Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A sínekre miért nem tesznek...

A sínekre miért nem tesznek súrlódó réteget?

Figyelt kérdés

Köztudott, hogy a vonatoknak azért hatalmas a féktávolságuk, mert fém-fém csúszik egymáson, így tulajdonképpen a szerelvény tömege határozza meg, hogy mennyire hatékonyan tud lassulni a vonat.


Ebből kifolyólag logikusabb lenne, ha vagy a sín felületére vagy a vonat kerekeire tennének egy súrlódó réteget, így fékezéskor nem megcsúszna, hanem egymásba kapaszkodni a két felület (kerék és sín), így pikk-pakk lefékezhető lenne a vonat. Miért nem vezetik ezt be?



2020. nov. 20. 17:33
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯
 1/125 anonim ***** válasza:
97%
mert akkor nehezebb lenne mozgásban tartani amikor épp nem akarnak megállnk
2020. nov. 20. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/125 A kérdező kommentje:
Rossz érv, mert úgy is meg lehetne csinálni, hogy csak fékezéskor súrlódjon. Pl. egy kiereszthető gumibak.
2020. nov. 20. 17:45
 3/125 anonim ***** válasza:
96%

xd mi az hogy rossz érv?


Itt neked kell érvelned a te hülyeséged mellett, és ha jól csinálod talán bevezetik.

2020. nov. 20. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/125 A kérdező kommentje:
A kérdés alatt leírtam az érveimet, hogy ha fékezéskor súrlódna valami, nem csak csúszna egymáson a két fémdarab, akkor rövidebb idő alatt és biztonságosabban meg lehetne állni. Mégsem vezettek még be ilyen rendszert, ez a kérdésem, hogy miért nem, hiszen a józan paraszti ész mást diktál.
2020. nov. 20. 17:52
 5/125 anonim ***** válasza:
96%

Több-száz tonnás szerelvényt nem lehet pik-pakk lefékezni semmiféle súrlódó réteg közbeiktatásával - ez egyszerű fizika.


Egyébként használnak is súrlódó réteget, ha az szükséges, és van rá lehetőség, nem is kell hozzá az egész pályát befedni, a megoldás egyszerű: homok.

Vészfékezéskor homokot lehet szórni a kerekek alá, ami csökkenti a féktávolságot, de úgy sem áll meg pik-pakk a vonat.

Lehetnek olyan helyeztek, amikor a mozdonyvezető jobban jár, ha nem homokozik, hanem miután behúzta a vészféket, menekül hátra a géptérbe (homokozáshoz folyamatosan nyomva kell tartani a gombot - ezen azért lehetne javítani)

2020. nov. 20. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/125 anonim ***** válasza:
98%

Hogy képzeled ezt a gumibak kieresztést?

Szerinted hány megállást bírna ki a gumibakod egy többszáz tonnás vonatnál?

2020. nov. 20. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/125 A kérdező kommentje:

Egy Boeing repülőgép kb. 500 tonna, mégis súrlódásos alapú fékezőrendszere van és igen, kopik is a gumi, mint az állat, mégsem hallottam még panaszkodni a légitársaságokat, hogy erre megy el a költségvetésük nagy része. Tehát ezt sem tartom indoknak, hogy drága és hamar elhasználódna. Másrészt a gumibak csak példa volt, biztosan van rá jobb, más, kevésbé hamar kopó megoldás is.


A homokozást ismerem, de az annak a hatékonysága valahol a béka segge alatt van. :DD Hiszen amint leszórják, a nagy része már le is hullik a sínekről a menetszéltől, ami nem hullott még le, azt meg az első néhány ráhajtó kerék lesodorja.

2020. nov. 20. 18:04
 8/125 anonim ***** válasza:
99%
akkor már tegyünk rá sugárhajtóműveket hogy lefékezzék
2020. nov. 20. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/125 anonim ***** válasza:
98%
Felgumiznák a vonatot?
2020. nov. 20. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/125 Vortrex ***** válasza:
90%
Az a lényege a vasútnak, hogy iszonyatosan kicsi a súrlódása te beteg állat XD Ezért éri meg vasúton szállítani a nehéz dolgokat, meg úgy általánosan üzemeltetni xD
2020. nov. 20. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!