Az amerikai légierő miért gondolhatta az Ikarusra, hogy katonai célpont és miért volt fontos, hogy ne legyenek túlélők?
Még az 1999-es koszovói bombázási kampányban szórták meg kazettás bombával a buszjáratot Pecnél, biztosítva, hogy a közelben lévő élőerő, emberek mind elpusztuljanak.
https://www.youtube.com/watch?v=oK6zzWPHb_8
A wikipédia szerint a NATO kazettás bombái (melyek nemzetközi egyezmények alapján tiltott fegyverek) a két és fél hónapos hadjárat során 500 civil életét oltották ki és további sok százat megsebesítettek. A legsúlyosabb eset talán 1999 április 14-én történt Dakovica közelében, amikor egy F-16-os egy koszovói albán menekültoszlopra csapott le. Ott a kazettás bombák 73 civil életét kioltották, 36 megsebesült.
Nyilván (a jelentések alapján) úgy gondolták, hogy azokat a szerbek csapatszállítóként használják, bízva, hogy nem csapnak úgy rá egy polgári járműnek látszó autóbuszra, mint egy nyilvánvalóan katonai járműre.
Valószínű, hogy a szerb fél gyakran befogta erre a buszokat.
Tele vagy tárgyi tévedéssel. Az egyik, egy a kazettás bombát nem tiltották be. A délszláv háborúban a jugoszláv hadsereg használta előszeretettel, nem a NATO (ilyet dobtak le Barcson is csak éppen nem indult be.)
A téves célpont azonosítás minden háborúban előfordul.
Ahogy az #5-ös írja a kazettás bombák nincsenek betiltva, ahogy a taposóaknák és a gyújtóbombák sem. Csak van egy nemzetközi egyezmény amihez sok ország csatlakozott, pár ország meg nem - az USA sem.
Téves célpontazonosítás mindig előfordul, a kínai nagykövetkséget sem azért kapták telibe Belgrádban mert Jugoszláv katonákat gyanítottak benne hanem "félrement" a célpontazonosítás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!