A sínekre miért nem tesznek súrlódó réteget?
Köztudott, hogy a vonatoknak azért hatalmas a féktávolságuk, mert fém-fém csúszik egymáson, így tulajdonképpen a szerelvény tömege határozza meg, hogy mennyire hatékonyan tud lassulni a vonat.
Ebből kifolyólag logikusabb lenne, ha vagy a sín felületére vagy a vonat kerekeire tennének egy súrlódó réteget, így fékezéskor nem megcsúszna, hanem egymásba kapaszkodni a két felület (kerék és sín), így pikk-pakk lefékezhető lenne a vonat. Miért nem vezetik ezt be?
Minek ismételni magunkat, egy tucat oldalon megy ez, nem egy ember elírta, hogy vicc, hogy okosabbnak hiszed magad mint a rengeteg mérnök, tervező stb aki a vasúton valaha dolgozott.
De ha már ennyi eszed van, menj inkább házalni a MÁV-hoz, sőt kezdd nagyban valamelyik amerikai vasútvállalatnál, hisz milliárdos lehetsz, megreformálhatod a világ közlekedését, ehelyett meg itt pazarlod az idődet, egy ekkora lángelme :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!