A sínekre miért nem tesznek súrlódó réteget?
Köztudott, hogy a vonatoknak azért hatalmas a féktávolságuk, mert fém-fém csúszik egymáson, így tulajdonképpen a szerelvény tömege határozza meg, hogy mennyire hatékonyan tud lassulni a vonat.
Ebből kifolyólag logikusabb lenne, ha vagy a sín felületére vagy a vonat kerekeire tennének egy súrlódó réteget, így fékezéskor nem megcsúszna, hanem egymásba kapaszkodni a két felület (kerék és sín), így pikk-pakk lefékezhető lenne a vonat. Miért nem vezetik ezt be?
Döbbenten állok a videó előtt! Hogy van az, hogy egy ősrégi mozdony pikk pakk meg tudott állni vészfékkel, míg egy mai vonat kilométerekig csikorgatja a fékeit mire megáll? Lemaradtam volna valamiről?
#84 Mi abban a rendkívüli, hogy 30-ról megáll egy szerelvény 100 méter alatt? Egy mai motorvonat sokkal nagyobb lassulást produkál vászfékzezésnél.
Többiek:
Ennyire szerettek galambbal sakkozni? ( aki nem ismeri: lesöpri a bábukat, összeszarja a táblát, majd kijelenti hogy győzött) De írhattam volna Ford Fairlane szállóigévé vált hasonlatát is:
Egyébként kérdező, feltaláltad a csőbe a lukat: olyan kötöttpályás járműveken, ahol fontos vész esetén a rövid fékút, van sinfék. Elektromágnes, ami a szerelvény súlyánál sokkal nagyobb erővel tapad a sínekhez, és ezzel olyan lassulást produkál, ami egy ABS-el szerelt autónak is becsületére válna száraz aszfalton. Nagyvasúton ez kivitelezhetetlen, mert minden vagont el kéne vele látni, másrészt ha 2000 tonna úgy döntene, hogy megáll 100 méteren 80-as tempóról, akkor vinné magával a vágányzatot, ágyazatot, mindent...
De folytasd csak, szeretem nézni a vergődő hülyéket, akik magyarázzák, hogy az ég zöld, a hó fekete, a Föld lapos, és leereszthető gumibak kell a vonatokra :D
Sokkal előbb (kb. 00:07-nél már elkezd már fékezni), hallani is lehet.
A sípoláskor már csak kb. 10-20 km/h-val megy.
"míg egy mai vonat kilométerekig csikorgatja a fékeit mire megáll? Lemaradtam volna valamiről?vitathatatlan, hogy valaki lemaradt valamiről... Vagy te
Vagy én... mert én biza nem láttam mai vonatot ami "kilométerekig csikorgatja a fékeit mire megáll" pedig aztán láttam érdekes meneteket ahol 1-2 kocsi fékezett.
Nemrég volt egy baleset a környékemen és megkérdeztem volt kollégákat mivolt-hogyvolt. A szili (433) + 2 halbi kocsival 350 fékút után állt meg 100 km/h-ról.
A fenti vidinyóban meg nem 2 kocsi van...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!