A sínekre miért nem tesznek súrlódó réteget?
Köztudott, hogy a vonatoknak azért hatalmas a féktávolságuk, mert fém-fém csúszik egymáson, így tulajdonképpen a szerelvény tömege határozza meg, hogy mennyire hatékonyan tud lassulni a vonat.
Ebből kifolyólag logikusabb lenne, ha vagy a sín felületére vagy a vonat kerekeire tennének egy súrlódó réteget, így fékezéskor nem megcsúszna, hanem egymásba kapaszkodni a két felület (kerék és sín), így pikk-pakk lefékezhető lenne a vonat. Miért nem vezetik ezt be?
"érvekkel alátámasztottam minden szavamat"
a lónak a f..t támasztottad alá!
pont azért alakult ki a vita, mert nem vagy képes pontosan megfogalmazni mit szeretnél.
Amit ki tudtunk hámozni az pedig marhság, fizikailag, mechanikailag, gazdaságilag nem védhető, nem rentábilis, balesetveszélyes.
Ha volna arra lehetőség, hogy a mindennapi ingázós vonatokat, járműveket felszereljék olyan berendezéssel amit te szeretnél akkor már megtették volna.
lásd az új FLIRT és KISS motorvonatokat, illetve a legújabb villamosokat és metrószerelvényeket sem gyártják olyan berendezéssel amit te szeretnél.
Úgy jók ahogy vannak, Kielégítik így is az igényeket és teljesen biztonságosak.
Azóta megvan az újabb világmegváltó ötlet:
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__egyeb-kerdesek__1..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!