Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Banki ügyek, kamat, hitel » Banki csalás áldozata lettem....

Banki csalás áldozata lettem. Van esély?

Figyelt kérdés
Tavaly decemberben 2 milliót le emeltek a számlámról. Hamis netbank oldalon meg adtam az adataimat, SMS kódot. Lett feljelntes, penzvisszahivasi kérelem indítva. Kiderült a tranzakció után másnap le vettek az összeget készpénzben. Az utalás és a pénz felvétel között eltelt 30 óra és nem tett semmit a bank. (Azonos volt a küldő és a fogadó bank). Érdemes a Pénzügyi Békéltető testulethez fordulni? Van esélyem kártérítésre?

jan. 15. 19:28
 121/173 anonim ***** válasza:
100%

"hasznaltak-e ip cím módosítást"

Olyan, hogy "IP cím módosítás" nincs. Olyan van, hogy VPN-en kersztül neteznek, de egyébként az IP cím alapú helymeghatározás nagyon megbízhatatlan. Nekem is sokszor előfordul, hogy a valódi városomtól akárt 100km-re mutat.

jan. 20. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 122/173 anonim ***** válasza:
54%
A kérdező napok óta bizonyítja, hogy fogalma sincs semmiről, nem tudja mi az az IP cím, mi az a bejelentkezés, mi az a VPN, mi az a kétfaktoros autentikáció, de az megy neki, hogy a bank helyett is jobban tudja, hogy milyen kiberbiztonsági problémákat kéne megoldaniuk :))
jan. 20. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 123/173 A kérdező kommentje:

Utoljára le írom mit várok el az MNB vizsgalattol:


- igen hülye, idota, barom,szerencsétlen stb. voltam, be írtam az adataimat egy csalok által üzemeltetett weboldalon (URL cím, weblap felülete ugyan úgy nézett ki mint az eredeti!!!!!!!!!!!)


-a csalok regisztracio/jovahagyasi kódot kaptak, ezzel bármilyen más értesítésit ki tudták kapcsolni, át állítani.


-ez történt kb 1orakor, én 1ora 30kor hívtam a bankot, jelentettem a csalást. Ezután 1oran belül be mentem egy bankfiokba, és ott is jelentettem a csalast.


-En aznap többször is be jelentkeztem a netbank fiokomba a saját eszközökről, amikor ki adtam a kodomat, és gyanitottam, hogy csalás történik akkor is be jelentkeztem a saját eszközökről. Feltehetően egyszerre mind a ketten bent voltunk a fiókban.


-nem volt be állítva SMS szolgáltatás, én egy bolti fizetés alkalmával jöttem rá hogy eltűnt a pénz a kartyamrol. Mondta a pénztáros nincs rajta pénz, be lépve a netbankomba láttam, hogy le uritette valaki, hívtam az ugyfelszolgalatot.


-tehat a problémám az, hogy kértem 2 pénzvisszahivast, lattak hogy az eset napján a meg szokott készülékről léptem be aznap legalább 4x, és egy új regisztrációt kovetoen 20 perc alatt el utaltak minden pénzt(nem volt soha utalás) ez nem csak az algoritmusnak, de az ügyet vizsgáló MBH alkalmazottnak miért nem volt elegendő a pénz zarolashoz?


Az elutalas és a penzfelvetel között eltelt 30 óra, nem tovább utaltak az osszeget, hanem készpénzben fel vették (nem tudom hogyan)


A problémám tehat: 30 óra alatt nem vizsgálták meg az esetet. Ha át nézték volna akkor egyértelmű hogy csalás történt!!!!!


Erre van törvény is, hogy ilyen esetben belső vizsgálatot kell indítani azonnal és segíteni az ügyfélnek, hogy ha csalás gyanúja all fent.


A küldő és a fogadó bank ugyan az, így az ügy meg egyszerűbb


Ennyi

jan. 20. 19:43
 124/173 anonim ***** válasza:
54%

De még mindig nem írtad le mit vársz a vizsgálattól.

Látom, hogy azzal kezdted, hogy leírod de a kettőspont után csak újra leírtad mi történt.


A belső vizsgálatot nem tudják lefolytatni 30 óra alatt.

jan. 20. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 125/173 anonim ***** válasza:

"(URL cím, weblap felülete ugyan úgy nézett ki mint az eredeti!!!!!!!!!!!)"


Nem. Nem ugyanúgy nézett ki, jártam ilyen kamu banki bejelentkeztetős weboldalon és gyenge utánzata volt a banki honlapnak.


Kezdve onnan, hogy bármi fölé húztad a kurzort a kamu oldalon, semmi nem működött, csak a bejelentkezési adataidat adhattad meg, csak arra csinálták, hogy beírd.


És a böngésző címsorában látszott, hogy nem az OTP oldalán járok.

jan. 20. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 126/173 A kérdező kommentje:

Csalas gyanúja esetén azonnal kell intézkedni a banknak, azonnal vizsgálatot kell indítani, és ha lehetséges a pénzt zarolni ha csalás gyanúja áll fent.


Ezt vizsgálja ki az MNB hogy ezek alapján a bank miért nem tette meg a szükséges lépéseket (zarolja) a pénzt. Szerintem lett volna elég indíték zarolni a pénzt:

1. Hívtam a bankot, hogy csalás áldozata vagyok.

2. Vásárolni akartam (ha én utalom el az összes pénzt miért akarnék meg arról vásárolni?ennyire hülye vagyok hogy 20 perc alatt el felejtem hogy üres a szamlam?)

3. Új eszköz regisztráció erről utaltak el a pénzt.

4. Az eset előtt, közben, utána is be jelentkeztem, lathattak, miért jelentkeznek be a régi eszközről ennyiszer, ha regisztráltam az új fiókba?

5. Nem volt az utalás jellemző a számlájára.


Hiába erősödtek, a ptk is ki mondja, ha gyanús, csalás eset van a banknak is vannak kotelessegei, hogy az ügyfél pénzét meg mentse. Nem tett semmit. A pénzvisszahivasra se reagáltak 45 nap múlva sem.

Ezt vizsgálja ki az MNB hogy a bank ezek után hibás e vagy sem.

jan. 20. 20:14
 127/173 anonim ***** válasza:

"Az elutalas és a penzfelvetel között eltelt 30 óra, nem tovább utaltak az osszeget, hanem készpénzben fel vették"


Azt te honnan tudod?

A rendőrség ennyi idő alatt nem nyomoz ki semmit, hónapokba telik, hogy ilyen információkat beszerezzen a banktól.

jan. 20. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 128/173 A kérdező kommentje:

Az eset december elején történt, jelenleg január 20.van


A rendőrséggel tartottam a kapcsolatot, és 1 hónap elteltével kinyomoztak.

jan. 20. 20:17
 129/173 anonim ***** válasza:
29%

"Van esélyem kártérítésre?"


Remélem jól megbüntetik a bankot, bár, semmi értelme, mert a vezetőit kéne.


A pénzt meg visszakapod. Békéltető testülethez menj el!

jan. 20. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 130/173 anonim ***** válasza:
45%
A helyedben kiállnék a nyilvánosság elé, adnék egy interjút a Telexnek.
jan. 21. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!