Képesek voltak egyáltalán az amerikaiak vagy a britek akár egyetlen csatát is megnyerni légifölény és a légierő masszív támogatáss nélkül a II.VH-ban?
-Egy háborút nem lehet lovagias ezközökkel megnyerni-
"Adolf Hitler"
" Ardennek, Kasserine hágó,El Alamein stb "Mind kizárólag a légitámogatás mentette meg az amerikaiakat a verségtől, mivel harceszközei elavultak voltak a németekhez képest, és kevésbé voltak motiváltak az európai kontinensen való harcokban, Afrika csak a a szuezi csatorna miatt érdekelte őket..
"Mert józan gondolkodású volt." Nem akarta hogy nácinak nézzék?
"Kérdező, hallottál a psychological projecting nevezetű dologról? Ez az, amikor valaki a saját tudatalatti tulajdonságait vetíti ki másokra. Ez egy tökéletes példa: te már a hadtörténetben is a balliberalizmust meg a politikát látod, "
MEgint egy SZALMABÁB érvelési hiba.
Sosem mondtam hogy a hadtörténet balliberalizmus, én csak a ti válaszaitokra mondtam azt, hogy politikai nézeteitek befolyásolják erősen a válaszaitokat.
Egyszerű lelkek vagytok:
PL: XY német motor nem lehet jó, mert hát a németek nácik, és aki dicséri őket az is automatikusan náci, tehát ócsárolni kell akkor is ha tényszerűen jobb volt.
Kedves Kérdező!
Csak légifölénnyel nem lehetett volna nyerni az amerikaiaknak és a briteknek 1942 ás 1945 között a II. világháborúban.
Az sem igaz, hogy az amerikai és brit haditechnika elavult lett volna a némethez képest.
A németeknek az amerikaiknál és a briteknél korszerűbb haditechnika ugyanis csak kicsi, a II. világháború kimenetelét nem befolyásoló mennyiségben állt rendelkezésre.
A német ipar egyszerűen képtelen volt a legkorszerűbb haditechnikáját tömeggyártani, így az nem befolyásolta a konfliktus végkimenetelét sem.
Átlagban a német haderő sokkal korszerűtelenebb volt, mint a brit és az amerikai, amit ékesen bizonyít, hogy 1 000 000 lovasszekeret használtak, és csapataik 20 %-ban voltak csak gépesítve.
Átlagban a nyugati szövetségesek, az amerikaiak és a britek mind légierőben, mind páncéloserőkben, mind tüzérségben mennyiségi és minőségi fölényt élveztek a németekkel szemben.
Olyan példákat hiába hozol fel, hogy a Dornier Do 335 német vadászrepülőgép milyen jó volt, hiszen az csak 37 példányban épült meg, így a több tízezer amerikai és brit vadászrepülőgéppel szemben nem osztott, nem szorzott, nulla jelentőséggel bírt.
A német nehézharckocsik, a Tigris, Királytigris, Párduc típusokból messze nem épült annyi, hogy ellesúlyozza az amerikai, a brit és a szovjet harckocsigyártást.
"Csak légifölénnyel nem lehetett volna nyerni az amerikaiaknak és a briteknek 1942 ás 1945 között a II. világháborúban."
100%-ig nem lehetett vele csatát eldönteni csak úgy kb. 70%-ig, és ez óriási előnnyé vált.
Hogy zajlott egy tipikus amerikai - angol haderő összecsapása a csata közepén: Amerikai vagy Brit tiszt a telefonon/rádión:
"Please send the airforce, save our asses"
Az esetek 99%ban így történt.
"Átlagban a német haderő sokkal korszerűtelenebb volt, mint a brit és az amerikai, amit ékesen bizonyít, hogy 1 000 000 lovasszekeret használtak, és csapataik 20 %-ban voltak csak gépesítve."
Ezt a vitát már elvesztetted, hiszen bizonyítottam a központi utasításra történt DE-MOTORIÁCIÓT.
De neked szövegértési problémáid vannak. A GYK-n sosem beszéltem a számokról, hanem a minőségről ami a Briteknél és Amerikaiaknál nem létezett. NE feledd USA és Brit termékek ugyan mindig jobbak voltak általánosságban mint a szovjet termékek a világpiacokon, azonban a KApitalista országok közül Kb. max. dél-Európai "minőséget" képviseltek.
"Átlagban a nyugati szövetségesek, az amerikaiak és a britek mind légierőben, mind páncéloserőkben, mind tüzérségben mennyiségi és minőségi fölényt élveztek a németekkel szemben."
De a tüzérségük és tankjaik óriási fölényük ellenére sem tudtak győzni, akkor pedig: Send the air force, save our asses! lett az eredménye az esetek 99%-ban.
"Mind kizárólag a légitámogatás mentette meg az amerikaiakat a verségtől, mivel harceszközei elavultak voltak a németekhez képest, és kevésbé voltak motiváltak az európai kontinensen való harcokban, Afrika csak a a szuezi csatorna miatt érdekelte őket.."
Ez nem igaz. Az Ardennekben December 24 előtt sem a brit, sem az amerikai légierő nem tudta a légifölényt biztosítani, az offenzívát ennek ellenére még azelőttmegállították, hogy az időjárási körülmények javultak. Úgy, hogy ugye az amerikai és az angol doktrína légifölénnyel tervezett. El-Alameinnél szintúgy nem volt brit légifölény, a két oldal között nagyjából egyenlőek voltak az erőviszonyok a levegőben, és ahogy az általad linkelt BBC cikk is írja, köszönhetően Rommel logisztikai képzetlenségének, a németek elvesztették a csatát.
"Ez nem igaz. Az Ardennekben December 24 előtt sem a brit, sem az amerikai légierő nem tudta a légifölényt biztosítani, az offenzívát ennek ellenére még azelőttmegállították, hogy az időjárási körülmények javultak. "
Ja megállították, mert kifogyott a német tankokból a benzin és elhagyták őket a katonák...
"Alameinnél szintúgy nem volt brit légifölény, a két oldal között nagyjából egyenlőek voltak az erőviszonyok a levegőben, "
Tévedés, pont hogy a német szállítmányok alig 20%-a érkezhetett csak meg Rommel tábornokhoz a szövetségesek légifölénye és tengerészeti miatt.
Azért bírom a kérdezőt. Képzeljük el, hogy ő Eisenhower tábornok. Tervezi a nagy előrenyomulást, nézegeti a terepasztalt. Jönnek a tábornoki segédek, hogy kiszámolták, hogy ha bevetik a légierőt, akkor a hadművelet kb. 10000 áldozattal járna, ha meg nem, akkor meg 25000-rel, de így is, úgyis simán elérnék a hadművelet céljait. Na a kérdező ilyenkor Eisenhower szerepében azt mondaná, hogy akkor minek vessük be a légierőt, majd a bátorság™ meg a kiképzés™ megnyeri nekünk a háborút, az meg igazából tökmindegy, hogy milyen veszteségeket szenvedünk.
Kérdező, egyrészt amiről te írsz, az nem volt, mert az amerikai légidoktrína szerint a légicsapások előre tervezettek voltak, nem a taktikai szinten zajlottak, hanem a hadműveleti és a stratégiai szinten.
A Briteknek nem volt elég nagy iparuk, ezért voltak olyan szarok a repülőgyártásban.
Nézzük meg mikor németország átállt a hadi gazdaságra 1943 második felétőltől hogy alakultak a számok repülőgyártásban:
1944-es adatot nézzed.
Gagyi Britek ne tudták nagymértékben növelni a gyártást. 1944 csak 26E repcsi. Németek: 39000 repcsi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!