Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A sínekre miért nem tesznek...

A sínekre miért nem tesznek súrlódó réteget?

Figyelt kérdés

Köztudott, hogy a vonatoknak azért hatalmas a féktávolságuk, mert fém-fém csúszik egymáson, így tulajdonképpen a szerelvény tömege határozza meg, hogy mennyire hatékonyan tud lassulni a vonat.


Ebből kifolyólag logikusabb lenne, ha vagy a sín felületére vagy a vonat kerekeire tennének egy súrlódó réteget, így fékezéskor nem megcsúszna, hanem egymásba kapaszkodni a két felület (kerék és sín), így pikk-pakk lefékezhető lenne a vonat. Miért nem vezetik ezt be?



2020. nov. 20. 17:33
❮❮ ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ❯❯
 101/125 anonim ***** válasza:
90%
(A+B)²
2021. szept. 25. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 102/125 anonim ***** válasza:
91%

Én már akkor is tudtam, hogy troll, amikor a kérdést feltette. Hát még amikor pár nappal később kitalálta, hogy a konténereket egymásra kéne pakolni a vasúton.

De erős a gyanúm, hogy ő volt az is, aki olyan fejlámpát akart, amit nem látna rajta az emberek, mert a metrón fél a sötétben.

2021. szept. 26. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 103/125 anonim ***** válasza:
90%
meg a csuklóra szerelhető powerbank...
2021. szept. 26. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 104/125 anonim ***** válasza:
15%
Hagyjátok a kérdezőt kibontakozni, ő mer gondolkodni és feltalálni. Sok tudóst a saját korában majdhogynem hülyének gondolták, ma még belátja mindenki, hogy működik a találmánya, például valaki felfedezte, hogy gömbölyű, pontosabban geoid alakú a Föld, mégis nem akarták elfogadni, mert mindenki csak a laposat akarta elfogadni, ma még már alap. Még most is vannak lapos Föld hívők.
2021. szept. 26. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 105/125 anonim ***** válasza:
100%
Ja a németek is addig gondolkodtak, meg feltaláltak amíg magára nem rántotta a felüljárót Eschede-nél a vonat
2021. szept. 26. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 106/125 A kérdező kommentje:
Ott a pont a 104-es válaszolónál! Köszönöm szépen!
2021. szept. 26. 21:02
 107/125 anonim ***** válasza:
91%
És ami még jobb a szarkazmus fogalmát se ismeri :D
2021. szept. 26. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 108/125 anonim ***** válasza:
88%

De ismeri, csak a trollsággal nem egyeztethető össze. Amit valaki viccnek szánt, azt veszi komolyan.

Fotelből lehet szórakozni ezzel, majd a való életben beleszalad pár pofonba, és észhez tér. Annak idején az ilyen mentalitással és hatalmas egóval rendelkező egyetek a sorkatonaság alatt pár nap múlva már a mamájuk után sírtak, mert nem tudták megemészteni, hogy nem lehet mindig igazuk.

2021. szept. 27. 00:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 109/125 anonim ***** válasza:
100%
#104-es vagyok. Tulajdonképpen nem teljesen rossz ötlet. Lehet hogy a súrlódó réteg nem lenne feltétlenül jó ötlet, ugyanis ami súrlódik, az kopik. Ha azt vesszük most is van, mivel sok vonaton van sínfék, ami úgy működik, hogy egy fém rúd nyomódik a sínekre nagy erővel, ezzel sem lehet nagyon extrém fékezést lebonyolítani, de még egyenlőre ez a max, rendszeresen ezt sem használják mert erősen koptatja a síneket, így csak vészfékezésre. Az lenne az ötletem, hogy a sínfék helyett elektromágnest tegyünk, az nem súrlódik, a fékezést lehetne szabályozni az áramerősséggel, mivel nincs súrlódás, így sima fékezésnél is lehetne használni. Ha a fék felület kicsi lenne, arra az esetre lehetne a 2 sínpár között nagy elektromágnes folyamatosan + a mozdony és a kocsik alatt. Vagy a mozdony mágnesei vagy a sín mágnesei kapnák az áramot és ez fékezne (ha lentről jönne az áram, akkor kellene egy 3. sín jeladónak mint a metróban) De szerintem elég lehet a sínfék helyett mágnesfék is, ehhez a pályát nem kell átépíteni. Persze a hagyományos fékrendszerek maradjanak benne, mert ha valami miatt nincs áram, akkor is meg tudjon állni.
2021. szept. 27. 07:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 110/125 anonim ***** válasza:
43%
#109 Elárulok egy titkot: a sínfék most is elektromágneses.
2021. okt. 17. 00:42
Hasznos számodra ez a válasz?
❮❮ ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ❯❯

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!