Vajon miért van jó ideje felfüggesztve az ingyenenergiáról szóló K-fórum?
Erről van szó:
Legutóbb a gyakorlatban is működő mágnesmotorokról volt szó. Lehet hogy valakiknek ez nem tetszett hogy ilyen információk terjedjenek?
Neo!
"hogy milyen különbségek vannak"
Megújuló energia.Vagyis folyamatosan megújul a szél áramlása.A mágnesed pedig statikus."Valamivel" kényszerítsd arra,hogy változzon.Söntöléssel nem jutsz előre.De te vagy a szaki.
Csüszi!
Ha a dióda után nem izzót kötsz hanem rövidzárat, akkor magasabb lesz a motor fordulata mint izzónál?
Az a gyanúm hogy két áram összege folyik abban a tekercsben, ezért emelkedik meg a motor fordulata. A tekercs kikapcsolásakor lesz egy Iö önindukciós áram. De a kikapcsoláskor egy mágnes is elhúz a tekercs mellett, ezért lesz egy Im mozgási indukcióval keletkező áram is. (Iö+Im)
Módosítom az előbbi hozzászólásom.
A motor fordulatának megemelkedéséhez nem szükséges két áramnak összegződni. Elég hozzá az önindukciós áram. Ami ha izzó helyett (a dióda után) rövidzáron át folyhat, tehát ha nagyobb lesz, akkor a motor fordulata is magasabb lesz mint izzóval.
Csüszi!
"Megújuló energia.Vagyis folyamatosan megújul a szél áramlása.A mágnesed pedig statikus."Valamivel" kényszerítsd arra,hogy változzon."
Szerettem volna, ha nem az energia szempontjábül vizsgáljuk meg a dolgot.
Csak az erőket nézzük, a hozzájuk tartozó nyomatékokkal együtt.
Ha van több rotor amire hat némi erő, akkor csak az az érdekes, hogy létre jön-e akkora nyomaték, ami elegendő a forgómozgáshoz.
A több rotort kifejezetten a vawt ( [link] miatt írom, mert az nem nagyon működik egy lapáttal.
Az, hogy változtassam az erőteret, ne legyen statikus magától bekövetkezik, ahhogyan közeledik a vas a mágneshez.
Sőt én az alapvető problémát abban látom, hogy a mágneshez való közeledéskor a mágnes közelében TÚLZOTTAN MEGNŐ a mágneses erő hatása.
A mágnes közelében meredeken megnő a mágneses erő, míg a vawt esetében a szél ereje állandó. Ez az állandó szél erő pontosan a legnagyobb erőkarral rendelkező rotor lapátra fejti ki a legnagyobb nyomatékot.
Ha a szél ereje úgy hatna, hogy a legközelebbi rotorra jutna a legnagyobb taszítás, akkor ez a rotor kar sem tudna kibújni a söntölés mögül.
Ha lesz ere válasz, nagyon sok dolgot tudok még felhozni.
Többek között azt, hogy a mágneses vonzás miatt bekövetkező erő növekedése a szélturbinánál nincs, de NINCS IS RÁ SZÜKSÉG.
Nekünk sem jó az, hogy a mágneses erő növekedik akkor, amikor közeledik a vas a mágneshez.
Ez mondjuk törvényszerű, de sajnos ez a fő probléma.
Ha a mágnes motornál is minden rotor lapátra 1N hatna, akkor az is forogna.
Mivel a szélturbina nem csak működik, hanem termel is, beleférne az, hogy a közeli rotorlapát taszítását is le tudja küzdeni a többi rotor lapát.
Pont az a baj, hogy a többi lényegesen gyengébb, mint a közeli rotor taszítása a sönt felé.
Igazából ez a taszító erő maximális karon adja a negatív nyomatékot.
És pontosan a távolság változás miatt bekövetkező nagyon nagy erő változás miatt nem forog visszafelé sem.
Folytatjuk?
A bal oldali görbe a mágnes, a jobb oldali a vawt görbéje, a távolság és az erő tengelyével.
Csak a jobb oldal most az érdekes, a söntölés miatt.
A szélről beszélek, a mágnesről gondolkodok.
A szél esetében az erő viszonylag állandó és ez az erő hoz létre nyomatékokat a lapátok helyzete miatt kialakuló erőkarokkal.
A mágnes esetében az erőkerok ugyanazok, de az erő nagyon megnő a mágneshez közeli pont esetében.
Sajnos ez a nagy erő gerjeszti egyformán a rotort és a söntöt is, ami a maximális karon adja a negatív nyomatékot.
Sőt ekkor az aktuális rotornak nincs is nyomatéka, ha nincs neki mozgási energiája...
Itt hasonlít legjobban a mágnes görbéje a szélhez.
Igaz, hogy kicsi az erő, de sok kicsi sokra megy. Mivel kicsi az erő, kicsi lesz a sönt és rotor közötti taszítás által okozott negatív nyomaték.
(Megjegyzem, ezt a negatív nyomatékot fel lehet fogni a motor terhelésének is. Nem örökmozgót, hanem motort akarunk)
Ideális az lenne (nagy szél) ha a kis meredekségű görbe jóval magasabban (nagyobb erőről indulva) helyezkedne el.
Jelenleg a görbe meredek részét használják munkaterületnek. Nem is nagyon működnek...
"Ha a dióda után nem izzót kötsz hanem rövidzárat, akkor magasabb lesz a motor fordulata mint izzónál? "
Azon a két videón azt történik,hogy ha az állandómágneses tárcsát egy valamilyen motorral forgatom,és az állandómágneses tárcsa elé szerelt (bármilyen helyzetben) akkor csak áramnövekedés lesz lassuló fordulatszámmal.
De ha ugyanazt az állandómágneses tárcsát impulzusszerűen "lökdösöm" akkor gyorsul a terhelés (illetve annak áramának nagyságától függően) nagyságától.Persze kizárólag a megfelelő szöghelyzetben ,sem előtte sem utána.Igen,rövidzárban is gyorsul,sőt.Második tekercs sem kell hozzá,rögtön a fet után diódázva.Mint az egyébként is szokásos motorbekötéseknél.Így viszont a magyarázat amit már Idegen elmondott.Bele kell még kalkulálni azt is,hogy ugye ha egy tr. vasat csak mindig egy irányban mágnesezünk fel akkor sokkal több energia kell az újbóli mágnesezéshez. (B-H görbe)A megfelelő kivétel segíthet a demagnetizációban.
Ez önmagában még nem "megoldás" semmire.Véleményem szerint a hatást viszont figyelembe lehet venni máshol is.
Neo!
"Ha van több rotor amire hat némi erő, akkor csak az az érdekes, hogy létre jön-e akkora nyomaték, ami elegendő a forgómozgáshoz"
Mitől lenne forgómozgás?Szerintem akkor lenne ha az állandó mágneses erőterek változnának valamitől.Így,akárhány rotort is teszel be egy pont után befog állni a neki megfelelő középpontba.Az ajánlott mágneses játékból kiderült,hogy ott nincs középpont.Azért (is) fog mindig átbillenni.
Más példa.A sokak által kísérletezett M.E.G. nem működik,nem működhet csak "terelgetéssel" hiába minden frankó szimuláció.Egyszerűen beragad a neki megfelelő közép útvonalra és onnan nem hajlandó elfordulni.
Józsikám van szkópod?
Hogy adódna hozzá indukciós energia?
Amit ezen a fordulaton indukál(a meghajtó tekercs) az majdnem egy nagyságrenddel kisebb.
Kanarev professzór kinyalhatja a seggemet.Az pont olyan setét lehet mint Te.
A molekulák nem hülyék.Atomi szinten nincs árfolyamnyereség.
Nincs sem kölcsön kamatért...sem kamat kölcsönért.
Nincs kizsákmányolás.Egyenlőség van.
Sajnos újabb tévedést vettél elő a puttonyodból.
NEM fogja szétrobbantani az 1 amperrel hosszabb időn át gyűjtögetett energia a vízmolekulákat.
Az energiaképlet nem változik attól,hogy az egyik oldalán csökkented,a másik oldalán növeled az IDŐT!!!
"""A módszer lényege abban rejlik, hogy 1 A-t veszünk fel az áramforrásból, de ennek az energiának a hatása 100-szorosára növekszik."""
Mitől növekedett százszorosára?
Ez csak egy(fogaskerék) áttétel.
Csüszi!
Tökmindegy a működés szempontjából,hogy én úgy látom és talán sokkal érthetőbb is(szerintem)hogy a tekercsbe betáplált energia a mosfet lezárása után,tehetetlensége miatt tovább akar haladni.A diódán át megy tovább...vissza a tekercs elejébe.Ugyanaz az irányú áram,és ugyanazt a mágneses teret igyekszik fenntartani.
Ha nincs rajta terhelés csak Te akkor "megráz"
Fénysebességre gyorsított "elektronok akik sehová sem tudnak menni.Rövid nagyfeszültségű tűimpulzust vezet el a szkóp ilyenkor.
A diódával rövidrezárva ugyan ez a helyzet,csak nagy áramú(befektetéstől is függő)Dióda nyitófeszültségű(0,6-0,7V),de a befektetett impulzus hosszának sokszorosa az idő amíg ez fenntartja magát.
Ez a diódával "rövidrezárt" mód csak akkor nem igényel többletáramot,ha már lecsengett.
Szkópon meg lehet nézni,csak nem mindenki meri kockáztatni,hogy kis méréshatárba kapcsolva(ahol a betáplált impulzus egy nagyságrenddel feljebb van)megnézze és észrevegye az idő jelentősségét ebben a kérdésben.
A lényeg:Mindegy hogy nagyfesz kis áram és rövid idő,vagy kisfesz nagy áram hosszú idő!
Az egyenlet az egyenlet!-mínusz a veszteségek.
Így lett kész az:EGYENLEG.
Egy hasonlattal alátámasztom:Ma az embereknek tökmindegy hogy lapos,vagy gömbölyű a föld:)Laposföldön és gömbölyűn is:A reformok működnek!
Visszatérve a motorra:A betáplált energiából amit visszaveszel(motortekercsről a diódával)és még gyorsít is:Annak a nagyrésze ingyen van.
Betáplálod előre hajt-visszaveszed-előrehajt.
Vajon a szemközti tekercs tudja e azt a hiányzó picit és egy kis plusszt?Ez a nagy kérdés!
Sűrűbb rotornál én nem észleltem ezt a hatást.
Én még hiszek...egy jobb világban:))
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!