Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Szentháromság! Van vagy...

Szentháromság! Van vagy nincs? Ha van, akkor hogyan, ha nincs akkor ki Krisztus, és mi szállt rá, illetve az apostolokra Pünkösdkor?

Figyelt kérdés
2011. máj. 1. 22:05
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
ez közel 2000 éve vitatják, nem véletlenül vannak pl unitáriusok, és ezerféle protestáns vallás.
2011. máj. 1. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 Ozmium42 ***** válasza:
58%
Elvileg van. Elvileg a pápa tévedhetetlen vallási ügyekben, és szerinte van. De ha tévedhet is, bízhatunk benne, hogy a véleménye nem megalapozatlan.
2011. máj. 1. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 Tom Benko ***** válasza:
Van. Példának okáért a Venom_Bathory-Celtic Frost szentháromsága. :)
2011. máj. 1. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
100%

Szia!


Isten a mi Teremtőnk és Fenntartónk. Az Ő alkotása és tulajdona a világmindenség, a mi Földünk és benne mi, emberek. "Ő alkotta a világot az ő bölcsességével, terjesztette ki az egeket az ő értelmével", Ő hívott létezésre és életre mindent a puszta szavával, akaratával (Jer. 10:12; Rm. 4.17). Ma is "hatalma szavával tartja fenn a mindenséget" (Zsid. 1:3). Örömhír számunkra, hogy ez a hatalmas Isten, akitől minden függ a világmindenségben, erkölcsileg tökéletes. "Isten a szeretet" (V.Móz. 32:4; I. Jn. 4:8). A három isteni személy - az Atya, a Fiú és a Szentlélek - tökéletesen egy jellemében, szándékában és minden munkájában. Az isteni tulajdonságokban és a hatalomban is egyenlőek. A három isteni személy tökéletes egysége már önmagában is hirdeti, hogy Isten a szeretet.


A Biblia egésze arról tesz tanúságot, hogy a teremtés munkájában mindhárom isteni személy részt vett. Mózes I. könyve 1. fejezete is sejteti együttes jelenlétüket: "Teremtsünk embert a mi képünkre és hasonlatosságunkra" (26. vers). A teremtésben az Atya volt a tervező, a Lélek mint életadó "lebegett a vizek felett" (I. Mózes 1:2), és a közvetlen kivitelező "mint kézműves", a Fiú volt (Példabeszédek 8:30). A Biblia egyik alapvető, de az elmúlt századokban szinte teljesen feledésbe merült tanítása Jézus Krisztus teremtő mivoltát bizonyítja. "Őáltala" létezik a mindenség és a Föld is (Kolossé 1:16; Zsidókhoz 1:2), "minden Őáltala lett és nála nélkül semmi sem lett, ami lett" (János 1:3). Az Atya azért bízta meg Őt a közvetlen megvalósítással, mert Krisztus a teremtmények példaképe, fejlődésük célja. Isten szeretetből és fejlődésre, szabadsággal és értelemmel felruházottan teremtette meg az embert, és elébe állította a Fiút, hogy a saját Teremtője legyen a példaképe. Akinek kezéből kikerült, az lett az ember erkölcsi mintája.


A minden emberben meglévő önzés miatt ilyen egységet mi két ember, még a legjobb házastársak között sem tudunk elgondolni. Azért mondja a Szentírás, hogy egy Istenünk van, mert különben átvinnénk a Szentháromság személyeire a mi önzéstől megrontott fogalmainkat. A Szentháromság személyei közötti egység önmagában is hirdeti: Isten a szeretet. A három különböző személy egymáshoz való viszonya a szeretet teljességének bemutatása és követendő mintája minden teremtmény számára. Hogy valóban így kell értenünk az Atya, Fiú és Szentlélek egy voltát, az kitűnik Jézus ún. főpapi imájából, amelyben így könyörgött tanítványaiért: "Szenteld meg őket a te igazságoddal…, hogy egyek legyenek, amiképpen mi egy vagyunk" (János 17:17 és 22).


Burkoltan már az Ószövetség is szól az Istenség három személyéről, az ún. Szentháromságról. Az Újszövetség pedig egészen nyilvánvalóan, néven nevezve tesz bizonyságot a három különálló isteni személyről. Jézus nevezetes felhívásában pl. ezt találjuk: "Elmenvén széles e világra, tegyetek tanítvánnyá minden népet, kereszteljétek meg őket az Atya, a Fiú és a Szentlélek nevében" (Máté 28:19).


Atya, Fiú, Szentlélek – éppen olyan valóságosan különálló személyek, mint ahogyan minden ember egy-egy különálló személyiség, egyéniség. Isten jelleméről így szól a Szentírás: "Isten a szeretet" (I. János 4:8). Ahol pedig teljes a szeretet, azaz teljes önzetlenség uralkodik, ott teljes az egység is. A Szentháromság személyei közötti egység ilyen lelki, erkölcsi, szereteten alapuló egység. Gondolatban, érzésben, akaratban ők mindig egyek, bár különálló személyek és különböző munkát végeznek.


A Biblia szerint csak egyetlen Isten létezik, és Ő azért Isten, mert minden dolog és élet Teremtője, Fenntartója. Teremtő hatalma és az egész világmindenségben érvényesülő fenntartó munkája és uralma különbözteti meg őt az ál-istenektől:


"Mert ha vannak is úgynevezett istenek, akár az égben, akár a földön, aminthogy van sok isten és sok úr; mindazonáltal nekünk egy Istenünk van, az Atya, akitől van a mindenség, mi is őbenne, és egy Urunk, a Jézus Krisztus, aki által van a mindenség, mi is őáltala" (I. Korinthus 8:5–6).


"Az Úr igaz Isten, élő Isten és örökkévaló király… Ő teremtette a földet az ő erejével, ő alkotta a világot az ő bölcsességével, és ő terjesztette ki az egeket az ő értelmével. Az istenek, akik az eget és a földet nem alkották, el fognak veszni e földről és az ég alól!" (Jeremiás 10:10–12)


Üdv. Péter

2011. máj. 2. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
Az Atya, a Fiú és a Szentlélek egyek, egy célért munkálkodnak,egy akaraton vannak.
2011. máj. 2. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:

Tessék, egy részletes hitvallás, hogy milyen a Szentháromság és hogy milyen nem a Szentháromság:


[link]

2011. máj. 2. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 pelgrim ***** válasza:

A “Szentháromság” nem három személy egy Istenben, ez csak annak a gyarló emberi hajlamnak silány szüleménye, hogy mindent megszemélyesítsen.


Közelebb vagyunk az igazsághoz, ha a Szentháromságot az isteni Szellem mindenhatóságának, mindenütt jelenlétének és Mindentudásának tekintjük.


A Krisztust ma profán kifejezéssel a leginkább az ember prototípusának lehetne nevezni, azzal a különbséggel, hogy a Krisztus Isten tökéletes fejleménye, jelen van minden emberi lényben mint az élet forrása, míg az ember alkotta (nem további fejleménye) prototípus kezdetleges, tökéletlen, élettelen tárgy.


A Krisztus a Szellem (forma) és anyag (lényeg, ami eredetében ugyancsak szellem) szerves (élő) egysége. Vagyis a Krisztus-ember – az Isten Krisztusa – Isten.


Az ember Szellemi oldala, az Isteni kiléte, a Krisztus volt az apostolokban az, aki lángnyelvek alakjában az apostolok feje fölött megjelent, hogy azok lelki erőre tehessenek szert.

2011. máj. 2. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 A kérdező kommentje:

A válasz írója 49%-ban hasznos válaszokat ad.

A válasz megírásának időpontja: tegnapelőtt 16:01


Na, bocs, de ezt nem értem. Annyit értek, hogy a háromság szerinted van csak agyon belemagyarázva teljesen máshogyan, de amúgy fogalmam sincs, hogy mit írtál.

Krisztus mikor a földön volt, mimódon imádkozott az atyajához, aki a menyben van? Amikor Krisztus azt mondta, hogy elküldöm nektek a vígasztalót, akkor miért nem azt mondta, hogy eljövök, mint vígasztalótok, hogy küldhette volna el saját magát?

Amikor megkeresztelkedett, hogy szállhatott volna rá, mint egy galamb saját maga, vagy atyja?

Megmagyaráznád jobban, hogy hogyan értetted?

Köszi

2011. máj. 4. 18:56
 9/15 A kérdező kommentje:

A válasz írója 55%-ban hasznos válaszokat ad.

A válasz megírásának időpontja: tegnapelőtt 13:31


Kösz! Arabul vagy spanyolul nincs meg? Nem hinném, hogy csak amcsik tudnak angol nyelven hitet vallani vagy bármit is megmagyarázni.

2011. máj. 4. 19:00
 10/15 anonim ***** válasza:
Szia! A Péter válaszát fogadd el. A hazugságok eltérítenek és célt tévesztessz tőlük.
2011. máj. 6. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!