Köztudott, hogy a vonatoknak azért hatalmas a féktávolságuk, mert fém-fém csúszik egymáson, így tulajdonképpen a szerelvény tömege határozza meg, hogy mennyire hatékonyan tud lassulni a vonat.
Ebből kifolyólag logikusabb lenne, ha vagy a sín felületére vagy a vonat kerekeire tennének egy súrlódó réteget, így fékezéskor nem megcsúszna, hanem egymásba kapaszkodni a két felület (kerék és sín), így pikk-pakk lefékezhető lenne a vonat. Miért nem vezetik ezt be?
Van az ún. homokolás, amikor a tartályból homokot szórnak a sínekre és az csökkenti a csúszást, különösen jegesedéskor hasznos, villamosokban is van.
2021. nov. 5. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
112/125 anonim válasza:
Kedves kérdező, Szerinted egy gumibak egy több száz tonnás vonatnál acél sínnel érintkezve, meddig tartana? Lángolva égne el a hőtől, meg morzsolódna szét pár másodperc alatt :D
2021. nov. 5. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
113/125 anonim válasza:
Lényegében az villámgyorsan lekopna a sínről, látjuk hogy pár év után szinte ellaposodik az a rész, több év után meg roncsolódik, aztán cserélik a síneket.
2021. nov. 5. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
114/125 anonim válasza:
Megint kiemelte?:D
2021. nov. 5. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
115/125 anonim válasza:
Ki hát! Én most fedeztem fel. Okos a gondolat, csak bele gondol az ember és hát olyan erők hatnak, hogy na... Vannak francia metrók, kiegészítő gumis kerekekkel, lehet a hajtást segítik, nem tudom, tény hogy van kívül, de az is más. És az csak metró. A sínfék a leghatékonyabb, erről egyik kedves hozzászóló írt, az is elég drasztikus lassulást produkál, de akkora lassulást se kéne, hogy a vagonok felépítménye leszakadjon a forgóvázról meg az emberek kivigyék a falat.
2021. nov. 5. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
116/125 anonim válasza:
Beszarás, hogy a vonat 150-200 éves történelmében, amit mérnökök ezrei fejlesztettek az évtizedek során, soha senkinek nem jutott ez eszébe, csak neked, mérnöki diploma nélkül persze, és sajnos te is csak a gyiken publikálod miközben emberek százai halnak meg évente vonatbalesetben.
Egyébként az sem lenne utolsó ötlet, ha a hülye autósok nem hajtanának a sínekre mikor már le van eresztve a sorompó, vagy belátható hogy nem tudnak teljesen áthaladni.
2021. nov. 6. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
117/125 A kérdező kommentje:
Olvass utána jobban. Az az ezer mérnök inkább maximum egy tucat. Minden korszak egy-egy mérnök nevéhez fűződik, lásd villamosítás korszakát és hasonlókat.
2021. nov. 6. 22:27
118/125 anonim válasza:
Jó tudjuk még mindig te vagy a helikopter és mindenki más hülye.
2021. nov. 6. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
119/125 anonim válasza:
20 évet húztam le a vasúton és több100 mérnökkel találkoztam... akkor időutazó vó'nék? :D
2021. nov. 7. 00:25
Hasznos számodra ez a válasz?
120/125 A kérdező kommentje:
Én is találkoztam már ezeregy mérnökkel, de egyikük sem végzett tervezőmunkát, csak részfeladatokat csináltak mások alatt. Aki vasúton tényleg befolyásoló mérnöki munkát végzett, annak a neve meg van említve Wikipédián a megfelelő vasúti korszakot taglaló cikkben. Számold össze nyugodtan, de hidd el nekem, hogy tucatnál is kevesebb névvel fogsz találkozni.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!