A 44M Tas lehetett volna a II. Világháború legjobb tankja a JSz-2-es után?
A németek legjobb tankja a Pz. V Panther volt. Kiválóan kidolgozott páncéltest (60-100 mm közötti vastagsággal), a rettegett Tigrisénél is erősebb ágyú, stb.
A Tas még ennél is jobb lett volna. A páncélzat a tervrajzok alapján még inkább eltérítette/lecsúsztatta volna magáról a találatokat, ráadásul jóval vastagabb is volt (50-120 mm közötti!), ágyúnak pedig a Párduccal megegyezőt kapott volna.
A britek legerősebb harckocsija (mely harcba nem is került), a Comet 102 mm-es, az amerikai M26 Pershing 114 mm-es páncélzattal rendelkezett, és egyiknek sem döntött lemezei voltak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
És most a többi előny:
Univerzális:Mivel gyors,de nehéz tank erősségű így minden feladatkörre alkalmas,egyedül rohamlövegnek nem a viszonylag kis kaliber miatt(viszont a JSZ-2 csak ebben a feladatkörben múlta felül),de alkalmazták néha felderítésre is jó rádiói miatt.Felszerelhető infravörös készülékekkel,F verziója pedig a Schmalltürm(egy univerzális torony) miatt képes volt befogadni szinte bármilyen löveget amit harckocsiba terveztek.
Erős:Bár páncélja gyengébb látszólag mint a JSZ-2-esé ezt dokumentumok cáfolják.A JSZ-2 páncélja és hegesztése ugyanis szinte selejtes volt,amíg a Párduc hegesztése kitűnő és(!) Mangántartalmú páncélja jóval ellenállóbb volt mint bármely szovjet/amerikai/brit... hasonló vastagságú páncél(manapság is főként a páncélok anyagi minőségét mintsem vastagságát növelik)Fegyverzete a kor egyik legjobbja volt,amit adatok támasztanak alá,sőt az is,hogy Izrael is ezt az ágyút szerelte saját Sherman harckocsijaiba és komoly sikereket értek el vele.
Precizitás:A jármű optikája kitűnő volt,az ellenség soraiban nem akadt párja.A hegesztések mint mondtam szintén jók voltak.
Fejleszthetőség:A Párducot el lehetett látni új toronnyal,infravörös felszereléssel,alváza viszonylag nagy volt,és jóval alkalmasabb például páncélvadásszá alakításra mint a JSZ-2esé.
Sebesség:a harckocsi jelentős 46 km/órás sebességet ért el viszonylag gyorsan amíg a JSZ-2 csak nehézkesen érte el a 37km/órát(sokan a JSZ-2-nél 42km/ó-ban állapítják meg a maximumot,de ezt csak a tesztek során ideális körülmények közt,kisebb(a teszteken mindig az)súllyal,de ha érdekel valakit ilyen körülmények közt a Párduc 55 km/órát ért el ,de korlátozták a motor erejét,hogy megbízható legyen,ezzel szemben a JSZ-2 motorja mindig teljes gőzzel üzemelhetett és ez a csökkentés hosszútávon kifizetődő volt a Párducok számára).
Kezelőbarát:A harckocsi személyzet nélkül semmit sem ér,ezért a személyzet a legfontosabb.Ezt elfelejtve a JSZ-2 szűkös, kényelmetlen és a menekülésre kis esélyt adó harckocsi volt.A Párduc ezzel szemben belül tágas,volt a személyzet tagjai pont ideális helyeken helyezkedtek el ahhoz,hogy hatékonyan harcolhassanak,a parancsnok könnyen adhatta ki utasításait,a fegyverkezelők nem akadályozták egymást sohasem(biztos volt ilyen is,de ez csak ügyetlenség vagy kimerültség esetén).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!