Ti értitek a szentháromságot?
Nem értem a szentháromságot.
Hogyan lehet Istennek fia?
Aztán ha Mária az anyja, akkor vagy felerészben az ő génjeivel rendelkezik Jézus, vagyis maximum félisten, ám ha olyasféle módon nemzette Isten, mint a modern klónozás, akkor Mária nem az anyja,
csak egy un. béranya akiben kifejlődött, vagyis az ő jelentősége redukálódik totálisan a lombik szerepére.
A kapcsolat Isten és Jézus között megint csak érdekes, mert ha mondjuk egy embert leklónozunk, akkor sem egyek, hiszen a klón születése után más dolgok történnek velük, két különböző lény fejlődik a különböző hatásokra.
Ha mondjuk Isten benne is van valamilyen módon Jézusban, Jézus nincs benne Istenben, hiszen ő a fiú, de ha mégis benne lenne, akkor az egész értelmetlen, akkor mondhatnánk azt is, hogy Isten megduplázta önmagát és nincs szükség sem Máriára, sem az atya - fiú bonyolításra.
Isten mégsem nemzhette saját magát és a szentlélek szerepe is furcsa, érthetetlen, mi szükség van rá.(?)
Azt vajon hogyan és miért teremtette Isten? Talán azért, hogy amikor a szentlélek megszáll valakit, akkor ne Isten legyen a befolyásoló, hiszen akkor sérülne a szabad akarat, de így Istennek csak közvetve van hozzá köze, bár ugye egylényegű vele, vagy mi a szösz.
A szentlélek ha akarom maga Isten, ha akarom nem és egy kissé ilyen Jézus is.
Úgy sejtem, az okozta a problémát, hogy a kereszténység a zsidók között alakult ki és a zsidó hitből fejlődött fokozatosan.
Egy idő múlva már szerettek volna tőle megszabadulni, de sajnos előzmény gyanánt az Ószövetség nem vehető ki a Bibliából, ezer szállal kapcsolódik hozzá, pedig a megbocsátó Jézus már nem a bosszúálló Jehova, vagy JHVH.
Az ariánusok ki is vették volna az Ószövetséget a Bibliából, de akkor sok minden nem lenne érthető, például a bűnbeesés és a többi is, így csak elterelik a figyelmet a teremtő Istenről Jézussal, aki csupán a kereszténység Istene, a zsidóké már nem.
Sokkal érthetőbb lenne a szerepe, ha csupán próféta maradt volna, mint Mohamed, de akkor a már meglévő zsidók által kreált és Jézus korára már elavult tanokat kellene tovább hinni, mert maga az Isten mégsem változhat csak úgy meg ripsz, ropsz.
Azt tudom, hogy nem minden felekezet hisz a szentháromságban, csak akkor meg miképpen beszélhetnek egyistenhitről, hiszen a fiú és az atya megnevezés kizárja azt, hogy ne több Istenről legyen szó.
Egyáltalán nem kekeckedésből írom ezt, kíváncsi lennék a magyarázataitokra, mert talán éppen ezért nem hiszek Istenben, mert akárhogyan is próbáltam ezt megemészteni, nem tudtam szabadulni a gondolattól, hogy ókori szakállas rabbik kitalációja ez az egész és lényegében semmi értelme nincs.
"Pont ez mondom hogy nemcsak Jézust hívják így a Bibliában. Más prófétákat is, sőt a zsidót népet is. Teljesen egyértelmű hogy nem szó szerint kell érteni."
Ilyen átlátszóan gyenge trollkodások után mégis milyen választ vársz, áruld már el!
Vagy tényleg azt állítod, hogy képtelen vagy megkülönböztetni azt, amikor a Biblia minden embert Isten fiának hív attól, amikor Jézust az Egyszülött Fiúnak?
Ebből már tényleg sehogyse jössz ki jól, vagy elhülyített a fanatizmus, vagy ritka béna troll vagy...
Gabriel ha nem vagy képes sértegetés nélkül válaszolni akkor inkább maradj távol. Egyébként te vagy az aki nem képes megkülönböztetni hogy mit kell szó szerint venni és mi szimbolikus. A fiú és az Atya is szimbólikus. Az Isten fia kifejezést a vallásos emberekre használja a Biblia. Mindegy hogy egyszülött fiúként vagy legidősebb fiuként szerepel. Ugyanúgy nem szó szerint értendő.
Csak néhány példa:
Kivonulás 4:22 Ez az amit az Úr mond: Izrael az én legidősebb fiam.
Minden izraeli Isten fia szerinted, tehát ők istenek? Ugyehogy nem :)
Zsoltárok 2:7 Törvényül hirdetem: Az Úr mondá nékem: Én fiam vagy te; én ma nemzettelek téged.
Itt Dávidról van szó. Akkor a te logikád alapján Dávid is isten kell hogy legyen.
Róma 8:14 Mert akiket Isten Lelke vezérel, azok Istennek fiai.
Ugyanez az Atya szóra is igaz:
Efézus 4:6 Egy az Isten és mindeneknek Atyja,
János 20:17 Monda néki Jézus: Ne illess engem; mert nem mentem még fel az én Atyámhoz; hanem menj az én atyámfiaihoz és mondd nékik: Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, és az én Istenemhez, és a ti Istenetekhez.
Vagyis Jézus Atyja mindenkinek az Atyja is.
"Minekutána az Isten sok rendben és sokféleképen szólott hajdan az atyáknak a próféták által, ez utolsó időkben szólott nékünk Fia által,
A kit tett mindennek örökösévé, a ki által a világot is teremtette,
A ki az ő dicsőségének visszatükröződése, és az ő valóságának képmása, a ki hatalma szavával fentartja a mindenséget, a ki minket bűneinktől megtisztítván, üle a Felségnek jobbjára a magasságban,
Annyival kiválóbb lévén az angyaloknál, a mennyivel különb nevet örökölt azoknál.
Mert kinek mondotta valaha az angyalok közül: Én Fiam vagy te, én ma szűltelek téged? és ismét: Én leszek néki Atyja és ő lesz nékem Fiam?
Viszont mikor behozza az ő elsőszülöttét a világba, így szól: És imádják őt az Istennek minden angyalai.
És bár az angyalokról így szól: Ki az ő angyalait szelekké teszi és az ő szolgáit tűz lángjává,
Ámde a Fiúról így: A te királyi széked óh Isten örökkön örökké. Igazságnak pálczája a te országodnak pálczája.
Szeretted az igazságot és gyűlölted a hamisságot: annakokáért felkent téged az Isten, a te Istened, örömnek olajával a te társaid felett.
És: Te Uram kezdetben alapítottad a földet és a te kezeidnek művei az egek;
Azok elvesznek, de te megmaradsz, és mindazok, mint a ruha megavulnak.
És palástként összehajtod azokat és elváltoznak, te pedig ugyanaz vagy és a te esztendeid el nem fogynak.
Melyik angyalnak mondotta pedig valaha: Ülj az én jobbkezem felől, míglen ellenségeidet lábaidnak zsámolyává teszem?
Avagy nem szolgáló lelkek-é mindazok, elküldve szolgálatra azokért, a kik örökölni fogják az idvességet?" (Zsidókhoz írt levél, 1. fejezet)
Megmondtam az előző kommentemben, ez már egyszerűen akkora szégyenteljes bukta hogy Jézus Fiúságát nem vagy képes megkülönböztetni az emberek fiúságától, hogy ezt nem fogod tudni mivel kimagyarázni, csak magadat alázod ezzel az erőlködéssel...
Gabriel nem akarlak megbántani, te magad is mondtad hogy nem az eszedet használod ha vallásról van szó de azért próbáld meg, hátha akkor megérted. 5 verset hoztam ami bizonyítja hogy az Isten fia kifejezés szimbólikus.
Például Kivonulás 4:22 Ez az amit az Úr mond: Izrael az én legidősebb fiam. Akkor minden izraeli Isten? Zsoltárok 2:7 -ben Isten még azt is mondja Dávidnak hogy "Én fiam vagy te; én ma nemzettelek téged." Akkor Dávid is Isten? Meg sem próbálsz ezekre válaszolni csak fújod a saját téves elképzeléseidet.
Aha, az Isten Fia, aki abban az értelemben Fiú, hogy mindennek az örököse, aki az Atyával együtt az egész világ teremtője, aki iránt imádattal tartoznak még az angyalok is, stb nyilvánvalóan egyenlő azzal, aki úgy Isten fia, mint Isten teremtménye.
Nem akarlak megbántani, de olyan büszkén verted a melled hogy az eszedet használod meg logikusan gondolkozol. Akkor hogy felejtheted el mégis ennyire nyilvánvalóan hogy használd is az agyad, amikor egyértelműen nem arról szól a Biblia, amit te próbálsz beleerőltetni?
Minden ember Isten gyermeke, igen. De egyedül Jézus az Egyszülött Isten, aki már azelőtt Isten Fia volt, hogy egyetlen ember is létezett volna!
Egyszerűen nem is értem, hogy nem eshet ez le neked. Már bocs, de tényleg úgy viselkedsz mint akinek elborult az agya, mert találtál olyan igéket ahol egyszerű embereket is Isten fiainak nevez a Biblia, és kész, innentől az agyad kikapcsol, és csak az jár benne hogy akkor most jól belekötsz megint a kereszténységbe. Hiszen az már el sem jut a tudatodig, hogy esetleg megvizsgáld, hogy milyen értelemben nevezi az egyes embereket Isten gyermekeinek a Biblia, és milyen értelemben Fiú Jézus...
Komolyan mondom ne alázd már magad ennyire! A legtöbb hibás észrevételedre még úgy, ahogy, de rá lehetett fogni hogy csak tudatlan vagy és nem néztél jobban utána. De hogy amikor az orrod alá dugják többen, többször is az igéket, amik arról szólnak hogy Jézust milyen értelemben nevezi Fiúnak a Biblia, és ezután is úgy teszel mintha nem értenéd, ez tényleg szégyen...
"Pont ez mondom hogy nemcsak Jézust hívják így a Bibliában. Más prófétákat is, sőt a zsidót népet is. Teljesen egyértelmű hogy nem szó szerint kell érteni."
Mondom Jézust így is HÍVJÁK, hogy a Fiú. Kit hívnak még így a Bibliában? Senkit. Valóban neveznek átvitt értelemben angyalokat vagy embereket is Isten fiainak, de senkit sem hívnak Isten Fiának, főleg nem annyiszor, mint Jézust.
"Az Atya ugyanis szereti a Fiút, s mindent megmutat neki, amit tesz. De még nagyobb dolgokat is mutat neki, hogy csodálkozzatok rajta." (János 5,20)
"Mert amint az Atya föltámasztja a halottakat és életre kelti őket, a Fiú is életre kelti azokat, akiket akar. Az Atya nem ítél el senkit, hanem egészen a Fiúra bízta az ítéletet" (János 5,21-22)
"hogy mindenki úgy tisztelje a Fiút is, ahogy az Atyát tiszteli." (János 5,23)
És hogy ne csak Jánostól idézzek:
"Elmenvén azért, tegyetek tanítványokká minden népeket, megkeresztelvén őket az Atyának, a Fiúnak és a Szent Léleknek nevében" (Máté 28,19)
Meg még számtalan verset tudnék idézni. Szóval érted? Jézusnak a Bibliában az az egyik neve, hogy az Isten Fia, a Fiú! Pont azért, mert olyan értelemben senki nem Fiú, amilyen értelemben Ő. Ő valóságosan az Isten Fia, rajta kívül mindenki más csak képletesen. Ezért is nevezi a Biblia egyszülött Istennek, mert egyedi a születése. Sőt, Isten elsőszülöttjének is nevezi, mert minden más előtt született, ÉRTED?
„Simon Péter válaszolt: Te vagy a Krisztus, az élő Isten Fia.” Jézus így válaszolt neki: „Boldog vagy, Simon, Jóna fia, mert nem test és vér fedte fel ezt előtted, hanem az én mennyei Atyám." (Máté 16,16-17)
Azért teszi hozzá az azonosításnál, hogy az "élő Istennek Fia", mert szószerint érti. Képletesen értve semmi értelme nem lett volna hozzátenni ezt, mert úgy mindenki az. Senkire nem mondják azonban a Bibliában ilyen kizárólagosan, hogy Isten Fia. Nem mondják, hogy itt van Pál, az élő Isten Fia. Vagy hogy Péter, az Isten Fia ezt és ezt mondta, ahogy a többi apostolról vagy prófétáról sem.
"Ha valaki ember fia akkor ez azt jelenti hogy ember :) Nem Isten."
Persze, mert Jézus ember is volt, ezért Emberfia is. Mintha ezt is írtuk volna már egyszer...
"Monda néki Jézus: Ne illess engem; mert nem mentem még fel az én Atyámhoz; hanem menj az én atyámfiaihoz és mondd nékik: Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, és az én Istenemhez, és a ti Istenetekhez."
Igen, az Isten mindenkinek az Atyja, de nekünk mem úgy, mint a Fiúnak, ez itt is jól látszik. Ugyanis jelentősége van annak, hogy nem ezt mondja: "Felmegyek a mi Atyánkhoz, és a mi Istenünkhöz." A miatyánk imánál is azt mondja: "ti így imádkozzatok" Nem pedig ezt: "Mi így imádkozzunk!"
A Fiú fiúsága és a mi fiúságunk között ugyanis lényegi különbség van. Erről szól a zsidó levél első fejezete is, amit már többször idéztünk. A Fiúnak lényegesen másképp Istene az Atya, mint nekünk. Ő lényegesen másképp imádja az Atyát, mint a teremtmények. Ez a különbség a Jelenések könyvében szinte ordít:
"Ezután nagy sereget láttam, amelyet senki sem volt képes megszámlálni, minden nemzetből, néptörzsből, népből és nyelvből a trón előtt és a Bárány előtt állni, hosszú fehér ruhába öltözve, kezükben pálmaággal, és hangosan azt kiáltották: »Üdv a mi Istenünknek, aki a trónon ül, és a Báránynak! Az angyalok mind ott álltak a trón, a vének és a négy élőlény körül, és a trón előtt arcra borulva imádták Istent: Ámen! Áldás és dicsőség, bölcsesség, hálaadás, tisztelet, hatalom és erősség a mi Istenünknek, örökkön- örökké! Ámen." (Jel 7,9-12)
A Fiú soha nem jön le a trónról, hogy részt vegyen a teremtmények imádatban, épp ellenkezőleg, részt kap az imádatból. Mindenki egyedül az Atyát imádja, de mégis a Fiúval együtt. Az Atya úgy imádatja magát, hogy a Fia mellette legyen és ne a teremtmények között, s a neki járó dicséret a Fiúé is legyen. Maga az, hogy a Fiú az Atya jobbján ül azt jelenti, hogy a Fiú az Atyával egylényegű, hogy lényegében vele egyenlő, vagyis Isten. Ezt nagyon is jól ismerték fel az ellenségei:
"A zsidók így feleltek neki: Nem jó cselekedetért kövezünk meg téged, hanem káromlásért, és azért, hogy te ember létedre Istenné teszed magadat." (János 10,33)
"Ezért azután a zsidók még inkább meg akarták ölni, mert nemcsak megtörte a szombatot, hanem saját Atyjának is nevezte Istent, és így egyenlővé tette magát az Istennel." (János 5,18)
"A főpap folytatta: Esküvel kényszerítlek az élő Istenre, mondd meg, te vagy-e a Messiás, az Isten Fia? Magad mondtad – felelte Jézus. – De mondom nektek, mostantól látni fogjátok az Emberfiát, amint a Hatalom jobbján ül, és amint majd eljön az ég felhőin. A főpap erre megszaggatta ruháját s felkiáltott: Káromkodott! Mi szükségünk van még tanúkra? Magatok is hallottátok a káromkodást. Mi a véleményetek? Méltó a halálra! – kiabálták." (Máté 23,63-65)
A többi írásodra is fogok még reagálni bővebben, már csak a poén kedvéért is :) Mert egyrészt tényleg iszonyúan nevetséges már, hogy meddig vagy még képes elmenni az ostobaságban. Tankönyvi példája vagy a vallási fanatizmusnak :)
Gabriel te és István vagytok a legfanatikusabb keresztények akikkel beszéltem. Jehova Tanúi hozzátok képest semmi. Már az elején is látszott, mindenre volt valami nevetséges magyarázatotok. Mikor kijelentetted hogy nálad az észérvek nem számítanak teljesen világossá vált számomra. Egy pontig érthető hogy véditek azt amiben hisztek, de hogy egyértelmű Bibliai verseket is letagadjatok már nagyon durva. Ti nem Jézust követitek de még a Bibliában leírtakat sem.
Áruljátok már el hogy Dávid miért nem Isten, persze a ti logikátok alapján? Isten ezt mondja Dávidnak: "Én fiam vagy te; én ma nemzettelek téged." Ez alapján sokkal inkább Dávid lehetne Isten mint Jézus, vagy "Izrael az én legidősebb fiam" is pontosabb megfogalmazás. Ezek egyértelműbbek mint az ilyenek hogy "Te mondád" meg hogy Jézus hatalmat kap amit igazából nem is kap meg stb. Ha Jézus szerintetek ezek alapján Isten akkor Dávid is az kell hogy legyen meg az izraeliek is. Ha ők nem istenek akkor Jézus sem lehet.
István
"A többi írásodra is fogok még reagálni bővebben, már csak a poén kedvéért is :)"
Az írásaid tényleg poénosak :) Inkább mond azt hogy az észérvek nálad sem játszanak.... Ezekre a versekre már válaszoltam. Csak ismételgeted ugyanazokat.
"Gabriel te és István vagytok a legfanatikusabb keresztények akikkel beszéltem"
Mondja ezt az, aki ennyi ige után sem képes felfogni a különbséget azon igék között, amik az emberek fiúságáról és Jézus Fiúságáról szólnak...
Ez már fanatikusként is durva, amit művelsz.
"Áruljátok már el hogy Dávid miért nem Isten, persze a ti logikátok alapján?"
A mi "logikánk" az, hogy Jézusról kimondja a Biblia hogy Isten. Dávidról nem.
Emellett olvasd el a Zsidók könyvének első fejezetét, még konkrétan be is linkeltem neked! Aztán kérlek meséld el hogy hol írja a Biblia hogy Dávid vagy Izráel fiúsága is ebben nyilvánul meg!
Megint ott tartunk hogy minden hülyeséget kitalálsz, de mostmár ideje lenne hogy valami bizonyítékot is felmutass, hogy Dávid fiúságának mégis mi köze van Jézus Fiúságához! Szóval akkor tessék, bizonyítsd be hogy nem vagy fanatikus, és Dávid ugyanabban az értelemben Isten fia, Isten Egyszülöttje, akit mindennek a Királyává tett, stb, mint Jézus! Nos?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!