Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A sínekre miért nem tesznek...

A sínekre miért nem tesznek súrlódó réteget?

Figyelt kérdés

Köztudott, hogy a vonatoknak azért hatalmas a féktávolságuk, mert fém-fém csúszik egymáson, így tulajdonképpen a szerelvény tömege határozza meg, hogy mennyire hatékonyan tud lassulni a vonat.


Ebből kifolyólag logikusabb lenne, ha vagy a sín felületére vagy a vonat kerekeire tennének egy súrlódó réteget, így fékezéskor nem megcsúszna, hanem egymásba kapaszkodni a két felület (kerék és sín), így pikk-pakk lefékezhető lenne a vonat. Miért nem vezetik ezt be?



2020. nov. 20. 17:33
❮❮ ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ❯❯
 111/125 anonim ***** válasza:
100%
Van az ún. homokolás, amikor a tartályból homokot szórnak a sínekre és az csökkenti a csúszást, különösen jegesedéskor hasznos, villamosokban is van.
2021. nov. 5. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 112/125 anonim ***** válasza:
86%
Kedves kérdező, Szerinted egy gumibak egy több száz tonnás vonatnál acél sínnel érintkezve, meddig tartana? Lángolva égne el a hőtől, meg morzsolódna szét pár másodperc alatt :D
2021. nov. 5. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 113/125 anonim ***** válasza:
100%
Lényegében az villámgyorsan lekopna a sínről, látjuk hogy pár év után szinte ellaposodik az a rész, több év után meg roncsolódik, aztán cserélik a síneket.
2021. nov. 5. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 114/125 anonim ***** válasza:
100%
Megint kiemelte?:D
2021. nov. 5. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 115/125 anonim ***** válasza:
100%
Ki hát! Én most fedeztem fel. Okos a gondolat, csak bele gondol az ember és hát olyan erők hatnak, hogy na... Vannak francia metrók, kiegészítő gumis kerekekkel, lehet a hajtást segítik, nem tudom, tény hogy van kívül, de az is más. És az csak metró. A sínfék a leghatékonyabb, erről egyik kedves hozzászóló írt, az is elég drasztikus lassulást produkál, de akkora lassulást se kéne, hogy a vagonok felépítménye leszakadjon a forgóvázról meg az emberek kivigyék a falat.
2021. nov. 5. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 116/125 anonim ***** válasza:
100%

Beszarás, hogy a vonat 150-200 éves történelmében, amit mérnökök ezrei fejlesztettek az évtizedek során, soha senkinek nem jutott ez eszébe, csak neked, mérnöki diploma nélkül persze, és sajnos te is csak a gyiken publikálod miközben emberek százai halnak meg évente vonatbalesetben.


Egyébként az sem lenne utolsó ötlet, ha a hülye autósok nem hajtanának a sínekre mikor már le van eresztve a sorompó, vagy belátható hogy nem tudnak teljesen áthaladni.

2021. nov. 6. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 117/125 A kérdező kommentje:
Olvass utána jobban. Az az ezer mérnök inkább maximum egy tucat. Minden korszak egy-egy mérnök nevéhez fűződik, lásd villamosítás korszakát és hasonlókat.
2021. nov. 6. 22:27
 118/125 anonim ***** válasza:
84%
Jó tudjuk még mindig te vagy a helikopter és mindenki más hülye.
2021. nov. 6. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 119/125 anonim ***** válasza:
84%
20 évet húztam le a vasúton és több100 mérnökkel találkoztam... akkor időutazó vó'nék? :D
2021. nov. 7. 00:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 120/125 A kérdező kommentje:
Én is találkoztam már ezeregy mérnökkel, de egyikük sem végzett tervezőmunkát, csak részfeladatokat csináltak mások alatt. Aki vasúton tényleg befolyásoló mérnöki munkát végzett, annak a neve meg van említve Wikipédián a megfelelő vasúti korszakot taglaló cikkben. Számold össze nyugodtan, de hidd el nekem, hogy tucatnál is kevesebb névvel fogsz találkozni.
2021. nov. 7. 00:38
❮❮ ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ❯❯

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!