A sínekre miért nem tesznek súrlódó réteget?
Köztudott, hogy a vonatoknak azért hatalmas a féktávolságuk, mert fém-fém csúszik egymáson, így tulajdonképpen a szerelvény tömege határozza meg, hogy mennyire hatékonyan tud lassulni a vonat.
Ebből kifolyólag logikusabb lenne, ha vagy a sín felületére vagy a vonat kerekeire tennének egy súrlódó réteget, így fékezéskor nem megcsúszna, hanem egymásba kapaszkodni a két felület (kerék és sín), így pikk-pakk lefékezhető lenne a vonat. Miért nem vezetik ezt be?
Vak vagy, komolyan mondom. 00:07 körül kezd el fékezni.
De legyen, számoljunk, bár téged tényekkel nem lehet meggyőzni.
Meg lehet számolni kikockázva 0:04 és 0:05 között, hogy a kerék kb. 3-at fordul egy másodperc alatt. Ennek a mozdonynak a kerékátmérője 1,14 méter (guglizd ki ha nem hiszed, ÖBB-nél keresgélj), tehát egy fordulat alatt PI*1,14 métert tesz meg, azaz 3,58 métert. Három kerékfordulat alatt 10,74 métert. Azaz a sebessége 10,74 m/s. (átszámítva nem SI mértékegységre kb. 39 km/h).
0:07 után kezd fékezni, 0:17-re megáll. 10 másodperc alatt lassult le 10,74 m/s-ról 0-ra. ez 1,074 m/s^2 lassulás. Az út pedig (s=a/2*t^2), azaz 53,7 méter távot tett meg. De ez látszik is, a fékhang megjelenésétől kezdve a saját 12 méteres hosszának bő négyszeresét tette meg.
Ez a lassulási érték nem rossz.
Egy Flirt, 120 km/h (33,3 m/s) sebességről 380 méter alatt áll meg sinfékkel, ami 1,46 m/s lassulásnak felel meg (5,26 km/h másodpercenként), ami annyi, ahogy egy átlagos személyautó gyorsul kb félgázon 100-ig.
A fentiek tények. Matematikai levezetéssel cáfolj meg, a véleményed nem érdekel, mert hülyeségeket jelentesz ki tényként.,
1923 óta létezik az ÖBB.
Tehát volt több gőzmozdonya.
"1923 óta létezik az ÖBB."
Az ÖBB az osztrák vasúttársaság!
" Ezek után nem tudom komolyan venni a számolást sem, mert az modern vonatra vonatkozik. Bocs."
A fizika mindenre vonatkozik, a lovas kocsitól az űrrepülőgépig.
"Dehogy nézem az ÖBB-nél, ez egy régi gőzmozdonyos vonat, nem látod? Komolyan miért szól hozzá itt olyan, aki még a videót sem nézi meg?"
Ha nem vetted észre, kikockázva néztem végig a videót.
Itt a mozdonyod, te trollkodásban kéjelgő nyomoronc:
Tisztelettel kéram a kedves moderátorokat, kapjon már egy felbukkanó ablakot a kérdező, mivel most már egyértelmű, hogy szándékosan trollkodik, és direkt szórakozik az értelmesen válaszolókkal, direkt feszíti a húrt és ír egyre értelmetlenebb ellenvetéseket
Nem tudott hamar megállni. Leírtam hány méter volt. Az nem hamar. Egy Flirt 25%-al rövidebb távon megállna. Annak a sínfékes lassulása kb. 1,4 m/s^2 szemben a gőzösnék kiszámított 1,074 m/s^2 értékkel.
A tények makacs dolgok. Te csak hajtogatod a magadét, de a tényekről nem veszel tudomást.
Semmi sem volt ebben a gőzösben, rosszabbul vészfékez, mint egy mai motorvonat. Akárhányszor írod az ellenkezőjét, annyiszor fogom most már tényleg szóról szóra bemásolni a lassulási számítást. Amit persze megcáfolni nem tudsz...
Egyébként ha megnézted volna a videó alatti kommenteket, akkor tudnád milyen mozdony, én sem megálmodtam, hanem elolvastam. A videó kellően rossz minőségű ahhoz, hogy az első hajtott kerekek a hajtókarok és vezérlések kuszasága mögött eltűnjön:
Ja, ezzel se vitázz, ténykérdés. Olyan emberek írták be, akik ott laknak, ismerik a vonalat és a gépeket.
Legutóbb akkor láttam ennyire ostoba fajankót, amikor valaki belinkelt egy olyan helikopteres videót, ahol a rotor pont szinkronban volt a kamera képváltási sebességével. Lelkendezett, hogy na, kitalták hogy lehet álló rotorral repülni. Persze rövid úton sarokbaszorították, a végén már kínjában azt találta ki, hogy a helikoptert a földről a videó kedvéért óriás ventilátorokkal fújták, de a rotorja akkor is állt.
Szóval ez itt egy kérdés, tényleg ennyire buta vagy, vagy szándékosan trollkodsz, és élvezed, hogy mindenki próbál reagálni a baromságaidra.
Szavazás, kedves többiek:
A: o Nem vérszegény, hanem hülye szegény.
B_ o Feketeöves troll, aki unatkozik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!