Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A sínekre miért nem tesznek...

A sínekre miért nem tesznek súrlódó réteget?

Figyelt kérdés

Köztudott, hogy a vonatoknak azért hatalmas a féktávolságuk, mert fém-fém csúszik egymáson, így tulajdonképpen a szerelvény tömege határozza meg, hogy mennyire hatékonyan tud lassulni a vonat.


Ebből kifolyólag logikusabb lenne, ha vagy a sín felületére vagy a vonat kerekeire tennének egy súrlódó réteget, így fékezéskor nem megcsúszna, hanem egymásba kapaszkodni a két felület (kerék és sín), így pikk-pakk lefékezhető lenne a vonat. Miért nem vezetik ezt be?



2020. nov. 20. 17:33
❮❮ ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ❯❯
 91/125 anonim ***** válasza:
67%
Valahol csendesen felzokog egy általános iskolai fizikatanár.
2021. szept. 24. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 92/125 A kérdező kommentje:
Nem tudom mit néztek ti, de a sípolástól kezd el fékezni és akkor gurul 50 km/h körül. Mögötte parkoló autókból látható, hogy 2 egész kocsihossz alatt megáll. Ez körülbelül 10 méter.
2021. szept. 24. 18:25
 93/125 anonim ***** válasza:
91%

Vak vagy, komolyan mondom. 00:07 körül kezd el fékezni.

De legyen, számoljunk, bár téged tényekkel nem lehet meggyőzni.

Meg lehet számolni kikockázva 0:04 és 0:05 között, hogy a kerék kb. 3-at fordul egy másodperc alatt. Ennek a mozdonynak a kerékátmérője 1,14 méter (guglizd ki ha nem hiszed, ÖBB-nél keresgélj), tehát egy fordulat alatt PI*1,14 métert tesz meg, azaz 3,58 métert. Három kerékfordulat alatt 10,74 métert. Azaz a sebessége 10,74 m/s. (átszámítva nem SI mértékegységre kb. 39 km/h).

0:07 után kezd fékezni, 0:17-re megáll. 10 másodperc alatt lassult le 10,74 m/s-ról 0-ra. ez 1,074 m/s^2 lassulás. Az út pedig (s=a/2*t^2), azaz 53,7 méter távot tett meg. De ez látszik is, a fékhang megjelenésétől kezdve a saját 12 méteres hosszának bő négyszeresét tette meg.

Ez a lassulási érték nem rossz.


Egy Flirt, 120 km/h (33,3 m/s) sebességről 380 méter alatt áll meg sinfékkel, ami 1,46 m/s lassulásnak felel meg (5,26 km/h másodpercenként), ami annyi, ahogy egy átlagos személyautó gyorsul kb félgázon 100-ig.


A fentiek tények. Matematikai levezetéssel cáfolj meg, a véleményed nem érdekel, mert hülyeségeket jelentesz ki tényként.,

2021. szept. 24. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 94/125 A kérdező kommentje:
Dehogy nézem az ÖBB-nél, ez egy régi gőzmozdonyos vonat, nem látod? Komolyan miért szól hozzá itt olyan, aki még a videót sem nézi meg? Vagy nem tűnik fel a retro mozdony a vonat elején? Ezek után nem tudom komolyan venni a számolást sem, mert az modern vonatra vonatkozik. Bocs.
2021. szept. 24. 20:39
 95/125 anonim ***** válasza:
90%

1923 óta létezik az ÖBB.

Tehát volt több gőzmozdonya.

2021. szept. 24. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 96/125 anonim ***** válasza:
100%
0:05-0:06-nál csapta oda a féket. Utána a sistergés a gőz hangja ahogy lezárt.
2021. szept. 24. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 97/125 A kérdező kommentje:

"1923 óta létezik az ÖBB."


Az ÖBB az osztrák vasúttársaság!

2021. szept. 24. 22:30
 98/125 anonim ***** válasza:
100%

" Ezek után nem tudom komolyan venni a számolást sem, mert az modern vonatra vonatkozik. Bocs."

A fizika mindenre vonatkozik, a lovas kocsitól az űrrepülőgépig.


"Dehogy nézem az ÖBB-nél, ez egy régi gőzmozdonyos vonat, nem látod? Komolyan miért szól hozzá itt olyan, aki még a videót sem nézi meg?"

Ha nem vetted észre, kikockázva néztem végig a videót.

Itt a mozdonyod, te trollkodásban kéjelgő nyomoronc:

[link]



Tisztelettel kéram a kedves moderátorokat, kapjon már egy felbukkanó ablakot a kérdező, mivel most már egyértelmű, hogy szándékosan trollkodik, és direkt szórakozik az értelmesen válaszolókkal, direkt feszíti a húrt és ír egyre értelmetlenebb ellenvetéseket

2021. szept. 24. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 99/125 A kérdező kommentje:
A videón lévőnek három kereke van, ennek pedig négy van középen, de nem ez a lényeg! Azt kellene tudni megmagyarázni, hogy hogyan tudott ilyen hamar megállni, szemben egy mai mozdonnyal. Látszólag valami extra volt abban a gőzösben, amit az idők során elfelejtettek. Jó lenne kideríteni, hogy mi.
2021. szept. 24. 23:11
 100/125 anonim ***** válasza:
90%

Nem tudott hamar megállni. Leírtam hány méter volt. Az nem hamar. Egy Flirt 25%-al rövidebb távon megállna. Annak a sínfékes lassulása kb. 1,4 m/s^2 szemben a gőzösnék kiszámított 1,074 m/s^2 értékkel.

A tények makacs dolgok. Te csak hajtogatod a magadét, de a tényekről nem veszel tudomást.

Semmi sem volt ebben a gőzösben, rosszabbul vészfékez, mint egy mai motorvonat. Akárhányszor írod az ellenkezőjét, annyiszor fogom most már tényleg szóról szóra bemásolni a lassulási számítást. Amit persze megcáfolni nem tudsz...


Egyébként ha megnézted volna a videó alatti kommenteket, akkor tudnád milyen mozdony, én sem megálmodtam, hanem elolvastam. A videó kellően rossz minőségű ahhoz, hogy az első hajtott kerekek a hajtókarok és vezérlések kuszasága mögött eltűnjön:

[link]

Ja, ezzel se vitázz, ténykérdés. Olyan emberek írták be, akik ott laknak, ismerik a vonalat és a gépeket.


Legutóbb akkor láttam ennyire ostoba fajankót, amikor valaki belinkelt egy olyan helikopteres videót, ahol a rotor pont szinkronban volt a kamera képváltási sebességével. Lelkendezett, hogy na, kitalták hogy lehet álló rotorral repülni. Persze rövid úton sarokbaszorították, a végén már kínjában azt találta ki, hogy a helikoptert a földről a videó kedvéért óriás ventilátorokkal fújták, de a rotorja akkor is állt.


Szóval ez itt egy kérdés, tényleg ennyire buta vagy, vagy szándékosan trollkodsz, és élvezed, hogy mindenki próbál reagálni a baromságaidra.


Szavazás, kedves többiek:


A: o Nem vérszegény, hanem hülye szegény.

B_ o Feketeöves troll, aki unatkozik.

2021. szept. 25. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
❮❮ ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ❯❯

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!