Szerintetek hogyan kerülnek a sínekre a vonatok?
Alapvetően mire elkészül már sínen van, a gyáraknak vannak saját pályáik, amik becsatlakoznak az adott országos vagy magánvasúti pályákba stb.
Gyártócsarnokon belül meg attól függ, van, hogy a forgóvázakra rákerül a karosszéria és utána építenek be minden egyebet, van mikor az úgymond kész gépet emelik rá a forgóvázakra, technologiától függ. Azért egy mozdony sem emelhetetlen tömeg, csoportemelőkkel stb simán emelgetik őket a megfelelő helyeken, illetve az sem példátlan, hogy hajón szállítanak, ha szükséges mozdonyokat, vonatokat.
Miért kérdezed meg többször ugyanazt? Ugyanezt kérdezted meg kevesebb mint 12 óra elteltével...
Mivel a kérdést lejelentettem törlésre, bemásolom az oda írt válaszomat:
Miért, az autók alá hogy kerül az út?
A vágányokat lefektetik, ott vannak, ezt vegyük adottnak.
Minden vasúti járműgyártó cégnek van vasúti vágánykapcsolata. A gyártás egy bizonyos szakaszában a járművek forgóvázai felkerülnek a gyártócsarnokban a vágányokra, és erre kerül a felépítmény (mozdony, személykocsi, motorvonat, teherkocsi, mindegy). Aztán ha kész, akkor a mozdonyok, vasúti kocsik többnyire "saját lábon" jutnak el rendeltetési helyükre, villamosok, metrókocsik, stb pedig vagy közúti vagy vasúti szállítással, de rakományként, nem önerőből közlekedve.
"villamosok, metrókocsik, stb pedig vagy közúti vagy vasúti szállítással, de rakományként, nem önerőből közlekedve."
Van olyan is, amikor elé kötnek egy mozdonyt és az húzza. Ha jól tudom a felújítatlan 3-as metró szerelvényei így mentek ki Oroszországban és a felújított is így jött vissza. (A nyomtávkülönbséget az oroszoknál vendégforgóvázzal oldották meg)
#5:
Olyan biztos nem történt, hogy a vasúti sínen egészen Oroszországig húzták volna a metrószerelvényeket meg vissza, akkor ugyanis már kissé használtan érkeztek volna meg az újak a kerekeket tekintve. Több mint valószínű, hogy rárakták őket pőrekocsikra.
Az a 3000km nem olyan hú de nagy távolság ilyen mértéknél...
Pőrekocsira rakva még elhet bonyolultabb, űrszelvények is vna ahol szűkösek.
#6 nincs igazad, az #5 viszont rátapintott. Nem néztem utána eléggé, de jól írta: "lábon" jött idáig.
#6 lehet, hogy igazad van abban az esetben, ha a felújítás valójában új küldése volt, mert a régit tényleg lábon húzták Oroszországba az egyik weboldal szerint, (videón egyértelműen látszik mondjuk), innen szedtem:
Ide vissza lehetséges, hogy a felújított vagy új szerelvényeket már pőrekocsival jöttek. Mondjuk a lábon hordás is lehet megoldás ettől függetlenül, nem hinném, hogy a kerékcsere leszállítás után, vagy inkább esztergapadra küldés olyan nagy pluszköltség lenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!