Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Ha a szentháromság érthetetlen...

Ha a szentháromság érthetetlen, akkor miért kéne elfogadnom?

Figyelt kérdés
A szentháromság, ellentétes a józan ésszel, és logikával. Akkor hogyan fogadhatnám el? Isten azt várja el tőlem, hogy olyanba higgyek, amit az ő által teremtett ésszel nem fogadhatok el? Ne gyere azzal, hogy Istent nem foghatjuk fel, mert ő hatalmasabb annál, hogy megértsük, mert ezt sehol nem is várta el tőlünk! Csak annyit várt el, hogy higgyünk benne, de ehhez nem kell teljességében felfogni őt, e nélkül is lehet hinni benne. A szentháromságban viszont nem lehet addig hinni hitelesen, míg fel nem fogjuk, de ő mégis elvárja, hogy elfogadjuk a nélkül, hogy megérthetnénk??? Ez nem isteni bölcsesség. Akkor mi a mérce, ami alapján, valamit el kell fogadnom, valamit meg nem, ha nem az ész? Akkor ennyi erővel sívát is elfogadhatnám. A hit az nem lehet mérce, mert az a meggyőződés után jön. Ésszerű meggyőződés, és nem tapasztalat. Mert tapasztalatai, más vallásúaknak is vannak.
2011. febr. 20. 13:57
 101/145 anonim ***** válasza:

Na majd a az Ezeréves Királyságban folytatjuk az eszme cserét,ha találkozunk.Remélem te is ott leszel.

Most már megyek az ágyikómba alukálni,annyi mesét olvastam.

2011. febr. 26. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 102/145 anonim ***** válasza:

Add oda az összekevert RUBINKOCKÁT egy színvaknak ,hogy rakja ki.Azt fogja mondani hát minden kocka a helyén van és a hat oldal is megvan ,de a színeket nem látja mivel színvak.

Hát ilyen vakok vagy tok ti is ,szellemileg,lelkileg.

2011. febr. 26. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 103/145 anonim ***** válasza:
ISTEN AJÁNDÉKA "Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez." Efézus 2,8 Valaha elért-e már ez a kicsi mondat a szívedig? Milyen nagydolog, hogy a hatalmas, szent Isten ajándékozza meg az embert. Ajándékait nem lehet megfizetni, csak szeretetből kapom. Az ajándékban meglepetés van. Ez a nap is Isten ajándéka! Hálaadással fogadtad-e? Isten ajándéka sokszor fekete csomagolópapírban érkezik számodra. Majd ha kicsomagolod, akkor fogsz rájönni, hogy a legjobb ajándék. Talán kezdetben nehéznek látszik. De lehet, hogy pontosan azon a nehézségen keresztül változik meg az életed. Amikor megértetted, hogy kegyelemből tartattatok meg, akkor Isten lelke odavezet a kereszthez. Csak ott értheted meg: "És Õ megsebesíttetett bűneinkért, megrontatott a mi vétkeinkért, békességünknek büntetése rajta van" (Ézs 53,5). A kegyelem első mozdulata a bocsánat. Megkaptad-e igazán a bocsánatot? Átölelhetett-e az Atya ezzel: Bízzál gyermekem, Jézusért megbocsátattak a bűneid! A szabadítás, a bűnbocsánat öröme ajándéka a kegyelemnek. Amikor a tékozló fiú készül kimondani: hadd legyek olyan, mint béreseid közül egy, már ki sem mondhatja, mert át- ölelte a kegyelem. A kegyelem sokkal többet ad, mint amit el tudunk képzelni. Ez a két szó is olyan ajándék, hogy "hit által". A hit nem olyan, amit csinálni lehet. A hit a szegény ember föltekintése a gazdag Istenre. A hit az, ami mindent Istentől vár. A kegyelem mindig túl-áradó kegyelem. Mindig olyan, hogy rajtad keresztül is tovább akar áradni. Ezért keres ma Isten kegyelme. Nyújtsd ki a két üres kezedet, kérjed, várjad és fogadd el. "Isten ajándéka ez!" "Krisztus a mi békességünk!"(Efézus 2,14)
2011. febr. 26. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 104/145 anonim ***** válasza:
52%
Ennyit a témába illő bizonyítékokról!
2011. febr. 26. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 105/145 anonim ***** válasza:

Csiha Kálmán református lelkész így magyarázza egyik könyvében a szentháromság lényegét:

"Ez a szentháromság. Azt jelenti, hogy Isten személyében három és lényegében egy. Van-é még ilyen, fel tudja fogni ezt emberi ész? Hiszen vagy egy, vagy három. Nem lehet egyszerre egy is és három is. De ne felejtsétek el, hogy Isten nagyobb, mint mi. Mi nem tudjuk felfogni tökéletesen Istent. Éppen úgy, mint ahogy bennünket sem tudnak felfogni az állatok. Ha eső után kibújik egy giliszta a földből, a tenyeredre veszed, és elkezdesz neki beszélni, hogy mi is az ember, mi is az iskola, miket is tanultok az iskolában, mi a politika; ért ebből valamit a giliszta? Semmit nem ért. Miért nem ért semmit? Mert ő csak egy giliszta, s nem tudja felfogni azt, hogy mi az ember, még akkor sem, hogyha az ember a tenyerén tartja. Látjátok, így vagyunk Istennel is. Amilyen különbség van köztünk és a giliszta között, legalább olyan különbség van köztünk és Isten között. Isten sokszor szinte a tenyerére vesz, s magyaráz nekünk, s még a saját nyelvünkön is magyaráz, hiszen le van fordítva magyarra a Biblia is. És mégsem tudjuk sokszor felfogni Istent, túlságosan kicsik vagyunk ahhoz. Isten teremtett dolgait sem tudjuk felfogni, még azt sem tudjuk felfogni, hogy mi az anyag, mi az energia, mi az elektron, nem tudjuk felfogni igazából a teret sem, hogy hol van a világegyetem vége. Az időt sem tudjuk felfogni, fogalmunk sincs róla, hogy honnan jön és meddig tart az idő. Benne élünk egy világban, és nem tudjuk felfogni a világot. Másodpercenként 22 km-es sebességgel halad az egész Naprendszer a Herkules csillaghalmaz felé, lejár az egész emberi történelem, és azt sem tudjuk, hogy honnan jöttünk és hova megyünk, csak utazunk a mindenségben, Isten teremtett világában s nem tudjuk felfogni, hol van ennek az útnak a vége. Hát akkor hogy tudnánk felfogni Isten és a Szentháromság titkát?

Mégis valahogy valami hasonlatképpen megérthetjük, mert még van olyan dolog, ami három és mégis egy. Pl. a Nap, a napsugár és a meleg. A Nap fent van az égen, világosan látjuk, hogy ott van. De a napsugár itt van a földön. Világosan látjuk, mert éppen itt van a földön, rásüt a vízre, a földre, a rügyekre, s azok bomlani kezdenek, és ahova a napsugár odasüt, ott meleg van. Ez három különböző dolog. Egy égitest az égen, itt a földön a napsugár, a levegőben a meleg, s ezt a hármat nem lehet elválasztani egymástól. A napsugárban benne van a Nap ereje, energiája, anyaga. A melegben benne van a napsugárnak a munkája és a Napnak az ereje, ami több milliárd fokos ott fent az űrben, de a napsugár által ide is elérkezik. S amikor a föld jobban a Nap felé fordul tavasszal, akkor egyszerre ennek a melegnek a hatására kibomolnak a rügyek, kinyílnak a virágok, zöldül a fű, és megváltozik az egész világ. Látjátok, így van a dolog Istennel is. Ahogy a Nap az égen van, úgy mindenek forrása, az Atya Isten teremtett mindent és bennünket is. Vajon Jézus Krisztust is Ő teremtette? Jézus Krisztus tőle származik, belőle származik, mint a napsugár a Napból. Persze kérdezhetnénk, hogy mi volt előbb: a Nap vagy a napsugár. Persze hogy a Nap, de abban a pillanatban, ahogy Nap volt, volt napsugár is. Kérdezhetnénk, hogy mi a nagyobb: a Nap vagy a napsugár. Persze hogy a Nap, de a napsugárban benne van a Napnak az ereje. Ilyen az Atya és Jézus Krisztus viszonya is. A János evangéliuma úgy kezdődik, hogy: „Kezdetben vala az Ige, és az Ige vala az Istennél, és Isten vala az Ige. Ez kezdetben az Istennél vala.” Először érthetetlen számunkra ez az ige, de ha behelyettesítjük a Napba és a napsugárba, ha azt mondjuk, hogy kezdetben volt a napsugár, s a napsugár a Napnál volt, és a Nap volt a napsugár – így értitek? A napsugár nem a Nap, de mégis benne van a Nap energiája, ereje, hatalma. Így van Jézus Krisztussal is. Nem Ő az Atya Isten, de benne van az Atya Isten hatalma, energiája, ereje, mindene. És ahol a napsugár van, ott van a meleg, Ahol ott van az Atya és Jézus Krisztus, ott van a Szentlélek, Isten lelke, ereje, hatalma, energiája, ami fenntartja az egész világmindenséget, megváltoztatja az emberi lelket is, és mint ahogy a meleg tavasszal életet ad a földnek, úgy ad életet az emberi léleknek is, hogy virágozzon ki belőle a hit, a szeretet, a béke, a jóság, az új, Isten szerinti élet. Azért ez a három egymástól megkülönböztetett személy az egy valóságos örök Isten – mondja a Káté. Úgy tanítja a dogmatika, hogy ez a három megkülönböztethető, de egymástól szét nem választható. Mert ugye meg lehet különböztetni a Napot, a napsugarat és a meleget, de nem lehet elválasztani. Mert ha a Napot elválasztjuk a napsugártól, nincs többé napsugár. Nem lehet elválasztani a napsugarat a Naptól, s nem lehet elválasztani a meleget egyiktől sem, mert ahol Nap és napsugár van, ott meleg van. A napsugár a Nap kiáradása a földre. Jézus Isten kiáradása a földre. Aki látja a napsugarat, az látja a Napot. Jézus azt mondta Filepnek: „Aki látott engem, látta az Atyát” "

2011. febr. 27. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 106/145 anonim ***** válasza:
56%

"Aki látja a napsugarat, az látja a Napot. Jézus azt mondta Filepnek: „Aki látott engem, látta az Atyát” ""


Látod a napsugarat? És a Biblia szerint látod, láthatod a "napot", vagyis Istent, a Mindenhatót? A Biblia jó néhány helyen félreérthetetlenül kijelenti, hogy a Mindenható Istent, Jehovát, élő ember nem láthatja, sohasem látta! Tehát akkor Jézus a háromság részeként lett azonosítva az olyan kijelentésekben, mint amit nagy buzgalmadban itt idéztél? Szó szerint kell-e vennünk, vagy nem szabad szó szerint venni azt, hogy aki Jézust látta, az látta az Atyát is?! Jézus Krisztus csak tökéletes visszatükröződése volt Istennek, Jehova akaratának készséges cselekvője volt, de nem a háromság része.


Egyértelmű a válasz! Semmi köze ennek a versnek sem a háromsághoz.

2011. febr. 28. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 107/145 anonim ***** válasza:

Haver"tanú"!

Néztél már tükörbe?Kit láttál? talán a szomszédot?

Miértvagy enyire naív,hitetlen? Aki Jézust látta ,az Atyát látta,Jehovát hazudtolod meg ,ha nem hiszed el,mert a biblia ,Jehova szava,Úgy hogy mehetsz lepkét fogni, a tanaiddal együtt,Mer hogy lehetsz Jehova tanúja ,ha elsem hiszed amit a bibliában üzen Jézusról?Evvel bizinyítod a hamisságodat,és azt ,hogy te egy hazug ,vagy áll Jehova tanúja vagy ,és halvány lila gőzödsincs róla kik az igazi Jehova tanúi.

2011. febr. 28. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 108/145 anonim ***** válasza:

Tévedés én még soha nem láttam a napot, ha valaki megnézi a napot, megvakul. De a napsugarat már láttam és a meleget is éreztem. A napot elhiszem, hogy van.


Nagyon jó a hasonlat, ha már egy lelkésznek sem hihetünk, akkor kinek?

2011. febr. 28. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 109/145 anonim ***** válasza:
52%

"Tévedés én még soha nem láttam a napot, ha valaki megnézi a napot, megvakul. De a napsugarat már láttam és a meleget is éreztem. A napot elhiszem, hogy van."


Érdekes pedig, mert a napot azt lehet látni szabad szemmel, de védőeszközzel még a megvakulás kockázata nélkül is! Ellenben a Mindenhatót a Biblia szerint NEM LEHET látni és soha senki nem látta, nem láthatja az emberek közül. (János 1:18)


Jézust viszont sok ezren látták, mivel nem Mindenható. Tehát nem szó szerinti hasonlatról van szó. Jézus hajtja végre Isten akaratát a földön és az égben, de Ő nem csak különálló személy, hanem Istennel, a Mindenhatóval nem egyenlő, különálló lény is!

2011. febr. 28. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 110/145 anonim ***** válasza:

Milánó,Dóm. Szentháromság

Atya- Szentlélek- Krisztus-Nap

[link]

"világosítsa meg sötétes házamat"

2011. febr. 28. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!