A sínekre miért nem tesznek súrlódó réteget?
Köztudott, hogy a vonatoknak azért hatalmas a féktávolságuk, mert fém-fém csúszik egymáson, így tulajdonképpen a szerelvény tömege határozza meg, hogy mennyire hatékonyan tud lassulni a vonat.
Ebből kifolyólag logikusabb lenne, ha vagy a sín felületére vagy a vonat kerekeire tennének egy súrlódó réteget, így fékezéskor nem megcsúszna, hanem egymásba kapaszkodni a két felület (kerék és sín), így pikk-pakk lefékezhető lenne a vonat. Miért nem vezetik ezt be?
"Hülye vagyok mi? Na akkor ezt figyeljétek, 30 mp.-től:"
Nem vagy te hülye, csak furcsán vagy normális!
Te nem P. Béla vagy Kaposvárról?
ő is egy hasonlóan elmerobbant "feltaláló"
"Egy Boeing repülőgép kb. 500 tonna, mégis súrlódásos alapú fékezőrendszere van és igen, kopik is a gumi, mint az állat, mégsem hallottam még panaszkodni a légitársaságokat, hogy erre megy el a költségvetésük nagy része."
Tudod a repülőgép nem a kerekén gurul alapból, csak le és felszállásnál. Panaszkodnának is a légitársaságok, ha tízezer kilométereket gurnlna azon a gumiabroncson.
"Szomszéd megyében lakom. Ismerem P. Bélát és légy szíves ne moss össze vele, mert ő egy áltudós."
akkor nem messze vagyunk egymástól :D
és elnézést az összemosásért... Mondjuk ő a
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!