Képesek voltak egyáltalán az amerikaiak vagy a britek akár egyetlen csatát is megnyerni légifölény és a légierő masszív támogatáss nélkül a II.VH-ban?
A britek kevesebb tankot gyártottak a teljes birodalmukban mint a németek:
Eddig csak én írtam számokat, azaz tényeket.
"biztos azért verték el a németeket az angliai csatában, mert rosszak voltak repülőgyártásban."
Qrva nagy győzelem ahol a német pilótáknak 5 -10 percnél nem volt több idejük a dog fight-re Anglia felett mert vissza kellett térniük a bázisukra ha nem akartak kényszerleszállást végrehajtani a dog fight miatt Angliában, és ezáltal hadifoglyokká váltak volna. Qrva nagy hősök voltak a brit pilóták akik a németeket főként az üzemanyaghiány miatti kényszeres visszarepülés közben lőtték le.
Másrészt rájöttek hogy kell a Briteket kicsinálni megvolt a tökéletesen működő stratégia, csak ADOLFNAK kellettek a gépek a SZU elleni támadáshoz.
1938 GERMANY GDP: 351 Billions of international dollars, at 1990 prices
UK GDP 284 Billions of international dollars, at 1990 prices
Kedves Kérdező!
Csúsztatsz.
Nagyhatalmak bruttó hazai terméke 1938-ban:
Brit Birodalom: 684 milliárd dollár
Ebből Egyesült Királyság: 284 milliárd dollár
Brit gyarmatok: 285 milliárd dollár
Domíniumok (Kanada, Dél-Afrikai Unió, Ausztrália, Új-Zéland): 115 milliárd dollár
Németország: 351 milliárd dollár
Még az Egyesült Királyság és a gyarmatbirodalma GDP-je is messze nagyobb 569 milliárd dollár értékkel, mint a németeké.
Csakhogy a II. világháborúban még létezett a Brit Birodalom, így azt egyben kell számolni, tekintve hogy 1939. szeptemberében az egész Brit Birodalom hadba lépett Németország ellen. Az Egyesült Királyság mellett Kanada, Ausztrália, Új-Zéland és a Dél-Afrikai Unió is hadat üzent a németeknek 1939. szeptember elején. [link]
Kedves Kérdező!
Az alábbi megnyilvánulásodból látszik, miért nem lehet téged vitapartnerként komolyan venni.
Ezt írtad: „A Briteknek nem volt elég nagy iparuk, ezért voltak olyan szarok a repülőgyártásban.”
Csakhogy:
Repülőgépgyártás, II. világháború:
Brit Birodalom: 177 025 db
Németország: 133 387 db
Továbbá ezt írtad: „Nézzük meg mikor németország átállt a hadi gazdaságra 1943 második felétőltől hogy alakultak a számok repülőgyártásban:1944-es adatot nézzed.
Gagyi Britek ne tudták nagymértékben növelni a gyártást. 1944 csak 26E repcsi. Németek: 39000 repcsi.”
Csakhogy még az általad linkelt oldal szerint is több repülőgépet gyártottak összesen a II. világháborúban a britek, mint a németek. [link]
Németország csak 1939-ben és 1944-ben gyártott több repülőgépet, mint a britek, ellenben 1940-ben, 1941-ben, 1942-ben, 1943-ban és 1945-ben is nagyobb volumenű volt a brit repülőgépgyártás, mint a német.
Sőt, 1940-ben, 1941-ben és 1942-ben a britek magasan verték a németeket repülőgépgyártásban.
Míg 1940-ben a britek 15 049 db repülőgépet, a németek csak 10 826 db-ot gyártottak.
1941-ben 20 094 db megépített brit repülőgépre csak 11 776 db német jutott.
1942-ben 23 672 db brit repülőgéppel szemben 15 556 db német állt.
A II. világháborús brit repülőgépgyártás pedig nemcsak darabszámra múlta felül a németet.
Hiszen a németek csak 1077 db Heinkel He 177 Greif stratégiai nehézbombázóval rendelkeztek.
Ellenben a britek 16 126 db (2371 db Short Stirling, 202 db Avro Manchester, 7377 db Avro Lancaster és 6176 db Handley Page Halifax) négymotoros stratégiai nehézbombázót építettek.
1944-es német rekord gyártott repülőgép mennyiség mögött az áll, hogy áttértek a vadászgépek gyártására szinte minden más típus helyett. A britek 1944-ben is több ezer darab Avro Lancaster és Handley Page Halifax nehézbombázót gyártottak. Egy német Focke-Wulf Fw 190-es vadászrepülőgép üres tömege 3200 kg, egy Messerschmitt Bf 109-esé pedig 2247 kg, ellenben egy Lancaster nehézbombázó üres tömege 16 738 kg, egy Halifax nehézbombázó pedig 17 178 kg tömegű.
Azaz ha a britek is a vadászrepülőgépgyártásra fókuszáltak volna 1944-ben, a nagy méretű, négymotoros, igen drága stratégiai nehézbombázók helyett, akkor akár több repülőgépet gyárthattak volna darabra, mint a németek.
Kedves Kérdező!
Hiába gyártottak a németek 1944-ben 39 807 db repülőgépet, ha már alig akadt képzett pilótájuk, csak zöldfülű újoncok, akiket lemészároltak a brit és amerikai vadászrepülők.
Például 1944. májusában a Luftwaffe 4929 db bevethető repülőgéppel rendelkezett.
Ezek közül 1786 db volt vadászrepülőgép, 278 db vadászbombázó, 352 db csatarepülőgép, 841 db közepes bombázó, és 97 db nehézbombázó.
De érdemes megnézni a Luftwaffe bevethető repülőgép-állományát egy-egy háborús év adott hónapjában:
A Luftwaffe bevethető repülőgépei (összes típus) és az adott év repülőgépgyártása:
1940. augusztus 17.: 3157 db bevethető gép (repülőgépgyártás 1940: 10 826 db)
1941. június 24.: 3428 db bevethető gép (repülőgépgyártás 1941: 11 776 db)
1942. július 27.: 3500 db bevethető gép (repülőgépgyártás 1942: 15 556 db)
1943. május 17.: 4493 db bevethető gép (repülőgépgyártás 1943: 25 527 db)
1944. május 31.: 4929 db bevethető gép (repülőgépgyártás 1944: 39 807 db)
1945. január 10.: 4573 db bevethető gép (repülőgépgyártás 1945: 7540 db)
1945. április 9.: 3331 db bevethető gép [link]
Hiába gyártottak a németek 1944-ben 39 807 db repülőgépet, hiszen az 1944. május 31. napján bevethető 4929 db repülőgéppel szemben az operatív állomány 1945. január 10. napján már csak 4573 db repülőgép volt, vagyis csökkent.
Az 1944-es rekord 39 807 db-os német repülőgépgyártás ellenére a Luftwaffe 1944. májusában erősebb volt 4929 bevethető repülőgéppel, mint 1945. januárjában, 4573 db bevethető repülőgéppel, azaz ereje hanyatlott.
Na, még egyszer, mert a linkek lemaradtak!
Kedves Kérdező!
Hiába gyártottak a németek 1944-ben 39 807 db repülőgépet, ha már alig akadt képzett pilótájuk, csak zöldfülű újoncok, akiket lemészároltak a brit és amerikai vadászrepülők.
Például 1944. májusában a Luftwaffe 4929 db bevethető repülőgéppel rendelkezett.
Ezek közül 1786 db volt vadászrepülőgép, 278 db vadászbombázó, 352 db csatarepülőgép, 841 db közepes bombázó, és 97 db nehézbombázó.
De érdemes megnézni a Luftwaffe bevethető repülőgép-állományát egy-egy háborús év adott hónapjában:
A Luftwaffe bevethető repülőgépei (összes típus) és az adott év repülőgépgyártása:
1940. augusztus 17.: 3157 db bevethető gép (repülőgépgyártás 1940: 10 826 db)
1941. június 24.: 3428 db bevethető gép (repülőgépgyártás 1941: 11 776 db)
1942. július 27.: 3500 db bevethető gép (repülőgépgyártás 1942: 15 556 db)
1943. május 17.: 4493 db bevethető gép (repülőgépgyártás 1943: 25 527 db)
1944. május 31.: 4929 db bevethető gép (repülőgépgyártás 1944: 39 807 db)
1945. január 10.: 4573 db bevethető gép (repülőgépgyártás 1945: 7540 db)
1945. április 9.: 3331 db bevethető gép
Hiába gyártottak a németek 1944-ben 39 807 db repülőgépet, hiszen az 1944. május 31. napján bevethető 4929 db repülőgéppel szemben az operatív állomány 1945. január 10. napján már csak 4573 db repülőgép volt, vagyis csökkent.
Az 1944-es rekord 39 807 db-os német repülőgépgyártás ellenére a Luftwaffe 1944. májusában erősebb volt 4929 bevethető repülőgéppel, mint 1945. januárjában, 4573 db bevethető repülőgéppel, azaz ereje hanyatlott.
Kedves kérdez!
Ezt is írtad: „A britek kevesebb tankot gyártottak a teljes birodalmukban mint a németek.”
Csakhogy maga a II. világháborús teljes brit birodalmi haderő is jóval kisebb volt, mint a német. Durván feleakkora.
Tehát a II. világháborús brit hadsereg élőerő / páncélos arányban csak saját gyártmányokkal is jobban el volt látva, mint a németek. Hiszen kisebb számú katonára jutott egy páncélos, mint a németeknél.
Azt már hagyjuk, hogy a brit élőerő / páncélos arányok a valóságban a több ezer leszállított és rendszeresített amerikai harckocsi miatt még jobbak voltak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!