
(János 1:14) "A Szó tehát testté lett, és közöttünk lakozott, és mi szemléltük a dicsőségét — olyan dicsőséget, amilyen egy egyszülött fiúé, aki az atyától jött; és telve volt ki nem érdemelt kedvességgel és igazsággal"
(János 12:49-50) "mert én nem önmagamtól indíttatva szóltam, hanem maga az Atya, aki küldött engem, ő adott nekem parancsolatot, hogy mit mondjak, és mit beszéljek. 50 Azt is tudom, hogy az ő parancsolata örök életet jelent. Amiket tehát beszélek, úgy beszélem, ahogy az Atya mondta nekem azokat."
(Héberek 1:1-2) "Az Isten, aki régen sokszor és sokféleképpen szólt ősatyáinkhoz a próféták által, ezeknek a napoknak a végén egy Fiú által szólt hozzánk, akit kinevezett mindenek örökösévé, s aki által a világrendszereket is alkotta."
Ezek hol írják, hogy Jézus ihlette a Bibliát? A szent szellem pedig megint a háromság zsákutcája, mert Jehova úgy használja fel, ahogy akarja.
--------
Kik is támaszthatnak fel embereket??? Az hogy Jehova képes rá, evidens. Az, hogy Jézus is képességet KAPOTT rá Jehovától, szintén igaz. Az, hogy emberek is kaptak rá ideiglenes képességet, már cáfolja a háromságos érvet erre vonatkozóan!!!
Hogy a szent szellem is támasztott fel embereket?:
(Róma 8:11) "Ha pedig annak szelleme, aki feltámasztotta Jézust a halottak közül, bennetek lakik, akkor aki feltámasztotta Krisztus Jézust a halottak közül, a ti halandó testeteket is meg fogja eleveníteni a bennetek lakozó szelleme által."
Micsoda elferdített és hazug érv. Nyilvánvaló, hogy Jehova a szent szellemével támasztotta fel Jézust!
---------
"Isten az, akinek a kezében van az ítélet és a bocsánat"
Ez is hamis érv, mert ugyanis nem csak Jézus KAPOTT Jehovától hatalmat erre, hanem emberek is az első században!
-------
"Isten az, aki üdvözítheti az embert"
Igen, Jézus is megváltó, mert Ő hajtotta végre Atyja akaratát, mert ugye Jehova elhatározása, megmentési terve tette lehetővé a megváltást, igaz???
-------
"Isten az, aki a Krisztust feltámasztotta"
(János 2:19-21) "Jézus így válaszolt nekik: „Bontsátok le ezt a templomot, és én három nap alatt felállítom.” 20 A zsidók ezért így szóltak: „Negyvenhat évig épült ez a templom, és te három nap alatt felállítod?” 21 Ő azonban testének templomáról beszélt."
(Azáltal, hogy Jehova feltámasztotta)
(János 10:17-18) "Azért szeret engem az Atya, mert én od
"A három személy gyakran együtt említtetik
A Háromság tagjai gyakran együtt, de külön személyként említtetnek (Mt 3:16-17, 28:19, Jn 14:16-17, 16:13-15, 1Kor 12:4-6, 2Kor 13:13, 1Pt 1:2, Ef 1:3-14, 4:4-6, Tit 3:4-6)."
Ez NEM IGAZ! Tudod mit jelent a 'gyakran'? Számolt már meg légy oly kedves, hány oldalas a Bibliád? Ehhez képest 2-3 alkalommal szerepel a három szó felsorolásszerűen együtt (mert fent idézett 6 bibliai részből még csak nem is mindben szerepel a három szó felsorolásként, de még azok sem sejtetnek semmiféle "háromságot", ha csaknem egy előre kialakult hamis tan kedvéért, bele nem erőszakoljátok) - ez neked 'gyakran'??? Kit akarsz félrevezetni?
A New Catholic Encyclopedia három ilyen „bizonyító szöveget” hoz fel, de közben elismeri: „A Szentháromság dogmáját az Ószövetség nem tanítja. Az Újszövetségben a legrégibb bizonyítékok Pál leveleiben találhatók, különösen a 2Korinthus 13:13-ban (néhány Bibliában a 14. versben), és az 1Korinthus 12:4–6-ban. Az Evangéliumokban a háromság mellett szóló bizonyítékok kifejezetten csak a Máté 28:19-ben az alámerítkezési formulában található.”
Ez igen! És ha még hozzátesszük, hogy ezek is távol állnak a valódi, bibliai "bizonyítékoktól", akkor a háromság buborék kipukkad.
Ezekben a versekben a három „személy” a következőképpen van felsorolva a The New Jerusalem Bible (Az új jeruzsálemi Biblia) szerint. A második korinthusi levél 13:13 (14) ily módon hozza össze a hármat: „Az Úr Jézus Krisztus kegyelme, az Isten szeretete és a Szent Szellem közössége legyen mindnyájatokkal.” Az első korinthusi levél 12:4–6 ezt mondja: „Sok különféle adomány van, de a Szellem mindig ugyanaz; a szolgálatnak sokféle módja van, de mindig ugyanaz az Úr. Sokféle tevékenységi forma van, de mindenkiben ugyanaz az Isten az, aki munkálkodik mindannyiunkban.” És a Máté 28:19 így szól: „Menjetek azért és tegyetek tanítványokká minden nemzetből valókat, alámerítve őket az Atya, a Fiú és a Szent Szellem nevében”
Vajon ezek a versek azt állítják, hogy Isten, Krisztus, és a szent szellem egy trinitáriusi Istenséget alkot, és hogy ez a három egyenlő lényegben, hatalomban, és örökkévalóságban? Nem, nem ezt jelentik, mint ahogyan három személynek, például Tamásnak, Dezsőnek és Jánosnak a felsorolása sem azt jelenti, hogy ők hárman egyek.
Az ilyen típusú hivatkozás — ismeri el McClintock és Strong Cyclopedia of Biblical, Theological, and Ecclesiastical Literature (Bibliai, teológiai és egyházi irodalmi enciklopédia) című műve — csak azt bizonyítja, hogy „van három megnevezett alany, de önmagában ez nem bizonyítja azt, hogy mind a háromnak szükségképpen isteni természetűnek kell lennie és mindegyiknek egyforma isteni megtiszteltetésben kell részesülnie”.
A Jézus alámerítkezéséről szóló szövegrészben Isten, Jézus, és a szent szellem együtt említődik. Jézus „látta, amint Isten szelleme galambként reá száll” (Máté 3:16). Ez a vers nem azt állítja, hogy a három egy. Ábrahám, Izsák, és Jákób neve többször is elhangzik együtt, de ettől nem lesz a három egy. Péter, Jakab és János neve is együtt fordul elő, de őket sem teszi ez a körülmény eggyé. Továbbá, mivel Isten szelleme leszállott Jézusra az alámerítkezésekor, ebből csak az tűnik ki, hogy addig az ideig Jézus nem volt felkenve a szellemmel. Eszerint, hogyan lehetett volna Jézus egy Háromság része, ahol a szent szellemmel mindig is egy kellett volna hogy legyen?
--------
"A személyek egymással valóságos kapcsolatban vannak "
Ja-ja, ahogy Péter, Jakab és János is így voltak, hitted volna????
--------
"A Háromság tagjai nem csupán Isten megszemélyesítései, hiszen egymásról mint külön személyről beszélnek, illetve egymással is valóságosan kommunikálnak (Jn 16:13-14, Róm 8:26-27, Jel 22:17)."
Ez nem igaz! A szent szellem nem fojtat dialógust SEM Jehovával, SEM Jézussal, mint ahogy Jehova és Jézus beszélgetnek!!!!
Van, hogy időnként zavaró gondokkal küszködünk, és nem tudjuk, hogy mit mondjunk az imáinkban. Akkor „a szellem maga emel szót érdekünkben ki nem mondott sóhajtásokkal” (Róma 8:26, 27). Ilyenkor Isten elfogadja a Szavában lejegyzett imákat, melyek a szükségleteinkről szólnak. A Szentírás ugyanis tele van olyan imákkal és gondolatokkal, melyek a ’ki nem mondott sóhajtásainkkal’ kapcsolatosak. Tehát e sorok sem szó szerint értendőek, mintha a szent szellem külön "személyként" szólna.
(Jelenések 22:17) "A szellem és a menyasszony pedig szüntelenül ezt mondja: „Jöjj!” És aki hallja, mondja: „Jöjj!” És aki szomjazik, jöjjön; aki akarja, vegye az élet vizét ingyen."
Csodálkozol, hogy Jehova a szellemén keresztül azt mondja: "Jöjj"???
"A Szentháromság tagjai közötti alá-fölé rendeltség (Jn 16:13-14, 1Kor 15:28) a megváltás művében betöltött sajátos feladatukból következik, és a személyek tökéletes összhangjára, illetve egymástól való tökéletes függésére mutat"
Az Atya, vagyis a Mindenható Isten hogyan függ Jézustól, vagy a szent szellemtől??? Nem-e fordítva igaz csak???
-------
Szóval kedves kérdező, hol marad a bibliai válasz a két versre, melyet idéztem??? Érdekes, hogy a mellébeszélés mesterét játszod, de igazat csak elvétve másolsz ide. :))
Kedves Válaszoló!
Ez igen!
Minden elismerésem őszintén!
Csak azt nem tudom,miért kellett eltelnie ennyi időre ahhoz,hogy valami érdemi választ kapjak a kérdésemre,mint most!!!!!
Más:szerintem válaszoltam a kérdésedre,vagy mire gondoltál?
Csak egy megjegyzés:
Kolosszé:
"Krisztus a láthatatlan Isten képmása
15 A láthatatlan Isten látható képmása az elsőszülött Fiú,
aki minden teremtmény előtt született,
16 s aki által Isten a mindenséget teremtette:
a mennyei és földi lényeket,
láthatókat és láthatatlanokat,
a szellemi uralkodókat, fejedelmeket,
hatalmasokat és kormányzókat.
Mindezeket Isten a Fia közreműködésével,
és a Fia számára teremtette.
17 A Fiú minden teremtménynél előbb létezett,
s az egész világmindenséget ő tartja egyben.
18 Ő a „Feje” az Eklézsiának, amely az ő „Teste”.
Ő a kezdete és forrása mindennek.
Ő a legelső, aki a halálból feltámadt,[b]
ezért mindenben és minden tekintetben övé az első hely.
19 Mert tetszett az Atyának,
hogy az ő teljessége éljen a Fiúban,
20 és a Fiú által kössön békét mindenkivel,
aki a Földön, vagy a Mennyben lakik.
Békét kötött — Fiának vére árán,
amikor a Fiú meghalt a kereszten."
Ebből az jön ki,hogy Jézus NEM teremtmény.
Sőt,ebből is:
János 1:
"Az Ige emberré lett
1 Kezdetben volt az Ige,[a] aki Istennel együtt volt, és maga is Isten volt. 2 Az Ige kezdetben együtt volt Istennel. 3 Minden az Ige által jött létre, nélküle egyetlen teremtmény sem keletkezett. 4 Benne volt az élet, amely a világosság volt az emberek számára. 5 A világosság[b] fénylik a sötétségben, de a sötétség sohasem tudta legyőzni, feltartóztatni vagy megérteni.
6 Isten küldött egy embert, akit Jánosnak[c] hívtak. 7 Ő azért jött, hogy tanúskodjon a világosságról, s hogy mindenki halljon arról, aki a világosság, és higgyen benne. 8 Nem ő volt a világosság, hanem azért jött, hogy tanúskodjon a világosságról mindenkinek.
9 Az igazi világosság — aki mindenkit megvilágosít — már készen volt arra, hogy megjelenjen. 10 Már a világon volt, és bár ez a világ általa jött létre, az emberek mégsem ismerték fel őt. 11 A saját birtokába jött, de a saját népe nem fogadta be.
12 Akik viszont befogadták — vagyis akik hisznek benne —, azoknak mind felhatalmazást és lehetőséget adott arra, hogy Isten gyermekeivé legyenek. 13 Azonban ők nem úgy születtek, ahogyan a gyermekek világra jönnek. Nem az emberi testből származnak, nem testi vágyból, nem a férfi akaratából, hanem magától Istentől születtek.
14 Az Ige hús-vér emberré lett, és közöttünk élt, mi pedig közelről szemléltük a dicsőségét. Igen, a Mennyei Atyától származó egyszülött Fiú dicsőségét, akiben az isteni kegyelem és a valóság teljessége lakik. 15 Őróla tanúskodott Bemerítő János, amikor hirdette: „Ő az — kiáltott fel —, akiről előre megmondtam, hogy el fog jönni! Ő az, aki ugyan később érkezik, mint én, mégis nagyobb nálam, mert már akkor is létezett, amikor én még meg sem születtem.”
16 Ő az, akinek a teljességéből kaptunk mindannyian sokféle kegyelmet, áldást és ajándékot az isteni kegyelem alapján. 17 A Törvényt Mózesen keresztül kaptuk, de a kegyelem és a valóság a Messiás Jézuson keresztül jött el hozzánk. 18 Istent soha nem látta egyetlen ember sem. Az egyszülött Fiú — aki maga is Isten, és nagyon szoros közösségben van az Atyával —, ő mutatta meg nekünk, és ismertette meg velünk, milyen az Isten.[d]"
Ez is Isteni mivoltát támogatja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!