Kezdőoldal » Tudományok » Társadalomtudományok és bölcsészet » A Brit Birodalom miért nem...

A Brit Birodalom miért nem volt képes felépíteni egyetlen egy ipari mamutvállalatot sem a II.VH előtt?

Figyelt kérdés

A Brit Birodalom miért nem volt képes felépíteni egyetlen egy ipari mamutvállalatot sem a II.VH előtt?


Több tucat amerikai és német vállalat munkásainak száma elérte a 100,000 főt az I.VH előtt már, de a Briteknél a legnagyobb Vickers csak 22.000 embert alkalmazott. Náluk még a Weiss Manfréd Művek is lehetett volna messze legnagyobb cég.



#angol #ipar #Brit Birodalom #konszern #mamutvállalat #törpe vállalatok
2021. márc. 13. 20:08
1 2 3 4 5 6 7 8
 71/74 kürasszír ***** válasza:
100%

Kedves Kérdező!


Ezt írtad: ""kulcsterületeken messze megelőzte a németet a II. világháborúban, (Brit fémipar picike volt a háborúhoz)"

Már megint képzelődsz."


Érdekes, a szerinted "picike" brit ipar sokkal több repülőgépet, ágyút és katonai gépjárművet gyártott, mint a német.


Ráadásul a német repülőgépgyártás felfutása nagy részben annak tudható be 1943-tól, hogy a vadászgépekre koncentráltak.


Egy brit Avro Lancaster vagy Handley Page Halifax négymotoros stratégiai nehézbombázó üres tömege 17 tonna körül volt, még egy Messerschmitt Bf 109 alig 2,247 tonnás üresen.


Egy brit nehézbombázó anyagköltségéből 7,5 német Messerschmitt Bf 109-es kijött.


A II. világháború alatt 1939 mellet egyedül 1944-ben volt nagyobb a német repülőgépgyártás a britnél. [link]


1944-ben 39 807 db német repülőgép épült 26 461 db brittel szemben. Csakhogy míg a német gépek füleg vadászok, addig a brit gépek között több ezer nehézbombázó volt, amelyek anyagköltsége durván 7,5-szöröse egy egymotoros német vadászgépnek. Plusz a britek között számos közepes bombázó is épült, amelyek szintén jóval drágábbak és nagyobbak a német vadászgépeknél.


Vagyis valójában még 1944-ben is nagyobb a brit repülőgépgyártás potenciálja, mint a németé, ha nem a puszta darabszámot nézzük, hanem a megépített gépek típusát, méretét felhasznált anyagköltségét és árát is figyelembe vesszük.

2021. ápr. 6. 00:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 72/74 A kérdező kommentje:

"Érdekes, a szerinted "picike" brit ipar sokkal több repülőgépet, ágyút és katonai gépjárművet gyártott, mint a német."


Kisebb volt az aluminium ipara is nem csoda hogy a németek mikor áttértek 1943-ban hadigazdasgra (A britek már 1939-től) leelőzték őket repülőgyártásban is. Ja és azok 100% német repülők voltak, nem úgy mint egy csomó brit légi és földi jármű aminek az alkatrészei többségét USA-ban gyártották és a Briteknél rakták össze. Ha ismered a nemzetközi kereskedelmi jogot, tudnád hogy statisztikailag a végső "MADE IN XY country" felirat az összeszerelő országot illeti meg. PL: ilyen a magyar autóipar is...papíron rengeteg autót gyártunk, de valójában csak összeszerelünk inkább német alkatrészekből.


Ezért mondtam, hogy te nem értesz a gazdaságtörténethez mélységében, csak pár felületes adattal akarsz operálni. Nincs meg az a megfelelő intelligenciád és olvasottságod, hogy a dolgok mélyebb összefüggéseit átlássad.

2021. ápr. 8. 16:26
 73/74 anonim ***** válasza:
Az azért kemény, hogy majdnem 1 hónapig vitatkoztatok!
2021. máj. 10. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!