Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Üdv! Ki miért hisz az evolúció...

Üdv! Ki miért hisz az evolúcióban? Melyek a legmeggyőzőbb bizonyítékok a törzsfejlődésre, új fajok kialakulására?

Azért kérdezem, mert engem érdekel a téma.

Személy szerint nagy áltudományos hoaxnak gondolom. A leggyakoribb kamu bizonyítékok amik eszembe jutnak szerintem a következők:

- hasonló felépítés hasonló állatok között (pl. ló 'evolúciója', különböző csontvázak sorba állítása, bálna csontjai, 'csökevényes végtagok' ... )

- londoni metrószúnyog, 'új szúnyogfaj' kialakulása

- coli baktérium citrát hasznosításának kialakulása rengeteg generáció alatt, 'új baktériumfaj' vagy ennek nem is értem mi a mondanivalója, ezt miért tartják az evolúcionisták bizonyítéknak

- farkas - kutya adaptáció..

- azt hiszem vannak akik tengeri állatok (polipok?) szemével szoktak érvelni, de csak arra emlékszem ezek is elég gyengék voltak és belemagyarázások (előre legyártott elméletet húz rá egy jelenségre amire bármit rá lehet húzni)

Illetve a 'különböző korú' csontvázak is afféle 'bizonyítékai' az evolúció elméletnek, de sokan nem tudják, mennyire vitatottak a kormeghatározási módszerek, azok működése, hitelessége. Elvileg a legmodernebb az izokrón meghatározás, aminek a cáfolatát teljes mértékben bevallom nem ismerem, részemről akár hiteles is lehetne ez a módszer (bár én már csak úgy nem hiszek egy módszerben)

Vélemények? Valami meggyőző bizonyíték van?

2015. ápr. 5. 16:24

Van benne valami. Annyi legalabb mint az evokamuban.

De aki a tudomanyban hisz, az ugyis keptelen felfogni amit irtal afrikai torzsekrol, a sajat korlatozottsagat pedig szinten keptelen erzekelni. Ami valahol vicces :)

2015. okt. 25. 14:31

Jól van 290-es, egyeztesd az alanyt az állítmánnyal, ha már egyszer olyan magas az IQ-d, aztán ha sikerült, megbeszélhetjük ezt a verziót is.

Amúgy a kérdező pont olyan, mint egy megcsömörlött vénember, minek ez az evolúció, biztos csak valami úri huncutság, ha eddig jó volt a bibliai teremtés-történet, akkor minek változtatni? És ha fene fenét eszik se hiszi el ezt a mesét és ezen meggyőződését mindenki orra alá dörgöli, aki hajlandó vele szóba állni.

2015. okt. 25. 14:36

"nekem magas az IQ-m annyira, hogy én nem bírok hinni az evulúcióba volt amikor hittem, de a tapasztalataim és filozófia elméleteim alapján"

Szerintem már itt megbukott az egész további mondanivalód, de lássuk csak sorjában a továbbiakat.

"a földi ember őse máshonnan származik se nem a majmoktól se nem az ősemberektől. azok nem lehetnek a mi ősünk"

Miért is nem? Csak mert te a filozófiai elméleteid alapján így gondolod? :)

"harmadrészt meg másrészt: az evulúció is csak elmélet, de az alapjai nem tudományosak csak pár éves megfigyelések dns-játszogatással. "

Ezzel a véleménnyel egy dolgot biztosan elárultál magadról: Halványlila gőzöd sincs az evolúcióról.

"a földi emberek azért sok fajta, mert kb 6-7 ezer éve dns-ekkel kisérleteztek másik bolygón, hogy ki marad életben.... "

Te ezt honnan is tudod ilyen biztosan? Milyen bizonyítékod van rá, hogy ez így történt?

"ez most hülyeségnek hangzik, de ha azt nézed az afrikai törzs saját nyelvükön megtudják mutatni a csillagképet ahonnan jöttek.. és akár hiszed akár nem 80-as években azt mondták ott vannak a holdak de bolygó nincs 10 évvel később felfedezték"

Érdekes ez a dolog, de valóban hülyeségnek hangzik. Több apropóból is: a csillagképek alapvetően nem összefüggő objektumok, sok van belőlük, amelyeknek a csillagaik között nagyobb a távolság, mint a Föld és a Földhöz legközelebbi csillaga között. Másrészt: honnan tudták volna a 80-as években, hogy az adott csillagrendszerben vannak holdak, bolygók nélkül, mikor a bolygók általában lényegesen nagyobb méretűek, mint a holdak, tehát sokkal könnyebb felfedezni egy távoli csillagrendszerben egy bolygót, mint egy holdat? Szót sem ejtve arról, hogyan is lehetnének egy csillag körül holdak bolygók hiányában, mikor alapvetően azokat az égitesteket hívjuk holdaknak, amelyek bolygók körül keringenek :D

Tulajdonképpen egy nagy értelmetlen zagyvalék amit írtál, kedves #290-es hozzászóló :)

2015. okt. 25. 15:30
Még jó, hogy jött egy újabb bolond, a kérdző már kzdett unalmas lenni.
2015. okt. 25. 19:15
Nagyon pontosan leírtad a saját gondolatmenetedet, gratulálok.
2015. okt. 26. 07:41

292-es akart lenni, aki nem kepes elfogadni mas emberek eltero gondolkodasat.

Bocsi 290. :)

296 a tieteket is, valoban az enyem is hasonlo. Mert emberek vagyunk, emberi korlatokkal hiaba akarjatok az egotokat azzal taplalni, hogy.tobbet tudtok masoknal ezert ertek valamit. Onamitas.

Csak nekem ezt nem esik nehezemre elfogadni, ettol meg sok minden ram is igaz amit irok vagy irtok, hat emberi korlatok ugyatszik. Csak a halalunkig tarthatnak :)

2015. okt. 26. 07:51

Az én véleményem az életben minden ok-okozattal történik,mindennek megvan a történési sorrendje.

Az ember és az összes élőlény próbál alkalmazkodni a környezetéhez,amelyik nem tud az kihal.Mialatt próbál alkalmazkodni elkerülhetetlennek a változások,lehet más fajjal fog keveredni és ez többször is ismétlődhet egy teljesen más lényt kapunk aminek az őse egy másik faj.

De röviden amelyik élőlény nem tud alkalmazkodni kihal,mindenki amit fejleszt abban lesz jobb és azt a génállományt adja át utódainak.

2015. nov. 4. 02:36

Ha pesti vagy menj el és inkább tudósok véleménye alapján tájékozódj, ne saját kútfőből tippelgess a tudomány komolyabb kérdéseiről.

2015. nov. 4. 08:13

297., a te véleményed (bár szerintem 2 dolgot írtál, a kauzalitás és a mikroevolúció külön-külön téma) eléggé reális.

Igen, mind az ok-okozatiság megfigyelhető (még ha sokszor nem is ismertek az okok) mind a mikroevolúció.

A kérdés nem a megfigyelhető mikroevolúcióra, hanem a Darwinista vallásra vonatkozik, ami abszolúte fiktív, tippelős, áltudományos.

298. Megyek még Pestre. De honnan jön az az alapvetés, hogy engem 'tudósok' nem csak átverni fognak, a saját hitrendszerük alapján. Miért feltételezzük, hogy ők többet TUDnak a világról s nem csak a saját csoportjuk fantáziavilágában, vallásában olvasottabbak.

Egyszerűsítve egy starwars rajongó sokkal okosabb, olvasottabb nálam. Többet tud a STAR WARS UNIVERZUMRÓL. Csakhogy az az ő saját érdeklődési köre és rendszere, a tagadhatatlanul nagy tudása nem hat ki az én vagy a többi ember valóságára. Az én szememben nem tud sokat, ahogyan az esetlegesen félrevezetett, téves/sajátos/beszűkült valóságképű tudósok sem feltétlenül a legérdekesebb vagy leghitelesebb információforrások (akkor mi a hiteles? hát, lehet hogy kb. semmi)