Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A sínekre miért nem tesznek...

A sínekre miért nem tesznek súrlódó réteget?

Figyelt kérdés

Köztudott, hogy a vonatoknak azért hatalmas a féktávolságuk, mert fém-fém csúszik egymáson, így tulajdonképpen a szerelvény tömege határozza meg, hogy mennyire hatékonyan tud lassulni a vonat.


Ebből kifolyólag logikusabb lenne, ha vagy a sín felületére vagy a vonat kerekeire tennének egy súrlódó réteget, így fékezéskor nem megcsúszna, hanem egymásba kapaszkodni a két felület (kerék és sín), így pikk-pakk lefékezhető lenne a vonat. Miért nem vezetik ezt be?



2020. nov. 20. 17:33
❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯
 31/125 Beviz Elek ***** válasza:
69%

#20

Bocs, én azt hittem hogy a balesetmegelőzésen van a hangsúly.


Anyagi szempontból: a gumi nem lenne túl tartós a vonat súlya alatt, állandóan cserélni, pótolni kellene. Sokkal többet spórolsz ha csökkented a súrlódást és nagy fékezés helyett a motorral generátorüzemben visszatáplálod az energiát a rendszerbe.

2020. nov. 21. 05:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/125 anonim ***** válasza:
100%

"Hülye vagyok mi? Na akkor ezt figyeljétek,"

nem vagy hülye, csak nem érted az összefögggéseket, a mechanikát, a gazdasági vonatkozását, stb. a kérdésednek.

Amit linkeltél az egy elég különleges cucc, nem nagyon hasonlítható a nagyvasúthoz. Max annyiban, hogy mindkettő kötöttpályás.

A gumiról annyit, hogy ha nedves lesz akkor úgy csúszik mint a jég - lásd török forma 1-es nagydíj múlt hétvégén. Nem tapad annyival jobban a vas keréknél mint gonolod!

Az sem véletlen hogy a kötörrpályás busz nem terjedt el annyira mint a vaskerekes vonatok.

Egy átlag 12 kerekű nyerges szerelvény gördülési ellenállása kb akkora mint egy 50 kocsiból álló casúti szerelvénynek. Ezért nem jó a gumi!

és míg a nyerges szerelvény max 40 tonna lehet - kb :D - és 24 tonna áru mehet re, addig egy vonat lehet 2400 tonna is (Magyarországon, usában, ruszkiknál 5000-6000 tonna) Szerinted milyen és mekkora gumikat kellene alá rakni hogyki is bírja?

2020. nov. 21. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/125 anonim ***** válasza:
91%

"Hülye vagyok mi? Na akkor ezt figyeljétek, 30 mp.-től:"


Gratulálok, feldobsz egy témát amire érvelésként felhozol teljesen eltérő témájú példákat, és már sokadszorra almát hasonlítasz a körtéhez...szóval igen, hülye vagy.

2020. nov. 21. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/125 anonim ***** válasza:
100%
Szívesen kipróbálnám a kérdezőt, mint surlódó réteget, és akkor végre itt is csend lenne,
2020. nov. 21. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/125 anonim ***** válasza:
100%

A kérdező súrlódó rétegnek nem jó!

Az emberi és az állati testek gázoláskor pont az ellenkező hatást érik el. A testnedvek, a szétkenődő hús, zsír, stb. miatt megnő a fékút.

Egyik kollégák belerongyolt egyszer egy birkanyájba Uzsgyival. 1,5 km lett a fékút :D

2020. nov. 21. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/125 anonim ***** válasza:
37%
Hamvasztás után viszont mehetne a homokszóró berendezésbe.
2020. nov. 21. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/125 anonim ***** válasza:
100%
Vasutas vagyok és fogom a fejemet. A többiek mindent leírtak.
2020. nov. 21. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/125 anonim ***** válasza:
100%
Kérdező, feltaláltad a fogaskerekű vasutat? Azt meg lehetne úgy állítani, hogy kirepülj a szélvédőn a vezetőállás ajtaját átszakítva.
2020. nov. 21. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/125 anonim ***** válasza:
68%

"kirepülj a szélvédőn a vezetőállás ajtaját átszakítva"

mióta van a vezetőállás ajtaja a szélvédő és a mozdonyvezető között? :D

2020. nov. 21. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/125 A kérdező kommentje:
A Japános videó szarkazmus volt, ne legyetek már ennyire értetlenek.
2020. nov. 21. 15:46
❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!