Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan tuningoljam az 1500-as...

Hogyan tuningoljam az 1500-as Ladámat, hogy 100 lóeros legyen?

Figyelt kérdés
Nem akarok versenymotort építeni belole, inkább csak egy fitt utcait, ami nem is eszik olyan sokat.

2015. máj. 3. 20:36
1 2 3 4 5 6 7 8 9
 21/81 anonim ***** válasza:

Megszokott vagy nem, attól függetlenül létező dolgok ezek.

A rövid csavarokat pedig arra értettem, ha levesszük a tengelyről a 3 csavarral felfogatott ventillátorlapátot (feltételezem a gyári 1500-ösben ilyen van) visszacsavarásnál csak az ékszíjtárcsát tartják, nem pedig az ékszíjtárcsát és a lapátot. Ezért kéne a rövidebb csavar amit lehetőleg vegyünk meg a bontóból az elektromos ventivel együtt.

2015. máj. 5. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/81 A kérdező kommentje:
Az enyém 2107-es, gyárilag elektromos ventilátorral, szóval ez rendben van.
2015. máj. 6. 07:44
 23/81 veterán vas ***** válasza:

Köszönöm a választ, de bevallom csőbehúzós volt a kérdésem.

Ismert, hogy ha levesszük a ventilátor-lapátot és csak az ékszíjtárcsa marad fönn, akkor legalább 30mm-el rövidebb M8-as csavarok kellenek. Ezt márt a 80-as évek Lada építői is alkalmazták. Azért kérdeztem vissza, mert ugyan ebben a #15-ös válaszban ajánlod az elektromos vízstivattyút.

Mester! Ha leszereled a vízpumpát, akkor hogyan maradhatna fönn a tárcsa? (még rövid csavarral sem) :) Az elektromos vízszivattyúra pedig minek az ékszíj hajtás.

Nem baj, hogy tanácsokat akarsz adni, de az alapokkal sem vagy tisztában....... :(

2015. máj. 6. 07:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/81 anonim ***** válasza:

Mester! Sajnos tisztában vagyok az alapokkal. Te viszont kevésbé láttál a gyáritól eltérő megoldásokat ezekszerint.

Ki mondta hogy ha leszedjük a vízpumpát akkor az ékszíjtárcsának maradnia kell? Rövid ékszíj kell a megmaradó 2 tárcsához és kész. (végül is az volna a célja a dolognak hogy kevesebb erőt pazaroljon a motor)

Légyszives azt ne kérdezd meg hogy "akkor a generátort mi fogja feszíteni, ha nem lesz ott a vízpumpa?" Mindenre! van megoldás. Máshol lesz a felfogatási pontja a feszítőnek. A vízcsövek szintén másmilyenek lesznek azon a tájon.

Gondolom ilyet még nem láttál élőben ezért nehezen tudod elképzelni. A Holdnak sem láttad még a másik oldalát élőben, pedig van neki.

A rövid csavarokat a kezdő szaktásaknak írtam akik nem csinálták még ezt a műveletet 25x. Ne feledkezzenek el róla!

2015. máj. 6. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/81 veterán vas ***** válasza:

Hagyjuk, mert mindig másról beszélsz, nem arra válaszolsz amit kérdezek. Ez így nem egy értelmes vita, csak egy céltalan üzengetés.

Nem kétlem, hogy láttál már átalakításokat, de zavarosan fogalmazol. Pl. "bővített szívócső szamara porlasztóval és hengerenkénti karburátorok". Ez így egy kicsit nem sok?. Vagy pl. "leveszed a ventilátort, mert elektromosat teszel föl, de visszarakod a rövid :) csavarokat, és közben elektromos vízszivattyú van." Értem, hogy ez is jó ötlet, meg olyat is láttál már, vagy még azt is lehetne, de nem mindent egyben. Erre próbáltam utalni.


Különben az egész témához azért bátorkodtam hozzászólni, mert volt szerencsém látni egy-két "A"-s Lada építést.....

Üdv.

2015. máj. 6. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/81 anonim ***** válasza:
amúgy nem tudom,mennyire beteg a lelke egy olyan embernek,aki azért akarja kikötni a vízpumpát a rendszerből,(és kínlódni az egésszel,belefektetni egy csomó munkát meg pénzt)hogy ne legyen akkora a hajtási veszteség és ezzel pár plusz(max 1-2) lóerőt nyerjen........ennyi erővel kösd le a generátort mert az is csak lefogja,légszűrő sem kell,mert az meg csak plusz súly..........esküszom ennél a kérdésnél,a hozzászólásaid miatt én neked ítélem a vannak még verebek díjat!!!!
2015. máj. 6. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/81 anonim ***** válasza:

Van olyan eset, amikor az az 1-2 lóerő nagyon sokat számít, csak ez már nem az utcai autók szintje. Ez már komoly versenyszint, ahol minden gramm számít a kocsin.

Pár éve láttam egy ilyen Ladát. Tulajdonképpen csak a kinézete volt Lada, semmi gyári elem nem volt benne. Az alap kaszni üvegszálas anyagból lett csinálva. Kívül csak szénszálas elemek voltak rajta (még az ajtók és a külső doblemezek is), így pilóta nélkül üzemanyaggal 4-500 kiló volt a kocsi.

2015. máj. 6. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/81 veterán vas ***** válasza:

Biztos, hogy nincs annyi plusz lóerő a vízpumpa "villamosításából" :)

Ha csak azt vesszük, hogy egy komolyabb elektromos szivattyú áramigénye, mekkora "fékező erőt" indukál a generátor gerjesztőtekercsében, már kétséges az egyenlet.

Ehhez vegyük még hozzá az előttem szóló érveit (munka, költségek, agyalás, kísérletezés, vízcsövek átalakítása, stb.) És a végén csak egy ratyi turmix az egész, ami még az eredeti gyári (40 éves)szivattyú üzembiztosságát sem éri el.

Megéri???

2015. máj. 6. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/81 anonim ***** válasza:

Már megbocsáss, de miért fogalmazok zavarosan? Mi a s.ar nem érthető azon amit leírtam? Bocs

Leírtam világosan hogy az én ladám mostani állapotában milyen. Aztán új sorban írtam ( a teljesség igénye nélkül) hogy miket lehet még. Természetesen nem egyszerre mindet. Bocs ha nem volt világos hogy nem egyszerre mindet. Reméltem így látatlanban is megelőlegezel nekem annyi intelligenciát, hogy nem akarok a samara karbira még másik karbit is rakni. Mindegy, nem akartam arra utalni hogy egyszerre mindent.

26-os legyél kedves a " vannak még verebek díjat" dugd föl magadnak.

Fogadni merek ha ez az eszmecsere egy 60-as évekbeli amerikai autó faragásáról szólna nem botránkoznál meg ilyen dolgokon. Miért fáj neked ez? Mert nem ér annyit az autó? Mert jelentéktelen a nyereség rajta? Miért beteg a lelkem hogy több mint 10 éve ladázok és még mindig szeretem? A generátort meg a légszűrőt utcára nem érdemes elhagyni. Azokívül el lehetne...

2015. máj. 6. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/81 anonim ***** válasza:

Az üzembiztosságában, és a megéri vagy nem, igazad van.

Talán utcára ez már túlzás :)

2015. máj. 6. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8 9

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!