A 44M Tas lehetett volna a II. Világháború legjobb tankja a JSz-2-es után?
A németek legjobb tankja a Pz. V Panther volt. Kiválóan kidolgozott páncéltest (60-100 mm közötti vastagsággal), a rettegett Tigrisénél is erősebb ágyú, stb.
A Tas még ennél is jobb lett volna. A páncélzat a tervrajzok alapján még inkább eltérítette/lecsúsztatta volna magáról a találatokat, ráadásul jóval vastagabb is volt (50-120 mm közötti!), ágyúnak pedig a Párduccal megegyezőt kapott volna.
A britek legerősebb harckocsija (mely harcba nem is került), a Comet 102 mm-es, az amerikai M26 Pershing 114 mm-es páncélzattal rendelkezett, és egyiknek sem döntött lemezei voltak.
És most a többi előny:
Univerzális:Mivel gyors,de nehéz tank erősségű így minden feladatkörre alkalmas,egyedül rohamlövegnek nem a viszonylag kis kaliber miatt(viszont a JSZ-2 csak ebben a feladatkörben múlta felül),de alkalmazták néha felderítésre is jó rádiói miatt.Felszerelhető infravörös készülékekkel,F verziója pedig a Schmalltürm(egy univerzális torony) miatt képes volt befogadni szinte bármilyen löveget amit harckocsiba terveztek.
Erős:Bár páncélja gyengébb látszólag mint a JSZ-2-esé ezt dokumentumok cáfolják.A JSZ-2 páncélja és hegesztése ugyanis szinte selejtes volt,amíg a Párduc hegesztése kitűnő és(!) Mangántartalmú páncélja jóval ellenállóbb volt mint bármely szovjet/amerikai/brit... hasonló vastagságú páncél(manapság is főként a páncélok anyagi minőségét mintsem vastagságát növelik)Fegyverzete a kor egyik legjobbja volt,amit adatok támasztanak alá,sőt az is,hogy Izrael is ezt az ágyút szerelte saját Sherman harckocsijaiba és komoly sikereket értek el vele.
Precizitás:A jármű optikája kitűnő volt,az ellenség soraiban nem akadt párja.A hegesztések mint mondtam szintén jók voltak.
Fejleszthetőség:A Párducot el lehetett látni új toronnyal,infravörös felszereléssel,alváza viszonylag nagy volt,és jóval alkalmasabb például páncélvadásszá alakításra mint a JSZ-2esé.
Sebesség:a harckocsi jelentős 46 km/órás sebességet ért el viszonylag gyorsan amíg a JSZ-2 csak nehézkesen érte el a 37km/órát(sokan a JSZ-2-nél 42km/ó-ban állapítják meg a maximumot,de ezt csak a tesztek során ideális körülmények közt,kisebb(a teszteken mindig az)súllyal,de ha érdekel valakit ilyen körülmények közt a Párduc 55 km/órát ért el ,de korlátozták a motor erejét,hogy megbízható legyen,ezzel szemben a JSZ-2 motorja mindig teljes gőzzel üzemelhetett és ez a csökkentés hosszútávon kifizetődő volt a Párducok számára).
Kezelőbarát:A harckocsi személyzet nélkül semmit sem ér,ezért a személyzet a legfontosabb.Ezt elfelejtve a JSZ-2 szűkös, kényelmetlen és a menekülésre kis esélyt adó harckocsi volt.A Párduc ezzel szemben belül tágas,volt a személyzet tagjai pont ideális helyeken helyezkedtek el ahhoz,hogy hatékonyan harcolhassanak,a parancsnok könnyen adhatta ki utasításait,a fegyverkezelők nem akadályozták egymást sohasem(biztos volt ilyen is,de ez csak ügyetlenség vagy kimerültség esetén).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!