Lukács 23:43 -ban található versét hogyan lehet érteni? "Bizony mondom néked: Ma velem leszel a paradicsomban. " vagy más fordítás szerint "Bizony mondom neked ma, velem leszel a Paradicsomban. "
kedves 22:31 !
Köszönöm további észrevételeidet a nyelvészet terén.
Úgy tűnik, a kérdés lényegét érintő tábor-hegyi történettel nem tudsz mit kezdeni?
A 21:24-es válaszomban leírtam, amit lényegében tudni kell a történetről, nem értem, mi is a problémád vele?
A lélek halhatatlanságot érvelted ezzel a történettel, ha jól emlékszem, de erre válszol a Biblia több oldalról is.
A Jelenésekben felhozott érveddel kapcsolatban feltettem egy kérdést, nem válaszoltál még rá.
Ezek alapigazságok a Bibliában és bizony ezeket minden pártatlan, külső forrás is megerősíti.
Bocsáss meg, mi volt az az érved a Jelenésekkel kapcsolatban, amire nem válaszoltam? Csak véletlen lehet.
A Tábor-hegyi elváltozással kapcsolatos "érvelésed" nem elfogadható. Nem pusztán azért, mert teológiailag helytelen (de ez mindegy is lenne, hiszen erről vitázunk), de azért sem mert egy hatalmas logikai csúsztatás!
"Kíváncsi lennék Te hogyan képzeled el a halhatatlan lelkek "látványát" amiről a vers ír? Úgy tudtam a lélek nem látható, a Jelenések ezen versét hogyan is kellene értelmezni "nem jelképesen", szó szerint, vizuálisan?"
Ahha, nyilván erre gondolsz!
Erre azért nem válaszoltam, mert a kérdés szempontjából teljesen irrreleváns, hogy én ezt vizuálisan hogyan képzelem el. Kb. annyira irreleváns mint az, hogy Jézust kék szemmel és szakállal, vagy barna szemmel és borotvált arccal képzelem e el.
Azért itt is megismétlem az előző válaszomat, így teljes:
A Tábor-hegyi elváltozással kapcsolatos "érvelésed" nem elfogadható. Nem pusztán azért, mert teológiailag helytelen (de ez mindegy is lenne, hiszen erről vitázunk), de azért sem mert egy hatalmas logikai csúsztatás!
A lényeg: a jelenések könyvéből hozott érved a lélek halhatatlanságra csupán átlátszó és erőltetett próbálkozás arra, hogy mentsd a menthetőnek hitt filozófiát. Azért írom erőltetettnek, mert a Biblia nem hogy nem beszél a lélek halhatatlanságról, hanem számtalan helyen tagadja azt! És ez nagy különbség.
Nem csupán úgymond negatív bizonyíték szól ellene, hanem a Biblia egésze tartalmaz cáfolatokat, amiket Te persze figyelembe sem veszel, hanem egy-egy "annak tűnő" versel példálózól. Ha nem lenne benne a köztudatban a lélek halhatatlanság pl. görög filozófiája, azon példáidról sohasem állítaná senki, hogy arról szólnak, amiről szeretnéd. De főleg nem, ha a teljes bibliát vesszük.
A lélek halhatatlanság egyik példájának szántad az elváltozásról szóló történetet, annak ellenére, hogy egyetlen szóval sem mond ilyent, még csak nem is utal erre a beszámoló! Vagyis csak belemagyarázod a filozófiát. Akkor mivel magyarázod, hogy máshol sok helyen a Biblia pont ennek az ellenkezőjét tanítja?
A "lélek" és a "szellem" szavak általános keverése a pontatlan fordításoknak is köszönhetően, még csak ront a helyzeten. Ezek keverése, értelmüknek helyenkénti elhomályosítása okozza a megértés hiányát.
Az a baj, hogy a ún. keresztények ezek miatt már egyáltalán nem tudnak különbséget tenni a "nemzetek" (pogány) hiedelmei és a Biblia igazsága között. Ez a különbség még az ókorban megvolt. Ma már a bibliába olyan istentelen tanok sokaságát magyarázzák bele, ami nem teszi mássá a bibliát. Ezért alakult ki az a liberális gondolat még a legtöbb magát kereszténynek valló emberben is, hogy minden vallás egyformán elfogadható Istennek. Ez a gondolat az ókorban elfogadhatatlan volt.
Azt, hogy a Jelenésekről írt érvem tarthatatlan, talán az adott versből, vagy legalább a szövegkörnyezetéből kéne cáfolnod, nem ilyen általános semmitmondásokat hangoztatva. Az, hogy mi lett volna, ha ... nem érv. Pusztán hipotézis. Én azt hiszem, minden igehelyedre megválaszoltam.
Valóban, legjobb védekezés a támadás! Minél dühödtebb, annál jobb!
Így sikerül elfedni a valódi lényeget: hogy még mindig nem tudtad cáfolni a tábor-hegyi elváltozásról szóló verseket.
Nem emlékszem, bocsi! Mivel is cáfoltad a bibliai "lélek" halandóságát, amit a Szentírás konkrétan ír? Vagyis hogy a "lélek meg tud halni"? Mert erről sok helyen ír, igaz?
Mert ha Te tényleg ezt gondolod, akkor valahol nagyon el beszéltünk egymás mellett!
A Tábor-hegyi jelenetről szintén leírtam, hogy mi a Tanúk álláspontja. Az legalább összhangban van a Biblia más részével is, de a Te elképzelésedet teljesen üti a Szentírás többi erről szóló verse.
Gratulálok!
Ha már nincsenek érveid, megpróbálod úgy beállítani, mintha nekem nem lettek volna... Kicsit nevetséges, bocs, hogy ezt kell írnom.
Ha nem emlékszel, olvasd vissza az egészet, nem sok, mindössze 2-3 oldal. Erről szólt az egész vita.
Én viszont hiába olvasom oda-vissza, sehol nem találom, hogy bárhol cáfoltad volna, amit a Tábor-hegyről írtam.
Amit te írtál az egy nagy logikai bukfenc.
Ja és természetesen tényként közlöd azt, ami éppen a vitatott kérdés!!!
Nevezetesen, hogy a Biblia konkrétan írna a lélek halandóságáról.
Hát ez sem egy elegáns megoldás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!