Szerintetek hogyan kerülnek a sínekre a vonatok?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Alapvetően mire elkészül már sínen van, a gyáraknak vannak saját pályáik, amik becsatlakoznak az adott országos vagy magánvasúti pályákba stb.
Gyártócsarnokon belül meg attól függ, van, hogy a forgóvázakra rákerül a karosszéria és utána építenek be minden egyebet, van mikor az úgymond kész gépet emelik rá a forgóvázakra, technologiától függ. Azért egy mozdony sem emelhetetlen tömeg, csoportemelőkkel stb simán emelgetik őket a megfelelő helyeken, illetve az sem példátlan, hogy hajón szállítanak, ha szükséges mozdonyokat, vonatokat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Miért kérdezed meg többször ugyanazt? Ugyanezt kérdezted meg kevesebb mint 12 óra elteltével...
Mivel a kérdést lejelentettem törlésre, bemásolom az oda írt válaszomat:
Miért, az autók alá hogy kerül az út?
A vágányokat lefektetik, ott vannak, ezt vegyük adottnak.
Minden vasúti járműgyártó cégnek van vasúti vágánykapcsolata. A gyártás egy bizonyos szakaszában a járművek forgóvázai felkerülnek a gyártócsarnokban a vágányokra, és erre kerül a felépítmény (mozdony, személykocsi, motorvonat, teherkocsi, mindegy). Aztán ha kész, akkor a mozdonyok, vasúti kocsik többnyire "saját lábon" jutnak el rendeltetési helyükre, villamosok, metrókocsik, stb pedig vagy közúti vagy vasúti szállítással, de rakományként, nem önerőből közlekedve.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"villamosok, metrókocsik, stb pedig vagy közúti vagy vasúti szállítással, de rakományként, nem önerőből közlekedve."
Van olyan is, amikor elé kötnek egy mozdonyt és az húzza. Ha jól tudom a felújítatlan 3-as metró szerelvényei így mentek ki Oroszországban és a felújított is így jött vissza. (A nyomtávkülönbséget az oroszoknál vendégforgóvázzal oldották meg)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#5:
Olyan biztos nem történt, hogy a vasúti sínen egészen Oroszországig húzták volna a metrószerelvényeket meg vissza, akkor ugyanis már kissé használtan érkeztek volna meg az újak a kerekeket tekintve. Több mint valószínű, hogy rárakták őket pőrekocsikra.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az a 3000km nem olyan hú de nagy távolság ilyen mértéknél...
Pőrekocsira rakva még elhet bonyolultabb, űrszelvények is vna ahol szűkösek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#6 nincs igazad, az #5 viszont rátapintott. Nem néztem utána eléggé, de jól írta: "lábon" jött idáig.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#6 lehet, hogy igazad van abban az esetben, ha a felújítás valójában új küldése volt, mert a régit tényleg lábon húzták Oroszországba az egyik weboldal szerint, (videón egyértelműen látszik mondjuk), innen szedtem:
Ide vissza lehetséges, hogy a felújított vagy új szerelvényeket már pőrekocsival jöttek. Mondjuk a lábon hordás is lehet megoldás ettől függetlenül, nem hinném, hogy a kerékcsere leszállítás után, vagy inkább esztergapadra küldés olyan nagy pluszköltség lenne.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!