Hogyan tuningoljam az 1500-as Ladámat, hogy 100 lóeros legyen?
Leírom, hogy én hogyan csináltam meg tavaly a Lada motoromat:
Hasonló volt az alapötletem, mint neked, legyen kb. 100 lovas, és legyen strapabíró, menjen el vagy 150 ezer kilométert. Még csak 30 ezer km van benne, eddig semmi olyan hiba nem jött elő, ami miatt azt gondolnám, hogy nem lesz meg a 150 ezer.
Már az elején tudtam, hogy minél nagyobb lökettérfogatú blokkal szeretnék építkezni, mert így a nagyobb teljesítményt könnyebb elérni, valamint alacsonyabb fordulaton a nagyobb lökettérfogat nagyon sokat hoz a konyhára és ez egy utcai autónál fontos. Szóval egy gyári Níva 1.7-es blokkot szereztem, ami fel lett fúrva 84mm-re. Ez még a biztonságos határon belül van, és így máris 1773 köbcentis lett a blokk. Ez után ki kellett választani a vezérműtengelyt, ez egy HMS296-os lett, ami utcán még bőven elmegy, főleg egy ekkora motorban. A gyári lendkereket kidobtam a fenébe, az öntött vas itt nem igazán előnyös, helyette beszereztem egy acélból készültet, ami úgy 1 kilóval lett könnyebb (könnyítés után) a gyárinál. A főtengelyt, lendkereket és a kuplungszerkezetet centíroztattam. A hajtórudak is ki lettek grammolva, centírozva sajnos nem, pedig nem ártott volna nekik. A dugattyúk kovácsolt alumíniumból vannak, emiatt nem volt valami olcsó. A hengerfejet saját magam alakítottam át, a csatornák bővítve nem lettek, csak szépen simára munkáltam őket. Szereztem egy polírozott szívócsonkot meg egy 21053-as Ladáról származó Solex gyártmányú karburátort. A leömlő (4-2-1) és a kipufogórendszer Janó gyártmány.
A gyári gyújtással nem akartam vacakolni, meg amúgy sem valami jó
Véletlenül elküldtem a félig megírt levelet, így most folytatom:
A gyári gyújtással nem akartam vacakolni, meg amúgy sem valami jó, így egy BlackBox-IG névre hallgató gyújtásvezérlőt szeltem be a vele járó alkatrészekkel. Ez azért jó mert laptopról vagy számítógépről egyszerűen programozható.
Nagyjából ennyi, remélem nem hagytam ki semmit. Az autó mérőpadon még nem volt, de már több olyan ember is vezette, aki épített már pár Ladát és azt mondták, hogy kb. 100-110 lóerő körül van. Én is ilyesmire tippelem.
A gyújtásvezérlőről megtalálsz itt mindent: [link]
Itt van a hivatalos weboldala is a készítőnek: [link]
Utcai használat mellett olyan 8 liter a fogyasztásom vegyes úton, hosszútávon városon kívül ez kb. 6,8-7 liter.
Itt semmit nem lehet bepapíroztatni. Nem fognak rá engedélyt adni. A legnagyobb Lada blokk amiről hallottam, hogy sikerült berakni, egy 1.5-ös volt, az 1.2-es helyére, de ez is kb. 300 ezer Forintba került, mármint csak a papírmunka (plusz még ehhez a munkadíj, mert ugye ezt otthon nem rakhatja össze az ember, hiába tudja megcsinálni..)
A csappantyúról sajnos fogalmam sincs, hogy milyen van benne :(
Elméletileg Alfa Romeo dugattyúk. Legalábbis nagyon úgy néznek ki. Egyszeri vétel volt, ilyennel azóta sem találkoztam.
Igazából mindegy is, hogy milyen gyártmány, a lényeg, hogy 84 mm az átmérője, valamint hogy vannak benne zsebek, amik pont jók is lettek, nem kellett utólag kibővíteni őket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!