Miért ilyen lassúak a vonatok?
Rengeteg a 80 kilométer per órás korlátozás, de átlagban olyan 100zal mennek a vonatok, a 120 az már jó, ugye egyedül Győr Pest között van a 160as megengedett sebesség
Miért van az hogy itt ennyivel mennek a vonatok egyes országokban például Kínában meg öt-hat százzal is mennek, de németeknél is legalább 200 kilométer per óra sebességgel mennek a vonatok. Mi ez lassúsák ebbe az országban?
A nagy sebességű pályát semmi nem indokolja, a 160-as is már necces. Egy vonat felgyorsításához hosszú út kell, lelassításához úgyszintén.
Az állomások sűrűn vannak, mire itt elérné a vonat az utazósebbésséget, már kezdhetne is fékezni.
Nyilván csak expresszvonatok jöhetnek szóba, de akkor mi legyen az ugyanazon vágányon közlekedő személyvonatokkal? Irányonként egy vágány esetén hogyan lehetne megoldani? A lassú szerelvényt sem átugrani, sem kikerülni nem tudja, a személy mehet csak ki mellékvágányra, leginkább állomáson.
Biztosítás:
Rákosligeten lakom. A vasúti átjárótól Pest irányában nyíl egyenes a pálya, látom a kb. 2 km-re lévő átjárót is.
Amikor ott felbukkan a személyvonat, az után néhány másodperc után itt már a fénysorompó tilosra vált, pedig az a vonat kb. 60-nal szokott jönni (látom a monitoron).
Ha ugyanitt 160-nal is közlekedne vonat, a Cinkotai útnál járó gyors miatt már Isaszegnél is zárni kellene. No de nincs olyan rendszer (nem tudok róla), amelyik tudja, sebes jön, lassú, vagy szupergyors. Így esetleg Isaszegen akár negyed óra is eltelhet úgy, hogy sehol semmi nem jön (mert sima személyvonat jön).
Az pálya íve, bedőlése stb. is más kell legyen, mint egy alacsonyabb sebességre tervezetté.
Nem mindenhol lassú.
Szolnok-Debrecen között átépült a pálya uic60-as sínek vannak, két állomás még szét van szedve de a nyiltvonal kész. Szolnok - Debrecen között szinte folyamatosan 120-szal megy csak a Tisza hídon van egy 100 -as, Millérnél, és Karcagnál egy 100-as lassújel, több nincs csak munkavédelmi ahol èpítkeznek. De ott van a csabai vonal, Szolnok-Békéscsaba között is folyamatosan 120-szal megy ,kevés a lassújel.
Lassú vonatok a Debrecen-Mátészalka, Mátészalka -Nyíregyháza, Bp-Lajosmizse és egy jó néhány.
Mellékvonalon teljesen normális a 80-as tempó, de a 40-es már tényleg nem.
80-as értéken már mosolyogtam. Mátészalka-Nyíregyháza vonalon 40-es átlagtempó van, csomó 30-as táblával fűszerezve. nyár elején kipróbáltam és megértettem miért buszozik inkább majdnem mindenki ezen a szakaszon. tehát át lehet értékelni kinek mi számít gyorsnak.
(azt viszont értékeltem hogy olyan hűst csapott az InterPici hogy a végére már szabályosan fázott kezem, na ezt nem tudja egy volánbusz hiába van ott fél órával hamarabb)
Győr és Pest között 160? LOL 7 évig jártam rendszeresen azon a vonalon, egy helyen mentünk fel 100 környékéig. :DDDD
Amúgy nálunk városnéző kisvonatok vannak általában, amik minden bokornál megállnak, így nem fognak felgyorsítani. Nekem pl a vonatom átlagsebessége 30 km/h. Településenként 3-4-5 megállóval hogy gyorsítana fel?
Sokat segítene, ha a vonatot nem házhoz menő taxinak képzelnék el, hanem működne úgy, mint máshol: a vonat hasít, és mindenhol lokálisan meg van oldva a ráhordás busszal. Jelenleg lótusz összehangoltság van a két jármű között, vagy egészen egyszerűen nincs, nem létezik busz, ami elvigye az embereket a nagyobb állomásig, így "muszáj" minden kavicsnál megállnia a vonatnak, 2 perc haladás miatt meg nem nagyon fogja megközelíteni a hangsebességet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!